Świat kolejek wąskotorowych SMF
14 Listopad 2019, 04:24:48 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Serwer FTP już działa! Szczegóły na forum.
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1] 2 3 ... 7   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Co dalej z ŚKP?  (Przeczytany 92002 razy)
px48
Zawiadowca
****
Długość toru:: 335 m

W terenie W terenie


Prezes TPKŚ


« : 20 Czerwiec 2012, 21:08:13 »
0

Pomimo jak do tej pory dobrej kondycji Średzkiej Kolei Powiatowej, jak grom z jasnego nieba spadają na kolejkę różne plagi. Najważniejsze to: brak funduszy na naprawę parowozu w przyszłym roku, zastrzeżenia Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego co do stanu infrastruktury, a na deser widmo budowy drogi S11... To wszystko sprawia, że w głowach samorządowców rodzą się pomysły racjonalizatorskie  Z politowaniem Rok lub dwa i witaj Śmiglu...
O jednym z nich można usłyszeć tutaj: (od 1h 35 min)
XXII SESJA RADY MIEJSKIEJ W ŚRODZIE WLKP. (5.06.2012) Małe | Duże

Zapisane

Piotrek
Mechanik
***
Długość toru:: 297 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #1 : 21 Czerwiec 2012, 07:17:22 »
0

Co to jest za pomysł w ogóle?? Co? Przecież to będzie szlak donikąd, i nic fajnego nie będzie w tym żeby pakować się na chwile z rowerami do pociągu, aby po przejechaniu tego kawałka wyciągać wszysko i jechać dalej rowerem... Złość Skoro jest zaplanowany wiadukt to po co takie kombinowanie... żeby mieć ścieżkę rowerową zamiast kolejki.... bez sensu!
Teraz duża rola towarzystwa "Bana", żeby tak się nie stało. Chyba kolejka nie jest wpisana do rejestru zabytków? To by uchroniło przed takimi "pomysłami"...
Zapisane
Stratocaster
Nowicjusz
*
Długość toru:: 12 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #2 : 21 Czerwiec 2012, 11:15:58 »
0

Może jeszcze tak przenieść stację początkową  na przystanek Środa Wąsk, wszak są to b. atrakcyjne działki na np. "działalność usługowo-handlową"...
Zapisane
AK
Nowicjusz
*
Długość toru:: 39 m

W terenie W terenie


Sredzka.Kolej.Powiatowa
WWW
« Odpowiedz #3 : 21 Czerwiec 2012, 11:21:12 »
0

(...) Skoro jest zaplanowany wiadukt to po co takie kombinowanie (...)

Kwestia ścieżki rowerowej powraca w Środzie jak bumerang tylko coraz celniej rzucany. Jak widać na załączonym filmie przedstawiciele władzy przyznają że jest plan budowy wiaduktu, ale w realizację już nie dowierzają. Uważają bowiem, że ta inwestycja pochłonie grube miliony które w rzeczywistości nigdy się nie zwrócą. 

Oczywiście gdyby taki pomysł został zrealizowany to parowozu na powstałej "średzkiej maltance" już nigdy nie uświadczymy pod parą.
Zapisane

www.sredzkakolej.pl - strona o Średzkiej Kolei Powiatowej
Brood.K
Dyrektor
*****
Długość toru:: 793 m

W terenie W terenie


Nic na siłę. Weź większy młotek.


WWW
« Odpowiedz #4 : 21 Czerwiec 2012, 11:24:26 »
+4

Już kilka lat temu słyszałem że ówczesne władze najchętniej widziałyby w miejscu Środy Miasto Lidla bądź Biedronkę... Zastawmy całą Polskę superhipermarketami, po co zabytki, i jakaś nieekologicznie dymiąca ciuchcia...

A już miałem nadzieję, że do średzkich decydentów dotarło że mają u siebie w mieście perełkę. Wąskotorówkę o stanie zachowania materii historycznej (i na gruncie i w taborze) niemal 100% - nie "ciuchcię retro western express", tylko autentyczny zabytek, w dodatku o długości i lokalizacji która w obecnych czasach, gdy takie kolejki wykorzystuje się wyłącznie turystycznie jest wręcz idealna...

Może takie pogrubione ktoś zauważy... Złość

Zapisane

px48
Zawiadowca
****
Długość toru:: 335 m

W terenie W terenie


Prezes TPKŚ


« Odpowiedz #5 : 21 Czerwiec 2012, 22:24:19 »
0

Trudno powiedzieć na ile realne są takie racjonalizatorskie plany, ale samo ich pojawienie się w takiej formie nasuwa pewne refleksje. Na chwilę obecną jednak ŚKP kończy swoją działalność 30.05.2013r, w chwili wygaśnięcia ważności rewizji Px48-1756...
Zapisane

Doctor
Młotkowy
**
Długość toru:: 112 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #6 : 21 Czerwiec 2012, 23:13:41 »
+2

Trzeba by tej radzie uświadomić, że taka kolejka praktycznie na przedmieściach Poznania (z Ronda Rataje nie więcej niż 30 minut spokojnej jazdy samochodem) to skarb mogący ściągać do miasta całkiem spore tłumy turystów! Wystarczy przytoczyć tu przykład kolejki w Piasecznie (nie wiem jak z dieslem, ale za czasów parowozu to kolejka chętnych po bilety na kolejkę była dłuuuga i wiła się po połowie stacji).
Do tego można mnożyć przykłady zagraniczne, choćby niemieckie Joehstadt - malutka miejscowość z dala od wszystkiego leżąca sobie gdzieś w górach na czeskiej granicy. A w lecie 4 kursy dziennie w weekendy (oczywiście z parowozem i zabytkowymi wagonami) i pociąg pełen!
A wymyślenie sensownego "planu zajęć" dla turystów i zorganizowanie kampanii reklamowej to nie jest aż taki problem - zwłaszcza w czasach Internetu, gdzie można to zrobic po znikomych kosztach.
Zapisane

pozdrawiam
Michał 'Doctor' Pawełczyk
http://parowozy.net
http://tpwp.pl
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 3895 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #7 : 22 Czerwiec 2012, 08:26:26 »
+1

Mały OT:

nie wiem jak z dieslem, ale za czasów parowozu to kolejka chętnych po bilety na kolejkę była dłuuuga i wiła się po połowie stacji

Od kiedy parowóz kipnął turystów jest... tyle samo. Nic się nie zmieniło - chcą jeździć na zieloną trawkę i mają w głębokim poważaniu jak wiekowe jest to coś co ich ciągnie. Ważne aby szybko się dostać do miejsca piknikowego, aby trawa była miękka, płonęło ognisko, piwo się nie rozgazowało i aby nie padało. A potem, gdy podjedzą i się napiknikują, to i tak Martynkę czy Kacperka ładują do Faura mówiąc: "zrobię ci zdjęcie w parowozie!".
Zapisane

Naprawa nie będzie tania, ale za to zrobiona najgorzej jak się tylko da. - To podstawowa dewiza zakładów remontujących obecnie tabor wąskotorowy. Pamiętaj o tym!
Łowca
Młotkowy
**
Długość toru:: 134 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #8 : 22 Czerwiec 2012, 12:55:08 »
+3

Wniosek jeden.
Panie pośrednik już dzisiaj należy składać oferty władzom Środy na czynnego romuna w 2013 roku - bo jeszcze się okaże że nagle będzie za późno gdyż kto inny już zarobił... Duży uśmiech - żelazo trzeba kuć gdy gorące  Duży uśmiech - bo inaczej pozostanie tylko forum 750mm do popisu...
Zapisane
px48
Zawiadowca
****
Długość toru:: 335 m

W terenie W terenie


Prezes TPKŚ


« Odpowiedz #9 : 26 Lipiec 2012, 20:48:45 »
+1

W tej chwili sytuacja, w której znajduje się obecnie ŚKP jest lekko mówiąc nieciekawa.
Po pierwsze 30 maja 2013r. upływa termin rewizji wewnętrznej kotła Px48-1756. Prawdopodobnie nie będzie już remontowany, ze względu na wiek skrzyni ogniowej (1991 rok). Jeśli dojdzie do jakiejkolwiek naprawy skierowany zostanie na nią Px48-1920.
To jest niestety wariant optymistyczny.
Oprócz tego zastrzeżenia do stanu torowiska oraz całej infrastruktury zgłosił Powiatowy Inspektor Nadzoru Budowlanego. W związku z tym prowadzona jest w tej chwili ocena stanu torowiska przez nieznanych nikomu publicznie "niezależnych ekspertów". Raport ekspercki będzie gotowy do końca sierpnia, ale z całą pewnością pojawi się wielostronicowy wykaz niezbędnych napraw. Trudno w tej chwili określić na ile zostaną wycenione potrzebne remonty.
Do tego wszystkiego należy dołożyć kolejne 300 tys. na koszt utrzymania rocznego ŚKP.
Wstępne szacunki budżetu, jaki musiałby zostać zapisany na kolejkę w roku 2013 to ok 1mln zł. Takiej kwoty jednak na pewno nie będzie według wstępnych zapowiedzi.
Wszystko to sprawia, że ŚKP po prostu stoi nad krawędzią przepaści, tak jak jeszcze nigdy. Trudno przewidzieć dalszy scenariusz funkcjonowania w przyszłym roku, ale jeśli w ogóle będzie jeździć od początku czerwca to będzie cud.
Nie mamy alternatywy dla parowozu. Lyd1-210 jest tak zajechana, że ledwo radzi sobie na manewrach stacyjnych...
Pozostajemy bez zastępczej lokomotywy dla pracy liniowej.
Dobijający jest również stan średzkiego szpitala, który wymaga wpompowania w niego przynajmniej 15 mln zł.
Dla budżetu powiatu na następny rok to jednak za dużo.
Towarzystwo Przyjaciół Kolejki Średzkiej rozpoczęło zbieranie podpisów pod petycją o utrzymanie w zabytkowym charakterze, ruchu na linii Środa - Zaniemyśl, z wykorzystaniem trakcji parowej. Osoby, które zechciałyby nas wspomóc odsyłam na stronę http://ciuchcia-sroda.pl/?id=2&lang=pl
Pozdrawiam!
  
« Ostatnia zmiana: 26 Lipiec 2012, 21:00:24 wysłane przez px48 » Zapisane

Patrick II
Młotkowy
**
Długość toru:: 75 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #10 : 26 Lipiec 2012, 20:57:06 »
0

Podpisywać mogą się tylko pełnoletni?  Co?
Zapisane

ehhh...
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 3895 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #11 : 26 Lipiec 2012, 20:58:48 »
0

30 maja 2012r. upływa...
Chyba upłynął. Mamy dziś dzień 26 lipca 2012 r.
Zapisane

Naprawa nie będzie tania, ale za to zrobiona najgorzej jak się tylko da. - To podstawowa dewiza zakładów remontujących obecnie tabor wąskotorowy. Pamiętaj o tym!
px48
Zawiadowca
****
Długość toru:: 335 m

W terenie W terenie


Prezes TPKŚ


« Odpowiedz #12 : 26 Lipiec 2012, 21:07:57 »
+1

Już poprawiłem datę, oczywiście chodziło o rok 2013  Mrugnięcie
Co do wieku osób podpisujących się, to polskie prawo nie precyzuje dokładnie wieku...
Zapisane

Patrick II
Młotkowy
**
Długość toru:: 75 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #13 : 26 Lipiec 2012, 21:26:55 »
0

nie wiem czy gdzieś było a jakąś datę końca zbierania podpisów wyznaczyliście?
Zapisane

ehhh...
mati1899
Nowicjusz
*
Długość toru:: 26 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #14 : 26 Lipiec 2012, 21:48:09 »
0

Termin składania petycji upływa z końcem sierpnia 2012  Mrugnięcie
Zapisane

Towarzystwo Przyjaciół Kolejki Średzkiej http://www.ciuchcia-sroda.pl/
px48
Zawiadowca
****
Długość toru:: 335 m

W terenie W terenie


Prezes TPKŚ


« Odpowiedz #15 : 29 Lipiec 2012, 21:49:36 »
0

Oto kolejny dowód, ze sytuacja jest nieciekawa:
http://www.radiomerkury.pl/informacje/pozostale/w-obronie-waskotorowki-w-Srodzie-wlkp.html
oraz
http://www.tvp.pl/poznan/informacja-i-publicystyka/teleskop/wideo/29072012-godz1830/8124754 od 6:30
« Ostatnia zmiana: 29 Lipiec 2012, 22:18:36 wysłane przez px48 » Zapisane

ronnie861
Młotkowy
**
Długość toru:: 76 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #16 : 05 Grudzień 2013, 09:42:36 »
0

Czy wiadomo coś o przedłużeniu ważności rewizji wewnętrznej kotła Px48-1756?
Zapisane
Szymek
Mechanik
***
Długość toru:: 227 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #17 : 05 Grudzień 2013, 15:34:14 »
0

Z tego co mi wiadomo Px48-1756 dostał przedłużenie o pół roku (od końca listopada), więc jest szansa na jeszcze jedno pożegnanie tej maszyny i ... prawdopodobnie pary w Środzie w ogóle  Niezdecydowany.
Zapisane
OczeQ
SGKW
*
Długość toru:: 516 m

W terenie W terenie


Wariat torowy


oczeq
WWW
« Odpowiedz #18 : 05 Grudzień 2013, 15:59:28 »
0

czyli co? lidka zostanie do targania pociągów?
Zapisane

Co za ponury absurd... Żeby o życiu decydować za młodu, kiedy jest się kretynem?
Ptr
Minister
******
Długość toru:: 1078 m

W terenie W terenie


FPKW


kolejka
WWW
« Odpowiedz #19 : 05 Grudzień 2013, 16:08:56 »
+3

A kto starga lidkę ze składem ze szlaku jak się jej odechce kontynuowania wycieczki? Do prowadzenia ruchu potrzebne są przynajmniej dwie maszyny jeżdżące...
Zapisane

To jest przekaz.
Strony: [1] 2 3 ... 7   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!