Świat kolejek wąskotorowych SMF
13 Kwiecień 2021, 22:41:36 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Serwer FTP już działa! Szczegóły na forum.
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1] 2 3 4   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Widmo likwidacji ŻKP  (Przeczytany 61521 razy)
Patrol
Nowicjusz
*
Długość toru:: 39 m

W terenie W terenie

Żniniak


« : 24 Marzec 2013, 17:07:21 »
0

Z lokalnej prasy

Cytuj
Artur Różański: - To gnije powoli aż się zawali
KOLEJKA POTRZEBUJE REANIMACJI
Według prezesa ŻKP Artura Różańskiego większościowy udziałowiec w spółce- Magna Polonia- zamierza wycofać swoje udziały. Sytuacja w kolejce jest na tyle poważna, że jednym z możliwych scenariuszy staje się postawienie jej w stan likwidacji. Ostatnią deską ratunku dla kolejki ma być przejęcie udziałów przez UM w Toruniu
Prezes Artur Różański został zaproszony na połączone posiedzenie komisji stałych Rady Gminy w Gąsawie, które odbyło się przed tygodniem, w celu przedstawienia sytuacji w ŻKP. Podczas obrad przyznał, że 2012 rok był jednym z najtrudniejszych okresów w działalności spółki. Dodał, iż ilość turystów korzystających z przejazdów kolejką spada, a koszty jej utrzymania permanentnie rosną. Zaznaczył, że same koszty paliwa wzrosły o połowę.
Zatrudnienie w ŻKP liczy obecnie 15 etatów. Prezes nie widzi żadnej możliwości redukcji zatrudnienia.
LIKWIDACJA
W opinii Artura Różańskiego po ostatnim zgromadzeniu wspólników nie ma spójności udziałowców, co do dalszej wizji funkcjonowania spółki. Zwrócił uwagę, że udziałowiec dysponujący pakietem większościowym , czyli Magna Polonia, wycofuje się kapitałowo z ŻKP. Prezes podkreślił, ze do tej pory dopłaty przegłosowywane na zgromadzeniach wspólników do działalności spółki budziły emocje. Dla porównania poinformował, iż Magna Polonia dopłaca do działalności ŻKP 100.000 zł, a gmina Gąsawa 9.000 zł .
-"Magna Polonia" w sytuacji, kiedy nie ma zgody na inwestycje w spółce, nie dołoży ani złotówki. Mnie na inwestycje jest potrzebne 260.000 zł . Obecnie jest dziura finansowa w firmie na 100.000 zł. Jedną z możliwości jest wszczęcie procedury likwidacyjnej ŻKP. Jeżeli właściciele nie mają zgodnej wizji prowadzenia tej spółki, to prezes może tylko przez jakis czas lawirować. Jeśli dochody spadły o 100.000 zł, to tych 100.000 zł właściwie brakuje- powiedział prezes.
Radna Maria Warda zaznaczyła, ze zanim prezes zacznie przygotowywać się do likwidacji spółki, powinien powiedzieć, jakie jest stanowisko UM w Toruniu. Dodała, iż posiada informacje, iż województwo zamierza kolejce pomóc.
Artur Różański wyjaśnił, że rozmowy między udziałowcami się toczą: " Chcą oglądać kolejkę i ajkieś decyzje podjąć. Jakieś zainteresowanie ze strony marszałka na pewno jest- przyznał prezes. I dodał, ze Magna Polonia bez żadnego problemu dołożyła do działalności spółki 100.000 zł. Odbywało się to jednak w sytuacji mało sympatycznej. - Starosta, burmistrz i wójt stawiali rozliczne zarzuty. Nie jest przyjemne odbieranie telefonów od starosty, że jestem cwaniaczkiem i cwaniakuję na wszystkie sposoby- podkreślił Artur Różański. dalszą część artykułu dam wieczorem bo muszę wyjść


Dalsza część na: http://smkznin.pl/forumsmk/viewtopic.php?p=599#599
Jest źle...
Zapisane
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4169 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #1 : 24 Marzec 2013, 17:50:07 »
+5

He, a może mamy znów do czynienia z wygodną formą przeżycia?
15 etatów to 15 zadowolonych ludków. Zadowolonych za pieniądze których, jeśli sami nie wypracują, to ma im ktoś dołożyć.
Nie znam technicznych szczegółów eksploatacji ŻKP, ale tyle osób zatrudnia Gryficka KD mając do obsługi szlak o długości 40km i turystyczny Sajgon latem. Może ktoś by się wypowiedział jak to zatrudnienie wygląda w Żninie?
Zapisane

- Czy maszynista może podczas prowadzenia pociągu jeść salceson?
- Z rozstrzygnięciem tej kwestii poczekajmy na oficjalne stanowisko UTK.
Patrol
Nowicjusz
*
Długość toru:: 39 m

W terenie W terenie

Żniniak


« Odpowiedz #2 : 24 Marzec 2013, 20:35:40 »
0

Przy bezpośrednim prowadzeniu ruchu (kierownicy, maszyniści, drogowcy) jest to  7 osób, do tego można dorzucić dwóch warsztatowo-stolarzy (ludzi od wszystkiego, którzy pracowali tu jeszcze za pekapu) , nie wypowiadam się w kwestii liczby zatrudnienia w biurze ŻKP czy klubie parowozownia, oraz dodatkowych ludzi sezonowo do pomocy, gdyż nie znana jest dokładna ilość i formy zatrudnienia.
Zapisane
stoker
Młotkowy
**
Długość toru:: 91 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #3 : 06 Październik 2013, 10:46:18 »
0

W ostatnim czasie pracownicy ŻKP otrzymali wypowiedzenia. Pozostały jedynie dwie osoby do pilnowania mienia kolejki. Główny udziałowiec - firma prywatna, zamierza sprzedać swoje 61%. Samorządy za bardzo nie wiedzą co zrobić bo w końcu kolejka miała na siebie zarabiać :-D. W piątek miało być jakieś spotkanie w sprawie jej przyszłości ale póki co nic nie wiem czym się mogło zakończyć.

Pozdrawiam

Paweł Korcz
Zapisane
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4169 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #4 : 06 Październik 2013, 12:02:03 »
+3

kolejka miała na siebie zarabiać
To tak jak chcieć nauczyć bociana pływać bo podobny jest do czapli. Póki co próby nauki pływania bociana jeszcze nie zakończyły się jego utopieniem, ale jak długo ptaszysko te innowacje wytrzyma?

Która kolejka, eee... która kolej wożąca nie turystów a zwykłych ludków zarabia w globalnym rozliczeniu? Wszystkie są dotowane.
Taka jest naturalna kolej rzeczy że utrzymanie tego środka komunikacji publicznej (czy nawet sprzętu rozrywkowego) będzie, jest, i było zawsze, w minusie pod kreską. Jeśli samorządowcy tego nie rozumieją, to albo mają wąskotorowe horyzonty myślenia albo zwyczajnie położyli krzyżyk na tę wąskotorówkę. I oba te powody są równie groźne dla ŻKP.

EDYTA:
Podobnie miało być na nowo otwartej kolejce w Krośnicach. Samorząd przed otwarciem widział oczami wyobraźni góry złota, a po sezonie księgowa widzi manko.
« Ostatnia zmiana: 06 Październik 2013, 12:05:29 wysłane przez Kucyk » Zapisane

- Czy maszynista może podczas prowadzenia pociągu jeść salceson?
- Z rozstrzygnięciem tej kwestii poczekajmy na oficjalne stanowisko UTK.
Cordylus
Zawiadowca
****
Długość toru:: 306 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #5 : 06 Październik 2013, 12:09:48 »
+2

Nie wiem nawet jak to jest możliwe. ŻKP jest wąskotorówką o prawie największych przewozach turystycznych (w czołówce z Gryficami i Bieszczadami), a mimo to "nie opłaca się".

W Koszalinie przewozy są DUŻO niższe, a okazuje się, że pieniądze na działalność "magicznie" są. I to nawet nie od gminy, czy miasta.

Ktoś tu po prostu nie ma wyobraźni lub zwyczajnie olał kolejkę.
Zapisane
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2660 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #6 : 06 Październik 2013, 12:40:49 »
+3

Pytanie ile osób w Koszalinie jest na etacie cały rok??
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4169 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #7 : 06 Październik 2013, 12:51:33 »
0

Właśnie o to gospodarowanie zasobami ludzkimi pytałem kilka postów wcześniej. Wprawdzie przywoływanie w porównywaniach Koszalina wydaje mi się trochę nietrafne, to jednak Gryfice są przykładem jak można działać aby nie generować niepotrzebnych kosztów.
Z drugiej strony ciekawym na ile udziałowcy interesują się koleją, a dokładniej jak rozliczają działania prezesa - bo wątpię aby miał jedyną rzecz jaka polaka potrafi zmotywować, czyli nóż na gardle, iż jeśli nie będzie progresu jakości działalności, zgarniętych dotacji z funduszy zewnętrznych, zwiększenia zysku związanego z elastycznym dostosowaniem oferty do potrzeb klienta, to wyleci z roboty...
Zapisane

- Czy maszynista może podczas prowadzenia pociągu jeść salceson?
- Z rozstrzygnięciem tej kwestii poczekajmy na oficjalne stanowisko UTK.
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2660 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #8 : 06 Październik 2013, 13:05:51 »
+1

15 osób razy najniższa krajowa czyli 1600 zł brutto daje 24 tys miesięcznie czyli 288 tys rocznie a kolejka jeździ kilka miesięcy w roku. Do tego nie wieże że wszyscy tam pracują za 1600 brutto.
Dobrze że za paliwo płaci się tylko za tyle ile jest potrzeba anie według miesięcznej stawki.....
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
Ariel Ciechański
Administrator
*****
Długość toru:: 953 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #9 : 06 Październik 2013, 14:22:51 »
+6

15 osób razy najniższa krajowa czyli 1600 zł brutto daje 24 tys miesięcznie czyli 288 tys rocznie a kolejka jeździ kilka miesięcy w roku. Do tego nie wieże że wszyscy tam pracują za 1600 brutto.

Błąd. Koszt utrzymania etatu to nie tylko płaca brutto... Dolicz obciążenia ciążące po stronie pracodawcy na ZUS itp...
Zapisane

Pozdr.<br />CAr.<br />
AXEL
Minister
******
Długość toru:: 2002 m

W terenie W terenie


www.axel-rail.pl


« Odpowiedz #10 : 06 Październik 2013, 15:30:00 »
+2

15 osób razy najniższa krajowa czyli 1600 zł brutto daje 24 tys miesięcznie czyli 288 tys rocznie a kolejka jeździ kilka miesięcy w roku. Do tego nie wieże że wszyscy tam pracują za 1600 brutto.

Błąd. Koszt utrzymania etatu to nie tylko płaca brutto... Dolicz obciążenia ciążące po stronie pracodawcy na ZUS itp...

Co w przypadku zatrudniania osób bez żadnych świadczeń daje nam skromne niemalże 33% więcej.
Zapisane
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2660 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #11 : 06 Październik 2013, 16:03:18 »
-2

15 osób razy najniższa krajowa czyli 1600 zł brutto daje 24 tys miesięcznie czyli 288 tys rocznie a kolejka jeździ kilka miesięcy w roku. Do tego nie wieże że wszyscy tam pracują za 1600 brutto.

Błąd. Koszt utrzymania etatu to nie tylko płaca brutto... Dolicz obciążenia ciążące po stronie pracodawcy na ZUS itp...
A brutto to nie jest właśnie z tymi kosztami ZUS i resztą? Netto wychodzi około 1100zł więc na co idzie te 500 zł jak nie na ZUS i resztę??
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
Leśny Dziadek
Dyrektor
*****
Długość toru:: 908 m

W terenie W terenie


http://www.strzelnicahistoryczna.pl


WWW
« Odpowiedz #12 : 06 Październik 2013, 19:19:06 »
0

Na część ZUS'u (tę "płaconą" przez pracownika), oraz zaliczkę na podatek dochodowy.
Zapisane

SMKZnin
Mechanik
***
Długość toru:: 165 m

W terenie W terenie



olek.lutek
WWW
« Odpowiedz #13 : 09 Październik 2013, 23:36:37 »
0

Cytuj
Pozostały jedynie dwie osoby do pilnowania mienia kolejki

Ogólnie osób pracujących obecnie jest więcej niż dwie osoby.

Cytuj
15 osób razy najniższa krajowa czyli 1600 zł brutto daje 24 tys miesięcznie czyli 288 tys rocznie a kolejka jeździ kilka miesięcy w roku. Do tego nie wieże że wszyscy tam pracują za 1600 brutto.
Dobrze że za paliwo płaci się tylko za tyle ile jest potrzeba anie według miesięcznej stawki.....

A za ile mają pracować? Mniej czy więcej?

Stawka za paliwo jest odgórna, tzn. przyjeżdża "Orlen" i zalewa cały zbiornik.
Zapisane

Profil Stowarzyszenia Miłośników Kolei w Żninie
Filip Bebenow
Mechanik
***
Długość toru:: 185 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #14 : 10 Październik 2013, 07:25:45 »
+7

Znów wychodzi na jaw, że koleje wąskotorowe zarządzane przez samorządy mają większy problem z utrzymaniem "w ryzach" finansów kolejek. Myślę, że na ŻKD podobnie jak w kilku innych NGO-przypadkach pracuje się poniżej pewnego minimum z czasów PKP i ograniczenie kosztów w dużej mierze wynika na oszczędnościach (duży wkład wolontariatu, zatrudnianie pracowników tylko w sezonie) oraz aktywności własnej (konkursy, granty, dotacje, poszukiwanie tańszych dostawców). Piję tu do Orlenu. Moje lokomotywy zalewa niesieciowy dostawca, bo jest tańszy i zawsze na telefon przywiezie ropę. Nie jeździmy na "czerwonej" jak coniektórzy, bo szkoda maszyn. Aha, no i u mnie - podobnie jak w Koszalinie - prawie nie ma pracowników exPKP. Ciekawe...

Jestem więc zdania, że "DASIĘ" to robić taniej, ale pewnie za cenę morderczej pracy jednej lub kilku osób, co w ogólnym rozrachunku nie zawsze wychodzi na dobre całej kolejce. Kucyk słusznie zauważył, że nawet na bardzo obciążonych ruchem kolejach nie da się przeżyć bez dotacji. To znaczy da się, ale nie da się bez nich przeprowadzić inwestycji. Tak jest na ŻKD. Wpływy z biletów starczają na bieżące spalanie paliwa, na wypłaty w sezonie i na opłacenie podatków, rachunków bieżących. Na P5 Rumuna nijak nie uda się odłożyć ;-)

Jest jeszcze instytucja kierownika kolei, który powinien przynajmniej w części ratować sytuację, bo odpowiednie zarządzanie kadrami ma kolosalne znaczenie w oszczędnościach. U nas sprawdza się to dość dobrze, w Koszalinie były z tym jakieś przeboje, ale generalnie polecam wszystkim kolejkom, bo jeśli z danego Stowarzyszenia wszyscy chcą być numero uno i wydawać rozkazy to kończy się to rozpadem.
Pozdrawiam żuławsko, błotniście
FB
Zapisane
RadekO
Młotkowy
**
Długość toru:: 114 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #15 : 10 Październik 2013, 14:09:46 »
0

Jesteśmy ciekawi jak potoczą się losy ŻKP na fejsie ukazał się mały komunikat SMKŻ treści:

"W najbliższych dniach pojawi się informacja związana z obecną sytuacją na ŻKP. Przypomnijmy, że udziałowiec zakładając, iż samorządy i gminy nie odkupią udziałów wdrożył procedurę likwidacyjną."
Zapisane

Piszę poprawnie po polsku
Wyrzyska Kolejka Powiatowa
Pozdrawiam RADEK
Skruczaly
Młotkowy
**
Długość toru:: 90 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #16 : 19 Październik 2013, 01:19:38 »
+2

Widać że nikt z was nie zatrudniał osobiście pracowników bo zapominacie o takich wydatkach jak na przykład:
- odzież robocza wymagana na umowę o pracę a w tym rękawice robocze
- środki czystości dla pracownika
- posiłek regenerecyjny zimą i latem woda pitna
- dodatek za pracę w warunkach szkodliwych jeśli są warunku powyżej II grupy szkodliwości

 A już nie wspominając o:
- kosztach urlopu (pracownika nie ma a ty i tak musi płacić)
- zwolnienia L4 tak popularne u nas
- on sobie zrobi krzywduchnę a ty musisz bulić
- on narobi problemów firmie a ty musisz bulić

Tak więc niech każdy z nas założy jednoosobowe firmy kolejowe i będzie zabawnie:D

A tak na serio to trzeba mieć pomysł na kolejkę i dużo cierpliwości:)
Zapisane
RadekO
Młotkowy
**
Długość toru:: 114 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #17 : 21 Październik 2013, 14:14:42 »
0

http://palukitv.pl/teksty/przestrzen-lokalna/zaklady-pracy/20665-pracownicy-kolejki-na-wypowiedzeniu.html

Cytuj
Żnińska Kolej Powiatowa, Żnin, pracownicy, wypowiedzenia, udziały, Piotr Woźny
     
Pracownicy kolejki na wypowiedzeniu
    Piotr Woźny dysponujący pakietem większości udziałów w Żnińskiej Kolei Powiatowej zapowiedział pozostałym udziałowcom: samorządom wojewódzkiemu i powiatowemu oraz gminie Żnin i Gąsawa, że nie będzie już finansował działalności spółki i zaproponuje im wykup swoich udziałów. Równolegle - biorąc pod uwagę scenariusz, iż samorządy nie wykupią udziałów - przygotowuje się do likwidacji spółki. Stąd trzymiesięczne wypowiedzenia, które otrzymali pracownicy.

     W ostatnich dwóch tygodniach pisaliśmy o bardzo trudnej sytuacji w Żnińskiej Kolei Powiatowej i planach postawienia jej w stan likwidacji przez większościowego udziałowca. Procedura likwidacji spółki ma się rozpocząć po zakończeniu bieżącego sezonu turystycznego. Jedynym ratunkiem dla kolejki jest wykupienie udziałów od udziałowca większościowego przez powiat żniński, gminy Żnin i Gąsawa oraz Urząd Marszałkowski w Toruniu.
     Tymczasem - jak dowiedzieliśmy się z wiarygodnego źródła - przed tygodniem pracownicy Żnińskiej Kolei Powiatowej dostali wypowiedzenia z pracy.
     - Tak się likwiduje ostatnią atrakcję w Żninie, bo nie wiem, czy turyści będą chcieli przychodzić i podziwiać starostę bądź burmistrza. Wątpliwa przyjemność. Zwolnieni zostaną ludzie, którzy zajmują się kolejką od lat, którzy znają ją od podszewki. Jeśli odejdą, trudno będzie, aby kolejka ruszyła na wiosnę, ale przynajmniej turyści nie przyjadą i nie zostawią śmieci, co ucieszy starostę. Oby tak dalej. Na amfiteatr wydaje się masę kasy, a nie ma na to, aby zapewnić pensje kilku ludziom, którzy zajmują się ostatnią rzeczą godną zwiedzenia w Żninie. A do tej sytuacji doprowadził prezes i bierność udziałowców, no ale brawo dla wszystkich - nie kryje rozczarowania i rozżalenia zaistniałą sytuacją osoba znająca realia kolejki.Właściciel pakietu większościowego w ŻKP Piotr Woźny, od którego odpowiedź na pytania otrzymaliśmy wczoraj, wyjaśnia, iż tak jak zapowiadał jednoznacznie na Zgromadzeniu Wspólników 28 czerwca tego roku, rozpoczął procedurę wychodzenia ze spółki Żnińska Kolej Powiatowa.
     Podkreśla, iż w trakcie tegorocznych wakacji prowadził rozmowy z inwestorem prywatnym, który był zainteresowany nabyciem wszystkich posiadanych przez niego udziałów w spółce.
     Sprawa trochę się przeciągała, inwestor przeprowdził w tym czasie badanie stanu prawnego spółki oraz audyt finansowy. - Byliśmy umówieni na złożenie przez niego oferty do końca września 2013 r., ale finalnie zrezygnował ze składania tej oferty nie podając mi powodu wycofania się z rozmów. Preferowałem taki scenariusz rozwoju wypadków, gdyż mogłem uniknąć w ten sposób konieczności prowadzenia rozmów z samorządami - wspólnikami ŻKP na temat nabywania przez nich udziałów w spółce. Po 4 latach współpracy wolę - w miarę możliwości - unikać prowadzenia rozmów na temat przyszłości spółki z gminą Żnin, powiatem żnińskim oraz gminą Gąsawa z uwagi na negatywne doświadczenia wyniesione ze współpracy oraz brak konkluzywności ze strony tych partnerów - zaznacza Piotr Woźny. I zapowiada, że z uwagi na brak oferty od inwestora prywatnego, złoży w najbliższym czasie lokalnym wspólnikom oferty nabycia posiadanych przez niego udziałów.
     Piotr Woźny przyznaje, iż jednocześnie musiał uruchomić działania poprzedzające likwidację spółki, co wiąże się z wręczeniem pracownikom wypowiedzeń umów. Otrzymali oni 3-miesięczne okresy wypowiedzenia.
     Ponadto jeszcze w tym tygodniu wysłane zostaną zaproszenia na zgromadzenie wspólników, w porządku obrad którego znajdzie się podjęcie uchwały w sprawie rozpoczęcia likwidacji spółki Żnińska Kolej Powiatowa (do podjęcia tej uchwały wystarczą posiadane przez Piotra Woźnego udziały - co wyjaśnił wspólnikom w liście z 28 czerwca).
     - Wyraźnie zapowiedziałem moim wspólnikom, że nie będę już dalej finansował działalności spółki. Kosztowało mnie to w ostatnich latach prawie milion złotych - więcej niż 4 lokalnych udziałowców razem wziętych, 11 razy więcej niż gminę Gąsawa w tym czasie oraz prawie 6 razy więcej niż gminę Żnin w tym okresie - oraz masę frustracji, np. kiedy objąłem obligacje spółki w sezonie 2012, to usłyszałem od jednego z lokalnych wspólników oskarżenie, że było to nielegalne dofinansowanie spółki. Powiedziałem mu wtedy, że jeżeli uważa, że mamy do czynienia z nielegalnym działaniem, to powinien powiadomić prokuraturę. Sprawa nie miała oczywiście dalszego ciągu. To tylko jeden z niewielu smaczków we współpracy z lokalnymi wybrańcami. Z tego też względu muszę przygotować się na scenariusz, w którym lokalni udziałowcy nie odkupią ode mnie udziałów w spółce i stąd równoległe uruchomienie procedur związanych z zaoferowaniem udziałów oraz przygotowaniem do likwidacji spółki. Nie ma żadnych przeszkód ku temu, aby lokalni udziałowcy po nabyciu ode mnie udziałów podjęli uchwałę cofającą procedurę likwidacyjną i kontynuowali działalność spółki. Do tego jest jednak potrzebny odkup posiadanych przeze mnie udziałów - wyjaśnia Piotr Woźny.
     Problemy kolejki,za sprawą radnego Pawła Koperskiego, były przedmiotem ostatnich obrad Rady Powiatu w Żninie. Radny dysponując informacjami z naszych publikacji chciał się dowiedzieć, jakie są plany i zamierzenia wobec kolejki pozostałych udziałowców. Konkretnych informacji w tej sprawie nie otrzymał. Starosta Zbigniew Jaszczuk wyjaśnił jedynie, że o przyszłości kolejki udziałowcy będą rozmawiać po zakończeniu sezonu turystycznego. Nieco dłużej natomiast zatrzymał się przy osobie prezesa Artura Różańskiego. - Ja od siedzącego tutaj pana Arka Majszaka dowiedziałem się, że prezes organizuje pożegnalny koncert i odchodzi z kolejki. Tyle wiem. Może niech ktoś inny przyjdzie i trochę lepiej tym pozarządza - stwierdził starosta. I dodał, że z Arturem Różańskim od początku źle się współpracowało, gdyż od lutego nie dostarczył aneksów do umów przesłanych do podpisu przez powiat. Poza tym, według starosty, prezes regularnie nie odsyła sprawozdań z działalności spółki. - W dwóch ostatnich składałem wnioski o odwołanie prezesa i głosowałem przeciw udzieleniu absolutorium - zaznaczył Zbigniew Jaszczuk.
     Przewodnicząca Rady Powiatu Józefa Błajet zapowiedziała, że na kolejnej sesji Rady Powiatu, która odbędzie się pod koniec października, sprawa kolejki będzie stanowić jeden z punktów porządku obrad.
Burmistrz Leszek Jakubowski zapytany, czy gmina Żnin jest zainteresowana odkupieniem udziałów od Piotra Woźnego, odpowiedział: - Nie wiem. I dodał: - Na razie nic nie otrzymaliśmy. Nie znamy warunków. Usiądziemy z pozostałymi udziałowcami i razem podejmiemy decyzję.
     Burmistrz stwierdził też, że wiele działań dotyczących kolejki podejmowanych jest po cichu.
Wójt Zdzisław Kuczma powiedział nam, że rozmawiał na temat sytuacji w kolejce ze starostą Zbigniewem Jaszczukiem i padła propozycja, by samorządowcy spotkali się w przyszłym tygodniu i zajęli się problemem. Na spotkaniu mają też zapaść stosowne decyzje wobec kolejki. Wójt zaznaczył również, że nikt do tej pory nie informował pozostałych udziałowców o zamierzeniach wobec spółki. Działania takie, zdaniem Zdzisława Kuczmy, są nieładne i przypominają partyzantkę.

Arkadiusz Majszak
Pałuki nr 1129 (40/2013)
Zapisane

Piszę poprawnie po polsku
Wyrzyska Kolejka Powiatowa
Pozdrawiam RADEK
Piottr_tt
Minister
******
Długość toru:: 1960 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #18 : 25 Październik 2013, 22:57:05 »
0

Kim jest Piotr Woźny?
Zapisane

Pozdrawiam, Piottr
Nowa galeria foto -  http://wedrownosc.flog.pl
Harry Potter
Dyrektor
*****
Długość toru:: 770 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #19 : 26 Październik 2013, 05:52:02 »
0

Po spytaniu wójka Googla dostałem odpowiedż pierwsza z brzegu:

Sprzedaż Akcji ŻKP. - 750mm.pl
750mm.pl/index.php?topic=3203.0;wap2‎
Sprzedaż Akcji ŻKP. ... obietnic inwestycyjnych Magna doświadcza braku woli współpracy od wspólnika - informuje Piotr Woźny, jeden z prawników Magny.

A pytanie brzmiało:"Piotr Woźny+żkp"
Zapisane

Jak się nie ma co się lubi,
To się lubi co się ma...ja mam Elf' y, Impulsy i inne "perełki"
Strony: [1] 2 3 4   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!