Świat kolejek wąskotorowych SMF
12 Października 2025, 10:31:55 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Profil 750mm.pl na facebooku
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: 1 ... 15 16 [17] 18 19 ... 25   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Co słychać w Jędrzejowie?  (Przeczytany 323829 razy)
Maciek JKD
Mechanik
***
Długość toru:: 198 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #320 : 23 Kwietnia 2014, 23:58:37 »
+1

A to w Jędrzejowie też już postawili ?? Chichot
Zapisane

Śpieszmy się jeździć koleją, tak szybko odchodzi...
andy
Dyrektor
*****
Długość toru:: 831 m

W terenie W terenie



CiuchciaJKD
WWW
« Odpowiedz #321 : 23 Kwietnia 2014, 23:59:36 »
0

Zostało jeszcze trochę miejsca obok Pałacu Kultury 
Koło domu se postawie
Zapisane
andrzej84
Zawiadowca
****
Długość toru:: 432 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #322 : 04 Maja 2014, 12:55:30 »
0

Niestety foty wykonane telefonem.

Pociąg wjeżdżający do Pińczowa na 1 zdjęciu. Trzeba się więc śpieszyć, aby złapać widok z garbu pińczowskiego, jadącego pociągu z Pińczowa do Umianowic. Na jednym ze zdjęć wyraźnie widać gdzie przebiegała pierwsza pętla serpentyn pińczowskich.


* 1.jpg (201.7 KB, 816x612 - wyświetlony 683 razy.)

* 2.jpg (208.45 KB, 816x612 - wyświetlony 731 razy.)

* 3.jpg (193.54 KB, 816x612 - wyświetlony 700 razy.)
Zapisane
andrzej84
Zawiadowca
****
Długość toru:: 432 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #323 : 04 Maja 2014, 12:56:15 »
0

pociąg w oddali


* 4.jpg (264.99 KB, 816x612 - wyświetlony 721 razy.)

* 5.jpg (188.68 KB, 816x612 - wyświetlony 673 razy.)
Zapisane
TOMAS8112
Czytelnik

Długość toru:: 9 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #324 : 04 Maja 2014, 18:20:48 »
0

Dziwne że po tylu latach jeszcze są pozostałości po dawnym przebiegu szlaku do Pińczowa, że nie zrównali nasypów, wycieli zarośli itp... .
Na dawnym szlaku do Kocmyrzowa, to jeszcze gdzieniegdzie są pozostałości, a tak to już wszystko rolnicy wyrównali, jak komuś szlak przecinał pole, podobnie rzecz się ma co do szlaku Charsznickiego.
Zapisane
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4309 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #325 : 04 Maja 2014, 19:05:44 »
0

Z tego co był prezentowane na foremce owe zaorania miały źródło w sprzedaży gruntów PKP owym orzącym rolnikom...
Zapisane

Na peronie zostało wszystko to Cię męczy.
Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.


*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
Dariusz
Minister
******
Długość toru:: 1220 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #326 : 04 Maja 2014, 20:02:22 »
0

Ślady można odczytać nawet na dawnym przebiegu Hajdaszek - Pińczów pomimo upływu ponad 60 lat.
Rozorane nasypy często dobrze widać na zdjęciach satelitarnych np http://gdario.750mm.pl/jkd_google/cudzynowice-jadzinek/slides/16.html
Zapisane

TW Kolejofil
Młotkowy
**
Długość toru:: 133 m

W terenie W terenie



tomasz.wcislik
WWW
« Odpowiedz #327 : 06 Maja 2014, 19:15:55 »
+1

Jakkolwiek kostka między torami wygląda ładnie i na pewno przez jakiś tam czas posłuży, to nazywanie tego "ciągu pieszego" (tak określono to coś w projekcie) peronem jest co najmniej na wyrost. Dlaczego? Choćby dlatego, że nie spełnia toto wymagań określonych dla peronów w tym rozporządzeniu (dział IV rozdział 7).

Ponadto zgodnie z tym rozporządzeniem do projektowania stacji i innych budowli kolejowych upoważniają tylko uprawnienia w specjalności kolejowej, a żadnego podpisu projektanta tej specjalności na projekcie nie widzę, co jest chyba niedopatrzeniem ze strony urzędów wydających pozwolenia. Wspomniane budowle kolejowe występują tutaj w rozumieniu przepisów o warunkach technicznych, jakim powinny odpowiadać budowle kolejowe, a wg tegoż rozporządzenia (wspomnianego w poprzednim akapicie) budowle kolejowe to m.in. perony oraz inne budowle usytuowane na obszarze kolejowym służące do prowadzenia ruchu kolejowego i utrzymania linii kolejowej.

Powstaje zatem wątpliwość natury budowlano-prawnej - czy ciąg pieszy usytuowany na międzytorzu to już peron i czy znajdując się w obrębie stacji, może być projektowany przez samego architekta - bo chyba jednak służy do prowadzenia ruchu i utrzymania linii...

Ponadto architekt (który zna się "na wszystkim", a jak coś/ktoś jest do wszystkiego, to również do...) błędnie użył w projekcie pojęcia "torowisko", ponieważ jest ono zdefiniowane w rozporządzeniu (§ 16 ust. 1) jako górna powierzchnia podtorza.

Zawsze takie są efekty, jeśli inżynier przecenia swoje możliwości i umiejętności. Niemniej jednak sam fakt odświeżenia wyglądu stacji należy docenić.
Zapisane

Inż. bud. kol. --> Student mgr. PWr
W budowie rower szynowy v2.0
2xm
Minister
******
Długość toru:: 1560 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #328 : 07 Maja 2014, 12:27:17 »
0

Cytuj
Zawsze takie są efekty, jeśli inżynier przecenia swoje możliwości i umiejętności.
Jak już wcześniej pisałem to raczej efekt celowych działań. Zamawiający dość dobrze wiedział jakie przepisy obowiązują przy projektowaniu infrastruktury kolejowej i celowo obszedł je formułując treść zamówienia. Między innymi dlatego mówimy o ciągach pieszych a nie o peronach. Tak zostało sformułowane zamówienie, takie postawiono wymagania wykonawcom i tak projekt wykonano. Taka praktyka może się nie podobać, ale jest w Polsce powszechna: knajpy i hotele (np. domy weselne) podpina się pod agroturystykę i w ten sposób unika części wymogów (p. poż, bhp, sanepid itd). Przebudowy podpina się pod remonty, rozbudowy pod przebudowy i czasem się udaje. Oczywiście odpowiedni wydział architektury powinien pilnować przestrzegania prawa (w tym przypadku wśród projektantów zdecydowanie powinien się znaleźć ktoś z uprawnieniami kolejowymi), jednak w przypadku mniejszych inwestycji (do tego samorządowych) dość często przymyka oko - czasem zresztą urzędnicy też kiepsko orientują się w obowiązującym prawie. Tu zapewne doszedł element "wąskotorowości", wszak kolej = PKP = PLK.

@ Magia podpisów
Niestety w Polsce praktyka jest taka, że podpis (i pieczącha) to najczęściej czysta formalność - płacisz XXX PLN i osoba z odpowiednimi uprawnieniami ci podbija, modląc się w duchu, żeby w projekcie nie było jakichś poważnych baboli. Oczywiście mógłby sprawdzić, ale:
1. Potrzeba na to czasu - gdyby chcieć do sprawy podejść na poważnie, to do podanej powyżej kwoty należałoby dopisać jeszcze jeden albo nawet dwa X. Oczywiście poważne projekty (stadiony, centra handlowe) sprawdza się dość gruntownie (konstrukcje np. przelicza się niezależnie drugi raz), ale w takich drobiazgach nikt sobie tym głowy nie zawraca.
2. Potrzeba na to czasu - przy sprawdzaniu mogą wyjść błędy większe lub mniejsze i co zrobić? Projekt skończony, wydrukowany i oprawiony, termin upływa jutro, a tu nagle się okazuje, że nieprawidłowo użyto pojęcia "torowisko"... Dlatego większość sprawdzających będzie wolała przymknąć oko na drobniejsze niedoróbki, żeby nie stracić kasy i klienta. Część będzie wolała w ogóle nie zaglądać...
3. Nawet jeśli projektant - szef/właściciel biura ma odpowiednie uprawnienia, to bynajmniej nie oznacza to, że on projektował. Autorem projektu jest zwykle jakiś młodziak na umowie o dzieło, a szef tylko się podpisuje i ewentualnie "przejrzy projekt w domu". Znowu - profesjonalne podejście wymagałoby od niego znacznie więcej czasu, a przy obowiązujących cenach na chleb by nie zarobił.
4. Inwestor zwykle uważa, że sam najlepiej wie, co i jak chce wybudować. Projektant potrzebny mu wyłącznie ze względu na podpis. Jeśli zaczniesz się stawiać to znajdzie innego, który głupich pytań zadawać nie będzie. W efekcie starasz się manewrować unikając jedynie najpoważniejszych byków, które mogą się skończyć odpowiedzialnością zawodową, cywilną (czy nawet karną) olewając drobniejsze sprawy.

Jak mówiłem: Może się to nie podobać, ale takie są konsekwencje cen projektów na poziomie 2-3% inwestycji (w Niemczech jest to 9-12%). Nie będzie dobrze jeśli przede wszystkim ma być tanio.
Zapisane

Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
Dariusz
Minister
******
Długość toru:: 1220 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #329 : 20 Maja 2014, 23:20:25 »
0

http://750mm.pl/index.php?action=media;sa=album;in=113
Zapisane

Piottr_tt
Minister
******
Długość toru:: 2006 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #330 : 21 Maja 2014, 08:15:33 »
0

Czemu Lyd2 trafiła na statyczną ekspozycję?
Zapisane

Pozdrawiam, Piottr
Nowa galeria foto -  http://wedrownosc.flog.pl
dobrzyn
Minister
******
Długość toru:: 1486 m

W terenie W terenie



bartek.dobrzynski
« Odpowiedz #331 : 21 Maja 2014, 08:56:28 »
0

Bo nie ma silnika?
Zapisane

Trabant 1.3 '91 "Stanisław"
Trabant 601 '66 "Dziadek"
Romet 100 '83 "Henio"
Dariusz
Minister
******
Długość toru:: 1220 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #332 : 21 Maja 2014, 10:54:25 »
0

Lyd2 przyszła do Jędrzejowa z Piotrkowa razem z innym taborem przekazanym przez tamtejsze Stowarzyszenie. Nie miała silnika i od początku raczej nie przewidywano jej uruchomienia. O wiele istotniejsze było pozyskanie małej lidki - ta niestety okazała się jednostką w złym stanie technicznym.
Zapisane

Szymek
Mechanik
***
Długość toru:: 235 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #333 : 30 Maja 2014, 10:14:36 »
+7

Jestem pod wrażeniem - Lyd2 została pomalowana w oryginalne barwy bez udziwnień.
Zapisane
andrzej84
Zawiadowca
****
Długość toru:: 432 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #334 : 10 Czerwca 2014, 21:49:43 »
+2

Odpowiedź jaką dostałem w wyniku złożenia wniosku w ministerstwie o ponowne wpisanie torowiska dawnej JKD na docinku Pińczów-Wiślica:

„Świętokrzyski Wojewódzki Konserwator Zabytków w Kielcach odmawia wszczęcia postępowania administracyjnego w sprawie ponownego wpisania do rejestru zabytków nieruchomych woj. Świętokrzyskiego torowiska Jędrzejowskiej Kolejki Dojazdowej na odcinku od Pińczowa do Wiślicy, z wyjątkiem użytkowanego fragmentu torowiska zlokalizowanego w sąsiedztwie stacji Pińczów.”

„Brakuje odcinków torów wzdłuż ulicy Republiki Pińczowskiej w Pińczowie oraz na przejściach drogowych w Pińczowie, Skrzypiowie, Młodzawach, Wojsławicach, Chrobrzu… gdzie zostały zdemontowane lub przysłonięte warstwą asfaltu….na odcinku biegnącym wzdłuż ul. Republiki Pińczowskiej w Pińczowie znaczna część torów jest zdemontowana, a ich odtworzenie byłoby niemożliwe z powodu przecięcia bardzo ruchliwego skrzyżowania. Jedynie na niewielkim fragmencie w bezpośrednim sąsiedztwie stacji Pińczów ( w kierunku płd.) torowisko jest czynne i użytkowane przez „Ciuchcię Expres Ponidzie’ sp. z o. o.”

„Niemal w całości jest przysypane jest torowisko na odcinku Młodzawy-Wojsławice. Nasypy kolejowe są zaniedbane, zarośnięte samosiejkami i wysoką trawą, miejscami uszkodzone”
„Do ponownego wpisu do rejestru zabytków kwalifikuje się natomiast fragment torowiska na południe od stacji Pińczów, stanowiący jedyny czynny odcinek i przedłużenie wpisanej do rejestru zabytków trasy, istotny przy jej obecnym użytkowaniu, ponieważ służy do zawracania kolejki. Obecnie trwa procedura zatwierdzająca podział nieruchomości na której zlokalizowane jest torowisko w związku z prowadzoną inwestycją drogową w tym obszarze. Po uregulowaniu granic geodezyjnych ogłoszone zostanie wszczęcie postępowania w przedmiocie wpisu do rejestru zabytków nieruchomych woj. Świętokrzyskiego wskazanego powyżej odcinka.”

Mimo wszystko na tym nie poprzestałem i zgłosiłem zażalenie wraz z szeregiem argumentów do postanowienia które otrzymałem, więc cdn.
Zapisane
aronek
Zawiadowca
****
Długość toru:: 310 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #335 : 11 Czerwca 2014, 10:48:47 »
0

załóż petycję o wpis do rejestru.
w sumie wpisywanie reszty odcinku ma mały sens, jeśli nie da się przywrócić ruchu z powodu zajęcia pasa który zajmowały tory na inwestycje drogowe. Nie będzie szansy na odtworzenie trasy i funkcjonowania kolejki na zabytkowym odcinku. No tak ale to prawda oczywista.
Jaka jest szansa na udostępnienie całej korespondencji?
Zapisane
Wojtek_SZN
Mechanik
***
Długość toru:: 194 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #336 : 12 Czerwca 2014, 01:34:57 »
0

Czyżby " pakiet antykolejkowy" wylał sie poza służbę zdrowia ? Nie, w świecie wąskich torów ( i nie tylko wąskich) obowiązywał od dawna. Teraz tylko przypomniał nam o tym.
Zapisane
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2697 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #337 : 12 Czerwca 2014, 11:21:09 »
+1

Tylko ze to brak ochrony konserwatorskiej przyczynił się do rozbiórki torów wzdłuż lu. Republiki Pińczowskiej, oraz przejazdów przez drogi. Niedługo będzie remont drogi DW 766 obejmujący "ciasny łuk" i oczywiście torowisko do wycięcia czyli dalsza dewastacja.
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
Dariusz
Minister
******
Długość toru:: 1220 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #338 : 30 Czerwca 2014, 21:52:45 »
0


http://750mm.pl/index.php?action=media;sa=album;in=115
« Ostatnia zmiana: 01 Lipca 2014, 20:14:18 wysłane przez Dariusz » Zapisane

Dariusz
Minister
******
Długość toru:: 1220 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #339 : 19 Sierpnia 2014, 19:50:55 »
0

Na terenie stacji kręcono spot reklamowy imprezy Kolejkowe Tra La La, która odbędzie się w pierwszy wrześniowy weekend.
http://750mm.pl/index.php?action=media;sa=album;in=124
Zapisane

Strony: 1 ... 15 16 [17] 18 19 ... 25   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!