Świat kolejek wąskotorowych SMF
22 Październik 2020, 23:19:05 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Profil 750mm.pl na facebooku
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: 1 [2] 3 4   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Grójec 2030  (Przeczytany 42573 razy)
Tomek Janiszewski
Młotkowy
**
Długość toru:: 57 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #20 : 08 Marzec 2016, 15:04:25 »
-3

Postój w Runowie wlicza się do czasu pracy pracowników.
Mnie to najzupełniej lotto wlicza się czy też nie. Istotne jest że niechęci do jazdy na dłuższy dystans niedasie ukryć: skoro jest tak jak mówisz - znaczy to że wolą pracę przy kiełbaskach i ognisku (nawet i bez piwa) zamiast za nastawnikiem.
Poza tym wyraźnie dopuszczałem (jeżeli już) wypicie symbolicznego piwka a nie żadne pijaństwo: to także wykroczenie o ile bezpośrednio po spożyciu nie prowadzi się pojazdów? A jak to by było w przypadku biznesmenów uczestniczących w bankiecie (także wchodzącym w zakres ich pracy, szczególnie gdy omawiane są przyszłe interesy) i wznoszących toasty?
« Ostatnia zmiana: 08 Marzec 2016, 15:08:44 wysłane przez Tomek Janiszewski » Zapisane
arti281
Zawiadowca
****
Długość toru:: 490 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #21 : 08 Marzec 2016, 15:12:56 »
0

Biznesmenom wolno  Ps. Znasz takiego co by odmówił? 
Zapisane
Tomek Janiszewski
Młotkowy
**
Długość toru:: 57 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #22 : 08 Marzec 2016, 15:52:44 »
-1

Biznesmenom wolno   Ps. Znasz takiego co by odmówił?  
Aaaa, zatem o to biega Kolejka Grójecka nie miała być wszak prywatnym biznesem Towarzycha lecz została uznana za zabytek wpisany do rejestru, który pod dotychczasowymi rządami został niestety doprowadzony do ruiny na odcinku Tarczyn - NMP, i chęci do zmiany tego stanu rzeczy nie widać. Znajduje się tylko tysiące pretextów do przyklepania status quo.
« Ostatnia zmiana: 08 Marzec 2016, 15:56:07 wysłane przez Tomek Janiszewski » Zapisane
Tomek Janiszewski
Młotkowy
**
Długość toru:: 57 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #23 : 08 Marzec 2016, 16:00:09 »
-3

Celem istnienia kolejki nie jest generowanie przychodów, celem istnienia kolejki zachowanie i promowanie zabytku techniki. I mam nadzieję, że uda się na to znaleźć środki.

Te cele można osiągnąć nie wydając ciężkich milionów na doprowadzenie linii do Grójca do stanu używalności...
Rozumiem Najjaśniejszy CArze, że temu właśnie celowi (promowaniu zabytku techniki) ma służyć muzeum (odpowiadające temu urządzonemu na stacji Rogów Towarowy Wąsk.) które w Piasecznie nosi nazwę Restauracji "Odjazd"?
« Ostatnia zmiana: 08 Marzec 2016, 16:03:56 wysłane przez Tomek Janiszewski » Zapisane
Ariel Ciechański
Administrator
*****
Długość toru:: 953 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #24 : 08 Marzec 2016, 16:18:40 »
0

Poza tym wyraźnie dopuszczałem (jeżeli już) wypicie symbolicznego piwka a nie żadne pijaństwo: to także wykroczenie o ile bezpośrednio po spożyciu nie prowadzi się pojazdów? A jak to by było w przypadku biznesmenów uczestniczących w bankiecie (także wchodzącym w zakres ich pracy, szczególnie gdy omawiane są przyszłe interesy) i wznoszących toasty?

Bankiet nie jest związany z bezpieczeństwem ruchu kolejowego, a spożywanie alkoholu w kontaktach biznesowych wchodzi wręcz w zakres obowiązków. Nie myl bytów. Czyli reasumując w dyskursie posunąłeś się do pomówień bez pokrycia w faktach - przykre.
Zapisane

Pozdr.<br />CAr.<br />
Ariel Ciechański
Administrator
*****
Długość toru:: 953 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #25 : 08 Marzec 2016, 16:20:07 »
+1

Rozumiem Najjaśniejszy CArze, że temu właśnie celowi (promowaniu zabytku techniki) ma służyć muzeum (odpowiadające temu urządzonemu na stacji Rogów Towarowy Wąsk.) które w Piasecznie nosi nazwę Restauracji "Odjazd"?

Kolej piaseczyńska chyba nigdy nie aspirowała do muzealnej z tego co wiem... Więc kolejne porównanie kulą w płot.
Zapisane

Pozdr.<br />CAr.<br />
Ariel Ciechański
Administrator
*****
Długość toru:: 953 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #26 : 08 Marzec 2016, 16:24:02 »
0


Aaaa, zatem o to biega Kolejka Grójecka nie miała być wszak prywatnym biznesem Towarzycha lecz została uznana za zabytek wpisany do rejestru, który pod dotychczasowymi rządami został niestety doprowadzony do ruiny na odcinku Tarczyn - NMP, i chęci do zmiany tego stanu rzeczy nie widać. Znajduje się tylko tysiące pretextów do przyklepania status quo.

Ustawa o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami zawiera przepisy karne. Jeśli uważasz, że popełniane jest przestępstwo powiadom prokuraturę...
Zapisane

Pozdr.<br />CAr.<br />
Tomek Janiszewski
Młotkowy
**
Długość toru:: 57 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #27 : 08 Marzec 2016, 16:34:52 »
0

Bankiet nie jest związany z bezpieczeństwem ruchu kolejowego
A spożycie jednego piwka na 3,5h przed jazdą - jest? Zdaje się że także nie.
Zapisane
Tomek Janiszewski
Młotkowy
**
Długość toru:: 57 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #28 : 08 Marzec 2016, 16:37:36 »
-2

Kolej piaseczyńska chyba nigdy nie aspirowała do muzealnej z tego co wiem...
I co ma z tego wynikać, można pójść na łatwiznę i dopuścić do dewastacji przytłaczającej części szlaku (oraz trafienia parowozu w nieodpowiednie ręce) kwitując ten upadek w myśl filozofii baba z wozu, koniom lżej?
Zapisane
Tomek Janiszewski
Młotkowy
**
Długość toru:: 57 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #29 : 08 Marzec 2016, 16:40:24 »
0

Ustawa o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami zawiera przepisy karne. Jeśli uważasz, że popełniane jest przestępstwo powiadom prokuraturę...
A Ty jako lepiej w te klocki zorientowany z racji wieloletniego panowania w Skierniewicach uważasz że wszystko dotąd na Grójeckiej było O.K.?
Zapisane
Ariel Ciechański
Administrator
*****
Długość toru:: 953 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #30 : 08 Marzec 2016, 17:16:57 »
-1

[A spożycie jednego piwka na 3,5h przed jazdą - jest? Zdaje się że także nie.


Mówimy o piciu w pracy...
Zapisane

Pozdr.<br />CAr.<br />
Ariel Ciechański
Administrator
*****
Długość toru:: 953 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #31 : 08 Marzec 2016, 17:19:30 »
0

I co ma z tego wynikać, można pójść na łatwiznę i dopuścić do dewastacji przytłaczającej części szlaku (oraz trafienia parowozu w nieodpowiednie ręce) kwitując ten upadek w myśl filozofii baba z wozu, koniom lżej?

Tak samo w Skierniewicach doszło do znaczącej dewastacji budynków, a Wittfel przestał jeździć. Chcesz adres właściwej miejscowo prokuratury? A może Ci napisać wzór pisma?
Błędów nie robi ten kto siedzi i klepie tylko w klawisze.
Zapisane

Pozdr.<br />CAr.<br />
Ptr
Minister
******
Długość toru:: 1083 m

W terenie W terenie


FPKW


kolejka
WWW
« Odpowiedz #32 : 08 Marzec 2016, 17:28:17 »
+6

Przykład Rogowa jaskrawo przeczy tej fundamentalnej tezie, i nie przeszkadza temu obecność targetu kiełbaskowo-piwnego zadawalającego się jazdą do Jeżowa (wcześniej pikniki odbywały się w nieco bardziej odległym Głuchowie, ale tamtejsza stacja mieści się nie w szczerym polu lecz w środku miejscowości a mieszkańcom niekoniecznie w smak był swąd pieczonych kiełbasek, i to właśnie a nie chęć minimalizacji relacji było zasadniczym powodem przeniesienia pikników do Jeżowa).
Może o czymś nie wiem, więc czy możesz mi przybliżyć źródło swojej wiedzy o ogniskach w Głuchowie?
Zapisane

To jest przekaz.
Tomek Janiszewski
Młotkowy
**
Długość toru:: 57 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #33 : 08 Marzec 2016, 18:56:02 »
-3

Mówimy o piciu w pracy...
Więc się może zdecyduj: chcesz być nadal CArem, czy może jednak prokuratorem Andriejem Wyszyńskim, skoro usilnie szukasz na mnie paragrafu? Akurat w zakładzie gdzie pracuję raz do roku urządza się tzw. Wigilię, w godzinach pracy jak najbardziej, gdzie każdy może sobie wypić wino. Tak więc to tylko kwestia pracodawcy, w danym wypadku Towarzycha: wolno pracownikom wypić czy też nie. Żadnych niezgodnych z prawem działań nikomu tu nie zarzucam, szermowanie zaś fałszywymi argumentami na rzecz niejeżdżenia poza Tarczyn - jak najbardziej.
« Ostatnia zmiana: 08 Marzec 2016, 19:03:19 wysłane przez Tomek Janiszewski » Zapisane
Tomek Janiszewski
Młotkowy
**
Długość toru:: 57 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #34 : 08 Marzec 2016, 19:01:49 »
-3

Może o czymś nie wiem, więc czy możesz mi przybliżyć źródło swojej wiedzy o ogniskach w Głuchowie?
Wyłącznym moim źródłem są własne obserwacje z "Pociągu do zabytków '2014". Na własne oczy widziałem otoczenie stacji w Jeżowie oraz Głuchowie, i na miejscu zamieszkujących w sąsiedztwie tej ostatniej stacji nie byłbym szczęśliwy gdyby co tydzień kurzył mi się w okna dym z ogniska. Ale z tego co widzę, rozmawiam z osobą ze wszech miar kompetentną, bo z Rogowa właśnie, tak? Zatem może były także inne powody, w szczególności chęć uruchomienia większej liczby kursów, aby uczestnik pikniku miał wybór kiedy przyjechać a kiedy wrócić.
Zapisane
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4055 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #35 : 08 Marzec 2016, 19:36:50 »
+7

Dobra, basta!

Tak, przyznaję się: miałem zamiar wypić piwo na pikniku w pracy, ale przeszkodził mi w tym głośny lament przedszkolanek które skarżyły się że w krzakach za które mali chłopcy chodzą sikać czai się jakiś stwór z koszyczkiem i jajeczkami. I nie jest to zajączek wielkanocny.
To było takie nawiązanie do poziomu powyższej dysputy, ale sposobem niektórych jest obniżyć maksymalnie poziom a następnie pokonać rywali doświadczeniem. A teraz na poważnie:

pasażerom nie w smak kiwanie się w wagonikach na trasie dłuższej niż do Tarczyna. Przykład Rogowa jaskrawo przeczy tej fundamentalnej tezie
A przykład Grójca ją potwierdził. Na przekór rogowskiemu.

może były także inne powody, w szczególności chęć uruchomienia większej liczby kursów, aby uczestnik pikniku miał wybór kiedy przyjechać a kiedy wrócić
Piaseczno wzięło z RKD przykład i uruchamiało w dni o zwiększonym zapotrzebowaniu dodatkowe pociągi.

A wiesz czemu zapytałem o Gniezno - bo Gnieźnieńska KD to teraz to samo co odcinek Tarczyn - Nowe Miast. Kolej która umarła. Bo o życiu kolei decydują nie ludzkie chęci, emocje, pragnienia, ale grzyb. Taka forma życia która je drewno mocujące szyny w jednakowej odległości. Jak podkłady zostaną zjedzone, to niezależnie czy Rogów czy Grójec, koleją można będzie pojechać jeśli przyniesie się nieheblowaną deskę. O rodzaju trakcji jaki będzie miał wtedy racje bytu nie będę się wypowiadał. Chyba że się znajdą pieniądze na odbudowę, co w przypadku obu kolei jest wysoce wątpliwe.

I tak na koniec panczlajn:
w zakładzie gdzie pracuję raz do roku urządza się tzw. Wigilię, w godzinach pracy jak najbardziej, gdzie każdy może sobie wypić wino
No, mszalnego łyknąć przeca zawsze można...
Zapisane

Dla kolei wąskotorowych są tylko dwa dni: dzień dzisiejszy i dzień jutrzejszy.
Są też dwie sprawy: pierwsza sprawa i druga sprawa.
A opcja jest jedna: nie ma takiej opcji.

(-) Jan Ł. bo RODO
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2637 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #36 : 08 Marzec 2016, 20:18:59 »
0

Rogów skrócił kursy do Jeżowa bo buchnęli szyny miedzy Jeżowem a Głuchowem. Po uzupełnieniu ubytku rozkład pozostał już bez zmian.
Biznesmen pije na przyjęciu/bankiecie ale on ma kierowce który nie pije. Tu "biznesmenami" są pasażerowie a kierowcą maszyniści.
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
Zgroza
Zawiadowca
****
Długość toru:: 360 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #37 : 08 Marzec 2016, 20:21:38 »
0

A przykład Grójca ją potwierdził. Na przekór rogowskiemu.


Przykład Grójca potwierdził stare prawo mikroekonomii, że monokultura nie jest najlepszą techniką w rolnictwie.

Kolejka grójecka dziś obsługuje grupę klientów "pikniki"* jednolitym produktem turystycznym. Próba dostosowania tej grupy klientów do trasy grójeckiej: plajta. Czy to wniosek, że doszliście do końca drogi?

Nie.

Nieobsługiwane są jeszcze grupy produktów "rowerzyści", "peteteki", "grójczanie", "kajakarze"**, "mikole"... Żeby kolejka się rozwijała, potrzebna jest spójna wizja rozwoju: infrastruktury, produktu, promocji***, współpracy. A słychać tylko "Grójec niedasię".

Swój pogląd na rozwój kolejki wyłożyłem powyżej.

* "Niemców" jako element obcy pozwoliłem sobie pominąć w analizie, ku chwale sami wiecie kogo.
** Spływy Jeziorką istnieją, choć to dość ekstremalny szlak. Do NMnP to niestety prędzej ścieżka rowerowa niż pociąg.
***Piękną sztukę promocji "dużych" kolejarzy z PICu w tym roku chyba przypłacę utratą szkliwia, bo na to się patrzeć nie da. Polecam tutaj analizę przypadku Bydgoszcz-Szczecin, idealne na leczenie szczękościsku.
Zapisane
Michał Z
Mechanik
***
Długość toru:: 293 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #38 : 08 Marzec 2016, 20:25:03 »
+6

Może o czymś nie wiem, więc czy możesz mi przybliżyć źródło swojej wiedzy o ogniskach w Głuchowie?
Wyłącznym moim źródłem są własne obserwacje z "Pociągu do zabytków '2014".

Odrobinę faktów - NIGDY ognisko nie było urządzane w Głuchowie, gdy pociągi niedzielne tam kończyły bieg miało miejsce TYLKO zwiedzanie kościoła. Kursy zostały skrócone do Jeżowa, żeby krócej trwały (takie było zapotrzebowanie klientów) i aby można było uruchomić ich więcej tego samego dnia. Dla nielicznych klientów wymagających więcej uruchamiano incydentalne kursy na dłuższej trasie kilka razy w roku.
Zapisane
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4055 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #39 : 08 Marzec 2016, 20:40:24 »
+12

O czym tu mowa, chyba o przeszłości - bo zauważcie że szlak Tarczyn-Grójec nie istnieje. Aby znów móc się nim poruszać potrzeba 7-8 milionów złotych. Tych pieniędzy nie ma, i raczej nie jest możliwe aby się pojawiły, zatem i tematu chęci/niechęci nie ma.
Ta cała dyskusja prowadzona od lat przez Kolegę Tomka Janiszewskiego przypomina mi wzajemne stękanie starych dziadków o tym że "za komuny było lepiej". Dziadków coraz bardziej zgarbionych, którzy tak siedzą, kiwają się i biadolą o tym co odeszło i co by oni zrobili gdyby znów byli młodzi i ktoś dał im władzę której nigdy nie posiadali.
I tak będą się ci staruszkowie kiwali do zachodu słońca, później do świąt, aż wreszcie do własnego świata końca.
Bo w życiu liczą się tylko dwie rzeczy: co możesz zrobić i czego zrobić nie możesz.
Zapisane

Dla kolei wąskotorowych są tylko dwa dni: dzień dzisiejszy i dzień jutrzejszy.
Są też dwie sprawy: pierwsza sprawa i druga sprawa.
A opcja jest jedna: nie ma takiej opcji.

(-) Jan Ł. bo RODO
Strony: 1 [2] 3 4   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!