Świat kolejek wąskotorowych SMF
19 Kwiecień 2024, 07:00:25 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Serwer FTP już działa! Szczegóły na forum.
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: 1 ... 12 13 [14] 15 16 ... 25   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Co słychać w Jędrzejowie?  (Przeczytany 284126 razy)
OczeQ
SGKW
*
Długość toru:: 524 m

W terenie W terenie


Wariat torowy


oczeq
WWW
« Odpowiedz #260 : 04 Styczeń 2014, 08:48:07 »
0

Jak się mają wymiary peronów odnośnie do regulujących rozporządzeń itp? (szczególnie chodzi mi o zdjęcie nr7)
Zapisane

Co za ponury absurd... Żeby o życiu decydować za młodu, kiedy jest się kretynem?
Dariusz
Minister
******
Długość toru:: 1220 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #261 : 04 Styczeń 2014, 10:00:35 »
0

Jak się mają wymiary peronów odnośnie do regulujących rozporządzeń itp? (szczególnie chodzi mi o zdjęcie nr7)
Obawiam się, że nijak 
Zapisane

Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4304 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #262 : 04 Styczeń 2014, 11:24:08 »
+8

Proszę o wyrozumiałość - nie traktowanie poniższej treści posta jako formę ataku na kogokolwiek, ale jako garść praktycznych uwag.

Aj, Panowie - tak się nie robi!
Peron nawet ładny, ale czy nikt nie pomyślał o podstawowych sprawach jakie powinno się przeprowadzić w przypadku takiej inwestycji? Nikt nie pomyślał...

Pierwsza sprawa to kiedy się robi taki bałagan na stacji, to jednocześnie dba się o tory - wymienia się przynajmniej cześć podkładów tak, by potem nie trzeba było się gimnastykować. Ot choćby zanim się postawiło krawężnik i wysypało tłuczeń można było wykonać to tu poprzez ich wysunięcie w prawo i wsunięcie tą drogą nowych:



Popatrzmy na zdjęcie:



Powiedzcie mi: jak tu teraz wymienić podrozjazdnice gdy nie można ich wysunąć? Jak w łatwy sposób to zrobić między peronami bez ich okręcania o 90*? Przecież po zdjęciu wierzchniej warstwy ze starych, i zanim się wykonało nowe perony, było to banalne, teraz będzie zakrawało na cyrkowe wygibasy. Ktoś krzyknie: ale przecież te tory leżą już 30 lat, zatem kolejne 15 na pewno wytrzymają! Czy na pewno?
Popatrzmy na następne zdjęcie:



Pod nogami Ziutków widać... O zgrozo - odprowadzenie wody deszczowej! Ja rozumiem że trzeba ją odprowadzić, ale żeby w tory!? Przecież nawet zwykły robol torowy wie, że nawierzchnię trzeba za wszelką cenę chronić przed wodą. Inaczej podkłady gniją a zimą wysadziny powstają, tym bardziej że, jak widać, w torach nie ma luźnej podsypki z kruszywa a nieprzepuszczalny humus z lekka tylko, dla efektu wizualnego, przyprószony po wierzchu tłuczniem. Tu ktoś poszedł na łatwiznę i zamiast odprowadzić ze skrajnych stron budynku deszczówkę do studzienek i rozsączyć, czy choćby skierować rurą gdzieś dalej: na trawnik czy do rowu, leje w jak najbliższe miejsce: w tor. Na kolejnym zdjęciu widać jak na środku dachu niższego budynku również jest spust rynny i korytko kierujące opad na torowisko, i to gdzie? W rozjazd! Tak, na ruchome elementy  woda działa ożywczo. Zwłaszcza jak zamarznie.



Osobiście nóż w kieszeni mi się otwiera jak widzę taką partaninę. Pytałem się na początku posta czy nikt nie pomyślał o tym - pewnie pomyślała nie jedna osoba, ale po co się wysilać i kombinować jak wykorzystać możliwości, przeca lepiej posiorbać w cieple herbatę z niedomytej szklanki otulonej sympatycznym spatynowanym, amelinowym koszyczkiem pamiętającym jeszcze czasy PKP. I wydaje mi się że zasada posiadania wszystkiego w kiszce stolcowej, byle tylko wypłata na konto wpłynęła, jest charakterystyczną cechą niektórych przedstawicieli ŚKD.
« Ostatnia zmiana: 04 Styczeń 2014, 11:36:49 wysłane przez Kucyk » Zapisane

Żadna namiętność nie odziera umysłu równie skutecznie ze wszystkich władz działania i myślenia, co strach.
(Edmund Burke)
Ptr
Minister
******
Długość toru:: 1106 m

W terenie W terenie


FPKW


kolejka
WWW
« Odpowiedz #263 : 04 Styczeń 2014, 12:29:00 »
+2

To samo pomyślałem o wspaniałej perspektywie pracy dla ekipy torowców której niedługo zapewne przyjdzie zmierzyć się z wymianą podkładów (no chyba że są betonowe w tym miejscu), ale już nie chciało mi się o tym pisać bo to jak sądzę tak jak rzucać grochem o ścianę (szczególnie na tym etapie inwestycji)...
Inną sprawą jest też wysokość peronów, która była kiedyś unormowana i pozwalała np. starszym osobom korzystać z usług pociągu w nieco wygodniejszy sposób. Gdy na stacji w Rogowie nie było jeszcze peronu w obecnym kształcie i wsiadało się właśnie z mniej więcej takiego poziomu jak z tego chodnika zbudowanego teraz w Jędrzejowie to pod ręką były zawsze dyżurne schodki, które można było podstawić pod wejście do wagonu - nie raz wykorzystywane.
Ostatnia dyskusyjna kwestia to rodzaj nawierzchni na "peronach" - polbrukowa kostka delikatnie mówiąc bywa niezalecana na terenach obiektów zabytkowych, ale to już kwestia gustu i w porównaniu z innymi elementami stacji daje efekt na plus.
Zapisane

To jest przekaz.
andy
Dyrektor
*****
Długość toru:: 831 m

W terenie W terenie



CiuchciaJKD
WWW
« Odpowiedz #264 : 04 Styczeń 2014, 14:06:44 »
0

Co do kostki to włodarze lubują się w budowaniu ścieżek rowerowych z takowej... Kostka jest dobra na wjazd do garażu czy miejsca parkingowe, ale na chodniki, perony i ścieżki rowerowe nie nadaje się. Nawet jeśli jest to kostka bez idiotycznych fazek to i tak jest ona prędzej czy później ruchoma... Ostatnio nawet płyty chodnikowe są z fazkami... Ręce opadają....
Zapisane
WL
Młotkowy
**
Długość toru:: 144 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #265 : 05 Styczeń 2014, 11:27:05 »
0

Jak się mają wymiary peronów odnośnie do regulujących rozporządzeń itp? (szczególnie chodzi mi o zdjęcie nr7)

Według NTP-13 to wygląda tak:
(...)
5.7.1.2. Perony osobowe między budynkiem stacyjnym a najbliższym torem powinny mieć na całej długości budynku stacyjnego szerokość nie mniejszą niż 4,0 m, na pozostałej zaś części - nie mniejszą niż 2,0 m.
5.7.1.3. perony jednokrawędziowe na międzytorzu powinny mieć szerokość nie mniejszą niż 2,40 m.
5.7.1.4. Długość peronów osobowych powinna odpowiadać długości pociągów pasażerskich zatrzymujących się przy nich.
5.7.1.5. Odległość krawędzi peronów od osi toru na prostej i łukach o promieniu powyżej 800 m powinna wynosić 1,30 m. Odległość ta w łukach o promieniu 800 m i mniejszych powinna być odpowiednio zwiększona (tablica 9).
5.7.1.6. Krawędzie peronu powinny wznosić się nad powierzchnię główki szyny 0,2 m.
Zapisane

Pozdrawiam,<br /><br />Wojciech Lemański
Dariusz
Minister
******
Długość toru:: 1220 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #266 : 17 Styczeń 2014, 13:09:05 »
0

Byłem, widziałem.
Wszystkie prace wykonywane na stacji wynikają wprost z projektu budowlanego wykonanego przez Architekta z uprawnieniami, który tenże projekt przygotował na zlecenie inwestora. Operator w całym temacie nie ma udziału. No może w tym, że udało mu się samowolnie zmienić pewien szczegół projektu Pana Architekta w którym kostka szczelnie otulała obie strony szyn.
Zapisane

Filip Bebenow
Mechanik
***
Długość toru:: 185 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #267 : 17 Styczeń 2014, 15:37:09 »
+4

Operator w całym temacie nie ma udziału.
A operator słyszał o czymś takim jak uzgadnianie projektu, tudzież jego opiniowanie przez zarządcę infrastruktury kolejowej? Przypominam, że chodzi o Dz.U. 2003 nr 86 poz. 789 z późn.zm. Art. 57 ust. 2 oraz Dz.U. 2008 nr 153 poz. 955 par. 4 ust. 1 i 3.

Fakt wykonania projektu przez Architekta z uprawnieniami nie oznacza tego, że nie jest on dyletantem w kwestii prawnej. Natomiast dyletanctwa samej kolei w dziedzinie przepisów dot. kolei (zwłaszcza gdy chodzi o własne podwórko) nie rozumiem.

Pozdrawiam,
FB
Zapisane
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4304 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #268 : 17 Styczeń 2014, 15:49:08 »
0

Kolego Filipie, myślisz że te uprawnienia były w specjalności kolejowej, czy "zwyczajniej" konstrukcyjno-budowlanej?...  
Zapisane

Żadna namiętność nie odziera umysłu równie skutecznie ze wszystkich władz działania i myślenia, co strach.
(Edmund Burke)
Filip Bebenow
Mechanik
***
Długość toru:: 185 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #269 : 17 Styczeń 2014, 16:07:38 »
0

Januszu uprawnienia to uprawnienia* i nie jestem godzien sprawdzać czyichś kompetencji a tymbardziej podważać ich publicznie. Chodzi mi o to, że normalną procedurą jest uzyskiwanie uzgodnienia od zarządcy infrastruktury, przynajmniej u nas organ samorządowy nie wyda decyzji jeśli wykonawca nie dostarczy kwita od kolejarzy, że wszystko jest ok. A wynika to z litery prawa przytoczonej przeze mnie w poprzednim wątku.

Temat ten poruszałem już przy tej okazji: http://750mm.pl/index.php?topic=1969.100

Pozdrawiam,
FB


---
*temat wałkowany wielokrotnie...
Zapisane
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4304 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #270 : 17 Styczeń 2014, 19:18:11 »
+2

Jako że bliżej już ku Wielkanocnym świętom, oczywiście jaja sobie robię z tymi "niewłaściwymi" uprawnieniami, bo nawet troglodyta umysłowy wie, że jak się w mechanizm metalowy wody naleje, to będzie latem rdzewieć, a zimą zamarznie i nie będzie się ruszał.
Zapisane

Żadna namiętność nie odziera umysłu równie skutecznie ze wszystkich władz działania i myślenia, co strach.
(Edmund Burke)
Hal9
Mechanik
***
Długość toru:: 179 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #271 : 19 Styczeń 2014, 19:26:05 »
0

Kto to jest architekt ?

Architekt - człowiek posiadający wiedze ogólną nie skazony wiedzą praktyczną ....

Wielokrotnie wałkowane przy okazji wielu inwestycji ....
Zapisane
andy
Dyrektor
*****
Długość toru:: 831 m

W terenie W terenie



CiuchciaJKD
WWW
« Odpowiedz #272 : 19 Styczeń 2014, 19:46:57 »
0

Ostatnio widziałem kilka nowych inwestycji - wizje architekta są często sprzeczne ze zdrowym rozsądkiem. Efekty: podatność na awarie, energochłonność czy brak ergonomii.
Zapisane
2xm
Minister
******
Długość toru:: 1560 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #273 : 19 Styczeń 2014, 23:26:55 »
0

Dobra, proponuję najpierw zajrzeć do projektu a potem wieszać psy na architekcie. Feralnej rury spustowej odprowadzającej wodę w rozjazd tam nie ma. W ogóle o odprowadzaniu wody powiedziane jest tylko sakramentalne "powierzchniowo na teren działki" i brak bardziej szczegółowego rozwiązania tego problemu, co oczywiście można uznać za niedoróbkę* (kierownik budowy jeżeli to zauważył, teoretycznie powinien zwrócić się do projektanta o uzupełnienie dokumentacji lub choćby wpisanie zalecenia do dziennika budowy). Niech zgadnę - nie zrobił tego. Problem rozwiązali zapewne we własnym zakresie panowie od układania kostki i wyszło jak wyszło.

Swoją drogą, o ile rury w narożach budynku łatwo było skierować w bok, to pośrodku sprawa jest ciężka i jedynym dobrym rozwiązaniem byłoby odprowadzenie wody do kanalizacji. Tyle, że to spora inwestycja, której najwyraźniej nie przewidziano. Przez lata woda lała się w tor i tak miało zostać. Ogólnie, to dziwaczna ta część dotycząca "ciągów pieszych". Świadczy o traktowaniu przez urzędników kolejki dość pobłażliwie. Na dobrą sprawę to faktycznie powinien to być projekt wykonany przy udziale projektanta ze specjalności kolejowej**, z przekrojami, wrysowaną skrajnią itd. Tu jest to potraktowane jako zwykłe utwardzenie terenu, które "załatwia się" haczem na projekcie zagospodarowania i jednym krótkim akapitem w opisie technicznym (załączam ten "szczegółowy projekt", z którego "wszystkie prace wykonywane na stacji wynikają").

Jak chcecie pogadać o praktyce zawodu prowincjonalnego architekta, to mogę wylać sporo żalów z drugiej strony, ale chyba nie ma to większego sensu. Można dyskutować o podejściu inwestorów, cięciu zakresu opracowania - byle taniej itd. itp.

@andy
Od mojej strony to wygląda najczęściej tak, że przychodzi inwestor z jakimiś dziwacznymi pomysłami, ty kombinujesz, żeby to miało ręce i nogi a potem pan Zdzichu robi ze szwagrem wszystko po swojemu.

@Hal9
To nie architekt ma być nieskażony a wiedza (i nie jest o wbrew pozorom takie głupie - jak chcesz mogę wyjaśnić). Drobna różnica, ale jednak . Zastanawiałem się jakiś czas temu nad zmianą podpisu, ale zostaje - jest to jednak bardzo trafna definicja biorąc pod uwagę treść moich postów.

* Ja już widzę kolejną niezręczność dotyczącą odprowadzenia wody z daszku nad peronem . Na elewacji bocznej i w przekroju została ona dyskretnie pominięta...

** Nie ma "specjalności kolejowej" w zakresie architektury. To działka inżynierów budownictwa i tam jest właśnie taka specjalność.


*  (145.15 KB, 960x461 - wyświetlony 699 razy.)
« Ostatnia zmiana: 20 Styczeń 2014, 01:43:54 wysłane przez 2xm » Zapisane

Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
emibe
Administrator
*****
Długość toru:: 1053 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #274 : 20 Styczeń 2014, 11:53:34 »
0

Swoją drogą, o ile rury w narożach budynku łatwo było skierować w bok, to pośrodku sprawa jest ciężka i jedynym dobrym rozwiązaniem byłoby odprowadzenie wody do kanalizacji.


Z tego co widzę po wymiarach budynków i spadkach dachów, można zrezygnować z rury spustowej po środku i zostawić po rurze na końcach budynków. Pomocą niech będą te dwie strony: kalkulator rynien i tabela odwadnianych powierzchni. Wg pierwszego rozwiązania trzeba byłoby dać rynnę/ rurę spustową 180/125 na dłuższym i niższym dachu i 150/100 na krótszym i wyższym. A wg tabeli 130/100 i odpowiednio 125/75. Lepiej to pierwsze, bo uwzględnia długość rynny. Przy okazji pamiętając, że rynna w przypadku dłuższego dachu ma 22m (przekraczająca zalecaną długość, ale połać jest wąska), trzeba byłoby wykonać minimalny spadek podłużny 0,2% żeby woda nie nabierała prędkości.

Co do dyskusji ale to wizje architekta widziałem.... o każdej profesji można tak powiedzieć. Dziennikarzach, lekarzach, elektrykach, politykach i oczywiście kolejarzach.
« Ostatnia zmiana: 20 Styczeń 2014, 11:57:01 wysłane przez emibe » Zapisane
kwieciu
Nowicjusz
*
Długość toru:: 16 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #275 : 20 Styczeń 2014, 16:34:10 »
+1









Niech mi ktoś wytłumaczy dlaczego dziura po drzwiach nie została wyrównana do jednolitej powierzchni, albo jakby byli myślący obcięli by drzwi z dołu i została by wnęka w której można by umieścić plansze z historią kolejki (ale nikt przecież o tym nie pomyśli)

Zapisane
mastif
SGKW
*
Długość toru:: 83 m

W terenie W terenie

coś tam z elektryką


« Odpowiedz #276 : 20 Styczeń 2014, 17:07:41 »
0

Dobra, proponuję najpierw zajrzeć do projektu a potem wieszać psy na architekcie. Feralnej rury spustowej odprowadzającej wodę w rozjazd tam nie ma. W ogóle o odprowadzaniu wody powiedziane jest tylko sakramentalne "powierzchniowo na teren działki" i brak bardziej szczegółowego rozwiązania tego problemu, co oczywiście można uznać za niedoróbkę* (kierownik budowy jeżeli to zauważył, teoretycznie powinien zwrócić się do projektanta o uzupełnienie dokumentacji lub choćby wpisanie zalecenia do dziennika budowy). Niech zgadnę - nie zrobił tego. Problem rozwiązali zapewne we własnym zakresie panowie od układania kostki i wyszło jak wyszło.

Kolego,
zajrzałem do projektu i jak byk na rys a2 rzut dachu jest rozmieszczenie rur spustowych i wykonane są dokładnie tam gdzie wg projektu mają być,  żeby było śmieszniej jak powstanie daszek od strony peronu to rura spustowa też będzie podłączona do tej z dachu dworca od środka,  może rozwiązaniem byłyby studnie chłonne ale to koszt i kto go poniesie?
Faktem natomiast jest, że brakuje uzgodnienia ze strony operatora, który w końcu odpowiada za niepogorszenie przekazanej mu w użyczenie infrastruktury.
Mnie natomiast bardzo spodobał się zapis o wyłożeniu kostką przestrzeni wewnątrz toru - "w obrębie
peronu, wypełniona kostką brukową oddylatowaną od torów." Taka dylatacja to może być gumowa,asfaltowa .... mieć 1cm albo 7,5cm?? Ciekawi mnie też jak zapewnią funkcję dojazdu osobom na wózkach z tak wykonanym przejściem przez tor jak zdj5 u @kwieciu,  bo ani jedna strona z drugą się nie pokrywa, ani wymaganej wymaganej odległości od krawędzi ścieżki do skrajni nie ma ,, ALE ZA TO WYKONAWCA PRZYOSZCZĘDZI" o kostki i robociznę.
A i jeszcze ciekawi mnie czy pozakładają barierki ochronne przy studzienkach zwrotnicowych czy dopiero jak ktoś wpadnie i złamie nogę to się zainteresują.
Ostatnio widziałem kilka nowych inwestycji - wizje architekta są często sprzeczne ze zdrowym rozsądkiem. Efekty: podatność na awarie, energochłonność czy brak ergonomii.

Bo kiedyś projekty były zatwierdzane przez przez zespół doświadczonych dziadków projektantów, którzy szukając dziury w całym wyłapywali lapsusy, a teraz to czasami szkoda gadać co te "projektanty" czasami potrafią wypichcić. A jak się im zwróci uwagę, to panie ale ja jestem  JWP PROJEKTANTEM.
Tak w ogóle to zwrócił ktoś uwagę jakiego projektu dotyczy częściowo STWIO Spoko
 Czy ktoś może mi wyjaśnić czy kostka ma być z krawężnikami czy obrzeżami chodnikowymi wg STWiO?
Niech mi ktoś wytłumaczy dlaczego dziura po drzwiach nie została wyrównana do jednolitej powierzchni, albo jakby byli myślący obcięli by drzwi z dołu i została by wnęka w której można by umieścić plansze z historią kolejki (ale nikt przecież o tym nie pomyśli)



Wymagania konserwatora zabytków? w końcu to budynek magazynowy,
pozdrawiam  niezdrowo bo grypowo
Zapisane

Używaj polskich znaków. Wszak jest różnica, czy robisz komuś "łaskę" czy "laskę". Prof. J. Bralczyk
2xm
Minister
******
Długość toru:: 1560 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #277 : 20 Styczeń 2014, 20:13:41 »
0

Cytuj
Kolego,
zajrzałem do projektu i jak byk na rys a2 rzut dachu jest rozmieszczenie rur spustowych i wykonane są dokładnie tam gdzie wg projektu mają być,  żeby było śmieszniej jak powstanie daszek od strony peronu to rura spustowa też będzie podłączona do tej z dachu dworca od środka,  może rozwiązaniem byłyby studnie chłonne ale to koszt i kto go poniesie?
Kolego, nie wiem jaki projekt widziałeś, ale na tym załączonym nie ma środkowej rury spustowej odprowadzającej wodę z dachu magazynu w rozjazd... Dodam, że nie sądzę, że wynika to z jakiegoś namysłu projektanta. W ogóle myślę, że nie zastanawiał się nad lokalizacją tych rur - były to niech sobie będą. A odprowadzenie wody z daszku to właśnie ta "niezręczność", o której wspomniałem Spoko.

Studnie chłonne są fajne, ale musiałbyś je umieścić gdzieś dalej i odprowadzić wodę rurą - czyli zdecydowanie duuużo większa inwestycja (do tego kolizja z wodociągiem), za którą oczywiście wiadomo kto musiałby zapłacić - od tego jest inwestor.

W ogóle inwestor musiałby zapłacić dodatkowo za te wszystkie uzgodnienia, sprawdzenia, rozwiązania detali itd. Niestety, w Polsce decyduje najniższa cena. Dlatego z założenia robi się niezbędne minimum, czyli tylko to, co jest wymagane prawem budowlanym i to w sposób możliwie pobieżny. Podejrzewam zresztą, że już na poziomie planowania zakresu inwestor celowo napisał w tytule o "ciągach pieszych" a nie peronach, właśnie po to aby uniknąć w projekcie branży kolejowej.

@ emibe
Faktycznie jedynym rozsądnym rozwiązaniem jest danie odpowiednio dużych przekrojów i po jednej rurze spustowej na rogu. Jednak kiedyś właśnie taki przysłowiowy stary wyjadacz zwrócił mi uwagę, że jedna rura spustowa może być problemem jak się coś przypcha (lodem, liśćmi czy innym syfem). Przy dwóch rurach woda popłynie sobie w drugą stronę, przy jednej będzie się zbierać aż przeleje się górą. Do tego mały spadek konieczny chociażby po to, żeby nie wyszedł karykaturalny zygzak (0,2% daje na 20 m 4 cm, 0,5% już 10 czyli połowę krawędzi okapu) w przypadku ugięcia (lub właśnie zabrania się liści czy innego syfu) daje misę, w której ciągle stoi woda. Przy stalowych rynnach nie jest to dobry pomysł. Oczywiście nie mówię, że "sie nieda".

A tak przy okazji wyszukiwania baboli - jest jeszcze jeden kwiatek dotyczący izolacyjności cieplnej ścian. Nakazano zastosowanie styropianu o współczynniku przewodzenia ciepła minimum λ=0,035W/(m*K). No, ale niech ten, co jest bez winy rzuca .

@ Drzwi i okna magazynu.
Żeby było weselej na rzucie są te drzwi, po czym na elewacjach są zaślepione. Najbardziej boli jednak ten kolor. Niby próbuje naśladować stolarkę, ale jednak nie pasuje.
« Ostatnia zmiana: 20 Styczeń 2014, 20:28:11 wysłane przez 2xm » Zapisane

Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
emibe
Administrator
*****
Długość toru:: 1053 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #278 : 20 Styczeń 2014, 21:11:04 »
0

Na rys. 1,2 i 7 rury są - odprowadzają wodę na teren.

Drzwi są na rzucie - na elewacjach są bez klamek Jest też opcja (niezgodna z rzutem ale zgodna z elewacją) że drzwi będą domalowane.

Wiadomo, że lepiej jakby były 2 rury z rynny ponad 10m. Teraz tylko należy odpowiedzieć na pytanie czy woda z dachu ma się lać z każdym deszczem na chodnik i spływać na tor, czy pilnować drożności rynny i rury, którą to drożność w przypadku dwóch i więcej rur też należy pilnować. W przypadku tego budynku od strony toru (elewacja północna) wszystkie będą podatne na łatwiejsze przymarzanie lub zaczopowanie śniegiem i lodem.
Zapisane
2xm
Minister
******
Długość toru:: 1560 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #279 : 20 Styczeń 2014, 21:28:12 »
0

No właśnie ja potraktowałem te drzwi i okna na elewacji jako domalowane (choć mogły być faktycznie tylko bez klamek ). Teraz myślę, że na projekcie zostały zostawione bez zmian.


*  (42.53 KB, 1090x238 - wyświetlony 640 razy.)
« Ostatnia zmiana: 20 Styczeń 2014, 21:34:09 wysłane przez 2xm » Zapisane

Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
Strony: 1 ... 12 13 [14] 15 16 ... 25   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!