Świat kolejek wąskotorowych SMF
12 Października 2025, 10:29:24 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Serwer FTP już działa! Szczegóły na forum.
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: 1 ... 14 15 [16] 17 18 ... 25   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Co słychać w Jędrzejowie?  (Przeczytany 323802 razy)
kwieciu
Nowicjusz
*
Długość toru:: 16 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #300 : 12 Marca 2014, 09:11:11 »
0

Kucyk myslalem że mistrzem krytyki jestem ja, alw po prostu scyzoryk sie w kieszeni otwiera jak się codziennie na to patrzy. Jesli chodzi o garaże to calkiem możliwe że taki scenariusz moglby być bardzo prawodpodobny. Taka delikatna panorama garaży kolejki. Ja sie zastanawiam czy się udzialowcy sie nie bulwersuja o brak gospodarnosci Prezesa. A za zdjecia przepraszam, dodane z telefonu


* tmp_6999-11515178295.jpg (101.96 KB, 2224x480 - wyświetlony 753 razy.)
Zapisane
andy
Dyrektor
*****
Długość toru:: 831 m

W terenie W terenie



CiuchciaJKD
WWW
« Odpowiedz #301 : 16 Marca 2014, 20:54:28 »
0

Dzieje się dalej. W sobotę działania na dachach pokrzyżowała pogoda.

Zapisane
Dariusz
Minister
******
Długość toru:: 1220 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #302 : 25 Marca 2014, 12:16:46 »
0

Na placu wewnętrznym usunięto starą wiatę. W kolejce do usunięcia czeka betonowy krąg.


* j-ow.jpg (75.99 KB, 640x480 - wyświetlony 703 razy.)
Zapisane

Sputnik
Młotkowy
**
Długość toru:: 59 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #303 : 25 Marca 2014, 15:44:08 »
+1

Nie wiem jak pozostałych użytkowników tego forum, ale mnie strasznie gryzie widok tej nowej kostki brukowej ułożonej na peronach kolejki i przejściu przez tory Po prostu kompletnie nie pasuje do charakteru zabytkowej stacji kolei wąskotorowej w Jędrzejowie ta prostokątna kostka brukowa. Bardzo dobrym przykładem niech tutaj będzie np. peron bliźniaczej kolei wąskotorowej w Starachowicach, który został ułożony ponownie ze starych płyt chodnikowych i wygląda całkiem przyzwoicie. Przede wszystkim nie razi tak swoim wyglądem. Niech wzór do naśladowania dla Świętokrzyskiej Kolei Wąskotorowej stanowi Skansen Kolei Wąskotorowej w Rudach, gdzie nie tak dawno też odnawiano z pietyzmem perony, przejścia przez tory.

Czy na prawdę o wiele drożej kosztowałby zakup i potem ułożenie zwykłych płyt chodnikowych Co? Przecież po tych peronach i samym przejściu nie będą jeździły samochody, tylko chodzili ludzie. Czy może pod tym chodnikiem przechodzą jakieś ważne instalacje podziemne i w razie jakiejś awarii trzeba szybko rozebrać kawałek peronu ułożonego z kostki brukowej? Owszem płyty chodnikowe mają swoją podstawową wadę, że np. pod dużym naciskiem kół samochodowych pękają i się zapadają. Czego późniejszym rezultatem jest częsta wymiana uszkodzonych płyt chodnikowych i ich wyrównywanie. Poza tym samo układanie kwadratowych płyt chodnikowych trwa dłużej niż kostki brukowej, tak jak jej dopasowywanie i przycinanie na odpowiednią długość. Ale porządnie wykonana robota brukarska powinna spowodować, że przez kilkanaście lat nie powinno nic się dziać z nowymi płytami chodnikowymi.

Dziwię się, że Wojewódzki Konserwator Zabytków w Kielcach w ogóle zgodził się i pozwolił na wymianę starych płyt chodnikowych na stacji Jędrzejów Wąsk. i ułożenie zwykłej kostki brukowej na peronach, jakby to był jakiś supermarket Lidl lub stacja benzynowa. Założę się, że Niemcy lub Anglicy nigdy nie pozwoliliby na to, żeby na ich historycznych stacjach kolei wąskotorowych pojawiła się kostka Bauma. Ale my Polacy wiemy zawsze wszystko lepiej i nie będziemy brać żadnego dobrego przykładu od naszych sąsiadów.
Zapisane
Ptr
Minister
******
Długość toru:: 1106 m

W terenie W terenie


FPKW


kolejka
WWW
« Odpowiedz #304 : 25 Marca 2014, 17:27:56 »
0

W pełni się z tym zgadzam, ale jak widać są gusta i guściki...

Zresztą pisałem już kiedyś o tym w tym wątku - http://750mm.pl/index.php?topic=4122.msg65887#msg65887
Zapisane

To jest przekaz.
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2697 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #305 : 25 Marca 2014, 18:35:17 »
0

W Jędrzejowie mają specyficzne podejście do malowania taboru więc kostka brukowa nie powinna być czymś dziwnym. Konserwator wypisał większość szlaku kolejki z rejestru, zgadza się na ustawianie garaży....
"Świętokrzyskie (roz)czaruje"
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
Bogdan_KRK
Zawiadowca
****
Długość toru:: 435 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #306 : 25 Marca 2014, 19:05:51 »
+4

Witam. Ponieważ Kol.Sputnik wyraził swoje niezadowolenie z remontu,chciałbym wyjaśnić kilka nieścisłości. Budynki stacji Jędrzejów Wąski są zabytkami z lat PRL-u. Nie mówimy tu o halach maszyn,lokomotywowni, lecz tylko o budynku stacyjnym. Z tego co pamiętam lata 50-te. Później dobudowano budynki techniczne i "biurowiec". To wszystko właśnie jest remontowane. Jeśli zatraciło swój historyczny charakter to tylko in plus. Peron jako taki był tylko przy budynku stacyjnym nie pamiętam numeru toru. Peron główny był peronem ziemnym. Teraz po remoncie (a raczej w trakcie) wygląda to dużo lepiej. Sam należałem do grupy malkontentów,krytykujących jakość remontu,ale tylko do momentu jak nie zobaczyłem efektu naocznie. Będąc w niedzielę na małym rekonesansie drezynowym,przekonałem się,że to dużo lepiej wygląda niż na końcu ubiegłego sezonu. Oczywiście wszystko można zrobić lepiej. Ale jest jedno małe "ale". Jak ktoś wykłada kasę na remont,to też ma jakieś życzenia i wymagania. Cieszmy się,że w ogóle coś sie dzieje! A to czy kostka brukowa się komuś podoba czy nie,najlepiej czas pokazał na wielu kolejkach. Co z tego,ze mają perony z "rasowych" płyt chodnikowych i budynki a`la późny Gierek , skoro nie jeżdżą. Miłośników Kolei jest wielu. Każdy ma swój własny gust. Ale każdemu dogodzić nie można. I zakończę tekstem z motta któregoś Kolegi z TZF :" Spieszmy sie kochać koleje wąskotorowe,bo tak szybko odchodzą!" Pozdrawiam. Bogdan
Zapisane

"Mędrzec ciągle się uczy, głupiec już wie wszystko"
Hal9
Mechanik
***
Długość toru:: 179 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #307 : 26 Marca 2014, 07:08:32 »
+1

Kostka jest jednolicie grafitowa i prostokątna , a nie np. różowa w kształcie kwiatuszka .... więc ja bym się nie czepiał.

Kolejką jeżdżą głównie turyści z dziećmi i to dla nich robi się przede wszystkim względnie "nowoczesne" perony.
Natomiast miejsca które interesują MK, a gdzie nie koniecznie trafia przeciętny turysta można i powinno się o ile to możliwe doprowadzić do czasu ich świetności.
Np. budynek warsztatów który powstał za Gomółki czy Gierka niech sobie ma chodniki z płyt (porządnie ułożonych).
Natomiast kuźnia którą zbudowano przed wojną niech ma kostkę łamaną czy kocie łby (byle porządne).

PS. Nie wiem kiedy powstały budynki których przykłady podałem, mam nadzieje że łapiecie idee.
Zapisane
Maciek JKD
Mechanik
***
Długość toru:: 198 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #308 : 26 Marca 2014, 13:40:02 »
+5

(Uwaga - nic nie wnoszący sobą post)

Cóż, jak to mówią - o gustach się nie dyskutuje, będę się starał zatem o przedstawienie własnych przemyśleń po niedzielnej wizycie w Jędrzejowie. Wizycie, którą celowo zaplanowałem po zakończeniu wszelkich prac, aby nie wyglądało to na przeszpiegi i krytykanctwo. Teraz nie wiem czy był to dobry pomysł...

Do Jędrzejowa udaliśmy się tym razem na kolejowo, podziwiając malowniczy szlak z okien (na szczęście otwieranych) niezastampialnego EN57-1074, pojawiającego się czasem nawet w ekskluzywnych składach InterRegio. Do stacji Jędrzejów dojechaliśmy planowo, po ponad półtoragodzinnej podróży, uzyskując na odcinku Klimontów - Sędziszów całe 101 km/godz. (w okolicach Gniewięcina)!!!. Jak na ostatnie osiągi na południowej DOKP to po prostu szok. Przed dworcem PKP w miejscu dawnego PKSu (który to nawet przetrzymała kolejka wąskotorowa ) wznosi się dumnie symbol miejskiego postępu i ducha współczesnych czasów - nowa "Biedronka". Nie zadbano oczywiście o utrzymanie jakiegokolwiek pieszego ciągu prowadzącego do dworca. Do wyboru mamy: iść ulicą, albo pokonać dwa zieleńce i parking przy wspomnianej "Biedronce". Jako, że zieleńce dopiero w przyszłości mają być zieleńcami zwiększyliśmy masę naszego, szczęściem nie-niedzielnego obuwia, co najmniej dwukrotnie.

Do stacji Jędrzejów Wąski dostaliśmy się sobie znanymi ścieżkami od strony ulicy Przypkowskiego i pierwszego, a jednocześnie jedynego skrzyżowania ze światłami w mieście (drugie powstało ostatnio w miasteczku ruchu drogowego, ale nie wliczam w rejestr). Dla przeciętnego Kowals... a przepraszam Nowaka, pozbawionego najnowszych opracowań kartograficznych, szóstego zmysłu (wg  J.Lloyd, J. Mitchinson byłby to dziesiąty zmysł) czy sprytu połączonego z bezczelnością (włażenie na czyjeś podwórka), wyczyn taki jest nadal awykonalny. Stacja broni się sama! Rzędami płotów, zasieków, labiryntem fos i trzęsawisk - pokonanie których wynagrodzi nam możliwość zachłyśnięcia się widokiem niezakłóconego piękna, świeżości, czystości i... nowości (przypomina mi się pytanie zadane kiedyś przez córki kolegi: "Tato, czemu tu jest tak staro?"). Widok ten oczywiście z wiosną się zmieni, kiedy zazieleni się trawka, zakwitną mlecze, póki co przypomina rajską wyspę pośrodku brunatno - czarnego oceanu. Na pierwszy rzut oka stacja prezentuje się cytując kolegę Bogdana "dużo lepiej". Niestety w przypadku stacji Jędrzejów Wąski, aby wyglądała ona dużo lepiej, nie potrzeba zbyt wiele Od razu zaznaczę, że może z przyzwyczajenia, może z opatrzenia - w głębi duszy jestem zwolennikiem pozostawienia starej bryły. Moim zdaniem robienie na siłę z czegoś niehistorycznego, coś co ma wyglądać niby-historycznie jest dla mnie nieporozumieniem. Zwłaszcza jeśli założenie zakłada pojechanie po najniższych kosztach i najmniejszej linii oporu. Efekt - wykonano coś, co parafrazując reklamę - z wierzchu podobne jest zupełnie do niczego. Stojąc chwilę na "peronie" i przyglądając się przez dłuższy czas, wzbiera w człowieku niesmak idący nawet nieco dalej...

Szkoda, że nie wykorzystano i nie utrwalono motywów architektonicznych choćby z nieistniejącego już budynku stacji Jasionna, czy też istniejącego jeszcze w Hajdaszku. Szkoda, że w dachu nie znaleziono miejsca na choćby dwa wole oka, upodabniając go do istniejącego budynku nowszej, murowanej stacji miechowskiej. Może stacje JKD nie były najurokliwsze, stawiane w większości jako budynki tymczasowe, ale nawet w tej miejscami wojennej tymczasowości czy kryzysu, wykonawca starał się zawrzeć jakiś element piękna, dekoracji. Czy to był motyw solarny znany ze stacji PKD, czy zwykły płotek w szczytach jak w Jasionnej, lukarna wykrojona w dachu, mały ganek wsparty na drewnianych filarach jak w Hajdaszku (wiem, tu nie ma na to miejsca). Cóż zrobić - ktoś miał taką wizję, kto inny to zatwierdził, wykonał i jest jak jest. Mimo, że widziałbym to inaczej - ważne jest, jak zauważył Bogdan, że stacja nadal spełnia swą funkcję. Jest czysto, schludnie, kolorystyka jak najbardziej do przyjęcia. A, że mogłoby być lepiej... mieliśmy być drugą Japonią.

Temat otoczenia stacji pozostawiam samemu sobie - wylano już tyle łez, przedstawiono tyle słusznych uwag na temat chodnika zwanego peronem, które i tak na nikim nie zrobiły i nie zrobią najmniejszego wrażenia, że szkoda przedstawiać kolejne. Czas wszystko zweryfikuje - zobaczymy jak wszystko będzie wyglądało, za rok, dwa. Coś się zmieniło, niekoniecznie na lepsze, ale się zmieniło i to ważne. Pojawiła się jakaś dynamika, rozpęd, zapał, "dzieje się na kolejce", a potem... najwyżej się poprawi. Może wyjdzie z tego coś dobrego, prowokując kolejne jeszcze bardziej trafione inwestycje. Lepsze to niż siedzenie na czterech literach i snucie oderwanych od rzeczywistości wizji. A, że najbliższy peron w miarę z prawdziwego zdarzenia znajduje się w... Wygodzie, zaś ten w Jędrzejowie jest peronem "na miarę naszych możliwości". Cóż, póki co uniemożliwia on tylko dyskretne poprowadzenie zasilania do bufetu, zaopatrzenie powyższego, czy też uproszczenie nawadniania składu. Wysokość jego krawędzi zapewni te same doznania co wsiadanie z gruntu. Okrąglutkie kamyczki wypełniające przestrzeń między szynami skutecznie umilą operowanie rozjazdami, a deseczki w przejściach po kilku deszczach zapewnią przechodzącym niezapomniane emocje. Jak widać ciężko się powstrzymać od łez Ale mogło być gorzej! Cóż - jak się nie podoba, to... zawsze można udać się na przejażdżkę rowerową ścieżką grozy :O

Pozdrawiam
Maciek

PS
Serdeczne podziękowania dla organizatorów i sponsorów niedzielnego spływu drezynowego!
Zapisane

Śpieszmy się jeździć koleją, tak szybko odchodzi...
Hal9
Mechanik
***
Długość toru:: 179 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #309 : 26 Marca 2014, 17:02:18 »
0

Bywało na kolejce ładnie:

http://www.audiovis.nac.gov.pl/obraz/81754/f44b5d75e56874c2adddcadce6fe825b/
Zapisane
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4309 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #310 : 26 Marca 2014, 20:52:16 »
+3

Bardzo fajny opis wyprawy, Maćku. Wyśmienicie się czyta, i nie jest prawdą jakoby nie wnosił nic do tematu - o wiele lepiej prezentuje on sytuację, niż "fachowe", krótkie posty o treści jest wujowo i wuj!

Pozwolę sobie jednakże na uzupełnienie Twoich słów:

Widok ten oczywiście z wiosną się zmieni, kiedy zazieleni się trawka, zakwitną mlecze

Zdanie powinno, moim zdaniem, brzmieć: Widok ten oczywiście z wiosną się zmieni, kiedy zazieleni się trawka, zakwitną mlecze, a bujne, sięgające do pasa i zakrywające wszystko chwasty stworzą tradycyjny, znany od lat wizerunek stacji.
Zapisane

Na peronie zostało wszystko to Cię męczy.
Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.


*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
Maciek JKD
Mechanik
***
Długość toru:: 198 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #311 : 27 Marca 2014, 01:04:04 »
0

Ojjj, ojej... dziękuję bardzo, jest mi niezmiernie miło, tym bardziej, że słowa te wypłynęły spod ręki samego Kuca Spoko
Niejeden na moim miejscu poczułby się w tym momencie spełniony w tym wymiarze, by nie rzec - można umierać

W tym poczuciu spełnienia muszę jednak oddać honor i wziąć pod obronę dzielnych, jędrzejowskich kolejarzy, bowiem prawdą jest, że tam gdzie widać - mniej więcej, zwykle jest dość starannie wykoszone. Gorzej oczywiście z miejscami, gdzie wzrok nie sięga, ale to już można wytłumaczyć na wiele sposobów Zaskoczeniem była tu w zeszłym roku stacja Pińczów, gdzie poza przyciętą trawką, tory przy stacji były wypielone przez pensjonariuszy lokalnego sanatorium. Zatem myślę, że nie będzie opcji by po wypłynięciu na zieloności przestwór oceanu nie dostrzec wyspy, przystani, dziewiczej, wąskiej, jędrzejowskiej...

Pozdrawiam
Maciek

PS

Tym bardziej nie śmiem powiedzieć nic złego, że podczas zdawania drezynki do szopy dostrzegliśmy w jej wnętrzu wymownie opartą o ścianę bronkę rozmiaru plus size ze świeżo podciągniętym uzębieniem - kto wie kogo oczekuje
Zapisane

Śpieszmy się jeździć koleją, tak szybko odchodzi...
andy
Dyrektor
*****
Długość toru:: 831 m

W terenie W terenie



CiuchciaJKD
WWW
« Odpowiedz #312 : 20 Kwietnia 2014, 14:10:53 »
0

Kilka zdjęć z kwietniowych działań na mordoksiążce.
Zapisane
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4309 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #313 : 20 Kwietnia 2014, 19:54:37 »
0

A ten tor to pod jaki pomniczek?

Inna sprawa to, heh, co tu komentować...

Zapisane

Na peronie zostało wszystko to Cię męczy.
Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.


*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2697 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #314 : 20 Kwietnia 2014, 20:04:45 »
0

Malują Lyd2 więc...
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
hjugytf
Mechanik
***
Długość toru:: 279 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #315 : 21 Kwietnia 2014, 15:43:10 »
0

Ważne, że się coś robi i wygląda to świeżo i estetycznie. Jakby dać np. stare płyty to znajdą się tacy co stwierdzą, że ładniejsza będzie ziemia i krzaki, bo tak naturalniej. Myślę, że  mieszczą się w granicy rozsądku i jeśli nie malują maszyn na kolory tęczy to niech im będzie.
Zapisane
kwieciu
Nowicjusz
*
Długość toru:: 16 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #316 : 22 Kwietnia 2014, 20:16:02 »
0

Tak się zastanawiam czemu nie ustawią bokiem tej.lokomotywy. Czyżby wazniejszy był jeden garaz?
Zapisane
Maciek JKD
Mechanik
***
Długość toru:: 198 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #317 : 23 Kwietnia 2014, 00:00:55 »
+1

Cóż, pomijając kwestie widokowe, ucierpią również znacznie kwestie widoczności ulicy z głównej bramy wjazdowej kolejki. Nie wiem czy nie będzie konieczne ustawienie lustra dla samochodów opuszczających parking - no chyba, że wyjazd na zasadzie "chybił - trafił".
Jak na mój skromny gust lepszym miejscem dla lokomotywki jest kwietnik przy ulicy 11 Listopada, przy której to znajduje się drogowskaz mający wskazywać dojazd na ulicę Dojazd do dawnej kolejki dojazdowej. Drogowskaz ten ma póki co jedną zasadniczą wadę - nikt go nie widzi bo jest tuż za/przed drzewem.
Jak na aktualne warunki Jędrzejowskie - miasta niemal obwiedzionego obwodnicą przydałyby się również czytelne oznaczenia, czy choćby natarczywe banery (znane z kolejki wigierskiej) przy głównych ciągach komunikacyjnych... ale po co ja o tym wszystkim znów piszę?

Pozdrawiam
Maciek

PS
Jak już się czepiać... to Lyd2 pasuje mi, ale pod okrąglak przy cukrowni Łubna w Kazimierzy Wielkiej...
Zapisane

Śpieszmy się jeździć koleją, tak szybko odchodzi...
kwieciu
Nowicjusz
*
Długość toru:: 16 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #318 : 23 Kwietnia 2014, 09:47:48 »
0

No jest wiele innych miejsc w ktorych mogla by stanac. Na skwerze kolo sadu albo baru Max
Zapisane
Dariusz
Minister
******
Długość toru:: 1220 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #319 : 23 Kwietnia 2014, 20:23:35 »
0

Zostało jeszcze trochę miejsca obok Pałacu Kultury 
Zapisane

Strony: 1 ... 14 15 [16] 17 18 ... 25   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!