Paweł Niemczuk
|
 |
« Odpowiedz #100 : 24 Marzec 2014, 23:26:11 » |
0
|
Oczywiście, że wsadzenie do pieca hutniczego szyny, która przetrwała wojny światowe, brunatnych, czerwonych itd. itp. budzi opór. Niemniej jednak szyny z przełomu XIX i XX wieku na kolejach wąskotorowych nie są niczym nadzwyczajnym. Ba, zdarzają się szyny z lat 60. XIX wieku....
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
dobrzyn
|
 |
« Odpowiedz #101 : 25 Marzec 2014, 08:20:35 » |
0
|
@Bxi: Tuja nie Tuia
|
|
|
Zapisane
|
Trabant 1.3 '91 "Stanisław" Trabant 601 '66 "Dziadek" Romet 100 '83 "Henio"
|
|
|
gajos
|
 |
« Odpowiedz #102 : 26 Marzec 2014, 14:00:42 » |
0
|
Uwielbiam archeologię kolejową i takie relacje ale konstruktywnie zwrócę uwagę iż nie rób tych samych ujęć co krok albo scen typu "Życie codziennie drobiu w kontekście mchu na szynach" 
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
bxi
Młotkowy
 
Długość toru:: 93 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #103 : 27 Marzec 2014, 08:04:59 » |
+3
|
Dziękuję Pawłowi Niemczukowi, Dobrzynowi i Gajosowi za cenne uwagi. Są to już pewnie historyczne zdjęcia, bo w sobotę nastąpią zmiany. Poniżej ciekawe ogłoszenie:
Informak Wielka mobilizacja! W najbliższą sobotę, 29.03.2014 r., odbędzie się wielkie „odkurzanie” torowiska w Ostaszewie! Z torowiska zostaną wycięte krzaki. Wszyscy możemy pomóc, chociażby przy przenoszeniu tego, co zostanie usunięte. Po pracy przewidziany jest wiosenny piknik. Oficjalne potwierdzenie jutro, tj w czwartek.
Kiedy? 29.03.2014 r. od godziny 09:00 Gdzie? Zbiórka na stacji kolejowej w Ostaszewie (obok boiska sportowego i poczty) Piknik: od około godziny 14:00 lub 15:00
Jeśli możecie, zabierzcie ze sobą: pilarki, kosiarki, podkaszarki, piły, siekiery, haczki, szpadle, grabie.
Oficjalne potwierdzenie jutro, tj w czwartek. Organizator: Gmina Ostaszewo , za zgodą i wiedzą PTMKŻ, a właściciela terenu - Starostwa - odpowiedź najprawdopodobniej jutro.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
2xm
|
 |
« Odpowiedz #104 : 29 Marzec 2014, 18:52:30 » |
+4
|
Kochamy ŻuławyOstaszewska wąskotorówka po pierwszym dniu "odkurzania". Dzisiaj drugi etap prac. Na zachętę: tak wygląda odcinek kolejki po dzisiejszym [tzn. wczorajszym] "odkurzaniu" przez pracowników GOPS-u  PS Miejmy nadzieję, że temat przetargu będziemy mogli zostawić na razie za sobą. W związku z tym post dotyczący relacji z sobotnich prac przeniosłem do wątku: Co z linią Nowy Dwór - Ostaszewo?
|
|
« Ostatnia zmiana: 30 Marzec 2014, 00:55:08 wysłane przez 2xm »
|
Zapisane
|
Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
|
|
|
2xm
|
 |
« Odpowiedz #105 : 01 Kwiecień 2014, 21:14:46 » |
0
|
Dobra, trochę się pospieszyłem. Oczywiście będzie jeszcze przetarg na rozbiórkę resztek linii w kierunku Lipinki. Żuławy Wiślane - Rozbiorą część torowiskaJeśli ktoś lubi klimaty polityki pszenno-buraczanej i ma dużo samozaparcia, może sobie obejrzeć:
(od 59:50)
(od 35:00)
|
|
|
Zapisane
|
Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
|
|
|
andrzej2110
|
 |
« Odpowiedz #106 : 08 Kwiecień 2014, 11:15:30 » |
+1
|
Jest i sam przetarg... http://www.bip.nowydworgdanski.pl/98,ogloszenia.html?wiecej=2060#akapit_2060 Nowy Dwór Gdański - Wierciny - dł. torowiska - ok. 8,610 km Tego torowiska powinno starczyć na uzupełnienie ubytków Tuja- Nowa Cerkiew oraz budowę Sztutowo - Kąty Rybackie no ale lepiej sprzedać na złom....
|
|
|
Zapisane
|
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie pr
|
|
|
WL
|
 |
« Odpowiedz #107 : 08 Kwiecień 2014, 22:30:42 » |
0
|
Nowy Dwór Gdański - Wierciny - dł. torowiska - ok. 8,610 km Tego torowiska powinno starczyć na uzupełnienie ubytków Tuja- Nowa Cerkiew oraz budowę Sztutowo - Kąty Rybackie no ale lepiej sprzedać na złom....
Zastanów się co piszesz! Budowa nowej linii, a taką byłaby Sztutowo - Kąty Rybackie, z szyn lekkich typów? Ustawodawca zakazuje takich rzeczy.
|
|
|
Zapisane
|
Pozdrawiam,<br /><br />Wojciech Lemański
|
|
|
Kucyk
|
 |
« Odpowiedz #108 : 08 Kwiecień 2014, 23:11:14 » |
+15
|
Kolego Wojciechu!
Andrzej2110 jest znany z tworzenia w każdym wątku na tym forum zacnym koncepcji budowy linii kolejowych położonych na pokładach dobrych intencji, z materiałów które są dostępne w wyobraźni, z zastosowaniem mocowania za pomocą miłośniczych więzi, za wirtualne pieniądze "tych co muszą dać pieniądze", które to linie będą rewelacyjnymi strzałami w jedenastkę przynoszącymi temu krajowi nad Wisłą pokój, pracę i socjalizm. Zamiast chłostać go postami lepiej, Towarzyszu, zaproście Andrzeja do siebie - dajcie Mu się wykazać. Albo przynajmniej obiecajcie mu za te dobre rady jeden, darmowy, pojedynczy bilet na Waszą kolejkę, który polecam dobrze zabezpieczyć przed kurzem i molami.
No.
|
|
« Ostatnia zmiana: 08 Kwiecień 2014, 23:14:43 wysłane przez Kucyk »
|
Zapisane
|
Żadna namiętność nie odziera umysłu równie skutecznie ze wszystkich władz działania i myślenia, co strach. (Edmund Burke)
|
|
|
andrzej2110
|
 |
« Odpowiedz #109 : 10 Kwiecień 2014, 20:15:37 » |
0
|
Nowy Dwór Gdański - Wierciny - dł. torowiska - ok. 8,610 km Tego torowiska powinno starczyć na uzupełnienie ubytków Tuja- Nowa Cerkiew oraz budowę Sztutowo - Kąty Rybackie no ale lepiej sprzedać na złom....
Zastanów się co piszesz! Budowa nowej linii, a taką byłaby Sztutowo - Kąty Rybackie, z szyn lekkich typów? Ustawodawca zakazuje takich rzeczy. Nie wiem z jakich typów szyn jest ten odcinek ale nawet jeśli się one nie nadają do ponownego ułożenia w torowisku mogą posłużyć jako materiał na wymianę na odpowiednie szyny z innej rozbieranej linii. Lepiej aby one w jakiś sposób wspomogły kolejkę niż pensje radnych i starosty.
|
|
|
Zapisane
|
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie pr
|
|
|
2xm
|
 |
« Odpowiedz #110 : 11 Kwiecień 2014, 09:51:59 » |
+3
|
Andrzej, ale o czym ty mówisz. Powiat już jest wściekły, że zamiast 1,3 mln za złom dostanie jakieś 0,5 i traktuje to jako sabotaż (czy wręcz kradzież) ze strony PTMKŻ. Przecież tu chodzi o szybką kasę na bieżące wydatki. Gdyby coś podmieniać, to w pierwszej kolejności zużyte szyny z linii nadmorskiej. Tyle, że mimo teoretycznej zgody na taki manewr, starostwo nie dało czasu - tak im się spieszy. Starosta uważa, że skoro powiat łaskawie użycza majątek, to PTMKŻ ma się cieszyć i grzecznie siedzieć cicho a nie wyciągać swych chciwych łap po dodatkową kasę. Nasz ulubieniec od Leppera domaga się wręcz sprawdzenia, jakie operator czerpie zyski, bo przecież muszą na tym kosmiczną kasę trzepać... O nawierzchni niech się najlepiej wypowiedzą miejscowi, ale (z tego, co wiem), to najlepsza była na odcinku Lisewo - Ostaszewo - NDG - Stegna - Sztutowo, gdzie prowadzono ruch transporterowy. A jeśli chodzi o odbudowę linii wzdłuż Mierzei, to mnie się gdzieś tam marzy tramwaj plażowy w Krynicy - pewnie gdybym został na Drogach Szynowych to teraz próbowałbym zrobić z tego magisterkę  . W sumie mogłaby to być fajna inicjatywa "powiększająca plażę" - ciekawe, co by powiedział Urząd Morski  . Oczywiście to już czyste "Rail fiction".
|
|
« Ostatnia zmiana: 11 Kwiecień 2014, 11:37:35 wysłane przez 2xm »
|
Zapisane
|
Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
|
|
|
andrzej2110
|
 |
« Odpowiedz #111 : 11 Kwiecień 2014, 12:35:27 » |
0
|
Nie ze strony PTKMŻ Bo to konserwator zabytków uratował linie do Ostaszewa. Podpisy były zbierane przez "Kochamy Żuławy". Wójt Ostaszewa też ratował kolejkę. Do Krynicy to jest za daleko ale Kąty Rybackie powiną się dać zrealizować w przyszłości. Zresztą powiat kładzie nacisk właśnie na pas nadmorski a takie przedłużenie by tylko pomogło. W Rewalu też są/były plany przedłużenia pasa nadmorskiego.
|
|
|
Zapisane
|
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie pr
|
|
|
2xm
|
 |
« Odpowiedz #112 : 11 Kwiecień 2014, 13:01:54 » |
0
|
Nie ze strony PTKMŻ Bo to konserwator zabytków uratował linie do Ostaszewa. Podpisy były zbierane przez "Kochamy Żuławy". Wójt Ostaszewa też ratował kolejkę. ... a starostwo publicznie obwiniło PTMKŻ i "nieodpowiedzialnych podżegaczy" bo tak im wygodniej. Do Krynicy to jest za daleko ale Kąty Rybackie powiną się dać zrealizować w przyszłości. Ale ja nie mówię o przedłużeniu tylko o oddzielnym odcinku w obrębie Krynicy z ruchem lekkich wagonów np. akumulatorowych. Wariant minimum: 1,9 km śladem dawnej linii od przystani rybackiej do latarni morskiej z możliwością przedłużenia w obie strony do odpowiednio km 10 i 19 licząc od granicy rosyjskiej. W sumie max 8,5 km. Przypominam, że Krynica Morska to jedna z najbogatszych gmin w Polsce. Ostatnio była na 2 miejscu (wpływy 21 301,10 zł na jednego mieszkańca). Co prawda wynika to z zapłaty przez Skarb Państwa zaległego podatku za nieruchomość zwaną Zalew Wiślany (75 mln) i w następnych latach będzie zdecydowanie mniej, ale i tak pieniędzy mają pod dostatkiem.
|
|
|
Zapisane
|
Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
|
|
|
andrzej2110
|
 |
« Odpowiedz #113 : 11 Kwiecień 2014, 13:58:58 » |
0
|
Starostwo nie ma racji. Im tylko zależy na chwilowej kasie a nie rozwoju.
Jako oddzielna kolejka w Krynicy to co innego. Nawet ciekawy pomysł i skoro gmina jest tak bogata mogła by sobie pozwolić na taka budowę. Tylko czy oni o czymś takim kiedyś myśleli?
|
|
|
Zapisane
|
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie pr
|
|
|
2xm
|
 |
« Odpowiedz #114 : 11 Kwiecień 2014, 22:31:49 » |
0
|
Starostwo nie ma racji. ... ale trzyma kasę i co im Pan zrobisz  . Mnie nie musisz przekonywać, ale kampania się rozkręca i szybko trzeba znaleźć winnych. Jeśli chodzi o marzenia, to obawiam się, że wspomniany już Urząd Morski i odnośny Wydział Ochrony Środowiska szybko by je rozwiał. Choć kto wie, kto wie...
|
|
|
Zapisane
|
Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
|
|
|
Skruczaly
Młotkowy
 
Długość toru:: 90 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #115 : 12 Kwiecień 2014, 02:35:37 » |
+1
|
Jeśli juz mamy tutaj dywagować w stylu "rail fictiom" to kolejkę można połączyć z planowany przekopem w okolicach miejscowości Piaski który ma połączyć Bałtyk z zalewem wiślanym: 1. Potężna ilość ziemi którą trzeba usunąć można przewieźć na żulawy i zlikwidować w ten sposób problem z zalewaniem terenów depresyjnych:P 2. Kolejka ta była by na miarę naszych czasów i pokazywała by że my Polacy się nie boimy wyzwać my nawet z chęcią je podejmujemy:) (ale po co?) 3. Po zakończeniu przekopu proponować bym stworzyć kolejkę patryjotyczna tzn. mamy turystyczne, towarowe i pasażerskie ale patryjotyma to by było coś. Wagoniki wymalowane na biało-czerwono, muzyka patryjotyczna nadawana z głośników i do tego ostatni wagon z wielkim palcem wskazującym wskazanym w kierunku ruskich:)
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
dobrzyn
|
 |
« Odpowiedz #116 : 12 Kwiecień 2014, 07:54:43 » |
+1
|
Do tego brzozowe ławki i zdjęcia prezesa w stylu Orwella... No bez przesady ;-)
|
|
|
Zapisane
|
Trabant 1.3 '91 "Stanisław" Trabant 601 '66 "Dziadek" Romet 100 '83 "Henio"
|
|
|
andrzej2110
|
 |
« Odpowiedz #117 : 23 Kwiecień 2014, 09:24:31 » |
0
|
|
|
|
Zapisane
|
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie pr
|
|
|
bxi
Młotkowy
 
Długość toru:: 93 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #118 : 18 Maj 2014, 20:33:53 » |
0
|
|
|
« Ostatnia zmiana: 18 Maj 2014, 20:46:19 wysłane przez bxi »
|
Zapisane
|
|
|
|
Dariusz
|
 |
« Odpowiedz #119 : 20 Maj 2014, 19:26:39 » |
+2
|
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
|