Świat kolejek wąskotorowych SMF
11 Grudzień 2019, 07:26:06 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Serwer FTP już działa! Szczegóły na forum.
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Pomysły - szalone i realne  (Przeczytany 10889 razy)
emibe
Administrator
*****
Długość toru:: 1019 m

W terenie W terenie



« : 31 Październik 2013, 11:47:21 »
+2

Zakładam taki wątek, bo pomysłów takich trochę się w głowie pojawia.
W złożeniu piszmy tu sobie bez oglądania się na realia, jednakowoż zachowując umiar w tworzeniu science-ficton.

Pierwszym takim tematem jest połączenie SKW z WP -> jest omawiany w tym wątku
Mam jeszcze kilka innych, ale przejdę do ostatniego.

Narodził mi się pod kopułą pomysł przerzucenia wąskiego toru na drugą stronę DK9, tak by przejeżdżać przez Arboretum i wykorzystać most w Zębcu. Jasne koliduje to nieco z projektem obwodnicy, który przewiduje przejście wąskiego tory i drogi do Iłży pod nowym wiaduktem. W tym przypadku zostałoby to drugie, więc nie ma jeszcze "afery". Poprowadzenie toru po wschodniej stronie daje korzyści połączenia bezpośredniego atrakcji SKW i Marcul oraz uwolnienie terenu po wąskotorówce na drugą jezdnię krajowej drogi nr 9 - zwłaszcza pod mostem w Zębcu o ile nie jest zakwalifikowany do likwidacji.
Tu propozycja z dwoma wariantami przebiegu - bliższym (w miejscu gdzie obecnie stoi lokomotywa) i dalszym:
http://goo.gl/maps/PO7Go

Zapisane
andy
Dyrektor
*****
Długość toru:: 826 m

W terenie W terenie



CiuchciaJKD
WWW
« Odpowiedz #1 : 31 Październik 2013, 17:26:45 »
+1

Może od Lubieni propozycja "zielona" a przez ogród zmodyfikowana (jak najbliżej drogi) niebieska?

Gdyby umiejętnie naciągnąć Unie, to w Lubieni by można zrobić trójkąt torowy, tor przez wiadukt i opcje kończenia w ogrodzie botaniczym pociągów z Iłży i Starachowic. Kwestia oblotu, a może pętla wokół ogrodu? Mrugnięcie

Schodząc nieco na ziemię, to padła propozycja przesunięcia peronu pod wiadukt i przechodzenie górą do ogrodu.
Zapisane
a cygan
Dyrektor
*****
Długość toru:: 824 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #2 : 31 Październik 2013, 18:34:27 »
0

To od razu napisać projekt połączenia z Kunowem - trzecia szyna do zębieckiej bocznicy!
Zapisane
Leśny Dziadek
Dyrektor
*****
Długość toru:: 904 m

W terenie W terenie


http://www.strzelnicahistoryczna.pl


WWW
« Odpowiedz #3 : 31 Październik 2013, 19:52:54 »
+1

A ja tak przyziemnie - zbudować bocznicę do ciepłowni, o którą ciepłownia błagała jeszcze w 1994 roku...
Zapisane

andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2616 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #4 : 31 Październik 2013, 20:40:31 »
0

I towarowe ruszyć??
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
AXEL
Minister
******
Długość toru:: 2002 m

W terenie W terenie


www.axel-rail.pl


« Odpowiedz #5 : 31 Październik 2013, 21:34:23 »
+2

To ja się podpisuję obiema rękoma i nogami.

Jak ciepłownia podpisze umowę o dostawy węgla na 25 lat to Marcin bierzemy unijny credit i budujemy tor do ciepłowni i odbudowujemy rampę.
Zapisane
emibe
Administrator
*****
Długość toru:: 1019 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #6 : 01 Listopad 2013, 15:03:29 »
0

O ciepłowni to nawet gadaliśmy tu na forum w 2007 roku.

Ciekawi mnie ten 1994 rok, bo jakoś w tamtym czasie zaczęła dogorywać normalna bocznica do tzw. Remotu, która przebiega obok ciepłowni na Ostrowieckiej. Miało być w dalszych odcinkach, a jako że temat wywołany, to jedziemy.

Ciepłownia Majówka - problemem jest różnica wysokości i trzeba by wjeżdżać za Leśną i się cofać.

Ciepłownia Ostrowiecka - tu to powinna działać normalnotorowa bocznica, ale śladem dawnej kolejki do Rudek też można byłoby podjechać od strony SKW. Zasadniczy problem to przejście pod linią Skarżysko - Sandomierz. Chyba ciężko byłoby wykorzystać most nad Młynówką... Ale jakby można... to oprócz ciepłowni obsłużyć można kąpielisko Piachy bodajże z najczystszą wodą w województwie (co prawda w paskudnym otoczeniu terenów składowych).

http://goo.gl/maps/fkWxF

PS. A co do umów na dostawy węgla... byłbym ostrożny Mrugnięcie, wszak od tego zaczęła się III afera starachowicka, a prezydent został odesłany za kratki.
Zapisane
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2616 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #7 : 01 Listopad 2013, 15:34:33 »
0

Do Ostrowickiej widzę inny pomysł. Taśmociąg w prostej linii do toru SKW. Ewentualnie jeśli jest taka mozliwość to krótka bocznica w stronę zakładu aby skrócić taśmociąg (jeśli dało by rade zrobić trójkąt nie trzeba by było robić oblotu składu). Dlaczego taśmociąg?? Tam będzie dotaczany tylko miał węglowy wiec wagon nie musi podjeżdżać pod sam zakład. Taka budowa była by zapewne tańsza niż budowa długiej bocznicy na zboczu.

PS w Iłży jest jakaś ciepłownia?
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
emibe
Administrator
*****
Długość toru:: 1019 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #8 : 09 Listopad 2013, 13:24:33 »
0

Gdyby umiejętnie naciągnąć Unie, to w Lubieni by można zrobić trójkąt torowy, tor przez wiadukt i opcje kończenia w ogrodzie botaniczym pociągów z Iłży i Starachowic. Kwestia oblotu, a może pętla wokół ogrodu? Mrugnięcie

To mogłoby mieć sens i to bez naciągania Unii (ją to raczej na rozkradziony odcinek).  Lasy same mogłyby dać radę.

http://goo.gl/maps/9fle5

Ile mógłby kosztować 1,5 km tego niebieskiego?
Zapisane
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 3906 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #9 : 09 Listopad 2013, 14:27:50 »
0

Półtorej bańki + wiadukt/tunel.
Zapisane

Naprawa nie będzie tania, ale za to zrobiona najgorzej jak się tylko da. - To podstawowa dewiza zakładów remontujących obecnie tabor wąskotorowy. Pamiętaj o tym!
andy
Dyrektor
*****
Długość toru:: 826 m

W terenie W terenie



CiuchciaJKD
WWW
« Odpowiedz #10 : 09 Listopad 2013, 14:46:53 »
0

Ciekawe jaki jest obecny stan wiaduktu.
Zapisane
PiotrS
Mechanik
***
Długość toru:: 192 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #11 : 04 Październik 2015, 11:46:21 »
0

Cześć


Polecam artykuł, na który przypadkowo trafiłem w sieci:

http://inwestycjeradom.blox.pl/2015/04/Walczymy-o-kolejke-waskotorowa-Ilza-Starachowice.html

Pozdrawiam.

Piotr S.
Zapisane

PiotrS
Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!