BarteG
Młotkowy
 
Długość toru:: 63 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #240 : 06 Kwietnia 2013, 22:53:15 » |
0
|
Niet. Gagary mają całkowicie inne, basowe trąby. RP ma takie syreny chyba tylko w czterech czelendżerach, które na 100% nie są odstawione/kasowane. Porównanie- Hamerykańskie RP1:
Ruskie RP1:
EDYTA: Nawet nie 4, a tylko M62M-003.
|
|
« Ostatnia zmiana: 06 Kwietnia 2013, 23:09:52 wysłane przez BarteG »
|
Zapisane
|
|
|
|
Sadek
Gość
|
 |
« Odpowiedz #241 : 07 Kwietnia 2013, 09:51:19 » |
0
|
Ja mam trąbe od gagarina kiedyś był pomysł zamontowania jej w Wls-ce to by dopiero było małe straszydło .
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
majk
Nowicjusz

Długość toru:: 42 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #242 : 07 Kwietnia 2013, 11:46:45 » |
+1
|
Drobne porównanie poszczególnych typów "amerykańców":
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
dobrzyn
|
 |
« Odpowiedz #243 : 07 Kwietnia 2013, 14:53:27 » |
0
|
Jak to się nie da ściemniać ksenonu. Wszak są żarniki H4-3, czyli "odpowiednik" H4. Sterowana cewką przesłona zasłania tam połowę żarnika. Ale ale. Odbłyśniki i szkła w samochodach są specjalnie profilowanie, m.in. po to, żeby nie oślepiać jadących z przeciwka, ale też po to żeby odpowiednio wzmocnić strumień światła. W rumunie może być z tym świeceniem różnie, wszak szkło jest płaskie. No i jeszcze kwestia koloru. Im więcej K, czyli im wyższa temperatura światła (wyrażona w Kelwinach) tym bardziej niebieski jest ksenon. 4300K to barwa najbardziej zbliżona do światła słonecznego
|
|
|
Zapisane
|
Trabant 1.3 '91 "Stanisław" Trabant 601 '66 "Dziadek" Romet 100 '83 "Henio"
|
|
|
Kucyk
|
 |
« Odpowiedz #244 : 07 Kwietnia 2013, 15:10:27 » |
+1
|
Ze ściemnianiem nie będzie problemu - w torze zasilania górnego reflektora zewrę na stałe przewody przy przekaźniku bocznikującym rezystor przyciemnienia. Na GrKD jest tylko jedno miejsce - odcinek 300 m - gdzie zachodzi możliwość oślepienia kierujących pojazdami samochodowymi z uwagi na zbieżność osi toru i drogi. W pozostałych miejscach reflektor ma w kontakcie z samochodami powodować zapalenie opon, rozżarzenie blach karoserii i zwęglenie twarzy kierowcy - no bo po co mi się na tor wpycha?
Co do wiązki światła, to owszem, szkło jest płaskie, ale mamy zwierciadło paraboliczne i, jeśli ustawimy we właściwym punkcie źródło światła, możemy uzyskać w miarę równoległą lub tylko lekko stożkową wiązkę do omiatania toru.
|
|
|
Zapisane
|
Na peronie zostało wszystko to Cię męczy. Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.
*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
|
|
|
Hal9
|
 |
« Odpowiedz #245 : 07 Kwietnia 2013, 21:01:49 » |
0
|
|
|
« Ostatnia zmiana: 07 Kwietnia 2013, 21:26:28 wysłane przez Hal9 »
|
Zapisane
|
|
|
|
sarna
|
 |
« Odpowiedz #246 : 07 Kwietnia 2013, 22:50:22 » |
0
|
Jak to się nie da ściemniać ksenonu. Wszak są żarniki H4-3, czyli "odpowiednik" H4. Sterowana cewką przesłona zasłania tam połowę żarnika. Przysłanianie to nie ściemnianie, strumień świetlny palnika jest taki sam. Pomijam już że palników H1 H3 H4 H7 itp używają tylko agro-tuningowcy spod remizy, pakowanie ksenonu do lampy która nie jest do tego przystosowana to jest jakiś strzał w kolano i aż prosi się o 'pozdrowienie' takiego szkodnika długimi aka drogowymi co innego w lokomotywie gdzie jesteśmy prawie zawsze sami na szlaku To prawda że szkło jest płaskie, ale w niemal wszystkich lampach z ksenonem szkło również jest płaskie. Przy przerabianiu reflektora ze zwykłego na ksenonowy należy klosz wyszlifować na płasko. A że soczewki nie ma to inna sprawa.. chociaż znam jeden model samochodu w którym fabryczny ksenon jest bez soczewki mimo że jest to niezgodne z przepisami  4300K to barwa najbardziej zbliżona do światła słonecznego Dlatego taką zaproponowałem 
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
dobrzyn
|
 |
« Odpowiedz #247 : 08 Kwietnia 2013, 11:10:48 » |
0
|
używają tylko agro-tuningowcy spod remizy Nie do końca. Sporo montują tego właściciele komisów, oraz samochodów z soczewką i poziomowaniem reflektorów. Poziomowanie zresztą jest jedną z ważniejszych kwestii. Wracając do tematu, palniki wszelkiej maści jaki i przetwornice na 24V są dostępne, dość dobry zestaw mam na sklepie za 155zł  Takie lokowanie produktu  P.S. A gdyby tak rumun na soczewce 
|
|
|
Zapisane
|
Trabant 1.3 '91 "Stanisław" Trabant 601 '66 "Dziadek" Romet 100 '83 "Henio"
|
|
|
sarna
|
 |
« Odpowiedz #248 : 08 Kwietnia 2013, 11:16:39 » |
0
|
Poziomowanie nie ma nic do rzeczy kiedy odbłyśnik odbija światło we wszystkich kierunkach tak samo jest ze wszystkimi palnikami typu "zamiennik żarówki", nawet obniżenie lamp na maksa nic nie da a jak pada deszcz to już w ogóle tragedia temat szerzej omawiany na forum vwgolf.pl
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Doctor
|
 |
« Odpowiedz #249 : 08 Kwietnia 2013, 14:08:14 » |
0
|
Ksenon do loka to byłby fajny pomysł - świeci mocniej, prądu bierze 2/3 tego co halogen a i barwa światła bardziej dla oka strawna (bliższa światłu słonecznemu). No i trwałość - w mojej amfibii palnik przepalił się po raz pierwszy jakoś 2 miesiące temu - a jeżdżę tym wehikułem już 5 lat i nie wiem kiedy wymieniał je poprzedni właściciel. Problemem może być przetwornica bo ksenony są zasilane oidp napięciem 15kV. Co do ceny to nie wiem ile to wyjdzie - dobry palnik to 200 zł (raz na co najmniej 5 lat albo i rzadziej) a ile kosztuje przetwornica to nie wiem. No i kwestia oprawek... Mam gdzieś jeszcze stare palniki z samochodu, zrobię fotkę takiego i wrzucę, może to coś wyjaśni. A soczewki, spryskiwacz i poziomowanie to wymagania prawa o ruchu drogowym, które mają na celu eliminację oślepiania, w lokomotywie nie są więc konieczne.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
sarna
|
 |
« Odpowiedz #250 : 08 Kwietnia 2013, 15:18:08 » |
0
|
A dlaczego problem z przetwornicą? Na alledrogo komplet niecałe 200pln a palniki nie są zasilane 15kV tylko tyle potrzebują do zapłonu, po zapłonie napięcie znacznie spada jak w każdej lampie wyładowczej 
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Waldi7
|
 |
« Odpowiedz #251 : 08 Kwietnia 2013, 22:35:21 » |
0
|
Temat tu o malowaniu, ale skoro zwrotnica poszła na boczny tor oświetleniowy, to dorzucę "trzy grosze": 1 - tak, jak było napisane wcześniej, przetwornice zasilane z 24 V to nie problem. Dają, niezależnie od zasilania, na palnik po zapłonie ok. 80 V ew. ok. 40 V (druga opcja z innym palnikiem) - więc elektrycznie problem spokojnie do opanowania, 2 - charakterystyka świetlna w zwykłej obudowie standardowego reflektora bliżej niezbadana; chociaż gdyby precyzyjnie pobawić się w ustawienie palnika wewnątrz odbłyśnika, może dałoby radę (problem pewnego zamocowania w ustalonej pozycji) - lepiej chyba byłoby wstawić w miejsce standardowego reflektor typowy do palników (wcale nie musi być soczewkowy, sorry: projekcyjny), 3 - układ samopoziomowania w zasadzie zbędny, położenie lokomotywy względem nawierzchni niewiele się zmienia (w porównaniu do samochodów), a jeżeli torowisko nieco wyboiste, to już trudno, w końcu to nie wina maszynisty; zmywanie szyby reflektora umieszczonego wysoko moim zdaniem też nie byłoby potrzebne aż tak, jak w samochodach. Na tym budżet "trzech groszy" wyczerpałem. 
|
|
|
Zapisane
|
Pozdrawiam serdecznie!
|
|
|
Kucyk
|
 |
« Odpowiedz #252 : 13 Kwietnia 2013, 09:30:06 » |
0
|
Wrócę do tutek. Niestety wyśmiewana przeze mnie kilka postów wcześniej cena hamerykańskiego zestawu to pikuś. Firma ZÖLLNER Signal GmbH zaoferowała mi taki zestawik. Za niecałe 1.700 ełro. Ech, chyba pójdę sobie z żalu potrąbić Vit-Veritowskim SKN-em.
|
|
|
Zapisane
|
Na peronie zostało wszystko to Cię męczy. Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.
*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
|
|
|
Bogdan_KRK
|
 |
« Odpowiedz #253 : 13 Kwietnia 2013, 21:48:32 » |
0
|
Witam! Kolego Januszu. Mam pytanie. Czy chodzi o pomalowanie "rumuna" ,czy o nagłośnienie ? Pozdrawiam.Bogdan
|
|
« Ostatnia zmiana: 13 Kwietnia 2013, 21:53:16 wysłane przez Bogdan_KRK »
|
Zapisane
|
"Mędrzec ciągle się uczy, głupiec już wie wszystko"
|
|
|
Kucyk
|
 |
« Odpowiedz #254 : 13 Kwietnia 2013, 22:00:38 » |
-1
|
Tak tu sobie luźno rozmawiamy o railtuningu, Kolego Bogdanie. Prosił bym o nie mylenie wątkowych działań z agrotuningiem.
|
|
|
Zapisane
|
Na peronie zostało wszystko to Cię męczy. Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.
*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
|
|
|
Bogdan_KRK
|
 |
« Odpowiedz #255 : 13 Kwietnia 2013, 22:08:15 » |
0
|
Sorry! Już tylko czytam i nie wtrącam się. Pozdrawiam Bogdan
|
|
|
Zapisane
|
"Mędrzec ciągle się uczy, głupiec już wie wszystko"
|
|
|
|
mw
Gość
|
 |
« Odpowiedz #257 : 26 Września 2013, 23:15:57 » |
0
|
Czerwona w czarne kropki to bardzo ciekawa koncepcja kropki należy przy tym malowac stosunkowo rozrzutnie oraz asymetrycznie
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Kucyk
|
 |
« Odpowiedz #258 : 25 Sierpnia 2014, 17:41:03 » |
+2
|
I słowo stało się ciałem... 
|
|
|
Zapisane
|
Na peronie zostało wszystko to Cię męczy. Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.
*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
|
|
|
arti281
|
 |
« Odpowiedz #259 : 25 Sierpnia 2014, 18:29:13 » |
+2
|
Pasek w kolorze hello kitty 
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
|