2xm
|
 |
« : 24 Października 2012, 19:48:17 » |
+5
|
Korzystając z wolnej chwili w Piotrkowie odwiedziłem stację byłej kolejki.  Ogólnie widok przygnębiający, choć całość zadziwiająco dobrze zachowana. Budynek zamieszkany i widać, że w miarę remontowany (choć chyba nie do końca za wiedzą i zgodą konserwatora), tory zarośnięte ale w zasadzie kompletne.  Lokomotywownia dokładnie opróżniona, ale stoi. Bramy pozamykane (lub zamurowane), okna częściowo zabite blachą, dyktą i czym tam jeszcze.  Co ciekawe, stacja nie została odcięta od sieci PLK.  Siłą rzeczy człowiek zaczyna się zastanawiać nad perspektywami. Dworzec ma gospodarza, choć miejsce do mieszkania średnio ciekawe. Wokół hurtownie, magazyny (częściowo w ruinie). Ogólnie zadupie straszne  . Szans na jakiekolwiek sensowne zagospodarowanie (z uwzględnieniem kolejowego charakteru) nie ma. Pozostaje czekanie na złomiarzy. Pozostawienie układu torowego stacji było błędem  . Więcej zdjęć TUTAJ. Jeszcze jedna ciekawostka: Najwyraźniej piotrkowscy miłośnicy pracowali nie tylko nad przebudową 1Aw na wagon panoramiczny, ale również nad ściśle tajnym projektem SUW3000xM/T (czyli tabor wąskotorowy o zmiennym rozstawie kół). Do dzisiaj zachowało się jedynie eksperymentalne stanowisko przestawcze... 
|
|
|
Zapisane
|
Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
|
|
|
arti281
|
 |
« Odpowiedz #1 : 30 Października 2012, 08:44:00 » |
-4
|
Jeszcze jedna ciekawostka: Najwyraźniej piotrkowscy miłośnicy pracowali nie tylko nad przebudową 1Aw na wagon panoramiczny, ale również nad ściśle tajnym projektem SUW3000xM/T (czyli tabor wąskotorowy o zmiennym rozstawie kół). Do dzisiaj zachowało się jedynie eksperymentalne stanowisko przestawcze...
A byłeś przy tym że tak piszesz?!
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
pawel.adamczyk
|
 |
« Odpowiedz #2 : 30 Października 2012, 12:53:14 » |
0
|
Witam.
Zapewnie są szanse na ruch drezynowy,po zachowanym torowisku, zaplecze jest(lokomotywownia) gdzie można pojazdy przechować. Brakuje MK z Piotrkowa lub z okolic, co by się stacją zajeli, wykosili, sprowadzili drezynę ręczną a warunki ku temu są.
Zorganizowanie jazd drezyną, byłoby atrakcją Piotrkowa, nie powinno to przeszkadzać nikomu a i stacyjka by ożyła. Drezyna to jedynie co może tu zaistnieć na tak krótkim odcinku.
Pozdrawiam.
|
|
|
Zapisane
|
UNITRA z.r.k Diora, Tonsil.
|
|
|
2xm
|
 |
« Odpowiedz #3 : 30 Października 2012, 16:15:17 » |
0
|
A byłeś przy tym że tak piszesz?! To znaczy przy czym?
|
|
|
Zapisane
|
Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
|
|
|
arti281
|
 |
« Odpowiedz #4 : 31 Października 2012, 11:11:37 » |
-3
|
A byłeś przy tym że tak piszesz?! To znaczy przy czym? Przy tej tzw ciekawostce odnośnie ściśle tajnego projektu SUW3000xM/T (czyli tabor wąskotorowy o zmiennym rozstawie kół)
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Marcin117
|
 |
« Odpowiedz #5 : 31 Października 2012, 12:00:17 » |
+1
|
A to trzeba być przy czymś żeby być ekspertem w tej sprawie/dziedzinie? Jarosław K. pokazał że nie...
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
arti281
|
 |
« Odpowiedz #6 : 31 Października 2012, 12:03:19 » |
-1
|
A to trzeba być przy czymś żeby być ekspertem w tej sprawie/dziedzinie? Jarosław K. pokazał że nie...
No jesli sie stwierdza nie maja dowodów to myślę że tak!Przy zdawaniu kompleksu do zarzadcy były ogledziny torowiska i było ono w komplecie  to tyle w temacie.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
2xm
|
 |
« Odpowiedz #7 : 31 Października 2012, 14:42:27 » |
+2
|
Łojezu! Trąć stół, a się odezwą... Skierniewice, 31.10.2012 r. OŚWIADCZENIE Niniejszym oświadczam, że tzw. "Ciekawostka" w moim poście z dnia 24.10.2012 (godz. 19:48:17) jest jedynie elementem rozrywkowym (czyli jajcarskim), nawiązującym do szczytnych tradycji wątku "Rail Fiction". Świadczy o tym chociażby emotikon (którego nie umieściłem, ale miałem tylko myślałem, że koledzy sami się domyślą, bo przecież nie ma czegoś takiego jak SUW3000, o SUWie3000 CośTam/CośTam nie wspominając...). Nie jestem w posiadaniu żadnych dowodów wskazujących na jakąkolwiek niekompletność układu torowego stacji Piotrków Trybunalski Wąskotorowy w chwili jej przekazywania do zarządcy. Co więcej ślady widoczne min. na zamieszczonym zdjęciu wskazują, że elementy rozjazdu zostały wymontowane stosunkowo niedawno (zapewne w ciągu ostatniego roku). Doceniając wkład i zaangażowanie środowisk.......... Data podpis itd. Dobra, a teraz poważnie. Arti, nie mogłeś od razu napisać, że Wy z żadnymi "stanowiskami przestawczymi" nie mieliście nic wspólnego?
|
|
|
Zapisane
|
Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
|
|
|
brok
|
 |
« Odpowiedz #8 : 31 Października 2012, 14:47:03 » |
0
|
Łojezu! Trąć stół, a się odezwą... Skierniewice, 31.10.2012 r. OŚWIADCZENIE Niniejszym oświadczam, że tzw. "Ciekawostka" w moim poście z dnia 24.10.2012 (godz. 19:48:17) jest jedynie elementem rozrywkowym (czyli jajcarskim), nawiązującym do szczytnych tradycji wątku "Rail Fiction". Świadczy o tym chociażby emotikon (którego nie umieściłem, ale miałem tylko myślałem, że koledzy sami się domyślą, bo przecież nie ma czegoś takiego jak SUW3000, o SUWie3000 CośTam/CośTam nie wspominając...). Nie jestem w posiadaniu żadnych dowodów wskazujących na jakąkolwiek niekompletność układu torowego stacji Piotrków Trybunalski Wąskotorowy w chwili jej przekazywania do zarządcy. Co więcej ślady widoczne min. na zamieszczonym zdjęciu wskazują, że elementy rozjazdu zostały wymontowane stosunkowo niedawno (zapewne w ciągu ostatniego roku). Doceniając wkład i zaangażowanie środowisk.......... Data podpis itd. Dobrze, że napisałeś oświadczenie i że nie jesteś ekspertem w dziedzinie. Tak czy owak, proponuję w najbliższym czasie nie wyjeżdżać na wycieczki do Indii, omijać szerokim łukiem, piwnice, garaże, parkingi, zwłaszcza w sobotnie wieczory...
|
|
|
Zapisane
|
Najpiękniejsze są takie podróże, Które pamięć na zawsze zachowa, Gdy dziewczyna jest piękna nad podziw, A kolejka wąskotorowa...
|
|
|
2xm
|
 |
« Odpowiedz #9 : 31 Października 2012, 15:02:13 » |
0
|
No, a warszawska polibuda próbowała złapać mnie w zasadzkę umieszczając w grupie na specjalności "Drogi szynowe". Kurna, co by to było...  Na szczęście się nie dałem i chwilowo zrezygnowałem ze studiów magisterskich. Szósty zmysł normalnie. Swoją drogą, nudno ostatnio na foremce i mogłem pociągnąć wątek o zniszczonych dowodach, oficerach wiadomych służb, śladach trotylu itp. Ale dobra, może jeszcze trafi się okazja "uratować Mławę".
|
|
|
Zapisane
|
Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
|
|
|
pawel.adamczyk
|
 |
« Odpowiedz #10 : 31 Października 2012, 17:47:43 » |
0
|
A tak pytanie z innej beczki. Może wiecie, ile aktualnie zostało torów na stacji i poza stacją?. Jest szansa na drezynę czy raczej nie?. 
|
|
|
Zapisane
|
UNITRA z.r.k Diora, Tonsil.
|
|
|
kalito
|
 |
« Odpowiedz #11 : 01 Listopada 2012, 19:48:20 » |
0
|
|
|
|
Zapisane
|
Pozdrawiam Kalito Piszę w miarę poprawnie po polsku.
|
|
|
hjugytf
|
 |
« Odpowiedz #12 : 24 Marca 2013, 18:41:13 » |
-3
|
Ciekawe czy kiedyś i ktoś będzie chciał reaktywować tą kolejkę.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Łukasz
SGKW

Długość toru:: 207 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #13 : 24 Marca 2013, 19:29:36 » |
0
|
Zdaje się, że nawet jakby się ów szaleniec znalazł, to i tak nie będzie możliwości ze względu na to, że podczas remontu trasy do Sulejowa wykorzystano część terenu zajmowanego dotychczas przez tory.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
hjugytf
|
 |
« Odpowiedz #14 : 24 Marca 2013, 19:43:54 » |
+1
|
Już nawet nie piszę o całości szlaku. Czasem trzeba nie wiele jak np. w rudy-paproć. Kolej piotrkowska to jedyna kolej jaką widziałem podczas pracy. A jestem z woj.opolskiego! Nie miałem okazji widzieć inną czynną kolej wąskotorową.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Brood.K
|
 |
« Odpowiedz #15 : 24 Marca 2013, 20:11:43 » |
+2
|
Nie widzę celu ni sensu, a trochę znam tamten teren. Nawet odbudowawszy torowisko w celach turystycznych, to trasa jest wyjątkowo mało interesująca - jakieś 80 czy 90% trasy po prostu poboczem drogi,z samochodami śmigającymi co chwilę (spaliny...) bo to ruchliwa droga jest. W Sulejowie ze stacji do miasta kawał drogi, no nie widzę tego po prostu..
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
hjugytf
|
 |
« Odpowiedz #16 : 24 Marca 2013, 20:20:07 » |
-3
|
Fakt, że jazda przy takiej ruchliwej drodze dla turystów byłaby mało interesująca. Jednak kto wie...
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Ariel Ciechański
|
 |
« Odpowiedz #17 : 24 Marca 2013, 20:23:05 » |
0
|
Fakt, że jazda przy takiej ruchliwej drodze dla turystów byłaby mało interesująca. Jednak kto wie...
A jest wogóle gdzie odbudować tor?? Ztcp na miejsce przez niego zajmowane miano poszerzyć drogę...
|
|
|
Zapisane
|
Pozdr.<br />CAr.<br /> 
|
|
|
hjugytf
|
 |
« Odpowiedz #18 : 24 Marca 2013, 20:28:23 » |
+2
|
Szkoda. Fajny dworzec itp. Szkoda tego wszystkiego. Może dlatego, że jak już wspomniałem, że to jedyna jaką widziałem w prawdziwej pracy.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
andrzej2110
|
 |
« Odpowiedz #19 : 24 Marca 2013, 20:32:14 » |
+10
|
Zamiast myśleć o odbudowie lepiej zadbać o to aby kolejnej kolejki nie rozebrano a są takie.
|
|
|
Zapisane
|
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie pr
|
|
|
|