Świat kolejek wąskotorowych SMF
12 Października 2025, 09:18:44 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Serwer FTP już działa! Szczegóły na forum.
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: 1 ... 9 10 [11] 12 13 14   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Macie pomysł na odmienne malowanie Lxd2?  (Przeczytany 177876 razy)
Bogdan_KRK
Zawiadowca
****
Długość toru:: 435 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #200 : 31 Marca 2013, 21:36:24 »
0

Witam! Myślałem,że z okazji Wielkanocy,będą jakieś"jaja" a tu sme paragrafy-przytoczenia...E idę jeszcze lepić bałwana .Projekty bardzo fajne,ale bez pędzla? Prawdziwy artysta maluje pędzlem,a pistoletem,to tylko lakiernik. JANUSZU WIĘCEJ WIARY W SIEBIE! Pozdrawiam.Bogdan
Zapisane

"Mędrzec ciągle się uczy, głupiec już wie wszystko"
2xm
Minister
******
Długość toru:: 1560 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #201 : 31 Marca 2013, 21:39:13 »
0

Cytuj
Prawdziwy artysta maluje pędzlem
Prawdziwy artysta maluje ŚWIATŁEM .
Zapisane

Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
Bogdan_KRK
Zawiadowca
****
Długość toru:: 435 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #202 : 31 Marca 2013, 21:45:21 »
0

Pod warunkiem ,że jest OŚWIECONY. A czy jasnie... to już kwestia oświetlenia.
Zapisane

"Mędrzec ciągle się uczy, głupiec już wie wszystko"
KLAN PALUCHOWSKICH
Minister
******
Długość toru:: 1332 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #203 : 31 Marca 2013, 22:38:10 »
-4

Do pełni szczęścia brakuje nam już tylko "Komisarza odbiorczego z papierami z UTK"
Zapisane

kanalarz
Gość
« Odpowiedz #204 : 31 Marca 2013, 23:15:40 »
+3

A skąd Tyś się chłopie wzią, że nagle na wąskich chcesz stosować normy UIC?? Może jeszcze RIV i RIC??

To nie ja... to Prezes UTK... no chyba, że oblepisz lokomotywę odblaskami, zamocujesz kierunkowskazy i zaczniesz udawać że jeździsz tramwajem - wówczas przejdziesz pod "inny zestaw pytań".

Zaś tak długo jak długo kolej wąskotorowa jest koleją i pod UTK podlega, tak długo musi spełniać zapisy rozporządzeń Ministra Transportu i obwieszczeń Prezesa UTK. A to właśnie dzięki tym panom zawdzięczamy to iż kolej nawet wąskotorowa jest poważną koleją... Ba to dzięki tym panom pan buczek_pkp może pisać o tym jak pewnie można przez przejazd kolejowy przejechać i ew. pogiąć blachosmroda.

Dziwi mnie zatem, że osoba chcąca uchodzić za znawcę kolejnictwa i mająca regularny kontakt z nastawnikiem (na prawdziwej i profesjonalnej kolei) zadaje takie pytanie.

Oczywiście przepisy RIV, RIC... a także postanowienia TSI nie mają mocy na wąskim torze, gdyż wąski tor nie posiada żadnych cech kolei mogącej prowadzić ruch międzynarodowy w ramach interoperacyjności.

Zaś przykładowe normatywy, które wartoby sprawdzić w przypadku maltur lokomotyw:
UIC 640   Pojazdy trakcyjne. Napisy, oznaczenia i znaki
UIC 646   Ujednolicenie stopni i poręczy lokomotyw przetokowych spalinowych i elektrycznych
UIC 651   Ukształtowanie kabin maszynisty lokomotyw, wagonów napędnych, jednostek trakcyjnych i pojazdów sterujących
PN-K-02040-1:1996   Tabor kolejowy. Napisy i znaki. Wymagania ogólne.
PN-90/K-11001   Ochrona pracy. Kabina maszynisty lokomotywy elektrycznej dwukabinowej. Podstawowe wymagania bezpieczeństwa pracy i ergonomii.
BN-71/3520-02   Rolling stock. Electrical and diesel locomotives. General requirements

Zaś w stosunku do wyłączenia niektórych systemów kolejowych z pod mocy art. 25 oraz art. 23 ust. 1, 35 i art. 23a23j, warto zauważyć, że owszem tworzy to pewną furtkę prawną (np. dalej dopuszczenie typu do eksploatacji zdobywa się trybem świadectwowym - w odróżnieniu do trybu zgodności z TSI, który obowiązuje na "normalnej kolei", co jest o niebo prostrze, choćby ze względu na to, że do trybu zgodności z TSI nie ma wszystkich aktów wykonawczych) natomiast nadal pojazdy te muszą spełniać podstawowe kryteria bezpieczeństwa. A jednym z kryteriów bezpieczeństwa jest kontrastowość poręczy i uchwytów względem malatury pudła pojazdu. Więc jak będzie ktoś "życzliwy" to się dopitoli... a "życzliwy" będzie na pewno ten, który będzie chciał udownodnić, że np. skręcenie nogi maszynisty powstało na skutek niespełnienia podstawowych norm bezpieczeństwa i odszkodowanie ma wypłacić nie ubezpieczyciel ale ten co malowanie tej lokomotywy dopuścił.
Zapisane
2xm
Minister
******
Długość toru:: 1560 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #205 : 31 Marca 2013, 23:41:55 »
+1

Cytuj
PN-90/K-11001   Ochrona pracy. Kabina maszynisty lokomotywy elektrycznej dwukabinowej. Podstawowe wymagania bezpieczeństwa pracy i ergonomii.
Buczek, patyki w dół i marsz do drugiej kabiny...

Ale tak serio serio : Pisałem, że na problematyce malowania taboru się nie znam. Zwróciłem tylko uwagę, że inne przepisy obowiązuję przy taborze normalnotorowym a inne wąskotorowym. Zapewne są jakieś ogólne ustalenia i faktycznie zbyt pojechane malowanie może spowodować kłopody podczas kontroli UTK.
« Ostatnia zmiana: 01 Kwietnia 2013, 00:47:00 wysłane przez 2xm » Zapisane

Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
kanalarz
Gość
« Odpowiedz #206 : 01 Kwietnia 2013, 00:13:47 »
+1

Cytuj
PN-90/K-11001   Ochrona pracy. Kabina maszynisty lokomotywy elektrycznej dwukabinowej. Podstawowe wymagania bezpieczeństwa pracy i ergonomii.
Buczek, patyki w dół i marsz do drugiej kabiny...

Właśnie z tego co pamiętam, to tytuł normy tytułem normy, zaś wewnątrz znajduje się odwołanie do lokomotyw ogólnie (nie tylko elektrycznych). Zaś poszczególne części tej normy określają np. strefy widoczności (które muszą być spełnione również w przypadku kolei "nie TSI"), wymiary wnętrza kabiny lub właśnie parametry geometryczne poręczy, stopni i klamek do drzwi lokomotyw.

O ile będę miał sposobność dorwania tej normy jeszcze raz to z chęcią przytoczę konkretne zapisy. Natiomiast przede wszystkim chciałbym zwrócić uwagę, że kolej (nawet ta turystyczna wąskotorowa) jest koleją i należy nie fantazjować a la "Cifa Retro Express" tylko podchodzić do nawet tak błachych spraw jak malatura z rozwagą.
Zapisane
Bogdan_KRK
Zawiadowca
****
Długość toru:: 435 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #207 : 01 Kwietnia 2013, 00:36:38 »
0

Witam. Ponieważ nie pamiętam dokładnie,mam pytanie.Czy Lxd2 ma jakieś zewnętrzne elementy z "amelinium" bo będzie kłopot z pomalowaniem. (zainteresowanych odsyłam na YT"Nie pomalujesz!To je amelinium")Pozdrawiam. Bogdan
Zapisane

"Mędrzec ciągle się uczy, głupiec już wie wszystko"
buczek_pkp
Zawiadowca
****
Długość toru:: 405 m

W terenie W terenie

PKP InterCity, Wąski w Piasecznie


« Odpowiedz #208 : 01 Kwietnia 2013, 00:56:35 »
0


Buczek, patyki w dół i marsz do drugiej kabiny...

Patyków to ja nie opuszczę bo mi zimno będzie w kabinie:) A czy ona jest ergonomiczna? Oj raczej nie:) Spokojnej nocy panowie. Ja do rana czuwam w imieniu naszej kochanej polskiej kolei.
Zapisane
BarteG
Młotkowy
**
Długość toru:: 63 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #209 : 01 Kwietnia 2013, 10:40:28 »
0


http://www.picshot.pl/pfiles/320012/czarnyrumun6.PNG
Serwis pacz siks. Tym razem z uwzględnieniem wytycznych Kucyka, oraz stopniami pomalowanymi na biało- coby nie spowodowały katastrofy kolejowej Z politowaniem. Nawet największy przewoźnik kolejowy w Polsce- PKP Cargo maluje swoje lokomotywy całe na niebiesko- razem z poręczami, stopniami, a często i zderzakami, zgarniaczami etc.:

a porównywanie tego do jeżdżenia bez prawa jazdy jest mocno nietrafione- policja raczej nie pozwoli Ci kontynuować jazdy bez uprawnień, zaś UTK jak widać nie ma nic przeciwko i Cargo maluje już tak od oidp 2009. No, chyba, że twierdzisz, że UTK nie widziało żadnej z kilkuset tak pomalowanych lokomotyw, lub że żadna z nich nie uczestniczyła w wypadku .
Zapisane
Paweł Niemczuk
Administrator
*****
Długość toru:: 1840 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #210 : 02 Kwietnia 2013, 03:14:15 »
0

No ok, ale które, bo się pogubiłem
- czarno-szare (srebrne)
- czarno-pomarańczowo-szare (srebrne)
- czarno-czerwono-szare (srebrne)
- czy jeszcze jakaś inna wersja, którą w zbaranieniu swoim przeoczyłem / zapomniałem?

I na koniec pozwolę sobie jeszcze wyrazić moją opinię:
- wersja 2xM czarno - czerwono - szara jest świetna
- wersja BarteG z szerszym pasem też jest super

Mam dylemat, której dać pierwsze miejsce miejsce w moim prywatnym rankingu.... chyba jednak wersji 2xM.

I jeszcze @BarteG: gratuluję udanego debiutu na forum. Z przytupem było!
Zapisane
2xm
Minister
******
Długość toru:: 1560 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #211 : 04 Kwietnia 2013, 22:43:19 »
+1

Wracając do tematu:
Wariacje na temat pioruna:


Pomysł Kuca na czoło z motywem skrzydełek i wariacje na jego temat:


Po lewej szkic Kuca, pierwsza propozycja to przeniesienie wzoru na loka a potem wariacje na jego temat w stronę emblematu z PRLowskiej czapki.

Kombinujcie dalej .
Zapisane

Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4309 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #212 : 04 Kwietnia 2013, 22:52:07 »
0

Pragnę sprecyzować, że górny, czerwony pas na czole lokomotywy jest ciągłą kontynuacją pasów bocznych.

Ze swej strony bardzo chciałbym podziękować Koledze 2xm za pomoc w wizualizacji.
Zapisane

Na peronie zostało wszystko to Cię męczy.
Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.


*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
Brood.K
Dyrektor
*****
Długość toru:: 793 m

W terenie W terenie


Nic na siłę. Weź większy młotek.


WWW
« Odpowiedz #213 : 05 Kwietnia 2013, 18:16:43 »
0

Mi najbardziej podoba się trzeci, ten z czarnymi odstępami pomiędzy poszczególnymi "klockami" malowania. Jest dynamika, jest nowocześnie. Tyle,że trzeba by mu dostosować wzór skrzydełek, które w tym momencie powinny mieć białe obramowanie, ale także konsekwentnie zachowany ten sam czarny odstęp pomiędzy elementami składowymi. Czyli skrzydełka coś jak wzór pierwszy, ale z białą obwódką każdego elementu.
Trochę nie mam czasu teraz rysować, bo zbieram się do Sokołowa Ale generalnie jestem za skrzydełkami, fajne historyczne nawiązanie, mimo że zupełnie niehistoryczne Chichot
Zapisane

Paweł Niemczuk
Administrator
*****
Długość toru:: 1840 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #214 : 05 Kwietnia 2013, 21:42:25 »
+1

Malowanie dynamiczne, estetyczne, bardzo eleganckie w swej prostocie. Motyw z kolejowymi skrzydłami - świetny. Jestem pod wielkim wrażeniem i bardzo byłbym szczęśliwy gdybym mógł to zobaczyć w realu, już na maszynie.
Zapisane
kanalarz
Gość
« Odpowiedz #215 : 05 Kwietnia 2013, 21:45:19 »
0

Propozycja całkiem całkiem... ale poszperajcie w papierach jak wygląda sprawa poręczy i stopni, aby potem problemu nie było. (i nie ma co zasłaniać się głupotą innych operatorów.)
Zapisane
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4309 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #216 : 05 Kwietnia 2013, 21:59:26 »
+1

Stopnie i poręcze obetniemy - nie ma problemu dama jaki kapelusz ma założyć gdy gilotyna swoje zrobiła.

To co, Panowie? Jedziemy z pierwszym lokiem na próbę w wersji antracyt i czerwień pasa z lamówkami srebrnymi? Strzałki proponuję z wzoru trzeciego - mijanego bez połączenia. Przód - czołownica cała czerwona, skrzydła odpowiednio dostosuję wzorując się na strzałkach na boku.

Jaka jest Wasza opinia?
Zapisane

Na peronie zostało wszystko to Cię męczy.
Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.


*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
kanalarz
Gość
« Odpowiedz #217 : 05 Kwietnia 2013, 22:27:07 »
-1

Stopnie i poręcze obetniemy - nie ma problemu dama jaki kapelusz ma założyć gdy gilotyna swoje zrobiła.

Tego w szczególności zrobić nie można, gdyż poręcze musą być o przekroju okrągłym lub zbliżonym do okrągłego. Muszą mieć średnicę w dopuszczalnym zakresie, odpowienie długości itd.. itd... na szczęście nikt nie będzie wymagał zmiany poręczy w starej lokomotywie za wzlęgu na to, że nowe przepisy inaczej coś zdefiniowały.

Jednak wprowadzając nowe malowanie trzeba być ostrożnym, aby być aktualnym z literą prawa w czasie zmiany malowania. (Co innego ze starym malowaniem - lex retro non agit)
Zapisane
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4309 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #218 : 05 Kwietnia 2013, 22:32:48 »
+2

wprowadzając nowe malowanie trzeba być ostrożnym
Założę prezerwatywę gdy będę lakierował. Są jeszcze jakieś sugestie co do szaty graficznej?
Zapisane

Na peronie zostało wszystko to Cię męczy.
Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.


*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
Marcin117
Minister
******
Długość toru:: 1020 m

W terenie W terenie


Student - Drezyniarz


WWW
« Odpowiedz #219 : 05 Kwietnia 2013, 22:33:49 »
+2

Może przyciemnione szyby...?
Zapisane

Strony: 1 ... 9 10 [11] 12 13 14   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!