Świat kolejek wąskotorowych SMF
05 Lipiec 2020, 00:22:07 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Serwer FTP już działa! Szczegóły na forum.
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: MKD = spotkanie!  (Przeczytany 14666 razy)
MKD-Maciek
Czytelnik

Długość toru:: 6 m

W terenie W terenie


« : 15 Listopad 2012, 17:42:52 »
+5

Witam wszystkich serdecznie. Jestem tu nowy, ale już jakiś czas temu zaangażowałem się w ratowanie tego co pozostało po MKD, pracował tam mój dziadek, tam chodziłem jak byłem mały. Mam pewne pomysły, wizje... Chciałbym zrobić spotkanie miłośników MKD, tak by w spokoju, rzeczowo i skrupulatnie omówić obecne problemy kolejki. Wczoraj tam byłem robiłem zdjęcia do Wikipedii, wrzuciłem ich ponad 30. Nie opisuje tego co jest na zdjęciach, bo szkoda słów. Nie będę też tu przedstawiał, swoich pomysłów, bo szkoda czasu. Trzeba działać i trzeba się spotkać. Czytałem Wasze posty, ale mało co można z nich wyciągnąć... Kłótnie, epitety, cytaty i ogólny pat. Wiem, że są jacyś wolontariusze, wiem, że są ludzie, którzy chcą działać. Proponuje spotkanie. Ustalmy tylko termin i czas.
Zapisane
AXEL
Minister
******
Długość toru:: 2002 m

W terenie W terenie


www.axel-rail.pl


« Odpowiedz #1 : 15 Listopad 2012, 17:45:11 »
+5

Może w styczniu, jak będę zabierał kolejne jednostki taborowe z MKD ??
Zapisane
Harry Potter
Dyrektor
*****
Długość toru:: 770 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #2 : 15 Listopad 2012, 23:19:18 »
0

No to uważaj na MiKolowych obrońców "krzyża" ...pewnie znów będziesz exkomunikowany, rzucana będzie klątwa...( i tu mi pomysłów i fantazji zabrakło  Niezdecydowany)

MKD-Maćku, nie obraź się, ale ja mimo także nie krytego sentymentu w obecnej chwili nie widzę szans na spokojne odbicie od dna w wykonaniu kolejki (tu jeśli interesuje Cię ewentualne moje zdanie,niepoprawne pewnie to sugeruje prv)

Pozdrawiam Panowie...
Zapisane

Jak się nie ma co się lubi,
To się lubi co się ma...ja mam Elf' y, Impulsy i inne "perełki"
Wojtek_SZN
Mechanik
***
Długość toru:: 191 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #3 : 17 Listopad 2012, 22:35:22 »
+3

Już tylu chłopców odeszło z tego puebla .......
Szacun dla MKD-Maćka za ten apel, troskę i chęć działania. Konsultacje z Harrym ( i nie tylko ) będą bezcenne. Szczerze życzę powodzenia. Wygląda to na " mission impossible" ale przecież Koszalin ruszył z jeszcze większego doła więc ....
Informuj proszę Maćku o dalszym przebiegu Twoich starań.
Zapisane
Harry Potter
Dyrektor
*****
Długość toru:: 770 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #4 : 19 Listopad 2012, 14:46:41 »
0

Wojtku, zwróć uwagę na jeden szczegół...
W Koszalinie Bóg chciał, partia pozwoliła...
Z MKD to inna historia. I to o ten szczegół wszystko się rozbija...
A poza tym Maciek dawaj znać o porażkach i sukcesach. Może zmiana mentalna zaszła w głowach władz...

Pozdrawiam z MMz
Zapisane

Jak się nie ma co się lubi,
To się lubi co się ma...ja mam Elf' y, Impulsy i inne "perełki"
Cordylus
Mechanik
***
Długość toru:: 289 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #5 : 19 Listopad 2012, 15:45:38 »
+10

W Koszalinie były ciężkie przeboje z władzami miejskimi, które chciały wąskotorówkę zlikwidować. W lokomotywowni były gołe ściany, cały tabor wyjechał wiele lat temu na złom, tory na szlaku były porozkręcane, a towarzystwo nie miało żadnych pieniędzy. Była chęć i dobre zorganizowanie. To wystarczyło.
Na okrętkę, poprzez załatwienie dzierżawy przez sąsiednią gminę (biedną zresztą jak mysz kościelna), ściąganie taboru użyczonego przez PKP z Dobrej Nowogardzkiej za nasze własne pieniądze, remont lokomotywowni z materiałów ofiarowanych przez firmy budowlane, samodzielne naprawy torów.
Nikt nie dał nam na rozruch ani grosza! A wąskotorówka jeździ.

Trzeba wziąć sprawę we własne ręce i po prostu zacząć działać!
« Ostatnia zmiana: 19 Listopad 2012, 15:49:52 wysłane przez Cordylus » Zapisane
Paweł Niemczuk
Administrator
*****
Długość toru:: 1702 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #6 : 22 Listopad 2012, 19:12:07 »
+2

Problem w tym, że takiego zadania nie udźwignie samotny wilk. W Koszalinie jest silna grupa z charyzmatycznym liderem. W Mławie takiej grupy nie ma. Na razie są same samotne wilki.
Zapisane
Harry Potter
Dyrektor
*****
Długość toru:: 770 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #7 : 22 Listopad 2012, 21:16:10 »
-1

A nawet jakby zbiły się w watache to wątpię by mogły coś zdziałać.
Co z tego, że są ludzie chętni do działania jak ich zapał wali o szklany sufit lokalnej władzy posiadającej glejt na użytkowanie MKD.
Temat rzeka...
Zapisane

Jak się nie ma co się lubi,
To się lubi co się ma...ja mam Elf' y, Impulsy i inne "perełki"
Ptr
Minister
******
Długość toru:: 1082 m

W terenie W terenie


FPKW


kolejka
WWW
« Odpowiedz #8 : 22 Listopad 2012, 21:28:49 »
+3

A czy już chociaż ktokolwiek próbował rzeczowo rozmawiać z lokalną władzą na temat tej kolejki?
Zapisane

To jest przekaz.
Paweł Niemczuk
Administrator
*****
Długość toru:: 1702 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #9 : 23 Listopad 2012, 16:54:34 »
+4

Osobiście rozmawiałem raz i drugi z wójtem gminy Krasne, do której formalnie kolej należy. Wg. słów wójta problem polega na tym, że Krasne zostało z kolejką samo oraz na tym, że radni gminni do kolejki nie są przekonani - argumentują, że przecież są szkoły i drogi do utrzymania, opieka społeczna itd. i skoro nikt poza nimi się sprawą nie interesuje, to nie widzą powodu, żeby sobie dla liczącej 70 km kolejki gminne flaki wypruwać.. Pozostałe gminy mają sprawę w nosie. Krasne to mała gmina z malutkim budżecikiem. Samo, nawet gdyby chciało, wiele nie zdziała. Przed potencjalnym chętnym na zajęcie się MKD stoi bardzo, ale to bardzo trudne zadanie. Raz - ponownie przekonać do sprawy zniechęcone władze Krasnego. Dwa - przekonać do sprawy przynajmniej część z pozostałych samorządów, tak, żeby władze Krasnego nie były na polu walki same. Trzy - przedstawić realny program działania, z realnym studium wykonalności i biznesplanem. I po ostatnie, chyba najważniejsze - potencjalny zainteresowany MKD musi liczyć się z tym, że zarówno w kwestiach finansowych, jak i organizacyjnych będzie musiał liczyć na siebie, a nie na samorządy. Samorządy być może podejmą temat, ale dopiero jak zobaczą, że operator ma pomysł, wiedzę i determinację do działania (a nie słomiany zapał), jak zobaczą pierwsze sukcesy, w tym sukcesy wizerunkowe. A czy kolej ma na tyle duży potencjał turystyczny, żeby te sukcesy wizerunkowe zapewnić? No właśnie, tu się pojawiają moje bardzo poważne wątpliwości....
Zapisane
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4008 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #10 : 23 Listopad 2012, 19:07:06 »
+4

Pawle, miód na me serce lejesz, dając mi kolejny dobrze sformułowany zestaw zasad, uniwersalną w skali naszego kraju nad Wislą, rzekłbym marszrutę jak to stawianie na nogi kolei powinno przebiegać. Nie zawaham się jego wykorzystać gdy zajdzie potrzeba, zaś tantiemy spożyjemy myślę ze wspólnie.
Identyczny problem jest z GrKD - może są chętni do przejęcia, ale gruntów. Natomiast do rewitalizacji kolei, poza gminą Piaseczno (i konkurującym z nią powiatem) nie ma nikogo. I jeśli burmistrz czy starosta piaseczyński nie zmobilizują innych - również własnych radnych, nawet nie do działania, ale do uwierzenia w sens działania związanego z eksploatacją GrKD to będzie kicha, bo nie tylko nakłady na zwykłe działanie kolei są niewspółmierne do zysków, lecz obecny stan bez wpompowania milionów można by porównać do sztucznego podtrzymywania życia.
Ale co jest w tej wypowiedzi najważniejsze? To słowa: realny program działania, realne studium wykonalności i biznesplan. Słowem pomysł, powtarzam POMYSŁ na kolej, a nie lista pobożnych życzeń - jak mi dacie milion złotych to zrobimy to i to. Nie! To ma brzmieć: Do zrobienia tego i tego, które to działania przyniosą za tyle i tyle taki i taki zysk dla społeczności lokalnej potrzeba miliona złotych. Ma to być logiczne jak teges-śmieges - wszak żeby wyjąć trzeba włożyć.
Zapisane

- Dlaczego mały mikol jest lepszy od dużego?
- Mały, przy rzucaniu nim, lepiej się trzyma na widłach.
Brood.K
Dyrektor
*****
Długość toru:: 793 m

W terenie W terenie


Nic na siłę. Weź większy młotek.


WWW
« Odpowiedz #11 : 23 Listopad 2012, 22:42:02 »
+2

Ma to być logiczne jak teges-śmieges - wszak żeby wyjąć trzeba włożyć.
Proszę cię, i jeszcze ten avatar obok..  Chichot
Co nie zmienia faktu,że przede wszystkim nie można wozić powietrza. A w związku z tym jedno pytanie, swego czasu pod koniec działalności chodziły plotki o jakimś podmiocie zainteresowanym przewozami towarowymi? Coś mi się tak obiło o uszy - właśnie o uszy,na którejś z imprez...usłyszałem i nie dopytałem...
Zapisane

janeczek
Dyrektor
*****
Długość toru:: 915 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #12 : 23 Listopad 2012, 22:59:39 »
0

Proszę cię, i jeszcze ten avatar obok..  Chichot

Też zauważyłem. Poprzedni też był w tym temacie .... tylko trochę taki bałwaniasty. Ten z dymnicy dokładnie pokazuje na co się ten parowóz nadaje. 
Jakieś dziwne ma chłopina hobby ..... rzekłbym nawet niegrzecznie ch....e.  A może jakiś kompleks???
Zapisane
MKD-Maciek
Czytelnik

Długość toru:: 6 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #13 : 11 Marzec 2013, 23:07:44 »
+2

Witam ponownie. Czytając wasze posty odnoszę wrażenie, że prędzej czy później wpadnę pod koła 750-tki... Myślicie, że nie zdaję sobie sprawy na co się porywam? Tylko głupiec szedłby na rzeź nie wiedząc o tym. Skupiając się na pozytywnych aspektach tego przedsięwzięcia, widzę jak znów "Rumun" pędzi jak ogłupiały, a blask czerwonej farby mieni się w słońcu... Plany? Są. Oto streszczenie tego co zamierzam /nie wiem czy to mądre przedstawiać plan mego działania, skoro w lesie pełno wilków/ - jestem idealistą, ale znam margines błędu... Nie interesuje mnie przeszłość ludzi, którzy tam działali, chce ustalić swój pogląd na to sprawę, znaleźć mianownik, a wówczas droga będzie prosta.

1. Spotkanie z byłym naczelnikiem MKD - Piotrem Gajkowskim /wiem, słyszałem, mam to w dupie/,
2. Spotkanie z obecnym prezesem stowarzyszenia na rzecz MKD - Tomaszem Stryjewskim,
3. Spotkanie z Wójtem Gminy Krasne - Alfredem Maternią,
4. Spotkanie z burmistrzem miasta Mławy - Sławomirem Kowalewskim,
5. Spotkanie ze starostą powiatu mławskiego - Włodzimierzem Wojnarowskim
6. Podjęcie działań mających nagłośnienie sprawy - lokalne media: gazeta i TV, w tym celu popełniłem pierwsze kroki, informacją zainteresowanych stron /władz/ i dialog społeczny nad losem MKD,
7. Zorganizowanie lokalnej akcji społecznej - RATUNEK DLA MKD, w celu zebrania środków na zabezpieczenie terenu MKD /firma KOW-KOT wyniosła się z terenu MKD, a więc można go zamknąć i zabezpieczyć/ do momentu podjęcia właściwych działań:
a) projekt i wydruk 1000 pocztówek - środki własne, sponsorzy, gdy zdążę do 16.03 ustalić kwestię z prezesem stowarzyszenia MKD i wydrukuje ulotki również odpis 1% podatku,
b) sprzedaż pocztówek poprzez akwizycję /pomysł od kominiarzy chodzących po domach/,
c) 50 plakatów informujących o stanie MKD i możliwości pomocy w jej ratowaniu,
d) zebrane środki, min. 5000 zł (1000 x 5 zł), przeznaczę na zabezpieczenie terenu MKD, zamknięcie bramy, połatanie dziur w płotach, lepsze zabezpieczenie budynków, co najmniej 2 palące się latarnie + alarm, co najmniej dwa razy w tygodniu obchód terenu przez 3 - dwu osobowe grupy wolontariuszy (mam takowych), uporządkowanie terenu: skoszenie trawy, pozbieranie śmieci, oznakowanie terenu - do tego też są wolontariusze jak ZHP
8. Podjęcie rozmów z innymi zarządcami kolejek wąskotorowych w Polsce, by czerpać z ich doświadczenia w celu odbudowy MKD,
9. Porozumienie z władzami i przedstawienie wspólnego celu i stanowiska, konsultacje z wójtami gmin przez które przebiega trasa MKD, konsultacje z PKP,
10. Uzyskać informację odnośnie możliwości pozyskania środków z UE na rewitalizację MKD w ramach nowych funduszy (2013-2020), mam fundację, która się tym zajmie (Fundacja Gospodarcza im. Karola Marcinkowskiego w Ciechanowie);
11. ...odbudowa i reaktywacja MKD!

Pomysłów na prowadzenie kolejki jest kilka, jeśli nie kilkanaście i nie wykluczają się one wzajemnie:
1. Wycieczki turystyczne, osobowe (pracowników LG ze stron Przasnysza) - czemu nie? ...także PR podczas rekonstrukcji bitwy pod Mławą - przejazdy,
2. Małe muzeum MKD - wycieczki szkolne z możliwością przejazdu, pikniki - jak wiemy jest co zwiedzać po drodze,
3. Hostel + gastronomia w odbudowanych wagonach towarowych MKD,
4. Kino na otwartym powietrzu,
5. Możliwość prywatnego wynajęcia taboru.

To tyle w tej kwestii...
Zapisane
Ariel Ciechański
Administrator
*****
Długość toru:: 952 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #14 : 11 Marzec 2013, 23:22:10 »
+1

10. Uzyskać informację odnośnie możliwości pozyskania środków z UE na rewitalizację MKD w ramach nowych funduszy (2013-2020), mam fundację, która się tym zajmie (Fundacja Gospodarcza im. Karola Marcinkowskiego w Ciechanowie);

Imho niestety jest to najtrudniejszy do realizacji cel. Duże dofinansowania mają próg rzędu miliona euro przy 15% wkładzie własnym, co raczej jest poza zasięgiem organizacji pozarządowej. Ponadto słabym punktem jest wymaganie nawet w mniejszych projektach założenia części pieniędzy (nawet 50%) ze środków własnych i dopiero możliwość o ubieganie się o refinansowanie. Więc albo samorząd, albo mozolne ciułanie środków z różnych mniejszych źródeł i wieloletnia odbudowa. Jedyny duży projekt remontu kolei wąskotorowej realizuje z RPO gmina Rewal. NGO's realizują znacznie mniejsze projekty, głównie ze źródeł krajowych, podzielone na etapy ze względu na brak wkładu własnego czy ograniczone możliwości kadrowe zarządzania większymi środkami.
« Ostatnia zmiana: 12 Marzec 2013, 09:27:28 wysłane przez Ariel Ciechański » Zapisane

Pozdr.<br />CAr.<br />
Mateusz
Młotkowy
**
Długość toru:: 65 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #15 : 13 Marzec 2013, 09:30:24 »
+1

Cytuj
Jedyny duży projekt remontu kolei wąskotorowej realizuje z RPO gmina Rewal.

Nie żebym był malkontentem i kwestionował zamierzenia związane z reaktywacją MKD, ale tak dla wiedzy ogólnej i lepszego rozeznania warto podkreślić, że projekt realizowany przez gminę Rewal ma poziom dofinansowania 40% i jest to projekt objęty regułami pomocy publicznej. Gmina zadecydowała o potraktowaniu swojego projektu jako normalnego przedsięwzięcia komercyjnego, co z jednej strony eliminuje potencjalną możliwość zakwestionowania udzielonego wsparcia przez Komisję Europejską (patrz ostatni kazus taboru dla IC), ale z drugiej strony w sposób znaczący obniża maksymalny dopuszczalny poziom dofinansowania.
Zapisane
Kaczor
Mechanik
***
Długość toru:: 162 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #16 : 22 Marzec 2013, 18:31:46 »
+1

Co prawda mam przeczucie że nic z tego jak zwykle nie wyjdzie Z politowaniem ale mogę pomóc siać propagandę MKD w Ciechanowie W końcu do nas też kiedyś dojeżdżała ta kolejka i wiele osób ma związane z nią dobre wspomnienia.
Zapisane

kgrid
Młotkowy
**
Długość toru:: 124 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #17 : 28 Marzec 2013, 20:50:59 »
+2

Pięknie pięknie, żeby to było jednak takie proste. Pamiętaj o wielu kwestiach formalnych, o planowaniu dalekookresowym zwłaszcza różnych budżetów. Poza tym MKD to nie 20km ale kilka razy więcej.

Podobnych planów w swojej historii i na swoim koncie na rzecz MKD mam minimum 15. Każdy jakoś upadał, pomimo że był tworzony i w porozumieniu z wcześniej wymienionymi czy nawet na ich zlecenie. Zmiana była jedna, wójt gminy Krasne był inny, a największy udział jak zawsze miała gmina Czernice Borowe i wójt Brzeziński.

Poza tym ludzie nie rozumieją podstawowych zasad utrzymywania kolei, nawet wąskotorowej. Oni nawet uwierzą że w lokomotywie na zimę zmienia się opony, tylko kto widział opony w pociągu?

Ale komentując:

Wszystkie pomysły były jakoś rozpatrywane, kiedyś wpadliśmy nawet na organizowanie, miłośniczych i nie tylko, wycieczek WMCtką. Był pomysł połączenia sił z Harcerzami. Były pomysły i nadzieje z KOW-KOTem. Matko tyle tego było że masakra.

W każdym razie podstawa jest jedna - są ubytki. Znaczne.
Zapisane
Pszczoła
Czytelnik

Długość toru:: 2 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #18 : 29 Marzec 2013, 19:48:35 »
0

Maćku,

na Twoim miejscu do listy osób z którymi trzeba by się spotkać w sprawie kolejki dodał bym wójta gminy Czernice Borowe- podobno jest pozytywnie zakręcony na punkcie wąskich torów. Z informacji jakie uzyskałem od osób mieszkających w okolicy podobno we wrześniu zeszłego roku odbywały się krótkie przejażdżki składem Lyd1+ wagon letniak.
W zeszłym tygodniu odwiedziłem Mławę i Czernice, poniżej kilka zdjęć:


* IMG_5517.JPG (230.15 KB, 900x600 - wyświetlony 692 razy.)

* IMG_5553.JPG (386.46 KB, 900x600 - wyświetlony 653 razy.)
Zapisane
Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!