Świat kolejek wąskotorowych SMF
29 Marzec 2024, 06:12:24 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Serwer FTP już działa! Szczegóły na forum.
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: 1 2 [3] 4 5   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Poszukuję zdjęć kolejki :)  (Przeczytany 111025 razy)
Newkid
Nowicjusz
*
Długość toru:: 42 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #40 : 26 Marzec 2016, 01:27:00 »
+7

Witajcie ponownie!

Jakiś czas temu wspominałem, że w latach 80tych w Łódzkiej gazecie "Odgłosy" był felieton o kolejce, a dokładniej o jej ostatnim kursie osobowym. Otóż udało mi się odnaleźć elektroniczną wersję tej gazety i owy artykuł. ) Jest kilka zdjęć, m.in owiec pasących się na którymś z przystanków. (Chyba Milejówka)

Znajdziecie go tutaj:

http://bc.wimbp.lodz.pl/dlibra/publication?id=67627&tab=3

Rok 1986, numer 42 (z 18 Października 86r)
Zapisane
arti281
Dyrektor
*****
Długość toru:: 512 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #41 : 26 Marzec 2016, 09:01:09 »
+1

Szacun za ten artykuł! Wesołych Świat 
Zapisane
Newkid
Nowicjusz
*
Długość toru:: 42 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #42 : 26 Marzec 2016, 14:12:36 »
+1

Również Wesołych życzę!
Zapisane
Juras XR4Ti
Młotkowy
**
Długość toru:: 103 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #43 : 26 Marzec 2016, 19:31:12 »
+1

Ku...wa popłakałem się...

Spokojnych Świąt...
Zapisane
natrix
Nowicjusz
*
Długość toru:: 34 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #44 : 26 Kwiecień 2016, 13:10:50 »
+1


Poszukuję jakichkolwiek zdjęć kolejki z lat 1960-1991...

ja znalazłem takie fotki na FB: https://www.facebook.com/152261574798163/photos/a.1122684031089241.1073741933.152261574798163/1138051846219126/?type=3&theater - chyba ciekawe 
Zapisane
Newkid
Nowicjusz
*
Długość toru:: 42 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #45 : 26 Kwiecień 2016, 15:36:20 »
+1



Na poprzedniej stronce dodawałem ten sam link, ale nie szkodzi Fotki rzeczywiście super, szczególnie te z Polanki i Starostwa

Sam zamówiłem książkę "Sulejów i okolice" z 1971 r. niedługo powinna przyjść, więc jeśli będzie jakieś zdjęcie kolejki (jedno jest na pewno, kolejka, a w tle wapiennik "Wiktor" w Sulejowie") to Wam je tutaj udostępnię.
Zapisane
Newkid
Nowicjusz
*
Długość toru:: 42 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #46 : 04 Maj 2016, 21:52:46 »
+3

Dzisiaj dostałem zdjęcie na facebooku od Patryka Kaniewskiego, przedstawiające przystanek w Sulejowie, zrobione w 1982 r.
Dołączam również obiecane zdjęcie z Sulejowa, przy wapienniku "Wiktor"
(wybaczcie słabą jakość, na dniach postaram się dodać w lepszej jakości)


* 13152768_1239281729435192_1285489805_n.jpg (195.75 KB, 960x576 - wyświetlony 1024 razy.)

* 26256521751_3ea595deb3_o.jpg (284.4 KB, 933x560 - wyświetlony 1111 razy.)
Zapisane
natrix
Nowicjusz
*
Długość toru:: 34 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #47 : 05 Maj 2016, 09:10:27 »
+2

Dołączam również obiecane zdjęcie z Sulejowa, przy wapienniku "Wiktor"
(wybaczcie słabą jakość, na dniach postaram się dodać w lepszej jakości)

Super !!! Jeżeli chodzi o wapiennik: pamiętam, że bocznicę obsługiwała lokomotywa spalinowa produkcji radzieckiej serii TU7 (ros. ТУ7) w malowaniu takim (lub zbliżonym), jak załączone zdjęcie. Czy może ktoś wie kiedy lokomotywa ta przybyła na kolejkę piotrkowską i jakie były jej dalsze losy?


*  (80.69 KB, 793x470 - wyświetlony 991 razy.)
Zapisane
Ariel Ciechański
Administrator
*****
Długość toru:: 973 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #48 : 05 Maj 2016, 10:24:14 »
+2

Super !!! Jeżeli chodzi o wapiennik: pamiętam, że bocznicę obsługiwała lokomotywa spalinowa produkcji radzieckiej serii TU7 (ros. ТУ7) w malowaniu takim (lub zbliżonym), jak załączone zdjęcie. Czy może ktoś wie kiedy lokomotywa ta przybyła na kolejkę piotrkowską i jakie były jej dalsze losy?

Na kolejkę to nigdy . Oidp zezłomowana na miejscu. Zasadniczo obecność jej potwierdzam bo widziałem ją osobiście latem bodaj 1991 lub 1992 r.
Zapisane

Pozdr.<br />CAr.<br />
majster
Mechanik
***
Długość toru:: 168 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #49 : 05 Maj 2016, 11:39:03 »
+3

Też mogę potwierdzić, że taka lokomotywa tam była, widziałem ją na bocznicy wapiennika latem 1987 roku, wyglądała na czynną, w przeciwieństwie do stojącej niedaleko Wls150-6035. Niestety nie wiem jaki był numer tej lokomotywy, gdyż nigdzie nie dało się go odczytać.
Zapisane
piotrbel
Nowicjusz
*
Długość toru:: 19 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #50 : 05 Maj 2016, 22:09:06 »
+3

Lokomotywa ta przyszła do Piotrkowa  w 1978 lub 79 roku, nie miała zderzaków więc do Sulejowa była holowana za pomocą  łańcuchów  ponieważ szła na zimno bez uruchamiania.Cała ta operacja odbyła się puznym wieczorem w ramach t.z. współpracy PKP z Wapiennikami 
Zapisane

miłosnik
2xm
Minister
******
Długość toru:: 1560 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #51 : 06 Maj 2016, 02:05:27 »
+6

W Stalowych Szlakach 7-12 (55-60) 1994 jest artykuł Zbigniewa Tucholskiego na temat tej lokomotywy.
TU-7E (Fabryka Maszyn w Kałudze 003/1974). Wcześniej do połowy lat '70 na bocznicy pracowały parowozy Kp4 i jakiś stary tendrzak Henschla. Po zawieszeniu przewozów na kolejce lokomotywy stały bez pracy i ostatecznie złomowano je w 1993 roku. Przy czym jest też stwierdzenie, że własną trakcją bocznica obsługiwana była do połowy lat '80, kiedy to obsługę przejęły Lxd2 PKP. Jest też opis malowania:
Cytuj
Lokomotywa pracująca w ZPW Sulejów malowana była na kolor czerwony: obudowa silnika, kabina, czołownice, poręcze i balustrady na pomostach; czarny: podwozie, wózki, sprzęgi i dach. Z dwóch stron na ścianach bocznych kabiny maszynisty przymocowane były tabliczki z lekkiego metalu, w języku rosyjskim „wykonano w ZSRR", oraz podświetlane szybki z napisem TU-7E-003. Na wózkach umieszczone były tabliczki fabryczne.
Na zdjęciach widać jeszcze jasny pas biegnący pod oknami i w górnej części osłony silnika.


*  (180.71 KB, 737x511 - wyświetlony 1190 razy.)
« Ostatnia zmiana: 06 Maj 2016, 02:11:09 wysłane przez 2xm » Zapisane

Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
natrix
Nowicjusz
*
Długość toru:: 34 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #52 : 06 Maj 2016, 10:16:02 »
0

W Stalowych Szlakach 7-12...

Bardzo dziękuję !!!
Zapisane
Ptr
Minister
******
Długość toru:: 1106 m

W terenie W terenie


FPKW


kolejka
WWW
« Odpowiedz #53 : 06 Maj 2016, 17:52:05 »
+1

W Stalowych Szlakach 7-12 (55-60) 1994 jest artykuł Zbigniewa Tucholskiego na temat tej lokomotywy.
TU-7E (Fabryka Maszyn w Kałudze 003/1974).

Nie wiem jak jest w źródłowym artykule, ale powinno być Fabryka Maszyn w Kambarce.
Zapisane

To jest przekaz.
2xm
Minister
******
Długość toru:: 1560 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #54 : 06 Maj 2016, 18:28:15 »
+1

W artykule jest w Kałudze - najwyraźniej błąd.
Zapisane

Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
natrix
Nowicjusz
*
Długość toru:: 34 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #55 : 06 Maj 2016, 18:42:12 »
0

W artykule jest w Kałudze - najwyraźniej błąd.

Lokomotywa TU7 powstała w celu wypełnienia luki między lokomotywą spalinową TU2, która z powodu dużego nacisku na oś (8 ton) nie mogła być wykorzystywana na wszystkich szlakach wąskotorowych, a słabszą przemysłową lokomotywą TU4. Jej poprzednikiem była lokomotywa TU5 produkowana od 1967 przez Kambarskie Zakłady Mechaniczne w Kambarce, jednakże cierpiała ona na problemy z zawodnością przekładni hydraulicznej (zbudowano 95 sztuk). W 1972 zakład w Kambarce opracował lokomotywę TU7, wykorzystującą taki sam silnik, jak TU5, lecz z lepszą dwustopniową przekładnią hydrauliczną UGP400-650, używaną już na innych typach lokomotyw szerokotorowych. W związku z zastosowaniem nowej przekładni, przeprojektowaniu musiała ulec rama i nadwozie lokomotywy, łącznie z kabiną. Wózki napędowe TU7 były zunifikowane z TU4....  (cyt.)

więcej w https://pl.wikipedia.org/wiki/TU7
« Ostatnia zmiana: 06 Maj 2016, 18:49:00 wysłane przez natrix » Zapisane
Newkid
Nowicjusz
*
Długość toru:: 42 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #56 : 29 Maj 2016, 18:39:05 »
+3

Zgodnie z prośbą artiego, wrzucam fotkę ))

Zapisane
Newkid
Nowicjusz
*
Długość toru:: 42 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #57 : 06 Lipiec 2016, 18:38:33 »
+1

Dzisiaj, w wiadomości od Patryka Kaniewskiego, dostałem takie przecudowne zdjęcie!

Fotka pochodzi z portalu Flickr, niestety (prócz tego ze stacji w Sulejowie, udostępnianego jakiś czas temu) nie ma żadnych innych zdjęć. Napisałem do autora zarówno tej fotografii, jak i tej z Lxd2, czy nie mają jeszcze jakiś, i czy się nie podzielą. W razie czego, udostępnię )


* 27999522285_127329f36c_o.jpg (299.82 KB, 2256x1504 - wyświetlony 1124 razy.)
Zapisane
kalito
Administrator
*****
Długość toru:: 1512 m

W terenie W terenie



kalito1982
« Odpowiedz #58 : 21 Listopad 2016, 19:26:02 »
+1

Wydzieliłem wątek o książce "Kolej wąskotorowa Piotrków-Sulejów" Krzysztofa Hermana:

http://750mm.pl/index.php?topic=5069.0
Zapisane

Pozdrawiam
Kalito
Piszę w miarę poprawnie po polsku.
Newkid
Nowicjusz
*
Długość toru:: 42 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #59 : 27 Październik 2017, 01:10:12 »
+3

Dawno nic tu nie dodawaliśmy, ale to jest diamencik.

Rok 1969. Kolejka gdzieś między Polanką, a Sulejowem  

Zdjęcie znalazłem na:

https://www.facebook.com/PiotrkowHistoryczny/


* 15822685_1869599433284544_628659180066498185_n.jpg (66.38 KB, 960x656 - wyświetlony 831 razy.)
« Ostatnia zmiana: 27 Październik 2017, 01:14:14 wysłane przez Newkid » Zapisane
Strony: 1 2 [3] 4 5   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!