Świat kolejek wąskotorowych SMF
15 Listopad 2019, 19:43:01 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Serwer FTP już działa! Szczegóły na forum.
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1] 2 3 ... 7   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Przetarg ofertowy na rozbiórkę i sprzedaż całości infrastruktury kolejowej  (Przeczytany 55939 razy)
bxi
Młotkowy
**
Długość toru:: 91 m

W terenie W terenie


« : 26 Luty 2014, 19:44:50 »
+1

Za Biuletynem Informacji Publicznej Starostwa Powiatowego w Nowym Dworze Gdańskim
http://www.bip.nowydworgdanski.pl/98,ogloszenia.html?wiecej=2005
Przetarg ofertowy na rozbiórkę i sprzedaż całości infrastruktury kolejowej wąskotorowej

STAROSTA NOWODWORSKI

ogłasza

 przetarg ofertowy na rozbiórkę i sprzedaż całości infrastruktury kolejowej wąskotorowej o długości 29,664 km
Przedmiotem przetargu jest rozbiórka i sprzedaż infrastruktury kolejowej (złożonej z szyn kolejowych, i innych części metalowych torowiska wraz z jego uporządkowaniem) zlokalizowanych na dwóch odcinkach:
1) Nowy Dwór Gdański - Wierciny - dł. torowiska - 11,705 km
2) Nowy Dwór Gdański - Nowa Cerkiew - dł. torowiska - 17,959 km
Realizacja przedsięwzięcia może być przeprowadzona w całości po jednorazowej wpłacie za oba ww. odcinki lub w sześciu etapach:
 1) Nowy Dwór Gdański (od działki nr 89 - ul. Przemysłowa) - Kmiecin (za szkołą)
 2) Solnica (za peronem) - Rakowiska (teren peronu)
 3) Rakowiska (teren peronu) - Wierciny (granica Powiatu Nowodworskiego)
 4) Nowy Dwór Gdański (teren przy Lidlu) - Tuja (teren peronu)
 5) Tuja (teren peronu) - Jeziernik (skrzyżowanie z drogą powiatową 2342G)
 6) Jeziernik (skrzyżowanie z drogą powiatową 2342G) - Nowa Cerkiew (początek miejscowości)
Warunkiem przystąpienia do rozbiórki jest uiszczenie 1/6 wartości przedstawionej oferty w terminie    7 dni od zawarcia umowy. Prawo do rozbiórki każdego kolejnego odcinka oferent uzyska po uregulowaniu należności wynikającej ze sprzedaży infrastruktury kolejowej z poprzedniego etapu. Ostateczny dzień zakończenia prac - 31 maja 2014 r.
Warunkiem złożenia oferty jest wpłacenie wadium w wysokości 50.000 zł w formie pieniężnej na konto Starostwa Powiatowego w Żuławskim Banku Spółdzielczym nr 43 8306 0003 0000 4734 2000 0120 tak, aby wpłata była na koncie w dniu 6 marca 2014 r.
Podmiot zainteresowany przedmiotem postępowania przetargowego składa ofertę w zamkniętej kopercie z napisem „Rozbiórka i sprzedaż infrastruktury kolejowej”.

 Termin złożenia oferty do dnia 7 marca 2014 r. do godziny 10.00 pod adresem: Starostwo Powiatowe w Nowym Dworze Gdańskim, ul. gen. Władysława Sikorskiego 23, 82 - 100 Nowy Dwór Gdański
Oferta powinna zawierać:
 1) Dane oferenta wraz z wypisem z właściwego rejestru handlowego w przypadku zgłoszenia przez osobę prawną, bądź wpis do ewidencji gospodarczej w sytuacji osoby fizycznej prowadzącej działalność gospodarczą.
 2) Oświadczenie o posiadaniu środków majątkowych i osobowych niezbędnych do realizacji powyższego zadania.
 3) Oświadczenie o przyjęciu warunków płatniczych dotyczących rozliczeń za odcinki lub całości przed ich demontażem.
 4) Podanie proponowanych terminów realizacji rozbiórki poszczególnych etapów (jeśli dotyczy).
 5) Podanie ceny zakupu netto majątku będącego przedmiotem przetargu.
Zbywca zastrzega sobie prawo do unieważnienia przetargu bez podania przyczyny.
Szczegółowe informacje o zbywanym majątku trwałym można uzyskać na stronie internetowej urzędu www.nowydworgdanski.pl w zakładce przetargi i ogłoszenia oraz pod numerem telefonu 55 247 36 68 w.142

 

Starosta
 /-/
 mgr Ewa Dąbska
Zapisane
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2614 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #1 : 26 Luty 2014, 19:58:47 »
+2

Czy ich poje....Co???
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
Ariel Ciechański
Administrator
*****
Długość toru:: 945 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #2 : 26 Luty 2014, 20:11:16 »
0

Czy ich poje....Co???

SŁOWNICTWO!
Zapisane

Pozdr.<br />CAr.<br />
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 3895 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #3 : 26 Luty 2014, 20:25:28 »
+5

Ależ Arielu...
Czy ich poje?... - Zapytał Andrzej w charakterystyczny dla siebie sposób, zastanawiając się, czy to on daje im pić.
Zapisane

Naprawa nie będzie tania, ale za to zrobiona najgorzej jak się tylko da. - To podstawowa dewiza zakładów remontujących obecnie tabor wąskotorowy. Pamiętaj o tym!
Brood.K
Dyrektor
*****
Długość toru:: 793 m

W terenie W terenie


Nic na siłę. Weź większy młotek.


WWW
« Odpowiedz #4 : 27 Luty 2014, 16:36:31 »
+1

Zaraz mi się przypomniało, jak swego czasu rozebrano na Żnińskiej KD wszystko poza linią Żnin-Gąsawa...
Pomijając że to jeszcze były PKP, to odbyło się to szybko i dość znienacka.
Zapisane

andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2614 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #5 : 27 Luty 2014, 17:46:14 »
+1

Najgorsze jest to że chłopaki udrożnili linie do przystanku Tuja i teraz okazuje się ze wszytko na marne...
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
2xm
Minister
******
Długość toru:: 1511 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #6 : 27 Luty 2014, 18:22:52 »
+2

Tu teoretycznie starostwo coś już wcześniej wspominało. W sumie linii do Lipinki nie ma już większego sensu bronić, ale boli że sieknęli też odcinek do Ostaszewa. Wysłałem dzisiaj pismo do konserwatora z prośbą o rozważenie wpisu z urzędu, ale nie mam najmniejszych złudzeń. Uważam, że odcinek NDG - Ostaszewo wraz z liniami na północ jak najbardziej kwalifikuje się do objęcia ochroną. Tyle, że jeżeli do tej pory konserwator nic nie zrobił, to znaczy, że nie ma takiego zamiaru. Podobno PTMKŻ udało się wybłagać 2 km szlaku na remont odcinka koło Junoszyna (info od Feyga) - pytanie, czy starostwo słowa dotrzyma.
Zapisane

Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 3895 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #7 : 27 Luty 2014, 20:00:59 »
+3

Bardzo niedobrą sprawą jest że starostwo, skoro już zdecydowało się na rozbiórkę, nie przewidziało odzyskania części elementów metalowych nawierzchni (szyn, złączek, mocowań) zachowanych w stanie nadającym się do ponownej zabudowy. Tym bardziej że z rozbieranego odcinka do Tui można szyny zwozić w całych trzydziestometrowych sztangach wykorzystując kolej.
Starostwo powinno też wiedzieć, że podkładki czy łubki do szyn typów innych niż 49 i 42 są obecnie niedostępne, zaś nowe do szyn 42 i 49 są stosunkowo drogie, zatem warto zgromadzić trochę ich do ewentualnych wymian. Oczywiście nie chodzi tu o żadne "muzealne kolekcjonowanie" 50.000 podkładek, ale tak z tysiąc starych typów i z piątkę do ciężkiej szyny warto by mieć na wszelki wypadek...
Zapisane

Naprawa nie będzie tania, ale za to zrobiona najgorzej jak się tylko da. - To podstawowa dewiza zakładów remontujących obecnie tabor wąskotorowy. Pamiętaj o tym!
2xm
Minister
******
Długość toru:: 1511 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #8 : 27 Luty 2014, 23:09:35 »
+3

Kolejna sesja rady powiatu nowodworskiego za nami. Nie brakowało burzliwych dyskusji
Cytuj
Powiat nowodworski. W czasie sesji kontrowersje wzbudziła m.in. sprawa przetargu
dotyczącego sprzedaży ponad 20 km torów z nieużywanych od dawna szlaków kolei wąskotorowej.
- Ta sprawa powinna zostać dokładnie przedyskutowana i przeanalizowana - mówiła radna Iwona Tyburska. - Powinniśmy postępować bardzo ostrożnie, bo przecież raz usuniętego torowiska nie da się odbudować. Tymczasem są głosy, że szlaki kolei wąskotorowej niosą ze sobą wielki potencjał turystyczny, który mógłby przynieść w przyszłości wielkie korzyści w regionie. Przetarg powinien być wstrzymany.

- Zgadzam się, że sprzedaż torowisk powinna zostać poprzedzona szczegółowymi analizami - dodał radny Zbigniew Ptak. - Jeżeli nieużywane od lat szlaki są nie do uratowania to oczywiście sprzedaż powinna nastąpić. Co innego, gdy są szanse na rozwój. Dlatego trzeba tę sprawę dokładnie przeanalizować.

Mówi się, że taki potencjał rozwoju ma szlak z Nowego Dworu Gdańskiego do Ostaszewa. Wójt tej gminy obecny na sesji sugerował, że jego samorząd mógłby wesprzeć finansowo taki projekt.

- Ostrożne dane mówią, że koszt reaktywacji tej linii byłby niewielki - mówi wójt Robert Ciżmowski. - Przed sprzedażą chciałbym poznać koszt takiej operacji. Może w przyszłości mogłaby to być wielka atrakcja turystyczna regionu.


Starosta Ewa Dąbska i Andrzej Sobociński z zarządu powiatu twierdzą, że szansom reaktywacji przewidzianej do sprzedaży linii do Ostaszewa przeczą liczby.

- Infrastruktury kolejowej w tych miejscach właściwie nie ma od ponad 20 lat - mówi Sobociński. - Nie ma szans na odbudowę linii w tym miejscu. Byłby to olbrzymi koszt.

- Pozyskane z likwidacji tory lepiej przeznaczyć na remont niszczejącego, ale za to popularnego, szlaku wąskotorówki z Nowego Dworu Gdańskiego nad morze - dodaje starosta Ewa Dąbska.

Zwracam uwagę na koncertowo przeprowadzoną przez panią starostę i jej wiernego giermka manipulację. Dwie wypowiedzi i dwa - powiedzmy otwarcie - kłamstwa:
1. Linia do Tui jest kompletna, linia do Ostaszewa ma jedynie niewielkie ubytki, łatwe do odbudowania choćby przy wykorzystaniu niewielkiego kawałka linii w kierunku Lipinki.
2. Istotą przetargu jest rozbiórka i sprzedaż infrastruktury, więc o żadnym pozyskaniu torów nie ma mowy. Pozyskać można najwyżej to, czego nie uda się opchnąć.

Niestety ciemny lud to ciągle kupuje.

PS
A może jednak ktoś jeszcze odżałuje te 5,50 na polecony i napisze do konserwatora? Pominąłem kilka argumentów, więc byłaby okazja je wykorzystać.

Zwykle przyjmuję rozbiórki nieczynnych odcinków wzruszeniem ramion, ale teraz cholera mnie bierze. Chyba dlatego, że naprawdę wierzę, że ta linia miałaby szansę.
« Ostatnia zmiana: 27 Luty 2014, 23:44:07 wysłane przez 2xm » Zapisane

Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
feyg
Mechanik
***
Długość toru:: 215 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #9 : 28 Luty 2014, 02:31:59 »
0


Starostwo powinno też wiedzieć, że podkładki czy łubki do szyn typów innych niż 49 i 42 są obecnie niedostępne, zaś nowe do szyn 42 i 49 są stosunkowo drogie, zatem warto zgromadzić trochę ich do ewentualnych wymian. Oczywiście nie chodzi tu o żadne "muzealne kolekcjonowanie" 50.000 podkładek, ale tak z tysiąc starych typów i z piątkę do ciężkiej szyny warto by mieć na wszelki wypadek...
A gdzie to magazynować, skoro pod hasłem "teren obok Lidla" kryje się także rozbiórka budynku pełniącego funkcję owego magazynu? Powiem więcej - nawet rozjazd służący do oblotu składu po zjeździe z pasa nadmorskiego wedle planów idzie pod nóż....
Zapisane
aronek
Zawiadowca
****
Długość toru:: 310 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #10 : 28 Luty 2014, 08:40:31 »
0

PS
A może jednak ktoś jeszcze odżałuje te 5,50 na polecony i napisze do konserwatora? Pominąłem kilka argumentów, więc byłaby okazja je wykorzystać.

Zwykle przyjmuję rozbiórki nieczynnych odcinków wzruszeniem ramion, ale teraz cholera mnie bierze. Chyba dlatego, że naprawdę wierzę, że ta linia miałaby szansę.
większy skutek będzie miało jak napiszesz do lokalnego posła. Jeśli on nie zauważy że ta decyzja odbije się negatywnei na wyniku PO w najbliższych wyborach, to konserwator jeszcze mniej może. Bo konserwator ma procedury i zanim coś zrobi to torów nie będzie. A polityk może wywrzeć presję.
Ja do "swojego" polityka już napisałem mejla. Oczywiście nic z tego nie wynika, ale próbować warto.
Zapisane
2xm
Minister
******
Długość toru:: 1511 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #11 : 28 Luty 2014, 13:13:00 »
+1

Akurat konserwator może jak najbardziej (niestety głównie blokować). Ustawa o ochronie zabytków przewiduje na takie okazje odpowiednia procedurę:
Cytuj
Art. 46.
1. Wojewódzki konserwator zabytków może wydać decyzję o wstrzymaniu prac konserwatorskich, restauratorskich lub robót budowlanych [tu: rozbiórki] przy zabytku nie wpisanym do rejestru, jeżeli zabytek ten spełnia warunki uzasadniające dokonanie wpisu do rejestru.
2. Decyzja, o której mowa w ust. 1, wygasa, jeżeli w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia nie nastąpi wszczęcie postępowania w sprawie wpisu zabytku do rejestru.
3. Wstrzymane prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane przy zabytku mogą być podjęte, jeżeli w terminie 2 miesięcy od dnia doręczenia decyzji, o której mowa w ust. 1, wojewódzki konserwator zabytków nie wpisze tego zabytku do rejestru.
Oczywiście nie wstrzymuje to samego przetargu, ale z konserwatorem na karku cały biznes bierze w łeb. Samo wszczęcie postępowania o wpis zmusiłoby w praktyce starostwo do wstrzymania sprzedaży.

Tyle, że tak naprawdę wszystko zależy od polityki konserwatora. W Lubelskim masz wpisany kawałek toru między Werbkowicami i Hrubieszowem, nieczynny od ponad 20 lat i w zasadzie bez widoków na przyszłość. Konserwator mazowiecki chciał wpisać powojenną linię Nasielsk - Pułtusk i gdyby jej stan był nieco lepszy albo protesty nieco mniejsze, to tak by się stało. Z kolei w Wielkopolsce nie ma wpisanej ani jednej z tamtejszych kolejek, a przecież jest i Środa, i Śmigiel (wpisane zabudowania stacji), i Gniezno. W rejestrze Kuj-Pomu nie ma też ani kolejki żnińskiej, ani wyrzyskich (ponownie - wpisane tylko zabudowania). Była za to linia Ostrowite - Brodnica (nadal są jej fragmenty).

Gdański WUOZ ma zszarganą opinię, ale ostatnio zmienił się jego szef (czyli konserwator wojewódzki) i nowy próbuje coś zmienić. Tyle, że "uprzejma prośba" jakiegoś Ziutka z Polski bardzo mało znaczy. Wysłana poleconym jest jedynie kwitem, który uniemożliwia konserwatorowi tłumaczenie się później, że nic o sprawie nie wiedział.
« Ostatnia zmiana: 28 Luty 2014, 13:22:37 wysłane przez 2xm » Zapisane

Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
bxi
Młotkowy
**
Długość toru:: 91 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #12 : 01 Marzec 2014, 22:51:18 »
0

Dla posiadaczy mocnych nerwów, do posłuchania bieżąca sytuacja na sesji rady powiatu nowodworskiego:
00017 Małe | Duże
Zapisane
bxi
Młotkowy
**
Długość toru:: 91 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #13 : 01 Marzec 2014, 23:20:26 »
0

Czy jeśli ktoś już napisał pismo protestacyjne do konserwatora, to czy mógłby się podzielić wzorem? Myślę, że parę osób i stowarzyszeń byłoby zainteresowanych.
Zapisane
2xm
Minister
******
Długość toru:: 1511 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #14 : 02 Marzec 2014, 00:23:22 »
0

Raczej "protestacyjnego" bym nie pisał. Nie chodzi o rozróbę, bo może się ona odbić rykoszetem. Mimo wszystko powiat nadal pozostanie właścicielem pozostałej części kolejki...
Zapisane

Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
feyg
Mechanik
***
Długość toru:: 215 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #15 : 02 Marzec 2014, 11:54:17 »
0

Jak ktoś bardzo chce, to może obejrzeć też końcówkę tego co działo się wcześniej Mrugnięcie: od 37:50

Űnř Małe | Duże
« Ostatnia zmiana: 02 Marzec 2014, 12:40:35 wysłane przez feyg » Zapisane
eg_ptmkż
Nowicjusz
*
Długość toru:: 27 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #16 : 02 Marzec 2014, 20:51:55 »
+4

Za profilem ŻKD na FB
Uchwałą nr 428/2014 z dnia 29 stycznia 2014 r. Zarząd Powiatu w Nowym Dworze Gdańskim wyraził zgodę na wieloetapową "rozbiórkę i sprzedaż składników majątku trwałego stanowiących własność Powiatu Nowodworskiego". Etap czwarty tej uchwały obejmuje rozbiórkę i sprzedaż torowiska czynnej linii na odcinku Nowy Dwór Gdański - Tuja.

W dniach 15 i 16.03.2014 (sobota i niedziela) planujemy uruchomienie pociągów specjalnych o których poinformujemy Was w oddzielnym poście.

Serdecznie zapraszamy !


Na mieście już zauważono coś takiego

« Ostatnia zmiana: 02 Marzec 2014, 21:05:05 wysłane przez kalito » Zapisane
Wądzio
Mechanik
***
Długość toru:: 294 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #17 : 02 Marzec 2014, 22:03:39 »
0

Super. Czy jest to tylko zbiórka dla tamtejszych mieszkańców czy ogólnopolska? Jeśli ogólnopolska chętnie bym sobie to wydrukował i pozbierał w Łodzi i odesłał. Podeślecie?
Zapisane
2xm
Minister
******
Długość toru:: 1511 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #18 : 02 Marzec 2014, 22:22:17 »
0

Dodajmy, że pojawiła się też internetowa wersja petycji:
http://www.petycjeonline.com/protest_przeciwko_likwidacji_torow_uawskiej_kolei
Zapisane

Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
AXEL
Minister
******
Długość toru:: 2002 m

W terenie W terenie


www.axel-rail.pl


« Odpowiedz #19 : 02 Marzec 2014, 22:52:38 »
-4

Ta... psy szczekają a karawana pojedzie dalej. Narobicie się, napiszecie a Powiat zrobi swoje.

Radziłbym zebrać się w kupie, stworzyć plan na resztki zachowanych linii i z nim uderzyć do Starostwa.
Zapisane
Strony: [1] 2 3 ... 7   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!