Jak mniemam, nie wliczyłeś również rozlicznych tramwajów wąskotorowych w tzw. zaborze pruskim, Niemczech i na Śląsku austriackim?
Owszem. Z tego co mi wiadomo to tramwaje nie liczyły się do kolejowych statystyk. Oprócz Tramwajów Łódzkich, które w rosyjskich statystykach były uwzględnianie.
Czy mógłbyś podać, ile przedsiębiorstw kolejowych wliczyłeś w zestawienie?
Tego nie wiem. O Prusach/Niemczech wiem mało.
Mogę zapodać taką rozpiskę. Nazwy takie sobie, ale jakoś trzeba było nazwać te kolejki.
Wilanowska - 23 km
Grójecka - 37 km
Marecka - 21 km
Karczewska - 47 km
Herbska - 29 km
Piotrkowska - 18 km
Łupkowska - 25 km
Przeworska - 46 km
Żnińska - 62 km
Bydgoska - 195 km
Gnieźnieńska - 65 km
Wrzesińska - 28 km
Jarocińska - 35 km
Bogatyńska - 13 km
Opalenicka - 53 km
Wrocławska - 78 km
Wieluńska - 22 km (choć do Wielunia jeszcze nie dochodziła.)
Słupskie - 243 km
Kętrzyńska - 108 km
Gdańska - 248 km
Szczecińska - 12 km
Pleszewska - 40 km
Kwidzyńska - 37 km
Górnośląskie - 188 km
Pomorska - 461 km
Śmigielska - 62 km
Średzka - 47 km
Olecka - 43 km
Ełcka - 35 km
Z tego co się zorientowałem to Lijewski/Koziarski nie jest pozbawiony błędów i nieścisłości. Trudno się temu zresztą dziwić, bo temat jest obszerny i wbrew pozorom mało zbadany. Będę musiał jeszcze raz wszystko przeliczyć. Różnice nie powinny być duże, plus, minus 50 km linii.
Cieszę się, że takie zestawienie powstało, i doceniam przejęcie nazwy. Ładnie zrobione zestawienie.
Cieszy mnie to niezmiernie. Mogę dodać, że szykuje się ciąg dalszy.
Pozdrawiam serdecznie i niezmiernie.
ksiezyc_nad_gieesem ...