Paweł Niemczuk
|
|
« : 11 Lutego 2017, 23:42:56 » |
+3
|
Znany historyk transportu szynowego na Górnym Ślasku, Krzysztof Soida, w roku 1993 sfilmował przejazd z Szopienic (dzielnica Katowic) do Miasteczka Ślaskiego. KIlka dni temu zgodził się na opublikowanie tego filmu w internecie. Zapraszam niniejszym do obejrzenia odcinka pierwszego z siedmiu. Szopienice - Paulina. https://www.facebook.com/GKWBytom/videos/1189063884476792/
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Senda
|
|
« Odpowiedz #1 : 12 Lutego 2017, 15:02:03 » |
+1
|
Zapraszam niniejszym do obejrzenia odcinka pierwszego z siedmiu..
Paweł, odcinków mam 9.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Tw53 Rudy
|
|
« Odpowiedz #2 : 12 Lutego 2017, 16:22:57 » |
0
|
A co ile dni będą się pojawiały ? Wtedy to na Karbiu zdaje się był Tw53-2566 jako grzejka.
|
|
|
Zapisane
|
Wąski tor pod parą ! |13 czynnych parowozów|1 w naprawie|3 oczekujące naprawy|
|
|
|
Senda
|
|
« Odpowiedz #3 : 12 Lutego 2017, 16:27:40 » |
+1
|
A co ile dni będą się pojawiały ? Wtedy to na Karbiu zdaje się był Tw53-2566 jako grzejka.
Jak tylko znajdę czas na dodanie napisów, potem muszę je skonsultować z Krzyśkiem Soidą i dopiero po jego akceptacji wstawię.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
gajos
|
|
« Odpowiedz #4 : 12 Lutego 2017, 22:58:28 » |
+3
|
A jest na jutubie? Bo na fejsie ciężko będzie znależć za kilka dni.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Senda
|
|
« Odpowiedz #5 : 13 Lutego 2017, 16:52:13 » |
-1
|
A jest na jutubie? Bo na fejsie ciężko będzie znależć za kilka dni.
Na razie tylko na fejsie. Jak tam się już opatrzy, to wstawię na YT.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Senda
|
|
« Odpowiedz #6 : 16 Lutego 2017, 22:31:18 » |
+2
|
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Senda
|
|
« Odpowiedz #7 : 23 Lutego 2017, 22:14:08 » |
+5
|
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Paweł Niemczuk
|
|
« Odpowiedz #8 : 23 Lutego 2017, 22:39:00 » |
0
|
Moim zdaniem jest to najciekawsze z dotychczas opublikowanych części. Ukazuję stację Maciejkowice, wtedy jeszcze kompletną, z dwie mastawniami, lasem semaforów, kilkudziesięcioma nastawianym zdalnie rozjazdami ... Ba, autor zabiera nas nawet na nastawnię - można przyjrzeć się urządzeniom sterowania ruchem. Gorąco polecam.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
|
Piottr_tt
|
|
« Odpowiedz #10 : 11 Marca 2017, 23:56:30 » |
+2
|
A nie można tego normalnie jak człowiek wrzucić na YT???
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Paweł Niemczuk
|
|
« Odpowiedz #11 : 12 Marca 2017, 20:46:16 » |
+2
|
W swoim czasie trafi i na YT. Ale najpierw wszystkie odcinki (a jest ich 9) zostaną opublikowane na FB.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Piottr_tt
|
|
« Odpowiedz #12 : 13 Marca 2017, 20:01:54 » |
0
|
To ja poczekam :-)
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Misza
Młotkowy
Długość toru:: 136 m
W terenie
750 czytam od dawna
|
|
« Odpowiedz #13 : 13 Marca 2017, 21:02:46 » |
+4
|
To ja poczekam :-)
Ja tez na kino domowe, do partii się nie zapisałem to na fB tez nie muszę;)
|
|
|
Zapisane
|
Misza
|
|
|
Paweł Niemczuk
|
|
« Odpowiedz #14 : 14 Marca 2017, 00:17:30 » |
+4
|
Panie i Panowie. Rozumiem, że nie każdy ma FB. I dobrze. Też mam FB z konkretnych przyczyn (kontakt z ludźmi, z którymi współpracuję), a nie dlatego, że tak bardzo kocham ten wynalazek. A z tym materiałem jest podobnie, jak z prowadzeniem kolei wąskotorowej - nie jest tutaj główną grupą docelową grupa miłośników, a zwykli ludzie - nasi pasażerowie, potencjalni pasażerowie i, daj Boże, przyszli pasażerowie. Pasjonaci kolei niebędący pasjonatami FB też go będą mogli obejrzeć. Tyle tylko, że ciut później. Uprzejmie prosze o zrozumienie i nie minusowanie mnie dla zasady
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Storch
Młotkowy
Długość toru:: 83 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #15 : 22 Marca 2017, 12:30:18 » |
0
|
Hejka. Odcinek V, minuta 10.35. 12 wagon w pociągu. Zauważyliście, że ta węglarka ma skrócony daszek nad pomostem? Zawsze mnie nurtowało czy to była większa seria wagonów czy amatorska samoróbka i jaki był cel skrócenia tego daszka. Pozdraw Storch
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
gajos
|
|
« Odpowiedz #16 : 17 Grudnia 2017, 23:34:55 » |
0
|
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Paweł Niemczuk
|
|
« Odpowiedz #17 : 18 Grudnia 2017, 00:36:59 » |
+3
|
Hah, dawne czasy. Widać na paru ujęciach, że ówcześni nasi mechanicy (a w owym czasie byli to Andrzej W., Kazik M., możliwe też, że dorywczo Henryk G. - dawni mechanicy jeszcze z czasów PKP) nie cackali się z nastawnikiem Na zdjęciach widzimy w ruchu lokomotywy 372, 373 (ostatni jej występ w Bytomiu, wkrótce potem Janusz G. sprzątnął ją do Rud), 359 i bodaj 364. 352 w tamtym czasie oczekiwała NG (doczekała jej w roku 2007). Na Karbiu chyba jeszcze stały wtedy 362, 366 (NZ - zezłomowane). Co za czasy - 7 faurów na stacji, z czego 4 czynne .... A co do parowozu, to dzięki uprzejmości PKP i wparciu Fundacji Wieku Pary przez 3 dni pomiędzy Katowicami, Bytomiem a Gliwicami kursował widoczny na filmie skład. Przejazd był bezpłatny. I o ile w Gliwicach megafonista, Pan Michał, zapowiadał ten pociąg podając pełną informację o okazji, z jakiej został uruchomiony, skomunikowaniu w Bytomiu z pociągiem wąskotorowym do Miasteczka itp.,to w Katowicach było oschłe "pociąg dodatkowy bezpłatny do Gliwic przez Bytom odjedzie z toru przy peronie (nie pamiętam, którym)". Kolejną ciekawostką było to, że pociągi wąskotorowe były przez wszystkie te dni zapowiadane przez megafony na całym dworcu w Bytomiu.
|
|
« Ostatnia zmiana: 18 Grudnia 2017, 00:42:14 wysłane przez Paweł Niemczuk »
|
Zapisane
|
|
|
|
Kucyk
|
|
« Odpowiedz #18 : 28 Stycznia 2021, 21:55:39 » |
0
|
|
|
|
Zapisane
|
Żadna namiętność nie odziera umysłu równie skutecznie ze wszystkich władz działania i myślenia, co strach. (Edmund Burke)
|
|
|
OczeQ
|
|
« Odpowiedz #19 : 29 Stycznia 2021, 08:38:26 » |
+1
|
Ooo, Szerszeń Cichego się załapał
|
|
|
Zapisane
|
Co za ponury absurd... Żeby o życiu decydować za młodu, kiedy jest się kretynem?
|
|
|
|