Świat kolejek wąskotorowych SMF
14 Października 2025, 00:12:50 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Profil 750mm.pl na facebooku
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: lokomotywy WLs50M  (Przeczytany 9141 razy)
mw
Gość
« : 26 Września 2013, 23:13:02 »
+2

Witam  czy ktoś z Kolegów orientuje się czym róznią się od siebie lokomotywy WLs50M1,M2orazM3  Jako nowicjusza bardzo mnie to interesuje
Zapisane
Ptr
Minister
******
Długość toru:: 1106 m

W terenie W terenie


FPKW


kolejka
WWW
« Odpowiedz #1 : 27 Września 2013, 00:43:37 »
-1

W stosunku do standardowej Wls50:
M1 - wymieniono silnik na SW266
M2 - nie ma chyba takich loków (pewnie opracowano zakres modernizacji, ale go nie wprowadzono do realizacji)
M3 - wymieniono silnik na SW266 oraz wymieniono przekładnię na hydrokinetyczną
Zapisane

To jest przekaz.
Sadek
Gość
« Odpowiedz #2 : 27 Września 2013, 10:06:28 »
0

Witam  czy ktoś z Kolegów orientuje się czym róznią się od siebie lokomotywy WLs50M1,M2orazM3  Jako nowicjusza bardzo mnie to interesuje
Rozumiem że zaczynasz przygode z WLS    
Zapisane
AXEL
Minister
******
Długość toru:: 2017 m

W terenie W terenie


www.axel-rail.pl


« Odpowiedz #3 : 27 Września 2013, 10:13:51 »
+2

Witam  czy ktoś z Kolegów orientuje się czym róznią się od siebie lokomotywy WLs50M1,M2orazM3  Jako nowicjusza bardzo mnie to interesuje
Rozumiem że zaczynasz przygode z WLS   

Tak, kolega jest początkujący
Zapisane
mw
Gość
« Odpowiedz #4 : 27 Września 2013, 17:30:48 »
+1

Jako nowicjusz byłem pewien ze wersja M1 posiada silnik S324 ale chyba się myliłem Wersja M2 ,ta która  ponoć  nie istnieje powinna byc  wyposazona w hamulce pneumatyczne oraz silnik sw266 ze sprzegłem ciernym Podobno takie lokomotywy MIALY byc eksploatowane przez Hutę Jedność oraz Janikowskie Zakłady Sodowe,.Również nie wiedziałem ze w wersji M3 WYMIENIONO oryginalna przekładnię  na hydrokinetyczną ,byłem wręcz pewien ze DOŁOZONO tam zmiennik momentu .Jeżeli jestem w błędzie proszę o sprostowanie
« Ostatnia zmiana: 27 Września 2013, 17:52:15 wysłane przez mw » Zapisane
MichałŁ
Dyrektor
*****
Długość toru:: 673 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #5 : 27 Września 2013, 18:41:54 »
0

Przekładnia hydrauliczna - w domyśle zmienik momentu od fadromy.
Zapisane
mw
Gość
« Odpowiedz #6 : 27 Września 2013, 18:46:06 »
+1

Ten zmiennik nie był stosowany w ładowarkach produkcji fadroma ponadto chodzi mi o zastąpienie oryginalnej przekładni zmiennikiem
Zapisane
2xm
Minister
******
Długość toru:: 1560 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #7 : 04 Października 2013, 00:24:34 »
-1

Cytat: Zbigniew Tucholski - RYS HISTORYCZNY LOKOMOTYW TYPU Wls40, Wls50, 2Wls40 oraz 2Wls50, 3Wls50, 4Wls50; Stalowe Szlaki 1/1999 (101)
Pierwsza modernizacja, oznaczona symbolem Wls-50M-1, obejmowała zamontowanie nowego przedziału silnikowego wraz ze szkieletem, zamontowanie całkowicie zamkniętej spawanej kabiny maszynisty, instalację układu ogrzewania kabiny (z elektrycznym nawiewem), wytłumienie hałasu wewnątrz przez zastosowanie przegrody izolacyjnej pomiędzy kabiną a zespołem napędowym, montaż nowej instalacji oświetlenia (po dwa reflektory z każdej strony lokomotywy w zastępstwie jednego), modernizację układu wydechowego, paliwowego oraz sterowania, montaż wycieraczek szyb.

Druga modernizacja oznaczona symbolem Wls-50M-2 obejmowała wszystkie zmiany konstrukcyjne modernizacji Wls50M-l oraz zmianę silnika spalinowego S-324 na SW-266 (54 kW przy 2400 obr./min.), zmianę przełożeń w układzie napędowym przy pozostawieniu starej przekładni, zastosowanie układu dodatkowego hamulca powietrznego, sygnału powietrznego oraz instalacji piasecznicy powietrznej. Była to modernizacja próbna i zmodernizowano w ten sposób jedną tylko lokomotywę - dla huty „Siemianowice".

Trzecia modernizacja Wls50M-3 obejmowała wszystkie zmiany konstrukcyjne modernizacji Wls50M-l oraz Wls50M-2 oraz dodatkowo montaż hydrokinetycznego zmiennika momentu typu PH1-300.1.

Zmodernizowane lokomotywy malowane są na kolor czerwony. Do 1999 roku wykonano 35 modernizacji M-l, jedną (próbna) M-2 oraz 70 modernizacji M-3.
[...]
Zmiennik typu PH1-300.1 produkcji Zakładu Hydrauliki Siłowej w Łodzi stosowany jest w drogowych maszynach budowlanych, transportowych oraz ładunkowych.
Zapisane

Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
MichałŁ
Dyrektor
*****
Długość toru:: 673 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #8 : 04 Października 2013, 07:58:21 »
0

http://www.interlok.info/WLP50.htm
Trochę fot Wls50M3
Widać że zamontowany jest cały "power pack" (silnik ze zmienikiem )z Wlp50 przy czym Wlp ma potem już tylko przekładnie nawrotną zaś Wls całą orginalną przekładnie 4-ro biegową. Do tego tak jak pisze poprzednik hamulec pneumatyczny wygodniejsza kabina itd. Właściwie można powiedzieć że to Wls50 z przełożeniem różnych elementów z Wlp50.

Co do modernizacji M2 widać zmienili przełożenie przekładni z uwagi na wyższe obroty silnika SW266. Ciekawe jak by zasuwała taka lokomotywka na orginalnych przełożeniach z S324.
Zapisane
mw
Gość
« Odpowiedz #9 : 04 Października 2013, 18:19:46 »
+1

Witam Pomijając fakt iż autor artykułu w trakcie jego pisania konsultował się ze mną nie oznacza jednak braku pewnych niescisłosci.
Lokomotyw w wersji M2 wyprodukowano 6 szt ,a nie 1
Zmiennik PH1.300.1 nie był stosowany w ładowarkach
Piasecznica nawet w wersji M3 nie była sterowana pneumatycznie
Zntk Wrocław nie wykonywały modernizacji lokomotyw WLs ani 2WLs
Lokomotyw WLs na tory szersze od 600mm było kilka egzemplarzy ,nie jeden ,zachowany w Starachowicach
Lokomotywy w wersji M2 nie miały zmienionych przełożen skrzynii biegów co powodowało trudności z ruszaniem ,ew gasniecie silnika sw266  ,z tego powodu modernizację M2 uznano za nie udaną
Zapisane
Marcin117
Minister
******
Długość toru:: 1020 m

W terenie W terenie


Student - Drezyniarz


WWW
« Odpowiedz #10 : 04 Października 2013, 18:26:02 »
-1

(...)Lokomotyw WLs na tory szersze od 600mm było kilka egzemplarzy ,nie jeden ,zachowany w Starachowicach(...)
Czy mógłbyś rozszerzyć tą uwagę?
Zapisane

mw
Gość
« Odpowiedz #11 : 04 Października 2013, 18:34:58 »
0

np WLs 50M3 ze standardową ramą dla toru 600mm na tor 900mm pracująca w jednej z kopalń  ale
szczegółowych informacji na ten temat może udzielić kol Michał  Izydorczak
Ponadto powyżej nie wspomniano o centralnym smarowaniu mażnic które posiadały lokomotywy w wersji M1 dla KGHM , lokomotywę taką posiada pewien kolega z forum,
« Ostatnia zmiana: 04 Października 2013, 18:48:38 wysłane przez mw » Zapisane
Sadek
Gość
« Odpowiedz #12 : 04 Października 2013, 23:13:16 »
-1

 Spoko
np WLs 50M3 ze standardową ramą dla toru 600mm na tor 900mm pracująca w jednej z kopalń  ale
szczegółowych informacji na ten temat może udzielić kol Michał  Izydorczak
Ponadto powyżej nie wspomniano o centralnym smarowaniu mażnic które posiadały lokomotywy w wersji M1 dla KGHM , lokomotywę taką posiada pewien kolega z forum,
Zapisane
Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!