Miki12barcin
Młotkowy
 
Długość toru:: 111 m
W terenie
|
 |
« : 21 Grudzień 2014, 20:49:22 » |
+2
|
Opublikowany dnia 18.12.2014r. w Pałukach artykuł dotyczy Żnińskiej Kolei Powiatowej. Dowiadujemy się z niego, że planowane jest kursowanie znad jeziora, czyli z niedoszłego przystanku Żnin Centrum na linii Żnin-Obiecanowo. Obecnie jest to niemożliwe z powodu stanu linii- potrzeba wymiany ponad połowy podkładów i remontu mostku nad rzeką Gąsawka. Wg. autora, remontu tego mają podjąć się niemieccy wolontariusze prawdopodobnie w marcu przyszłego roku. Niestety, z nieznanych mi powodów nie zdecydowano się na trójkąt torowy w miejscu rozwidlenia linii na Obiecanowo i Gąsawę w celu umożliwienia bezpośredniej jazdy z Wenecji do stacji nad jeziorem i pociągi będą musiały jechać na dotychczasową stację. Oznacza to konieczność dwóch oblotów- nad jeziorem i na Żnin Wąsk. Przyszłoroczna majówka również zapowiada się ciekawie, bowiem planowany jest na nią I Ogólnopolski Zlot Miłośników Kolei Wąskotorowych w Wenecji, który ma "przetrzeć szlak" przed planowanym na 2016 rok ogólnoniemieckim zlotem, a wreszcie Europejskim zlotem, planowanym na 2017 rok. W artykule nie zabrakło również V10C, która ma być testowana z początkiem przyszłego roku, a jeśli się sprawdzi rozpatrywany będzie jej zakup. W przyszłym roku sezon ma rozpocząć się już 11.04. , jednakże będą to kursy weekendowe. Kursy codzienne będą od 01.05. do 31.08. i podczas trwania Festynu Archeologicznego w Biskupinie, natomiast koniec sezonu turystycznego planowany jest na 15.10. do którego będą trwał kursy weekendowe. W artykule wspomniano również o przeniesieniu peronu w Wenecji w okolice nowego budynku MKW i dokończeniu budowy bocznicy do tegoż.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Miki12barcin
Młotkowy
 
Długość toru:: 111 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #1 : 21 Grudzień 2014, 23:45:04 » |
0
|
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Miki12barcin
Młotkowy
 
Długość toru:: 111 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #2 : 19 Styczeń 2015, 16:30:26 » |
+1
|
W zeszłym tygodniu do Żnina trafił parowóz LAS, siedem koleb i wózki do drewna. Własność oczywiście niemiecka.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
andrzej2110
|
 |
« Odpowiedz #3 : 19 Styczeń 2015, 16:32:53 » |
0
|
Koleby z Niemiec czy z Białośliwia??
|
|
|
Zapisane
|
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie pr
|
|
|
Miki12barcin
Młotkowy
 
Długość toru:: 111 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #4 : 19 Styczeń 2015, 17:08:30 » |
0
|
Tego to już niestety nie wiem.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
stoker
|
 |
« Odpowiedz #5 : 20 Styczeń 2015, 19:32:05 » |
+2
|
Koleby z Niemiec czy z Białośliwia??
Tak, wszytko z Białośliwia. stokerpk
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Miki12barcin
Młotkowy
 
Długość toru:: 111 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #6 : 23 Styczeń 2015, 16:39:50 » |
+3
|
Dzisiaj w Żninie gościł Peter Erk. Na godziny wczesnopołudniowe zaplanowane były testy lokomotywy V10C na trasie Żnin-Wenecja.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
RadekO
|
 |
« Odpowiedz #7 : 01 Luty 2015, 12:26:17 » |
+2
|
Jak się sprawdziła V10c u was?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Miki12barcin
Młotkowy
 
Długość toru:: 111 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #8 : 01 Luty 2015, 21:34:02 » |
0
|
Wiem tylko tyle, że jechali luzakiem i jazda ze Żnina do Wenecji zajęła im ok. 25 minut.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
MK-waskotorowiec
|
 |
« Odpowiedz #9 : 03 Luty 2015, 18:01:46 » |
0
|
Wiem tylko tyle, że jechali luzakiem i jazda ze Żnina do Wenecji zajęła im ok. 25 minut.
Znaczy się nie za bardzo się sprawdziła. Nie wyrobi się w rozkładzie, no chyba żeby zrobić rozkład pod V10c.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Miki12barcin
Młotkowy
 
Długość toru:: 111 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #10 : 03 Luty 2015, 18:09:20 » |
0
|
Rozklad zakłada 30 minut na ten odcinek. Czy V10c ze składem się wyrobi czy nie to się okaże w późniejszym terminie.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Kucyk
|
 |
« Odpowiedz #11 : 03 Luty 2015, 18:15:03 » |
+3
|
chyba żeby zrobić rozkład pod V10c ...albo zmienić mechanika. Tak z ciekawości - jaki to dystans jest między Żninem a Wenecją?
|
|
|
Zapisane
|
Mycie kotła parowozowego wykonuje się po to, żeby więcej wody do niego wchodziło.
|
|
|
Miki12barcin
Młotkowy
 
Długość toru:: 111 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #12 : 03 Luty 2015, 18:31:32 » |
0
|
ok. 6 km 
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Kucyk
|
 |
« Odpowiedz #13 : 03 Luty 2015, 18:50:22 » |
+3
|
Uuu... to srogi rozkład!
|
|
|
Zapisane
|
Mycie kotła parowozowego wykonuje się po to, żeby więcej wody do niego wchodziło.
|
|
|
lisiogonek
|
 |
« Odpowiedz #14 : 03 Luty 2015, 20:00:47 » |
+2
|
Niemieccy koledzy na ogół jeżdżą wolniej Polaków ...Mam pewne doświadczenie w tym względzie. Oczywiście wiele zależy od typu maszyny...ale V10c ma ponad 20km/h Vmax więc będzie dobrze.
|
|
|
Zapisane
|
TWKP : LKM 26004 - już pod parą!
|
|
|
stoker
|
 |
« Odpowiedz #15 : 13 Luty 2015, 12:13:39 » |
+3
|
Rozklad zakłada 30 minut na ten odcinek. Czy V10c ze składem się wyrobi czy nie to się okaże w późniejszym terminie.
https://www.youtube.com/watch?v=o71xGWRQIJkTrochę ta próba grubymi nićmi szyta. Nawet nie udało się doczepić 1 letniaka. Lok jechał luzem. Taka próbę to trzeba przeprowadzić ze pełnym składem ŻKP ( 8 wagonów) + ze 2 wagony robiące za dodatkowy balast (pasażerowie). Powinno się sprawdzić jak lok radzi sobie z takim składem. Jak wygląda sprawa hamowania samą lokomotywą na największym spadku itp. 15 litrów na 100 km to pewnie luzem spali V10C ale ze składem jej wyniki już nie będą tak różowe w stosunku do rumuna. No i te 10 minut ! - znam takich co by rumunem luzem przejechali tą trasę 20 minut krócej a nie tylko 10 :-D Żeby tylko ŻKP nie wpieprzyła się z tym lokiem w niezłe koszty ! Za darmo jej nie dostaną. Ten cały przejazd to wygląda na przejażdżkę rekreacyjną a nie próbę. stoker
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Kucyk
|
 |
« Odpowiedz #16 : 13 Luty 2015, 13:36:23 » |
0
|
Nawet nie udało się doczepić 1 letniaka. Ja tam się do końca nie wyznaje w kwestiach taboru na 600 mm, ale jakoś nie widzę możliwości podpięcia tej niemieckiej maszyny z wagonami żnińskimi ze względu na inny system sprzęgania.
|
|
|
Zapisane
|
Mycie kotła parowozowego wykonuje się po to, żeby więcej wody do niego wchodziło.
|
|
|
stoker
|
 |
« Odpowiedz #17 : 13 Luty 2015, 14:45:06 » |
0
|
Ja tam się do końca nie wyznaje w kwestiach taboru na 600 mm, ale jakoś nie widzę możliwości podpięcia tej niemieckiej maszyny z wagonami żnińskimi ze względu na inny system sprzęgania.
Sprzęg idzie zdjąć i założyć inny - to akurat nie jest problem. Ns3 w Białośliwiu ma założone polskie orczyki. stoker
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
andrzej2110
|
 |
« Odpowiedz #18 : 13 Luty 2015, 19:15:23 » |
0
|
W Białośliwiu jest też przejściówka na orczyk  Przy lekkich pociągach V10C może się sprawdzić ale wątpię aby całkowicie wyeliminowała Lyd2
|
|
|
Zapisane
|
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie pr
|
|
|
CX MANIAK
|
 |
« Odpowiedz #19 : 13 Luty 2015, 23:47:20 » |
+1
|
Witam. Na Kolejce w Płocicznie 10 wagonowy skład pełen pasażerów, nie robi na V10C większego wrażenia. Szlak do płaskich też nie należy. Pozdrawiam.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
|