Świat kolejek wąskotorowych SMF
16 Wrzesień 2019, 22:45:56 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Serwer FTP już działa! Szczegóły na forum.
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1] 2   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Modele w dużej skali  (Przeczytany 20759 razy)
andrzej84
Zawiadowca
****
Długość toru:: 350 m

W terenie W terenie


« : 12 Sierpień 2013, 19:20:36 »
+3

Witam w nowy wątku. Przedstawiam wam parowóz który sam zaprojektowałem przy użyciu współczesnych programów inżynierskich, co bardzo ułatwia całą sprawę. Oczywiście nie jest skończony. Ale pomału z czymś się tam wygrzebałem. Parowóz wymyśliłem sam tzn. jego wygląd, ilość osi itp. tak aby mi się podobał, a jakiego nie ma. Przerobiłem więc też wiele wariantów kształtów budki, komina, wysokości na jakiej ma być kocioł itd. Oto parę fot.


* 20130317826.jpg (192.58 KB, 980x735 - wyświetlony 728 razy.)

* 20130317828.jpg (203.49 KB, 980x735 - wyświetlony 571 razy.)

* 201307281246.jpg (276.07 KB, 980x735 - wyświetlony 651 razy.)

* 201307281248.jpg (328.57 KB, 980x735 - wyświetlony 673 razy.)
Zapisane
andrzej84
Zawiadowca
****
Długość toru:: 350 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #1 : 12 Sierpień 2013, 19:26:13 »
+1

v


* 201308101307.jpg (189.38 KB, 784x588 - wyświetlony 584 razy.)

* 201307281251.jpg (247.09 KB, 784x588 - wyświetlony 572 razy.)

* 201308101304.jpg (126.39 KB, 784x588 - wyświetlony 620 razy.)

* 201307281254.jpg (201.03 KB, 686x515 - wyświetlony 654 razy.)
Zapisane
sarna
Zawiadowca
****
Długość toru:: 307 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #2 : 12 Sierpień 2013, 20:12:43 »
0

Parowóz będzie jeździł? Skąd masz maszyny do tak precyzyjnej obróbki?
Blacha wycinana laserowo czy water-jet'em?
Zapisane
Fisz
Młotkowy
**
Długość toru:: 99 m

W terenie W terenie


Drunken Engineer


« Odpowiedz #3 : 12 Sierpień 2013, 20:26:12 »
0

Haaa..! I to jest co, co mi się podoba najbardziej w modelowaniu Duży uśmiech Strasznie mi się podobają takie koncepcyjne prace modelarskie,  zdecydowanie czekam na więcej Uśmiech
Zapisane
kanalarz
Gość
« Odpowiedz #4 : 12 Sierpień 2013, 23:15:16 »
+3

Toż to już nie modelarstwo... toż to inżynieria  Mrugnięcie
Zapisane
andrzej84
Zawiadowca
****
Długość toru:: 350 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #5 : 13 Sierpień 2013, 10:55:11 »
+2

Blachy palone laserem. Wbrew pozorom to nie jest aż tak drogie. Mam kontakt/ współpracuje z "laserem" który robi nawet pojedyncze detale i jak widać też i małe. Nie maiłem więc np. z domówieniem paru detali które doprojektowałem w trakcie składania.
Bardzo dużo jest części handlowych ogólno dostępnych wykorzystywanych przy innych instalacjach, choćby np. zawór regulujący przepływ, złączki. Po co zlecać jakieś toczenie czy frezowanie skoro można coś kupić. Wiadomo sprawę ułatwia mi mój zawód konstruktora, wiem gdzie szukać i czego, choć łatwo też nie jest coś dopasować.

Oczywiście toczenia się nie uniknie i mimo że model ma zminimalizowaną ilość części toczonych bo jest ich "kilka" to jednak te usługi są najdroższe. Te parę części kosztuje tyle co wszystkie blachy i śrubki oraz części handlowe. Tak więc zbawieniem jest jeśli ktoś ma tokarkę, nawet taką małą albo znajomego z takim sprzętem. Niestety tokarze przynajmniej u mnie w regionie się cenią, i to każdy powie byle bzdurę wytoczyć 50 zł. Za 50zł to mi wspawali cały kocioł z nierdzewki i paroma innymi elementami które będę później montował. Przy robieniu takiego modelu opłaca się kupić swoją tokarkę koszt 2-3 tys zł jest wydatek ale maszyna zostaje i można potem komuś jakieś robótki robić za kasę. Ja nie mam miejsca na tokarkę więc nie zdecydowałem się na taki krok. Oczywiście warto mieć dostęp do porządnych ( wysokiej klasy) wiertarek, wierteł i gwintowników, zawsze coś tam nie wyjdzie w szczególności przy prototypie to wtedy trzeba "jechać" ze sprzętem samemu a dobre wiertła ułatwiają sprawę, reszta narzędzi nie musi być z górnej pułki.
Lokomotywa ma jeździć ale czy będzie, to prototyp. Dla mnie w tej chwili to że osiągnąłem  szczelność kotła i instalacji która są póki co jest( dwa delikatne przecieki przy 3 barach- test zanurzeniowy w wodzie po napełnieniu powietrzem ) no i jak sie rozpali to ciś. też rośnie, nie do końca jakbym chciał ale nad tym jeszcze pracuje.

Niestety czasu mam niewiele więc szybko się nie spodziewajcie nowości. Model planowałem skończyć w te wakacje wiem, że mi się nie uda.

Napiszę tylko tak: składanie tego jak wszystko fajnie pasuje to wielka przyjemność i nauka. Model wygląda fajnie nawet na półce, bo i jeżdzić często nie będzie, rozpalenie wymaga czasu i trzeba to robić na dworze - ja mam taką możliwość tylko w weekendy. Ale jest magia tego płomieniak który łechcze sklepienie kotła, to jest prawdziwa maszyna, żywa maszyna, mam model z kotłem palonym na gaz, jego łatwo się odpala jeździ na parę ma zdalne sterowanie nawet ale to nie to samo jak niem a dorzucania do pieca Uśmiech
Zapisane
rafaelsantee
Nowicjusz
*
Długość toru:: 36 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #6 : 13 Sierpień 2013, 16:21:42 »
0

Nieźle Andrzeju. Fantastyczna robota. Jaka to skala?
Zapisane
Wojtek_SZN
Mechanik
***
Długość toru:: 186 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #7 : 15 Sierpień 2013, 01:10:54 »
0

O jasna cholerka ..... To jest to o co chodzi. Wbrew przeciwnościom ilostan czynnych parowozów w Świetokrzyskiem poprawia się. Tak trzymaj Andrzeju.
Zapisane
MichałŁ
Dyrektor
*****
Długość toru:: 582 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #8 : 15 Sierpień 2013, 08:15:49 »
+2

Według polskiego prawa jeżeli kocioł ma pojemność większą niż 2 litry to wtedy już nie jest modelem a prawdziwym kotłem i wtedy już mamy problemy z dozorem  nie mówiąc już o problemach przy ewentualnym "kuku" jakiś osób postronnych.

Co do problemów z dozorem obiła mi się o uszy pewna historia.
Jakiś człowiek posiadał jaki większy model lokomotywy parowej i że planował jakieś pokazy czy wystawy postanowił jakoś swoje urządzenie zarejestrować w dozorze, jednak napotkał na problem  gdyż jego kotła nie dało się dopuścić do pracy ponieważ brak było możliwości trwałego oznaczenia na kotle Najniższego Poziomu Wody czyli punktu 100mm nad sklepieniem paleniska gdyż kociołek był za malutki.Niestety nie wiem jak sytuacja potoczyła się dalej.
Zapisane
Piottr_tt
Minister
******
Długość toru:: 1864 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #9 : 17 Sierpień 2013, 21:07:19 »
0

Co do problemów z dozorem obiła mi się o uszy pewna historia.
Jakiś człowiek posiadał jaki większy model lokomotywy parowej i że planował jakieś pokazy czy wystawy postanowił jakoś swoje urządzenie zarejestrować w dozorze, jednak napotkał na problem  gdyż jego kotła nie dało się dopuścić do pracy ponieważ brak było możliwości trwałego oznaczenia na kotle Najniższego Poziomu Wody czyli punktu 100mm nad sklepieniem paleniska gdyż kociołek był za malutki.Niestety nie wiem jak sytuacja potoczyła się dalej.
Jeżeli to ta sama historia z Trójmiasta, to skończyła się rozwaleniem modelu młotkiem przez konstruktora z bezsilności, a potem śmiercią konstruktora. Te modele były nawet na Allegro wystawione, bo parowozów było dwa.
Zapisane

Pozdrawiam, Piottr
Nowa galeria foto -  http://wedrownosc.flog.pl
Lokbart Studio
Nowicjusz
*
Długość toru:: 36 m

W terenie W terenie

SM42-2384


WWW
« Odpowiedz #10 : 17 Sierpień 2013, 23:14:07 »
0

Jakich programów używałeś do projektowania parowozu?
Zapisane

fotoloko.pl
Sadek
Gość
« Odpowiedz #11 : 18 Sierpień 2013, 10:23:20 »
0

Co do problemów z dozorem obiła mi się o uszy pewna historia.
Jakiś człowiek posiadał jaki większy model lokomotywy parowej i że planował jakieś pokazy czy wystawy postanowił jakoś swoje urządzenie zarejestrować w dozorze, jednak napotkał na problem  gdyż jego kotła nie dało się dopuścić do pracy ponieważ brak było możliwości trwałego oznaczenia na kotle Najniższego Poziomu Wody czyli punktu 100mm nad sklepieniem paleniska gdyż kociołek był za malutki.Niestety nie wiem jak sytuacja potoczyła się dalej.
Jeżeli to ta sama historia z Trójmiasta, to skończyła się rozwaleniem modelu młotkiem przez konstruktora z bezsilności, a potem śmiercią konstruktora. Te modele były nawet na Allegro wystawione, bo parowozów było dwa.
To Polska wlasnie
Zapisane
Lokbart Studio
Nowicjusz
*
Długość toru:: 36 m

W terenie W terenie

SM42-2384


WWW
« Odpowiedz #12 : 12 Październik 2013, 00:38:42 »
0

Jak postępy w pracach nad modelem? Coś nowego niż na zdjęciach z 12 sierpnia? Jeśli tak to z chęcią bym pooglądał Jego zdjęcia. Mrugnięcie
Zapisane

fotoloko.pl
andrzej84
Zawiadowca
****
Długość toru:: 350 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #13 : 08 Lipiec 2014, 20:38:55 »
+3

foty


* 3.JPG (55.23 KB, 490x368 - wyświetlony 444 razy.)

* 7.JPG (88.44 KB, 490x368 - wyświetlony 484 razy.)

* 14.JPG (61.32 KB, 490x368 - wyświetlony 414 razy.)

* 15.JPG (86.96 KB, 490x368 - wyświetlony 512 razy.)
Zapisane
andrzej84
Zawiadowca
****
Długość toru:: 350 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #14 : 08 Lipiec 2014, 20:41:55 »
+1

Model działa Uśmiech Jeździ, choć po podłodze bo torów nie mam. Rozpalanie na węgiel jest dość uciążliwe, za to na gaz idzie to gładko. To jest prototyp i mam wiele notatek co należy kiedyś w przyszłości zmienić. Ale satysfakcja jest, że maszynka działa. Model można było zobaczyć podczas Pociągu do Ponidzia w Pińczowie 5 lipca. Kiedyś może jakiś filmik zapuszczę.


* 19.JPG (120.01 KB, 490x368 - wyświetlony 480 razy.)

* IMG_4661.JPG (59.13 KB, 490x368 - wyświetlony 467 razy.)
Zapisane
micho
Młotkowy
**
Długość toru:: 136 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #15 : 09 Lipiec 2014, 07:41:40 »
0

Model działa Uśmiech Jeździ, ...

Gratuluję :-)

W temacie takiego modelarstwa w naszym kraju mało się dzieje a tu proszę...
Cieszę się, że ci się udało, że projekt dociągnąłeś do końca i "że działa".

Dla jakiego rozstawu szyn zbudowałeś parowóz?
Jestem też ciekaw jak poradziłeś sobie z rozrządem?
Jakich uszczelnień użyłeś w silnikach parowych?


Zapisane

Langsam, langsam, aber sicher. (Pomału, pomału, ale zawsze do przodu.)
Mallet
Mechanik
***
Długość toru:: 248 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #16 : 09 Lipiec 2014, 16:43:00 »
0

Cieszy oko taka robota i taki model .
Gratulacje za wytrwałość i zwieńczenie dzieła czystą żywą parą . Uśmiech
A i dołączam się do pytania o dane techniczne parowozu .
Zapisane
andrzej84
Zawiadowca
****
Długość toru:: 350 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #17 : 10 Lipiec 2014, 16:23:51 »
+3

Dla jakiego rozstawu szyn zbudowałeś parowóz?

Rozstaw kół jest regulowany pomiędzy 30mm a 45mm.

Jakich uszczelnień użyłeś w silnikach parowych?

Wszędzie o-ringi, gdzieniegdzie wysokotemperaturowe, ale nie wszędzie choć jest styczność z parą to i tak dają radę.

Jestem też ciekaw jak poradziłeś sobie z rozrządem?

Jak widać, kulisa, wodzidło suwaka laserowo palone. Zastosowany suwak płaski i okrągłe kanały, a nie prostokątne. Okrągłe kanały są wykonane poprzez wiercone otwory do odpowiednich głębokości. Materiał mosiądz, ma dobre własności smarne no i dobrze się obrabia.

Taki bylejaki filmik, warunków lepszych niestety nie mam:

https://www.youtube.com/watch?v=hf1f_AIPX2U
Zapisane
AXEL
Minister
******
Długość toru:: 2002 m

W terenie W terenie


www.axel-rail.pl


« Odpowiedz #18 : 10 Lipiec 2014, 17:41:56 »
-2

Gratulacje, no robota naprawdę godna podziwu. Live steam jak nic.
Jak poradziłeś sobie z zasilaniem kotła w wodę podczas pracy?
Zapisane
Mallet
Mechanik
***
Długość toru:: 248 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #19 : 10 Lipiec 2014, 19:43:28 »
0

Filmik super , no i te malutkie i ciche Puf,Puf   Szok
A pojazd parowy poruszający się bez szyn to Lokomobila  Duży uśmiech
Zapisane
Strony: [1] 2   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!