andrzej2110
|
 |
« Odpowiedz #20 : 22 Września 2013, 12:23:49 » |
0
|
Czwartą?? Zdradzicie coś więcej na ten temat??
|
|
|
Zapisane
|
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie pr
|
|
|
kanalarz
Gość
|
 |
« Odpowiedz #21 : 22 Września 2013, 16:44:28 » |
0
|
Lepiej nie pytać a tym badziej nie odpowiadać  Poczekajmy aż będzie 4... a na razie cieszmy się Lyd2
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Kordek
Nowicjusz

Długość toru:: 10 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #22 : 22 Września 2013, 18:00:41 » |
0
|
Gratuluję zakupu i udanej transakcji  Czy, gdy już sobie tę Lyd2 przyszykujecie wedle własnych standardów, będzie szansa zobaczyć ją w ruchu? Nie mam na myśli ruchu turystycznego, bo jak sam Kolega Kucyk napisał, nie do tego będzie przeznaczona Pozdrawiam serdecznie 
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
buczek_pkp
|
 |
« Odpowiedz #23 : 23 Września 2013, 00:02:51 » |
+1
|
W ruchu jest prawie codziennie jak jeździ między halami podczas składania jej...
A co do 4 lokomotywy to spokojnie, uspokoić hormony i będzie gitara. Im mniej wiesz tym będziesz krócej przesłuchiwany i tej zasady się trzymajcie!!!:)
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Harry Potter
|
 |
« Odpowiedz #24 : 23 Września 2013, 20:33:58 » |
0
|
Buczek... zapomniałeś dodać "i dłużej żyć"...  Pozdrawiam z MMz
|
|
|
Zapisane
|
Jak się nie ma co się lubi, To się lubi co się ma...ja mam Elf' y, Impulsy i inne "perełki"
|
|
|
Jsz
|
 |
« Odpowiedz #25 : 24 Września 2013, 01:08:33 » |
+3
|
I ja również gratuluję zakupu Lyd2. Chciałbym natomiast dokonać małego sprostowania co do mocy silnika 16H12A ,która jak podał kolega Kucyk wynosi według niego 465 KM,co według mojej wiedzy jest nieprawdą.Silnik Wola 16H12A posiada moc 370 KM,został skonstruowany jako silnik napędzający prądnicę główną lokomotywy manewrowej z przekładnią elektryczną typu 401Da,stosowano go również w modernizowanych lokomotywach SM/SP30 zastępując w nich stare silniki typu Wola DV.Na wąskich torach silnik ten pojawił się za sprawą wymiany w lokomotywach Lyd2 oryginalnych silników MB836B na na właśnie typ 16H12A. Od 465-konnego silnika 71H12A ,silnik 16H12A odróżniają m.in. zastosowanie oryginalnej aparatury wtryskowej (pompa wtryskowa,wtryskiwacze,pompy zasilające,przewody wtryskowe) niemieckiej firmy Bosch,inny typ turbosprężarek.
|
|
|
Zapisane
|
Jakub Szadkowski
|
|
|
AXEL
|
 |
« Odpowiedz #26 : 24 Września 2013, 08:36:25 » |
0
|
Tak samo jak nie jest prawdą, że Lxd2 ma na Henschlu 505KM Po naprawie głównej silników dla Lxd2 ze Śmigla ustawiliśmy je na stanowisku testowym (hamownia a opornikiem wodnym) i nie udało się wycisnąć więcej jak 485 KM co było już szczytem ich możliwości. Zostały "skręcone" do 450 i tak zostało.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Kucyk
|
 |
« Odpowiedz #27 : 24 Września 2013, 10:07:04 » |
+2
|
Jest oczywistą nieprawdą jakoby silnik 16H miał 465 KM, za co Kuc przeprasza - skucha wynikła z pomyłki z silnikiem o dwa punkty wyższym: 18H12A. Jednakże zasygnalizuję iż 16H12A ma rzeczywiście aparaturę wtryskową Boscha, lecz turbosprężarki Holset są takie same jak w 71H12A. Z resztą właśnie te turba są czyszczone z pamiątek po kopalni - wewnętrznych złóż wapienia z oliwą...
|
|
|
Zapisane
|
Na peronie zostało wszystko to Cię męczy. Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.
*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
|
|
|
kanalarz
Gość
|
 |
« Odpowiedz #28 : 25 Września 2013, 12:29:21 » |
0
|
Wartości nominalne silnika 71H12A od dłuższego czasu wiszą na Enkolu ( http://enkol.pl/71H12A ) - reszta silników z tej rodziny doczeka się dokładniejszego opisu, gdy "zespół redakcyjny" będzie miał chwilkę na złapanie oddechu.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Jsz
|
 |
« Odpowiedz #29 : 04 Października 2013, 22:25:18 » |
+1
|
Kolego Kucyk zwracam honor i dziękuję za czujność,trochę się zagalopowałem w swojej wypowiedzi w temacie osprzętu silnika 16H12A,otóż tak jak kolega słusznie zauważył turbosprężarki w obu Henschlach 71H12A/16H12A są tego samego typu czyli Holset/WSK Mielec 4MD-280.
|
|
|
Zapisane
|
Jakub Szadkowski
|
|
|
Kucyk
|
 |
« Odpowiedz #30 : 06 Czerwca 2014, 18:29:25 » |
+1
|
Jako że jakoś we wątku nic nie ma chwilowo do napisania, z przyjemnością polecam obejrzenie krótkiego filmiku Kolegi Ptr o odpalaniu silnika Donalda:
|
|
|
Zapisane
|
Na peronie zostało wszystko to Cię męczy. Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.
*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
|
|
|
Bogdan_KRK
|
 |
« Odpowiedz #31 : 06 Czerwca 2014, 22:20:17 » |
0
|
Witam. LYd2-04 odpaliła. A co dalej? Znam osobiście wiele przypadków,że coś odpaliło,ale do niczego innego się nie nadawało. Taki statyczny,czynny mechanicznie,bezruch.Czy w związku z zamieszaniem dotyczącym spraw własnościowych,jest szansa aby "Donald" wykonywał jakieś prace manewrowe? Pozdrawiam.Bogdan
|
|
|
Zapisane
|
"Mędrzec ciągle się uczy, głupiec już wie wszystko"
|
|
|
kisielmotor
Czytelnik
Długość toru:: 2 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #32 : 03 Lutego 2015, 20:07:24 » |
0
|
Mam takie małe pytanie a ile LYd2 pali ropki .
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Kucyk
|
 |
« Odpowiedz #33 : 03 Lutego 2015, 21:48:21 » |
+3
|
A mniej więcej tyle, ile Twoja Stara zużywa czasu na suszenie tartej bułki do piasecznic.
|
|
|
Zapisane
|
Na peronie zostało wszystko to Cię męczy. Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.
*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
|
|
|
brok
|
 |
« Odpowiedz #34 : 04 Lutego 2015, 12:05:30 » |
0
|
Mój ojciec, jak dawno, dawno temu był w samochodówce to od nauczycieli słyszał ropę to masz w oku to jest olej napędowy, a swoją drogą Ropka z tego co wiem to taka rzeka, gdzieś w Beskidach.
|
|
|
Zapisane
|
Najpiękniejsze są takie podróże, Które pamięć na zawsze zachowa, Gdy dziewczyna jest piękna nad podziw, A kolejka wąskotorowa...
|
|
|
Misza
Młotkowy
 
Długość toru:: 136 m
W terenie
750 czytam od dawna
|
 |
« Odpowiedz #35 : 04 Lutego 2015, 20:39:27 » |
0
|
Mam takie małe pytanie a ile LYd2 pali ropki .
A skąd maja to wiedzieć, jak na hali ją uruchomili na kilka sekund? Dane z lat pracy tych loków tez są Gnic nie warte, bo ON spalała lokomotywa, Żuki, i kilku taryfiarzy którzy dysponowali wtedy Dieslami 1.9D 
|
|
|
Zapisane
|
Misza
|
|
|
OczeQ
SGKW

Długość toru:: 524 m
W terenie
Wariat torowy
|
 |
« Odpowiedz #36 : 04 Lutego 2015, 20:44:42 » |
0
|
Przepraszam, ze się wtrącę, ale Żuk posiada benzynowy S-21 
|
|
|
Zapisane
|
Co za ponury absurd... Żeby o życiu decydować za młodu, kiedy jest się kretynem? 
|
|
|
Ptr
|
 |
« Odpowiedz #37 : 04 Lutego 2015, 22:11:43 » |
+1
|
A jeżeli to była wersja z 4C90? 
|
|
|
Zapisane
|
To jest przekaz.
|
|
|
olomar
Młotkowy
 
Długość toru:: 128 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #38 : 06 Lutego 2015, 22:44:05 » |
0
|
Eee tam, Żukers diesel w zasadzie był niespotykanie rzadkim zjawiskiem. W czasie, gdy wprowadzili do oferty diesla, to już klepali lublina. Prawdziwny i jedynie słuszny po linii partyjnej Żuk to benzynowy  najlepiej żeby jeszcze dolnozaworowy był.
|
|
|
Zapisane
|
Gdyby to ode mnie zależało, to w Polsce parowozy nie stałyby po krzakach, tylko sobie jeździły po torach 
|
|
|
Filip Bebenow
|
 |
« Odpowiedz #39 : 07 Lutego 2015, 21:06:47 » |
+1
|
Eee tam, Żukers diesel w zasadzie był niespotykanie rzadkim zjawiskiem.
Jeden z tych rzadkich żukersów odbudowywał kolej Żuławską ;-)  Jeśli ktoś jest chętny to pozostała po nim skrzynia biegów, oferty na priv ;-) Pozdrawiam, FB
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
|