|
Newkid
Nowicjusz

Długość toru:: 42 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #61 : 12 Listopada 2017, 16:38:10 » |
0
|
Przymierzałem się do tego od dłuższego czasu, ale w końcu zadecydowałem, żeby założyć na Facebooku fanpage poświęcony naszej kolejce. Bo dlaczego nie?  W końcu żadnego nie było do tej pory. Jeśli macie konto możecie śmiało polubić/udostępnić/rozesłać, żeby udało się stronę troszkę wypromować. Jeśli możecie mi podrzucić jakieś zdjęcia, to zapraszam https://www.facebook.com/piotrkowskakolejwaskotorowa/
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
dobrzyn
|
 |
« Odpowiedz #62 : 14 Stycznia 2018, 21:47:02 » |
+2
|
|
|
|
Zapisane
|
Trabant 1.3 '91 "Stanisław" Trabant 601 '66 "Dziadek" Romet 100 '83 "Henio"
|
|
|
dobrzyn
|
 |
« Odpowiedz #63 : 15 Stycznia 2018, 06:05:21 » |
+2
|
|
|
|
Zapisane
|
Trabant 1.3 '91 "Stanisław" Trabant 601 '66 "Dziadek" Romet 100 '83 "Henio"
|
|
|
prof_klos
|
 |
« Odpowiedz #64 : 15 Stycznia 2018, 14:49:16 » |
+2
|
Dobry Boże, przez lata wszyscy z uporem godnym Holmesa poszukują fotografii z ostatnich lat życia piotrkowskiej kolei, a tutaj myk, Dobrzyn wyrzuca z wora przeszłości materiały video.  Wspaniała sprawa, dzięki Bartek! Swoją drogą, maszyna Lxd2 malowana na kolor zielony występowała chyba tylko w Piotrkowie Trybunalskim?
|
|
|
Zapisane
|
Filozofia sztuką życia...!
|
|
|
dobrzyn
|
 |
« Odpowiedz #65 : 15 Stycznia 2018, 17:37:41 » |
+3
|
W końcu się zebrałem, żeby odkopać ten temat. Musiałem też nieco do tego dojrzeć... A Lxd2 nie tylko w Piotrkowie. Była dyskusja gdzieś w internetach, nie wiem czy tu, czy na forum.modelarstwo. Oprócz tego artykuł M. Zajferta w ŚK. Zielone Lxd2 były przynajmniej trzy: 308, 309 (tak!) i 299.
|
|
|
Zapisane
|
Trabant 1.3 '91 "Stanisław" Trabant 601 '66 "Dziadek" Romet 100 '83 "Henio"
|
|
|
Piottr_tt
|
 |
« Odpowiedz #66 : 17 Stycznia 2018, 11:52:55 » |
+1
|
Swoją drogą, maszyna Lxd2 malowana na kolor zielony występowała chyba tylko w Piotrkowie Trybunalskim?
Ja mam w pamięci i swoich zasobach zdjęcie zielonej Lxd2 w Mławie. Nie wiem czy to nie jest ta sama co w Piotrkowie.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
|
Newkid
Nowicjusz

Długość toru:: 42 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #68 : 18 Stycznia 2018, 18:17:52 » |
+2
|
Autor: Ole Iskov Data: 29 czerwca 1970r. Zdjęcia dzięki uprzejmości Marcina Kaszubowskiego, jeszcze raz dziękuję! 
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
prof_klos
|
 |
« Odpowiedz #69 : 19 Stycznia 2018, 00:11:11 » |
+4
|
Pierwsza fotografia ujęła mnie harmonią ruchu. Tam nic innego się nie liczyło jak ta kolejka. I parowóz, Px48, ciągnął sobie, jakby nigdy nic, kilka wagonów wypełnionych ludźmi. Ciągnął, bo miał ku temu istotne przesłanie, chociaż transport samochodowy już solidnie dociskał wąskotorówkę do muru. I ten biedny rowerzysta, który zapewne mimo wszystko ten skład wyprzedzał, bo jakiś zawrotnych prędkości bym się nie spodziewał. I ten dym, para wodna, zatrzymana tak wymownie w takim momencie na kliszy. Jeden "pstryk", naciśnięcie spustu aparatu fotograficznego, a tyle emocji, tyle ruchu, tyle magii zachowanych na błonie kliszy.
Druga fotografia... cóż, miejsce to znam doskonale z lat ~2004-2005, gdy było jedynym namacalnym świadectwem bytności kolei podczas przejazdów samochodem z Piotrkowa w stronę Sulejowa, bo tory lubiły "ginąć" gdzieś pod zwałami ziemi, krzakami, drzewami i... nowo powstałymi chodnikami oraz wiatami dla autobusów. Tam, w tym miejscu, każdy jednak "podskakiwał" na wyłaniających się spod asfaltu szynach. Szynach, które na fotografiach, które pokazujesz mają swoją pełną zasadność: za moment miał po nich przejechać jeden z nielicznych, mimo wszystko, pociągów, który miał swój cel, swoją misję. Misję, którą niedługo później przejęły autobusy, później Nyski, a jeszcze później różnorakie wynalazki ściągane Bóg wie skąd. I ten zadbany, jakże czysty, tor...
Wspaniałe fotografie.
|
|
|
Zapisane
|
Filozofia sztuką życia...!
|
|
|
Newkid
Nowicjusz

Długość toru:: 42 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #70 : 19 Stycznia 2018, 16:41:32 » |
+1
|
Pierwsza fotografia ujęła mnie harmonią ruchu. Tam nic innego się nie liczyło jak ta kolejka. I parowóz, Px48, ciągnął sobie, jakby nigdy nic, kilka wagonów wypełnionych ludźmi. Ciągnął, bo miał ku temu istotne przesłanie, chociaż transport samochodowy już solidnie dociskał wąskotorówkę do muru. I ten biedny rowerzysta, który zapewne mimo wszystko ten skład wyprzedzał, bo jakiś zawrotnych prędkości bym się nie spodziewał. I ten dym, para wodna, zatrzymana tak wymownie w takim momencie na kliszy. Jeden "pstryk", naciśnięcie spustu aparatu fotograficznego, a tyle emocji, tyle ruchu, tyle magii zachowanych na błonie kliszy.
Druga fotografia... cóż, miejsce to znam doskonale z lat ~2004-2005, gdy było jedynym namacalnym świadectwem bytności kolei podczas przejazdów samochodem z Piotrkowa w stronę Sulejowa, bo tory lubiły "ginąć" gdzieś pod zwałami ziemi, krzakami, drzewami i... nowo powstałymi chodnikami oraz wiatami dla autobusów. Tam, w tym miejscu, każdy jednak "podskakiwał" na wyłaniających się spod asfaltu szynach. Szynach, które na fotografiach, które pokazujesz mają swoją pełną zasadność: za moment miał po nich przejechać jeden z nielicznych, mimo wszystko, pociągów, który miał swój cel, swoją misję. Misję, którą niedługo później przejęły autobusy, później Nyski, a jeszcze później różnorakie wynalazki ściągane Bóg wie skąd. I ten zadbany, jakże czysty, tor...
Wspaniałe fotografie.
Dokładnie tak! Cudownie napisane!
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
arti281
|
 |
« Odpowiedz #71 : 11 Grudnia 2019, 18:46:27 » |
+1
|
Dzięki uprzejmości Pana Jerzego Nowaka oraz Jego zgody na udostępnienie, wieloletniego pracownika kolejki wąskotorowej w Piotrkowie Tryb. wrzucam fotki jeszcze nigdzie nie publikowane. Miłego oglądania.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
arti281
|
 |
« Odpowiedz #72 : 11 Grudnia 2019, 18:58:59 » |
+1
|
Ludzie pracy.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
arti281
|
 |
« Odpowiedz #73 : 11 Grudnia 2019, 19:03:40 » |
+1
|
A tutaj właściciel zdjęć chłodzi się oranżadą  Swoją drogą piękne ujęcie taboru.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
AndrzejPx48
Młotkowy
 
Długość toru:: 102 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #74 : 15 Grudnia 2019, 23:01:28 » |
+1
|
To pozowane zdjęcie z flaszką wina marki Witosha. Butelki ,,orężady" były bardziej smukłe i miały zamknięcie z porcelanowego korka z gumką mocowanego na metalowych zawiasach.
|
|
|
Zapisane
|
Kleję kolej w kartonie.
|
|
|
kuracyja
Nowicjusz

Długość toru:: 14 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #75 : 05 Września 2021, 17:13:53 » |
+3
|
Pozwolę sobie dodać tutaj, jako trochę starą ciekawostkę (nie chcę rozpoczynać nowego tematu - jeżeli administracja uzna że należy się nowy wątek to proszę przenieść). PKP szykuje przetarg na wynajem terenu stacji oraz budynków warsztatu i lokomotywowni stacji Piotrków Tryb. Wąskotorowy. Nieruchomość może być wykorzystana zarówno na cele kulturalno-rozrywkowe (placówka o charakterze muzealnym w oparciu o zachowana infrastrukturę kolei wąskotorowej), jak i handlowo-usługowe lub produkcyjne, przy zachowaniu istniejących budynków i torów, objętych wpisem do rejestru zabytków.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Kajetan
|
 |
« Odpowiedz #76 : 06 Września 2021, 10:01:43 » |
+2
|
Takich przetargów "w przygotowaniu" nieraz całe lata jest na stronach PKP multum. Choćby stacja w Mławie, z analogiczną sytuacją.
Warto zaznaczyć że ewentualny najemca będzie w czarnej d... bo nie będą mu przysługiwać żadne prawa w zakresie remontów tych budynków. Konserwator zabytków nie uznaje bowiem umowy najmu za podstawę do wydawania pozwoleń na prace przy zabytkach.
Innymi słowy ewentualny najemca będzie mógł jedynie patrzeć bezsilnie na kapiącą z dachu wodę, ciesząc się faktem że woda ta kapie legalnie. Oczywiście mógłby to rozwiązać metodą partyzancką, po cichu, licząc na to że nikt go nie podkabluje.
A jeszcze dodajmy że można zostać wysiudanym za jednym pociągnięciem długopisu w Warszawie, bo taka polityka firmy, bo cokolwiek.
Nie sądzę żeby szybko znalazł się jakiś kamikaze chętny na taki biznes.
A nowy wątek byłby chyba właściwy.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
arti281
|
 |
« Odpowiedz #77 : 06 Września 2021, 13:19:12 » |
+1
|
Na szopie po części dach wpadł do środka. Zastanawiam się dlaczego to w opisie nie zostało ujęte  No chyba że to jakaś mało istotna kwestia.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
2xm
|
 |
« Odpowiedz #78 : 07 Września 2021, 20:04:50 » |
+2
|
Konserwator zabytków nie uznaje bowiem umowy najmu za podstawę do wydawania pozwoleń na prace przy zabytkach. Będzie musiał uznać jeśli umowa będzie wyraźnie udzielała najemcy prawa do dysponowania nieruchomością na cele budowlane. Tyle że umowy najmu nie tylko z zasady takiego prawa nie dają (w tym przypadku musi być to wyrażone wprost), ale wręcz potrafią zabraniać prowadzenia jakichkolwiek prac budowlanych (nawet niewymagających zgłoszenia czy pozwolenia) bez zgody właściciela. Oczywiście życzę powodzenia w negocjowaniu takich kwestii z pekapem  . Tego typu ogłoszenia to oczywista korporacyjna dupokrytka, stworzona wyłącznie po to, żeby nikt nie zarzucił niegospodarności. Budynki będą stały puste, ale jak ktoś się zacznie czepiać, to można będzie pokazać, że były podejmowane próby zagospodarowania i to nie nasza wina, że nikt chętny się nie zgłosił. Na szopie po części dach wpadł do środka. Zastanawiam się dlaczego to w opisie nie zostało ujęte. Może trzeba ich dopiero o tym poinformować [do wiadomości WUOZ w Łodzi]? 
|
|
« Ostatnia zmiana: 07 Września 2021, 20:11:39 wysłane przez 2xm »
|
Zapisane
|
Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
|
|
|
Kajetan
|
 |
« Odpowiedz #79 : 09 Września 2021, 10:16:59 » |
+2
|
Może trzeba ich dopiero o tym poinformować [do wiadomości WUOZ w Łodzi]?  To dopiero będzie spotkanie Góry z Mahometem. Mam pismo z tej szacownej instytucji w której odmawia mi ona udzielenia informacji na temat dość podobnego przypadku powołując się na... duży nakład pracy z wyszukaniem dokumentacji w archiwum. Innymi słowy łódzka konserwa sama nie wie, jakie decyzje wydała w odniesieniu do danej budowli i jeszcze się do tego pisemnie przyznaje.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
|