Kolejny tegoroczny rekord padł 16.09.2018, kiedy to Px48-1756 wziął na hak 10 wagonów, w tym 2 platformy dla uczestników rajdu rowerowego od Słupi Wlk. - co razem daje 135 t, nie licząc pojazdu trakcyjnego. Był to jak dotąd rekordowo ciężki i długi skład od zakończenia ruchu towarowego pod egidą PKP, a co ważne cała akcja przebiegła bez niespodzianek.
Warto dodać, że na tle tego przeciętne niedzielne zestawienie w tym roku nie wypadało wcale słabo: brankard, 3
spacerówki i 2 lub 3
klasy.
O rekordowym pociągu i przewozach jesiennych w artykule
Rynku Kolejowego, którego redaktor odwiedził nas akurat 16.09:
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/sredzka-waskotorowka-kursuje-takze-w-pazdzierniku-i-listopadzie-88807.htmlŚredzka wąskotorówka kursuje także w październiku i listopadzieTowarzystwo Przyjaciół Kolejki Średzkiej “Bana” zakłada uruchamianie ogólnodostępnych pociągów aż do połowy listopada. Zatem sezon przewozów turystycznych na Średzkiej Kolei Powiatowej będzie jednym z najdłuższych w kraju. Dodatkową atrakcją będzie prowadzenie składów parowozem Px48-1756.
Zgodnie z rozkładem jazdy w tym roku operator uruchomi jeszcze pociągi w niedziele: 30 września, 14 i 21 października oraz 11 i 18 listopada. Każdego z wymienionych dni pojadą po 2 pary pociągów. Ponadto Towarzystwo zapowiedziało przejazd pociągu specjalnego w sobotę 17 listopada. Będzie to impreza tematyczna, związana ze Stanem Wojennym wprowadzonym 13 grudnia 1981 r. W ramach przejazdu planowane są liczne „fotostopy” z m.in. pojazdami nawiązującymi do początku lat 80. XX wieku oraz ognisko. Pociąg nie będzie jednak ogólnodostępny, aby do niego wsiąść konieczne będzie wcześniejsze zgłoszenie. Wszystkie pociągi pokonają trasę Środa Wielkopolska – Zaniemyśl. Mają być prowadzone trakcją parową. Szczegółowe informacje opublikowano na stronie internetowej Średzkiej Kolei Powiatowej.
Podczas wizyty korespondenta „Rynku Kolejowego” na średzkiej kolei wąskotorowej 16 września 2018 r. połączenia turystyczne cieszyły się dużym zainteresowaniem. Skład obsługujący popołudniową parę pociągów złożony był aż z 10 wagonów i lokomotywy. Takie zestawienie wynikało z dużej liczby podróżnych indywidualnych oraz przewozu na odcinku Słupia Wielka – Zaniemyśl kilkudziesięcioosobowej wycieczki rowerowej. Do transportu jednośladów wykorzystano dwa wagony platformy. Dla usprawnienia przejazdu wcześniej podesłano je do Słupi Wielkiej, potem dołączono do pociągu nr 7203.
Poc. 7201 przed odjazdem ze Środy (10:00), fot. Rynek Kolejowy
Skład przygotowany na pociąg 7203 o godz. 14:00, fot. Rynek Kolejowy
Włączenie platform do składu pociągu w Słupi, fot. Rynek Kolejowy
"Tasiemiec" na stacji w Zaniemyślu, fot. Rynek Kolejowy