Świat kolejek wąskotorowych SMF
29 Marzec 2024, 10:06:03 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Profil 750mm.pl na facebooku
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: MBxd2-218  (Przeczytany 7327 razy)
Storch
Młotkowy
**
Długość toru:: 83 m

W terenie W terenie


« : 13 Listopad 2016, 23:30:03 »
+1

Heyka.
Takie pytanko - czy rzeczony MBxd2 był przekuwany na 785mm w Rudach, czy też wózki lub osie gdzieś pojechały na ten zabieg?
Na niektórych fotkach np. z kwietnia 2016(czytanie bajek) widać też, że wagon prowadził doczepki (zdaje się platformę i brankard?). Jak rozwiązano kwestię sprzęgania?
Pozdraw
Storch
Zapisane
Paweł Niemczuk
Administrator
*****
Długość toru:: 1840 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #1 : 14 Listopad 2016, 00:06:37 »
0

Nie wiem, jakie rozwiązanie aktualnie stosują koledzy z Rud, ale za czasów PKP, a także obecnie w Bytomiu stosuje się zwykle sprzęg półsamoczynny typu Compact. Jedna połówka sprzęgu jest założona na typowy dla górnośląskich wąskich torów hak, a druga połowa jest założona na trzpień, na którym w klasycznym orczyku założona jest tarcza zderzakowa.
Zapisane
Storch
Młotkowy
**
Długość toru:: 83 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #2 : 14 Listopad 2016, 20:06:08 »
+1

Cześć,
Pawle klasyczne rozwiązanie z compactami jest mi znane,w wariancie z dźwignią Stery i bez tej dźwigni(mam filmik gdzie compact na Lxd2 jest tak dokładnie założony ze bez problemu i pomocy "celuje" w compact z brankarda.Jednak wydaje mi się że wszystkie compacty wymiotło z Rud jeszcze zanim SMK tam nastało(dłuuugo przed Popielem- zniknęły zdaje się nawet z tego zabytkowego pługa), a druga sprawa - na wszystkich fotkach MBxd2 posiada orczyki w niezmienionym stanie.Stąd moje pytanie na forum, bo może powstała jakaś przejsciówka inna niz compact, z resztą była kiedyś o tym dyskusja na forum. Taka uproszczona ’krowa' (wątek sprzegi w Rudach) mogłaby ulatwić sprzęganie taboru różnych typów,jeśli isttnieje to super.Z resztą w Rudach jest też typ sprzegu który mógłby być uznany za "uniwersalny"- na wagonach austriackich. W każdym razie na fotkach ( na żywo nie widzialem) motowozik ma oryginalne orczyki.
Pozdraw
Storch
Zapisane
Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!