Skruczaly
Młotkowy
 
Długość toru:: 90 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #20 : 20 Marca 2013, 19:41:34 » |
0
|
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
brok
|
 |
« Odpowiedz #21 : 20 Marca 2013, 19:44:58 » |
0
|
|
|
« Ostatnia zmiana: 20 Marca 2013, 20:10:59 wysłane przez brok »
|
Zapisane
|
Najpiękniejsze są takie podróże, Które pamięć na zawsze zachowa, Gdy dziewczyna jest piękna nad podziw, A kolejka wąskotorowa...
|
|
|
Skruczaly
Młotkowy
 
Długość toru:: 90 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #22 : 21 Marca 2013, 00:35:28 » |
0
|
w Piasecznie to już mieli nie raz darmowe występy graficiarzy:P A poza tym jakoś wykonania tych "powłok" lakierniczych jest marna tzn. już po roku zaczynają się większe spękania itd.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Hal9
|
 |
« Odpowiedz #23 : 21 Marca 2013, 16:37:22 » |
0
|
Ciemna zieleń i pomarańczowy pas jak SM 42
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
dobrzyn
|
 |
« Odpowiedz #24 : 21 Marca 2013, 16:48:02 » |
+1
|
|
|
« Ostatnia zmiana: 21 Marca 2013, 18:54:20 wysłane przez kalito »
|
Zapisane
|
Trabant 1.3 '91 "Stanisław" Trabant 601 '66 "Dziadek" Romet 100 '83 "Henio"
|
|
|
Kucyk
|
 |
« Odpowiedz #25 : 21 Marca 2013, 20:28:35 » |
0
|
O, ten ostatni pomysł na układ pasów jest ciekawy. Dodam, że bardzo podoba mi się sposób w jaki fajnie dostosowana jest do wagonów maszyna z czwartego zdjęcia.
|
|
|
Zapisane
|
Na peronie zostało wszystko to Cię męczy. Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.
*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
|
|
|
andrzej2110
|
 |
« Odpowiedz #26 : 21 Marca 2013, 20:33:22 » |
0
|
Kuc o tym własne wcześniej pisałem ze jeśli pomaluje się jo jak wagony to będzie dużo białego.
|
|
|
Zapisane
|
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie pr
|
|
|
Euro2222
Nowicjusz

Długość toru:: 35 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #27 : 21 Marca 2013, 21:54:48 » |
0
|
Ładnie wygląda jak od podłogi w dół jest inny kolor podwozia - jak na fotkach powyżej... w PL przeważnie maluje sie całą na jeden kolor a to niezbyt fajnie wygląda - ale to według gustu.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
grzegorz_sykut
|
 |
« Odpowiedz #28 : 21 Marca 2013, 22:43:04 » |
0
|
Dorzucę swoją wariację na temat malowania, inspirowaną właśnie malowaniami l45h z innych krajów.  Chciałem także aby malowanie było spójne z kolorystyką rumuńskich doczep jak sugerował Kucyk. Reszta to już moja prywatna inicjatywa. W samym projekcie jest mały błąd (Napis z nazwą operatora, powinien być przy stopniu kabiny a nie poniżej okna) Niestety dostęp do komputera z Corelem za pomocą którego przygotowywałem projekt, będę miał najwcześniej w poniedziałek. Poniżej schematu malowania, zastosowane kolory, wraz z symbolami z palety RAL (poza czarnym, który może być dowolnie czarny)
|
|
|
Zapisane
|
Pozdrawiam
Grzegorz Sykut Stowarzyszenie Na Rzecz Rozwoju Nadwiślańskiej KW
|
|
|
dobrzyn
|
 |
« Odpowiedz #29 : 22 Marca 2013, 09:40:09 » |
0
|
czwartego zdjęcia.
Piątego  Za to mi podoba się ta z trzeciego. Ale najbardziej: http://tabor.wask.pl/egzemplarz.php?&id=50316
|
|
|
Zapisane
|
Trabant 1.3 '91 "Stanisław" Trabant 601 '66 "Dziadek" Romet 100 '83 "Henio"
|
|
|
Fisz
Młotkowy
 
Długość toru:: 99 m
W terenie
Drunken Engineer
|
 |
« Odpowiedz #30 : 22 Marca 2013, 11:01:10 » |
+1
|
..taki tam kompromis z bielą, czernią i czerwienią mają obecnie lokomotywy CN:  ..może by tak od nich zaczerpnąć inspiracji..? 
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
grzegorz_sykut
|
 |
« Odpowiedz #31 : 22 Marca 2013, 13:11:07 » |
0
|
O, ten ostatni pomysł na układ pasów jest ciekawy. Dodam, że bardzo podoba mi się sposób w jaki fajnie dostosowana jest do wagonów maszyna z czwartego zdjęcia.
Mnie też podoba się to malowanie (jeżeli mówimy o tym narodowo biało czerwonym z podwójnym pasem) Jeśli zauważycie, to co zaproponowałem jest pewną wariacją właśnie tamtego wzoru, jedynie z modyfikacją wynikającą z: a) wzoru pasów (wydaje mi się zbyt skomplikowane jak na nasze warunki malarskie). Jeżeli kolor zielony ma w naszym kraju takie spektrum interpretacji to pas może dopiero być niezłą fantazją malarza;) b) zaproponowałem czarne malowanie żaluzji ponieważ z obserwacji wiem że te elementy zaraz się brudzą. A jakoś nie wyobrażam sobie wąskotorowego mechanika, który ze ściereczką przeciera brud z takich żaluzji  c) zastanawiam się czy całej ramy ostoi (tak to się chyba nazywa fachowo, nie jestem mechaniczny) pomalować w całości na czarno lub czerwono. Biorąc pod uwagę realia polskich szlaków, zarośniętą skrajnię to kremowy może zaraz stać się czarno-kremowy  Jeżeli zaś chodzi o proponowane przez Fisza malowanie, to myślę że należałoby w pierwszej chwili nałożyć to malowanie na projekt Lxd2 i ocenić. Dużo zależy od kształtu bryły pojazdu, proporcji danych elementów itd.
|
|
|
Zapisane
|
Pozdrawiam
Grzegorz Sykut Stowarzyszenie Na Rzecz Rozwoju Nadwiślańskiej KW
|
|
|
Jsz
|
 |
« Odpowiedz #32 : 22 Marca 2013, 13:33:58 » |
0
|
A ja zawsze marzyłem o L45H/Lxd2 w malowaniu polskiej LDE130 czyli SP32.Ta na zdjęciu poniżej czyli SP32-147 to według mnie najładniejsza maszyna tej serii w Polsce.
|
|
« Ostatnia zmiana: 22 Marca 2013, 13:37:44 wysłane przez Jakub Szadkowski »
|
Zapisane
|
Jakub Szadkowski
|
|
|
dobrzyn
|
 |
« Odpowiedz #33 : 22 Marca 2013, 13:43:57 » |
0
|
I to jest chyba najciekawsze 
|
|
|
Zapisane
|
Trabant 1.3 '91 "Stanisław" Trabant 601 '66 "Dziadek" Romet 100 '83 "Henio"
|
|
|
andrzej2110
|
 |
« Odpowiedz #34 : 22 Marca 2013, 13:46:42 » |
0
|
c) zastanawiam się czy całej ramy ostoi (tak to się chyba nazywa fachowo, nie jestem mechaniczny) pomalować w całości na czarno lub czerwono. Biorąc pod uwagę realia polskich szlaków, zarośniętą skrajnię to kremowy może zaraz stać się czarno-kremowy  Akurat w Piasecznie torowisko jest regularnie "pielone".
|
|
|
Zapisane
|
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie pr
|
|
|
grzegorz_sykut
|
 |
« Odpowiedz #35 : 22 Marca 2013, 14:02:40 » |
0
|
@Jakub, a czy nie było mowy że kolorystyka ma współgrać z oryginalnym malowaniem wagonów? Teraz pytanie, czy prezentujemy projekty, zgodne z kryteriami przedstawionymi na początku przez autora postu, czy organizujemy koncert życzeń, pt "a ja to bym pomalował ...." Na samym początku Kuc przecież napisał: Chcę jedną z maszyn pomalować odmiennie niż się zwyczajowo przyjęło (ciemna czerwień, żółty bądź pomarańczowy pas, srebrne lamówki). Oczywiście wózki zostawiamy czarne, a dach szary, ale pudło niech będzie inne. Co nie znaczy że zaraz lakier metalik walniemy.
Onegdaj kombinowaliśmy aby grzmotnąć całość na czarno, zaś pas i fałkę zrobić tradycyjne - żółty z srebrną kreską. Teraz zastanawiam się czy nie pójść w linie pasa nie-proste aby złagodzić kanciastą sylwetkę. Z drugiej strony to wypadało by kolorystycznie harmonizować choć trochę z klasami rumuńskimi. Macie pomysły - to dawajcie! Najlepiej jeszcze z jakąś wizualizacją.
|
|
|
Zapisane
|
Pozdrawiam
Grzegorz Sykut Stowarzyszenie Na Rzecz Rozwoju Nadwiślańskiej KW
|
|
|
Jsz
|
 |
« Odpowiedz #36 : 22 Marca 2013, 15:31:46 » |
0
|
 Myślałem że temat ten będzie kontynuowany w formie burzy mózgów i wszelkie propozycje oraz forma ich przedstawienia będą otwarte i mile widziane,a tu pech-->pudło,lustrator-moderator  , już nałożył ograniczenia  . P.S.  Fakt nie doczytałem że kolorystyka lokomotywy ma współgrać z kolorystyką wagonów,ale czy to ważne w tej dyskusji. Moim skromnym zdaniem im większa ilość propozycji,tym większa możliwość wyboru,którego i tak dokona kolega Kucyk.
|
|
« Ostatnia zmiana: 22 Marca 2013, 15:38:45 wysłane przez Jakub Szadkowski »
|
Zapisane
|
Jakub Szadkowski
|
|
|
grzegorz_sykut
|
 |
« Odpowiedz #37 : 22 Marca 2013, 16:14:50 » |
0
|
@Jakub Nie lustrator, moderator ale akurat mam człowiek z doświadczeniem w przygotowywaniu projektów graficznych i to nie do szuflady ale dla komercyjnego odbiorcy. Podstawą jest tutaj określenie czego oczekuje zamawiający i wykonanie projektów dokładnie pod te oczekiwania. A z tego co wiem, Kucyk to miłośnik profesjonalizmu tak więc powinien mnie zrozumieć 
|
|
|
Zapisane
|
Pozdrawiam
Grzegorz Sykut Stowarzyszenie Na Rzecz Rozwoju Nadwiślańskiej KW
|
|
|
Kucyk
|
 |
« Odpowiedz #38 : 22 Marca 2013, 16:15:21 » |
0
|
To, że napisałem o kontynuacji malowania względem nurtu wagonowego nie jest condicio sine qua non całej metamorfozy. - wcale nie upieram się na zgodność, lecz jedynie chcę uniknąć jakiegoś totalnego dysonansu. Kombinujcie, Panowie! Tak jak Kolega Jakub napisał - róbcie burzę mózgów. Ja z zaciekawianiem się przyglądam tematowi. 
|
|
|
Zapisane
|
Na peronie zostało wszystko to Cię męczy. Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.
*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
|
|
|
PX48-28
Młotkowy
 
Długość toru:: 52 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #39 : 23 Marca 2013, 00:08:35 » |
+1
|
Ja swego czasu zrobiłem modelik Lxd2 w malowaniu Polski, po sklejeniu prezentuje się dość zgrabnie 
|
|
|
|
|