Świat kolejek wąskotorowych SMF
24 Styczeń 2020, 05:42:41 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Profil 750mm.pl na facebooku
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: 1 [2] 3   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Współpraca polsko-niemiecka  (Przeczytany 49151 razy)
stoker
Młotkowy
**
Długość toru:: 91 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #20 : 15 Luty 2015, 12:43:20 »
0

W Białośliwiu jest też przejściówka na orczyk Przy lekkich pociągach V10C może się sprawdzić ale wątpię aby całkowicie wyeliminowała Lyd2

Tak - ale nie na ten typ sprzęgu. Zakładany orczyk pasuje do loków które mają sprzęg cegielniany (kilka szczelin na różnej wysokości w które wkłada się łańcuch i zabezpiecza bolcem). V10C w Żninie ma sprzęg "hutniczy" taki jak np. LAS w Rudach. Tu jest znacznie gorzej coś zamontować bez ingerencji w konstrukcje.

stoker
Zapisane
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 3932 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #21 : 15 Luty 2015, 18:09:44 »
0

Dopiero teraz obejrzałem filmik z Kolewizji i wciąż nie mogę pozbyć się dzwonienia w uszach które powstało jak przyładowałem sobie otwartą ręką w czoło w 12 minucie i 40 sekundzie owej prezentacji. Jeśli nie był to jakiś żart, to jestem załamany - jakim kretynem trzeba być aby myśleć o takim połączeniu? Ja jeszcze rozumiem, że było by użyte ono do podciągnięcia czy przestawienia wagonu w sytuacji gdy nie można czym innym się posłużyć, ale tutaj zostało powiedziane że ktoś zamierzał z tym przyprzęgniętym na skos zestawem jechać i to w trasę! Naprawdę, mam nadzieję że to był odcinek którego premiera miała sięodbyć 1 kwietnia.
Zapisane

Naprawa nie będzie tania, ale za to zrobiona najgorzej jak się tylko da. - To podstawowa dewiza zakładów remontujących obecnie tabor wąskotorowy. Pamiętaj o tym!
Harry Potter
Dyrektor
*****
Długość toru:: 769 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #22 : 15 Luty 2015, 21:31:35 »
0

I inne kwiatki typu:..."lokomotywy rumuńskiego typu Lyd2"...
Fakt, można nie mieć zbytnio pojęcia o takich niuansach , ale cóż...
Tu trochę wtopa była, wg mnie...
Zapisane

Jak się nie ma co się lubi,
To się lubi co się ma...ja mam Elf' y, Impulsy i inne "perełki"
E583.002
Dyrektor
*****
Długość toru:: 540 m

W terenie W terenie

M-sta tr. elektr.


« Odpowiedz #23 : 16 Luty 2015, 15:46:26 »
0

Cytuj
Trochę ta próba grubymi nićmi szyta. Nawet nie udało się doczepić 1 letniaka. Lok jechał luzem. Taka próbę to trzeba a 15 litrów na 100 km to pewnie luzem spali V10C ale ze składem jej wyniki już nie będą tak różowe w stosunku do rumuna.

V10C na kolejkach leśnych miała normę zużycia paliwa 8l/mh.
Zapisane

Nazywam się Roman i od 35 lat naprawiam pralkę
Dariusz
Minister
******
Długość toru:: 1220 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #24 : 24 Maj 2015, 18:58:14 »
0

https://youtu.be/tNYKvLQi0as
A na 23:04 Kolega 
Zapisane

Miki12barcin
Młotkowy
**
Długość toru:: 110 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #25 : 24 Maj 2015, 21:02:09 »
0

Też się załapałem.   Okolice 8 minuty.
Zapisane
bastionn
Mechanik
***
Długość toru:: 169 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #26 : 25 Maj 2015, 13:57:18 »
0

W 24:00 i 24:08 lokomotywa "zasysa" dym do komina.
Zapisane
Dariusz
Minister
******
Długość toru:: 1220 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #27 : 04 Czerwiec 2015, 09:13:46 »
0

LEON na gościnnych występach
http://www.schmalspuralbum.de/thumbnails.php?album=586
Zapisane

Kolejwizja
Nowicjusz
*
Długość toru:: 34 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #28 : 12 Czerwiec 2015, 01:45:13 »
+4

Na znińskiej imprezie w dniach 1-3 maja 2015r. gościły następujące parowozy:
znane już z występów w Białośliwiu LAS Petera Erka, O&K Daniela Bära, Decauville Rüdigera Facha oraz po raz pierwszy w Polsce Henschel RIESA (pierwowzór polskiego RYSIA) Ludgera Guttweina.

                       
         
We Frankfurcie nad Menem wiceprzewodniczący tamtejszego towarzystwa "Frankfurter Feldbahnmuseum" Rüdiger Fach (na zdjęciu po prawej) zaangazował się jako gospodarz delegacji z Polski.
Jako wytrawny maszynista, lubiony powszechnie Leszek Musiał czuł się najlepiej na swoim LEONie.
Podobnie pomocnik Sławek Miętkiewicz, który zawzięcie czyszczył tabliczki żnińskiego parowozu.
Muzeum we Frankfurcie nad Menem obchodziło swoje 40 lecie. Kolejka w Żninie jest nieco starsza... Nic dziwnego, że gości frankfurckiej imprezy, tak samo jak gospodarzy, przyjęli Polaków z respektem.

LEON zaprezentował się idealnie:
Przed lokomotywownią z rowerem szynowym...
...lub z burmistrzem Żnina Robertem Luchowskim, szefem Muzeum Ziemi Pałuckiej i zarazem szefem żnińskiej kolejki Michałem Woźniakiem oraz doradcą burmistrza Pawłem Sikorą...
...z samym burmistrzem...
... oraz z koniem.
Sapanie żnińskiego "Leona" lekko zdenerwował ten koń pociągowy, który chyba poczuł wieksze siły żelaznego konkurenta... Mimo tego pełno urody zademonstrował początki ruchu towarowego na żelaznych szlakach: z pojazdem trakcyjnym o mocy 1 KM.
Trasa frankfurckiej kolejki jest krótka (ok. 2 km) i nietypowa. Z terenu muzeum pociągi najpierw przekraczają teren działków ogrodowych...
... potem pociąg dociera do publicznego parku Rebstock, gdzie - tak jak niżej pokazany skład Petera Erka ze swoją spalinówką DEUTZ - pociągi kręcą w lewo.
Odcinek ten kończy się dość szybko.
Potem pociągi jadą na drugi koniec parku i wracają przez ogródki do muzeum.
Na imprezie nie zabrakło przemówień powitalnych gości. Burmistrz Żnina (niżej wraz z przewodniczącym Rady Miejskiej Frankfurtu n.M. Stephanem Sieglerem, Jej Wysokością - Królową Jabłkowego Wina landu Hesji oraz prezesem frankfurckiego towarzystwa Udo Przygodą) swój występ wygłosił płynnie po niemiecku.
Muzealną sensacją była prezentacja, według oceny Frankfurczyków, "najstarszej zachowanej w oryginalnym stanie lokomotywie silnikowej na świecie." Chodzi o lokomotywę napędzaną benzenem, benzyną lub spyrytusem o numerze fabrycznym 320 i mocy 8 KM wytwórni Deutz z Kolonii. Po budowie w 1906 roku lokomotywa ta została jedynie kilkakrotnie rozpalona na pewnej wystawie w Zwickau i potem zaraz przekazana jako prezent do Niemieckiego Muzeum w Monachium. Tam, jednak, z powodu braku powierzchni wystawienniczej nigdy nie została zaprezentowana publiczności.
Inną kulminacją programu była pierwsza publiczna prezentacja po jego naprawie 5-osiowego parowozu wytwórni O&K, który został zbudowany dla cesarsko-japońskich kolei wojskowych.
"Wzięto po prostu istniejące już kalki i zbudowano kolejną partię", wyjaśnia Rüdiger Fach. "W czasie Drugiej Wojnie Światowej parowóz pozostał w Japonii. Po wojnie pomógł przy odbudowie miasta Tokio. Pod koniec lat 50-tych został odstawiony w stanie kompletnego rozłożenia. Około 2000 roku lokomotywę stawiono na pomnik - na placu zabaw na północnej wyspie Hokajdo. Za pomocą japońskiego członka naszego towarzystwa negocjowaliśmy z władzami tamtego miasta. Udało nam się kupić lokomotywę, przywieść i kompletnie odbudować."
Na świecie istnieją jeszcze trzy inne parowozy tego samego typu, ale w opłakanym stanie daleko od gotowości do ruchu.
W dniach 12-14 czerwca b.r. LEON wraz z delegacją żnińską ma gościć na kolejce parkowej w Berlinie-Wuhlheide, a tydzień później - na kolejce Ludgera Guttweina w Krütz. W październiku zaś delegacja żnińska ma uczestniczyć na europejskim zlocie miłośników wąskotorówek na prześwicie toru 600mm w podparyskim Pithiviers. Takie ustalenia zapadły we Frankfurcie na spotkaniu delegatów ze Żnina oraz z Francji (zdjęcie poniżej). LEON staje się w Europie popularnym...

Więcej o tych imprezach w najbliższych wydaniach KOLEJWIZJI w TV ASTA, w sieci INEA, w TV Toruń oraz na YouTube.
Hermann Schmidtendorf (Tekst i zdjęcia)



Zapisane
j_sos
Nowicjusz
*
Długość toru:: 17 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #29 : 14 Czerwiec 2015, 12:20:13 »
-3

Szkoda, że redaktor Schmidtendorf dziwnym trafem przemilaczał defekty parowozów na tych imprezach. Chodzi o Lasa i Px'a. Dziennikarska rzetelność wymagałaby wzmianki o powyższych faktach.
Zapisane
Kolejwizja
Nowicjusz
*
Długość toru:: 34 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #30 : 14 Czerwiec 2015, 13:59:11 »
+5

To jest fotoreportaż z imprezy frankfurckiej. Tam parowóz LAS nie wystąpił, więc o jakich defektach miałbym napisać. A LEON był sprawny.
Zapisane
Dariusz
Minister
******
Długość toru:: 1220 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #31 : 14 Czerwiec 2015, 16:38:02 »
0

https://www.youtube.com/watch?v=7pIjVZkA9BI
Zapisane

j_sos
Nowicjusz
*
Długość toru:: 17 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #32 : 14 Czerwiec 2015, 17:23:09 »
-1

To jest fotoreportaż z imprezy frankfurckiej.....
Pierwsze zdanie w poście temu przeczy.

A LEON był sprawny.
Dobrze powiedziane: "był"

Zapisane
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 3932 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #33 : 14 Czerwiec 2015, 17:37:29 »
+4

Sosie - ta wzmianka o żnińskiej to takie zagajenie wprowadzające - we Polsce onegdaj na spędzie były takowe masziny, a tero u Niemca tyż inne. Tutaj rzeczywiście opis tyczy się spędu za Odrą.
Z drugiej strony i mnie brakuje zawsze jakiś ciekawych szczegółów technicznych, acz wiem, że one są mało ciekawe dla zwykłych turystów, ale na tym zacnym, podszytym techniczną strefa, forum można było by trochę tematy defektów rozwinąć - choćby ku krzewieniu wiedzy o rzemiośle napraw parowozów będącym już anachronizmem.
Zapisane

Naprawa nie będzie tania, ale za to zrobiona najgorzej jak się tylko da. - To podstawowa dewiza zakładów remontujących obecnie tabor wąskotorowy. Pamiętaj o tym!
Miki12barcin
Młotkowy
**
Długość toru:: 110 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #34 : 15 Czerwiec 2015, 17:34:04 »
0

Hmm... Byłem w Żninie całą majówkę i o żadnym defekcie Leona nie słyszałem. Ba, wiem, że jechał w poniedziałek (04.05.2015) z pociągiem specjalnym!
Zapisane
j_sos
Nowicjusz
*
Długość toru:: 17 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #35 : 15 Czerwiec 2015, 17:47:33 »
-1

Hmm... Byłem w Żninie całą majówkę i o żadnym defekcie Leona nie słyszałem. Ba, wiem, że jechał w poniedziałek (04.05.2015) z pociągiem specjalnym!

A co się stało Px'owi ostatniego dnia na imprezie we Frankfurcie ?
Zapisane
wenecja.pl
Nowicjusz
*
Długość toru:: 13 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #36 : 16 Czerwiec 2015, 06:09:11 »
+2

We Frankurcie Px38 sprawował się idealnie, nie wiem skąd ploty o jakimś defekcie. W miniony weekend parowóz jeździł w Berlinie. https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=917855818281748&id=153157871418217
Od tej soboty będzie kursować w Klutz nad  morzem Północnym. https://www.facebook.com/153157871418217/photos/a.647210898679576.1073741828.153157871418217/917864004947596/?type=1&theater
Zapisane
Kolejwizja
Nowicjusz
*
Długość toru:: 34 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #37 : 25 Czerwiec 2015, 16:28:04 »
+3

Otóż kilka zdjęć z pobytu LEONa w Berlinie. Na kolejce parkowej Berlin-Wuhlheide w dniach 12-14 maja b.r. LEON znowu był w świetnej formie.

Impreza miała miejsce z okazji 90-lecia parowozu MERAPI (Hanomag 10409/1926, Dn2), z którym przed lokomotywownią zaprezentował się LEON wraz z polską delegacją. Drugi z prawa: właściciel MERAPI Peter Neesen, od 1990-tych lat klient pilskiego Interloku, który od delegacji żnińskiej dostał prezent pamiątkowy.


Przewodniczący Rady Miejskiej Żnina, Grzegorz Koziełek, przed parowozami Px38 805, LKM Babelsberg (16 045/1950, LOWA) 70 KM 44 "Klaus" oraz MPSB 28026 Henschel typ Riesa (z prawa).

"Klaus" na szlaku...

...oraz przed lokomotywownią.

W parku Brigadelok (Henschel 16020/1918) o numerze kolejowym 99 1138, czyli Hf-ka, ucieszyła gości ogrodu piwnego.

Przetoki parowozu MERAPI na dworcu WUHLHEIDE - tuż obok stacji kolei miejskiej S-Bahn o tej samej nazwie. Jak przystaje na kolejkę parkową założoną w 1956 roku we Wschodnich Niemczech, czyli byłą kolejkę pionerską, obsługą kolejki zajmuje się młodzież w wieku od 12 lat.


Burmistrz Żnina Robert Luchowski cieszy się z udanej promocji swojego miasta...

...a Michał Wożniak - dyrektor Muzeum Ziemi Pałuckiej, w skład którego wchodzi żnińska wąskotorówka - wita zaproszonego przez KOLEJWIZJĘ do Berlina dyrektora wąskotorowego muzeum z Pereslawla koło Moskwy, Sergeja Dorożkowa. Co prawda, Sergej kieruje wąskimi torami o prześwicie 750 mm, ale wiadomo, w Rosji wszystko na kolei jest nieco szerzej...

Spalinówka 199 103 "Ute" (typ Ns4, LKM 250026/1957) opryskiwała suche tory kolejowe...

...a radny Żnina Piotr Tomaszewski - przewodniczący komisji infrastruktury i w zawodzie kierownik techniczny wąskotorówki w Żninie - zbadał na placu zabaw berlińskiej wąskotorówki parowóz o nieznanej serii.


Miłym gestem wyróżnił się kolejowy entuzjasta Daniel Bär. Niespodziewanie wręczył maszynistom LEONA, Sławkowi Miętkiewiczowi oraz Leszkowi Musiałowi, specjalne imienne koszulki z nadrukiem nazwy żnińskiego parowozu.

Hermann Schmidtendorf
Zapisane
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2618 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #38 : 25 Czerwiec 2015, 16:51:58 »
+3

Nie wiem tylko czemu na koszulkach jest błąd oznaczenia. Powiną być Px a nie PX
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
Miki12barcin
Młotkowy
**
Długość toru:: 110 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #39 : 25 Czerwiec 2015, 18:09:25 »
+5

Nie wiem tylko czemu na koszulkach jest błąd oznaczenia. Powiną być Px a nie PX
Jak się czepiać, to do końca: powinno być Px38-805, a jest PX 38 805. Myślę jednak, że nie ma to istotnego znaczenia. Bardzo miły gest wobec żnińskich maszynistów od Daniela. To się chwali! Chichot
Zapisane
Strony: 1 [2] 3   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!