Świat kolejek wąskotorowych SMF
12 Października 2025, 09:40:02 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Serwer FTP już działa! Szczegóły na forum.
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: 1 [2]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Ile węgla i wody żużywa Px48 przez 30 kilometrów.  (Przeczytany 24595 razy)
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2697 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #20 : 09 Lutego 2014, 23:25:03 »
0

żeby podać zużycie na 30km trzeba dodać jeszcze jeden składnik - czas. Ten odcinek można pokonać w godzinę ale również w 3. Ten sam skład, ta sama trasa ale zużycie inne.
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
AXEL
Minister
******
Długość toru:: 2017 m

W terenie W terenie


www.axel-rail.pl


« Odpowiedz #21 : 10 Lutego 2014, 11:26:31 »
0

Czas i profil... pomocnika. Z doświadczenia wiem, że można jechać oszczędnie a można i być hojnym z węglem
Zapisane
marar
Nowicjusz
*
Długość toru:: 34 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #22 : 10 Lutego 2014, 15:05:40 »
-1

Czas i profil... pomocnika. Z doświadczenia wiem, że można jechać oszczędnie a można i być hojnym z węglem
Tak wiele zależny od pomocnika gdyz "po ściankach "trzeba wegiel sypać do pieca
Zapisane
MichałŁ
Dyrektor
*****
Długość toru:: 673 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #23 : 10 Lutego 2014, 17:57:20 »
+1

Spalinówka też różnie pali.
Ile "paliwa" pójdzie w parowozie to i zależy też od maszynisty, ocieplenia kotła, cylindrów itd. Tak możemy sobie wymieniać i wymieniać a sensowności dyskusji nie podniesie, bo sądząc po pierwszym pytaniu chodzi raczej o oszacowanie tych wartości żeby ktoś wiedział czy trzeba mu 2 czy 10 ton wody a nie czy 10,521 czy 10,524 t.
Zapisane
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4309 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #24 : 10 Lutego 2014, 18:15:24 »
+2

chodzi raczej o oszacowanie tych wartości żeby ktoś wiedział czy trzeba mu 2 czy 10 ton wody...

Proporcje są znane, jak rok bitwy pod Grunwaldem: 1 tona cukru, 4 tony wody, 10 kilo drożdży.

Na zużycie paliwa w parowozie decydujący wpływ mają: stan techniczny maszyny parowej, wykorzystanie jej w jednostce czasu, profil linii, obciążenie, styl jazdy.
Mniejszy wpływ na rozchód mają: stan kotła, sposób palenia.

Zakładam oczywiście że wszystkie te czynniki są w jakiś widłach normalności, to znaczy że np.kocioł jest na tyle szczelny, że nie występuje niekontrolowany ubytek wody rzędu pół tony na godzinę.

Podane przeze mnie ilości dotyczą standardowych jazd piknikowych: godzina jazdy tam, trzy godziny postoju, godzina na powrót.

Na ewentualne pytanie: czym bardziej opłaca się ciągnąć skład, spalinówką czy czajnikiem, odpowiem tak: nawet najbardziej zajechany Faur, z najbardziej pryszczatym "maszynistą" będzie dwukrotnie tańszy, jeśli chodzi o paliwo, od wzorowo utrzymanego peiksa obsługiwanego przez najlepszego, doświadczonego maszynistę. Z lokomotywami Wls myślę że będzie to nawet trzykrotnie taniej.
Zapisane

Na peronie zostało wszystko to Cię męczy.
Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.


*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
ełk
Młotkowy
**
Długość toru:: 91 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #25 : 10 Lutego 2014, 19:00:50 »
+1

Poważne forum a nie poważny - kabaretowy temat ktoś wrzucił.
I poważny praktyk kolejowy(Kucyk) odpowiedział mądrze, a kabareciarze urządzają kabarety typu czy Lyd1 spala węgiel i wodę. I skoro parowóz to nie lokomotywa to jestem bardzo zdziwiony.
« Ostatnia zmiana: 11 Lutego 2014, 17:49:52 wysłane przez ełk » Zapisane
Strony: 1 [2]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!