Świat kolejek wąskotorowych SMF
12 Października 2025, 08:05:59 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Profil 750mm.pl na facebooku
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: 1 [2]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Przetarg - Odbudowa i modernizacja lokomotywy Lxd2  (Przeczytany 28222 razy)
mastif
SGKW
*
Długość toru:: 83 m

W terenie W terenie

coś tam z elektryką


« Odpowiedz #20 : 06 Sierpnia 2013, 18:44:03 »
+1

Panie i Panowie
nastąpił come back  naszej lxd2 374 -na razie na zimno

zapięta na haku 364
pozdrawiam z gorącego Karbia
Zapisane

Używaj polskich znaków. Wszak jest różnica, czy robisz komuś "łaskę" czy "laskę". Prof. J. Bralczyk
hjugytf
Mechanik
***
Długość toru:: 279 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #21 : 06 Sierpnia 2013, 19:02:59 »
0

Piękna
Zapisane
Senda
Moderator
*****
Długość toru:: 179 m

W terenie W terenie

Mariusz Senderowski


« Odpowiedz #22 : 06 Sierpnia 2013, 21:48:53 »
+7

Przepraszam, że nie skorzystam z galerii 750mm, ale przekopiowuję wszystko z innego forum:

Z Nowego Sącza wróciła z naprawy głównej lokomotywa Lxd2-374. Może najpierw trochę o niej - wyprodukowana została w 1981 roku w Bukareszcie. W latach 1981-1989 stacjonowała w lokomotywowni Maciejkowice, potem do roku 1994 w Karbiu skąd przeniesiono ją na Rozbark. Ostatni raz podobno pracowała w roku 2000. Na Rozbarku stała nie uruchamiana 9 lat. Wtedy też Zakład Nieruchomości PKP przekazał ją wraz z lokomtywami Lxd2 371 i 375 miastu Bytom. Tego samego roku chłopakom z SGKW udało się bez większych problemów odpalić tę maszynę (przypominam - po 9 latach postoju!) Odpalanie Lxd2-374
Niestety, z powodu wyszabrowania części instalacji elektrycznej i elementów sterowania nie nadawała się do jazdy. W tym samym roku wraz z Lxd2-375 została przewieziona na Karb (foto z 2009 http://www.tabor.wask.pl/Zdjecia/Lxd2-374,%20BKW,%2021.11.2009_2.jpg). W marcu bieżącego roku udało się rozpisać przetarg na odbudowę i modernizację tej lokomotywy. Koszt całej operacji wyniósł 370 000 zł i został pokryty przez wszystkie trzy gminy przez które nasza kolej jeździ - Bytom, Tarnowskie Góry i Miasteczko Śląskie. Specyfikację do przetargu która liczyła kilka stron pomagali przygotować nasi wolontariusze. Niestety wózki do lokomotywy przyjadą z Nowego Sącza dopiero za dwa tygodnie w związku z czym "wypożyczono" wózki od odstawionej lokomotywy Lxd2-372'. Zanim lokomotywa zostanie komisyjnie odebrana, czeka ją kilka dni prób, w tym jazdy pod obciążeniem. Niech więc nikogo nie zdziwi widok kilku spiętych razem czerwonych lokomotyw poruszających się wąskim torem w najbliższych dniach. Z Nowego Sącza przyjechała również ekipa która będzie na bieżąco usuwała wykryte podczas prób usterki.
Kilka zdjęć z dzisiejszej "operacji":

Jeszcze na lawecie:


Lxd2-364 z wózkami dla wyremontowanego "Rumuna":


Latająca lokomotywa:




Już na ziemi:


"Wpłynąłem na suchego przestwór oceanu,
Wóz nurza się w zieloność i jak łódka brodzi,
Śród fali łąk szumiących, śród kwiatów powodzi,
Omijam koralowe ostrowy burzanu."



Zjazd do szopy:



Prezes SGKW (ten brudny - tak, tak, u nas bez względu na funkcję robi się wszystko, łącznie z tą czarną robotą) i wiceprezes mają wszystko pod kontrolą    


WITAMY W DOMU !





Pozdrawiam
Mariusz

PS.
Jeszcze filmik http://youtu.be/_hR7ELyVvPI
« Ostatnia zmiana: 06 Sierpnia 2013, 22:47:45 wysłane przez Senda » Zapisane
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4309 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #23 : 06 Sierpnia 2013, 21:53:12 »
+4

Deklaruję swą pomoc w odbiorach, jeśli by takowa była potrzebna.
Zapisane

Na peronie zostało wszystko to Cię męczy.
Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.


*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
Paweł Niemczuk
Administrator
*****
Długość toru:: 1840 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #24 : 08 Sierpnia 2013, 00:38:32 »
+3

Dodam, że to przypadek rzadkiego w wąskotorowych realich happyendu. W trakcie likwidacji DKD, choć była w dobrym stanie, maszyna nie została przekazana gminom, lecz NZ-owi. Do roku 2009 stała w warsztatach na Rozbarku i oczekiwała, jak się wydawało, nieuniknionego złomowania (które spotkało kilka innych maszyn, które tam stacjonowały). W roku 2009 została przejęta przez od NZ-u przez miasto Bytom za długi podatkowe. I tak oto, maszyna, którą wg. wszelkich znaków na niebie i ziemi, mieliśmy się golić, ponownie trafiła do grona żywych i, w co wierzę, przez wiele lat będzie jeszcze cieszyła nasze oczy i serca

P.S. Wg. nieoficjalnych doniesień maszyna zwija pod sobą szyny Chichot
« Ostatnia zmiana: 08 Sierpnia 2013, 01:24:20 wysłane przez Paweł Niemczuk » Zapisane
mastif
SGKW
*
Długość toru:: 83 m

W terenie W terenie

coś tam z elektryką


« Odpowiedz #25 : 08 Sierpnia 2013, 10:35:59 »
+1

Deklaruję swą pomoc w odbiorach, jeśli by takowa była potrzebna.
a pieczątkę odpowiednią kolega ma?


P.S. Wg. nieoficjalnych doniesień maszyna zwija pod sobą szyny Chichot
nic podobnego  , Oczeq dba o właściwy poziom utrzymania toru, prawdą jest natomiast, że kapcie spadają....
 maszynistom jak zapinają wyższe pozycje Szok Szok Szok do tej maszyny to tylko i wyłącznie w obuwiu wiązanym. Spoko
Zapisane

Używaj polskich znaków. Wszak jest różnica, czy robisz komuś "łaskę" czy "laskę". Prof. J. Bralczyk
Paweł Niemczuk
Administrator
*****
Długość toru:: 1840 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #26 : 08 Sierpnia 2013, 14:10:21 »
+4

Moja firma świadczy stosowne usługi, w pieczątkę stosowną (a nawet ich tuzin) może kolegę Kuca niezwłocznie zaopatrzyć ;p
Uważam snadź, iż Kolega stempli nie potrzebuje. Stosownej urzędowej powagi wszakże przydają mu jego własna facjata, stosowny mars na niej. I kucyk
Zapisane
KLAN PALUCHOWSKICH
Minister
******
Długość toru:: 1332 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #27 : 10 Sierpnia 2013, 19:37:09 »
0

Moja firma świadczy stosowne usługi, w pieczątkę stosowną (a nawet ich tuzin) może kolegę Kuca niezwłocznie zaopatrzyć ;p
Uważam snadź, iż Kolega stempli nie potrzebuje. Stosownej urzędowej powagi wszakże przydają mu jego własna facjata, stosowny mars na niej. I kucyk
Czyżbyśmy wyjmowali z szafy trupa pt. "Komisarz odbiorczy z uprawnieniami UTK ? Chichot
Zapisane

Paweł Niemczuk
Administrator
*****
Długość toru:: 1840 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #28 : 10 Sierpnia 2013, 22:08:02 »
+2

Ach, cóż za niestworzone historie Kolega tu wypisuje! Uprawnienia mają być "stosowne" i kropka. Żadne tam komisarze i inne uteki. Po prostu "stosowne". Toż to chyba samo za siebie mówi. Twoje pytanie odnośnie uprawnień stosownych niestosowne było :p
Zapisane
RezerwA
Młotkowy
**
Długość toru:: 108 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #29 : 19 Sierpnia 2013, 14:04:48 »
-2

Interesuje mnie: Czy zawory maszynisty były regenerowane? zawory rozrządcze regenerowane,towarowo-osobowy,?
manometry legalizowane,itp. zawory? czy tylko rama hamulcowa ładnie pomalowana?
I szczelność maszyny była robiona z kartą pomiarową?
Tak jak to robi firma z P....wic ! powietrza(pneumatyki) się nie rusza bo może być kuku!
Zapisane
Paweł Niemczuk
Administrator
*****
Długość toru:: 1840 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #30 : 20 Sierpnia 2013, 00:12:19 »
+1

Wszystko jest napisane w SIWZ-ie - czytaj - naprawa główna, czyli rozebranie na części pierwsze, regeneracja lub wymiana wszystkiego. Legalizacja itd.
Zapisane
OczeQ
Moderator
*****
Długość toru:: 524 m

W terenie W terenie


Wariat torowy


oczeq
WWW
« Odpowiedz #31 : 20 Sierpnia 2013, 09:21:34 »
0

Sławek: jeżeli masz jakieś zastrzeżenia/uwagi/itp/itd. to mailem do Kamila wypunktuj, co Ciebie interesuje.
Dopiszemy do listy i WTO (a lista się rozrasta )
Zapisane

Co za ponury absurd... Żeby o życiu decydować za młodu, kiedy jest się kretynem?
Strony: 1 [2]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!