Świat kolejek wąskotorowych SMF
12 Kwiecień 2021, 18:56:36 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Profil 750mm.pl na facebooku
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Zapomniane linie kolejowe Dolnego Śląska  (Przeczytany 3420 razy)
Dariusz
Minister
******
Długość toru:: 1220 m

W terenie W terenie


WWW
« : 09 Marzec 2013, 19:50:02 »
+1

http://gdario.republika.pl/
Pozycja nr 2
Zapisane

Dariusz
Minister
******
Długość toru:: 1220 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #1 : 24 Marzec 2013, 20:08:42 »
+1



I kontynuacja
Poz nr 3
Zapisane

Tw53 Rudy
Zawiadowca
****
Długość toru:: 361 m

W terenie W terenie


WMD Rudy > WMD Bytom Karb Wąsk.


« Odpowiedz #2 : 01 Marzec 2021, 12:19:07 »
+1

Sowiogórska Kolej Zębata powróci po 120 latach (już bez zębatek)

Linia została przejęta przez województwo i celem jest odbudowa połączenia.

https://issuu.com/wroclife/docs/wroclife_43_26.02_net_2/s/11794879?fbclid=IwAR2NzHA0deGsYpJq1EfZP9tslKBIvy1jiThEruBmyLum3SkQwywjBCsHZXw
Zapisane

Wąski tor pod parą !
|9 czynnych parowozów|5 w naprawie|3 oczekujące naprawy|
Adam W
Dyrektor
*****
Długość toru:: 583 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #3 : 01 Marzec 2021, 20:30:30 »
0

Pomysł świetny i perspektywiczny, ale 64‰ adhezyjnie? Ciekawe jak, skoro nawet badania hamulca dla klasycznego taboru wg TSI kończą się na 40‰. Kwestia lepszego hamowania taboru elektrycznego niż taboru parowego też jest nieco wyssana z palca. Projekt bardzo mi się podoba, już chętnie kupiłbym bilet tam a nawet z powrotem, ale obawiam się że bez zębatki to nidyrydy przy tych 64‰.
Zapisane

MichałŁ
Dyrektor
*****
Długość toru:: 647 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #4 : 02 Marzec 2021, 18:31:52 »
0

To jak wjeżdżają na hałdy bez szyny zębatej ? Tam czasami był takie wniesienia że SM42 z dwoma radwanami miała ciężko wjechać.
Zapisane
dobrzyn
Minister
******
Długość toru:: 1447 m

W terenie W terenie



bartek.dobrzynski
« Odpowiedz #5 : 02 Marzec 2021, 22:34:54 »
0

Mi się zdaje, że to jednak co innego wozić żużel po bocznicy, a co innego pasażerów po linii kolejowej
Zapisane

Trabant 1.3 '91 "Stanisław"
Trabant 601 '66 "Dziadek"
Romet 100 '83 "Henio"
2xm
Minister
******
Długość toru:: 1549 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #6 : 03 Marzec 2021, 01:16:41 »
+3

Cytuj
Pomysł świetny i perspektywiczny, ale 64‰ adhezyjnie?
Niemcy eksploatowali odcinki nawet do 66,6 ‰ (Suhl–Schleusingen w Turyngii - istnieje, jest przejezdna i ma zostać przywrócona do ruchu jako kolej muzealna - lokalnie nachylenie sięga nawet 70,6 ‰). Pochylenia miarodajne powyżej 60 ‰ mają też Rübelandbahn, Rennsteigbahn i Hunsrückbahn. Wszystkie wymienione linie miały pierwotnie odcinki zębate, jednak przebudowano je na adhezyjne już w drugiej połowie lat '20, gdy do eksploatacji weszły odpowiednio mocne parowozy (min. pruskie T 16.1 - czyli na polskie odpowiednio TKw1 przed i TKw2 po wojnie). Linie te z powodzeniem eksploatowane były przez całe dekady - zarówno w planowym ruchu pasażerskim jak i towarowym, w trakcji parowej, spalinowej (min. wyposażone w dwa silniki szynobusy serii VT 98) jak i elektrycznej (Rübelandbahn z nietypowym jak na Niemcy napięciem 25 kV, 50 Hz).

A to wszystko i tak niewiele w porównaniu z liczącym niecałe 3 km odcinkiem Pöstlingbergbahn w austriackim Linzu o nachyleniu... 116 ‰.

Tak więc od strony technicznej "dasie". A co na to UTK to już inna kwestia.

PS
A na deser filmik z podjazdu Boppard - Emmelshausen (Hunsrückbahn).
https://www.youtube.com/watch?v=1YV03beuUvQ
« Ostatnia zmiana: 03 Marzec 2021, 01:21:06 wysłane przez 2xm » Zapisane

Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
emibe
Administrator
*****
Długość toru:: 1035 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #7 : 03 Marzec 2021, 21:30:21 »
0

Tu się np. zaczyna odcinek z 7% nachyleniem:
przejzad przez przełęcz Bernina
Zapisane
Adam W
Dyrektor
*****
Długość toru:: 583 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #8 : 04 Marzec 2021, 18:12:35 »
0

A to chylę czoła, niemniej tabor musi być dedykowany do takich jazd.
Zapisane

WL
Młotkowy
**
Długość toru:: 119 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #9 : 05 Marzec 2021, 15:16:40 »
0

Pomysł świetny i perspektywiczny, ale 64‰ adhezyjnie?

Tramwaje dają radę nawet na większych pochleniach - 80,15‰ i to na długości 470 metrów!
Ul. Trojska, Praga:
Zapisane

Pozdrawiam,<br /><br />Wojciech Lemański
Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!