Świat kolejek wąskotorowych SMF
23 Lipiec 2019, 15:52:27 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Serwer FTP już działa! Szczegóły na forum.
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Tabor Wielkiego Pieca  (Przeczytany 12930 razy)
statek
Młotkowy
**
Długość toru:: 121 m

W terenie W terenie



waskotorowka
WWW
« : 23 Maj 2004, 13:38:35 »
0

Czy zostały tam jakieś koleby czy też inny tabor kolejowy? Czy jest połączenie torami SKW z kompleksem Wielkiego Pieca? Przydałaby się taka impreza z wjazdem na teren zakładu:)
Zapisane
KLAN PALUCHOWSKICH
Minister
******
Długość toru:: 1306 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #1 : 23 Maj 2004, 15:39:01 »
0

Taboru zostało sporo w tym parowóz, lkomotywa spalinowa (typu nie pamietam) oraz masa ciekawych wagonów (m. in do wywozu ciekłych popiołów czy jakoś tak  :twisted: ). Połączenia natomiast nie ma (kiedyś istniało ale, żeby dojechać z szopy do wielkiego pieca trzebabyło jechać przez Lipie czyli zrobić wielki trójkąt). W planach jest połączenie siecia ale kiedy to się stanie.... Pierw dotrzemy do Iłży, a jak będziemy nadal funkcjonować to się wtedy zaczniemy tym martwić. Mam kilka zdjęć z Wielkiego Pieca i ma je Kalito który jak skończy robić galerię to je wystawi na pokaz publiczny  :twisted:  :twisted:
A swoją drogą to koledzy z Nałęczowa mogliby nas kiedyś nawiedzić (zwłaszcza ze swoją drezynką  :twisted:  :twisted: ).
Serdecznie Zapraszamy !!!
Zapisane

kalito
Administrator
*****
Długość toru:: 1491 m

W terenie W terenie



kalito1982
« Odpowiedz #2 : 23 Maj 2004, 16:27:47 »
0

Zdjęcia są wystawione na starej stronie http://kalito.akcja.pl . Z połączeniem będzie problem, bo trzeba by się dogadywać z PKP, gdyż najwygodniej byłoby puścić nasz tor wąski razem z PKP-owskim normalnym, a to jest masa roboty także dla nich. A propos taboru, to dwie koleby z Wielkiego Pieca są u nas Uśmiech
Zapisane

Pozdrawiam
Kalito
Piszę w miarę poprawnie po polsku.
KLAN PALUCHOWSKICH
Minister
******
Długość toru:: 1306 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #3 : 23 Maj 2004, 16:57:45 »
0

Fotki z Wielkiego Pieca są tu:
http://kalito.akcja.pl/pr2202/gal2.html

Pozdrawlaju
Zapisane

MBxd1
Nowicjusz
*
Długość toru:: 24 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #4 : 24 Maj 2004, 09:35:55 »
0

A te węgalrki to dało by się przewieść jakoś na stację? I postawić przed halą jako tło do zdjęć. Mógłbym pomóc w malowaniu, bo lubię te pojazdy.
Zapisane

Pozdrawiam
Marcin
gg:2413742
www.wask.glt.pl
KLAN PALUCHOWSKICH
Minister
******
Długość toru:: 1306 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #5 : 24 Maj 2004, 10:01:20 »
0

No tak tylko że są własnością Great Pieca i mogli by uznać że zabieramy im tabor.
Ustawić je przed szopą hm :?  :?  :?  nie wiem w jakim stanie jest węglarka stojąca przed szopą ale były dewastacje. Poza tym miejsce się kończy już  :twisted:  :twisted:

Co do malowania to mamy coś dla Ciebie !!!
Jeżeli dobrze pamiętam ( Spoko  :lol: ) to mamy 2 pełnowymiarowe węglarki i są one o malowania (nie wiem czy nie wymienimy odeskowania).
Zapisane

kalito
Administrator
*****
Długość toru:: 1491 m

W terenie W terenie



kalito1982
« Odpowiedz #6 : 24 Maj 2004, 12:32:26 »
0

Będą odeskowane. Po odeskowaniu pomalowane. Praca bardzo przyjemna i nie wiem czy ktoś już sobie nie zarezerwował Chichot
Zapisane

Pozdrawiam
Kalito
Piszę w miarę poprawnie po polsku.
KLAN PALUCHOWSKICH
Minister
******
Długość toru:: 1306 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #7 : 24 Maj 2004, 16:22:31 »
0

OOO przepraszam bardzo !!!
Jedna z węglarek (obecnie wożąca gałęzie) jest zarezerwowana przeze mnie i nie obchodzi mnie kto co i jak bo to ja zacząłem ja malować !! :twisted:  :twisted:  :twisted:  :twisted:  Jak chceta to malujta se koleby  :twisted:  :twisted:

KLAN PALUCHOWSKICH
Zapisane

mch
Mechanik
***
Długość toru:: 152 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #8 : 25 Maj 2004, 12:53:50 »
0

Słuchajcie, a co to za parowóz, bo ta budka maszynisty mnie zmyliła?
Zapisane
statek
Młotkowy
**
Długość toru:: 121 m

W terenie W terenie



waskotorowka
WWW
« Odpowiedz #9 : 26 Maj 2004, 21:50:17 »
0

Odwiedzimy odwiedzimy;)) Jeszcze nie wiemy kiedy ale plany są;))
Pozdrawiamy
Zapisane
KarolM.
Czytelnik

Długość toru:: 4 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #10 : 31 Maj 2004, 00:06:18 »
0

Hello. Jeśli chodzi o jakiekolwiek wagony czy parowozy z Wielkiego Pieca to z tego co się orientuję (po rozmowie z pracownikami muzeum na wielkim piecu) trudno byłoby od nich jakąś z nich uzyskać na stałe, a nawet pokuszę się o stwierdzenie, że z czasowym pożyczeniem mogłyby być trudności.  :? Oni sami narzekają na deficyt takich "muzealnych atrakcji" i starają się odzyskać m.in. 2 parowozy, które zostały swego czasu wywiezione z terenu Wielkiego Pieca, a znajdują się obecnie w Skarżysku (mają podobno być odremontowane - ale coś im wolno idzie, może się okazać, że ulegną jednak zniszczeniu gdyż nie ma środków na ich renowację  Smutny )  Możnaby o tym i o innych sprawach związanych z ewentualną współpracą między SKW a Wielkim Piecem porozmawiać z dyrektorem muzeum - nie wiem co o tym sądzicie?  Mogę postarać się wybadać sprawę, bo całkiem niedługo (po Bożym Ciele) będę w owym muzeum zamienić z owym panem kilka słów. Uśmiech Jeśli macie propozycje dotyczące tego co można jeszcze "wysondować" to dajcie mi jakoś znać.
Relację z rozmowy mógłby Wam podać imć Kalito - ewentualnie ja sam jeśli zjawiłbym się z moim bratem na wąskotorówce 11 czerwca. Uśmiech

Pozdrawiam serdecznie całą ekipę.
Karol M. vel Szninkiel (gg: 3950257)
Zapisane

Karol M.
kalito
Administrator
*****
Długość toru:: 1491 m

W terenie W terenie



kalito1982
« Odpowiedz #11 : 31 Maj 2004, 00:25:25 »
0

Współpraca z Wielkim Piecem jest nawiązana. A parowozy... Przypuszczam, że do eksploatacji się nie nadają, a remont kotła i próba to jest duuuuży koszt. A jak nie jeździ, to gdzie to trzymać. Chyba na razie nie ma pieniędzy na SKW na utrzymywanie parowozu. Niemniej współpraca z Wielkim Piecem jest. Planowane było połączenie, ale zdaje mi się, że nic z tego nie będzie (brak miejsca na poprowadzenie toru).
Zapisane

Pozdrawiam
Kalito
Piszę w miarę poprawnie po polsku.
Rogoz
Dyrektor
*****
Długość toru:: 998 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #12 : 31 Maj 2004, 11:24:15 »
0

Połączenia natomiast nie ma (kiedyś istniało ale, żeby dojechać z szopy do wielkiego pieca trzebabyło jechać przez Lipie czyli zrobić wielki trójkąt). W planach jest połączenie siecia ale kiedy to się stanie.... Pierw dotrzemy do Iłży, a jak będziemy nadal funkcjonować to się wtedy zaczniemy tym martwić. Mam kilka zdjęć z Wielkiego Pieca i ma je Kalito 4
[ciach]

Trochę się nie zgadzam z tą teorią. Wg Piotrka Hedy połączenie z wielkim piecem istniało bezpośrednio od obecnej lokomotywowni. Kiedyś też stacja Starachowice Wsch. Wask. była nieco bliżej obecnego dworca Starachowice Wsch. Połaczenie wyglądało następująco: tor przebiegał od obecnego peronu obok budki drużnika (minimalna skrajnia) potem wchodził w tor PKP (potrójna szyna) - pociagi wąskie jeździły przez pierwszy peron dworca, potem odcinek trójszynowy bocznica do wilkiego pieca.
Zapisane
kalito
Administrator
*****
Długość toru:: 1491 m

W terenie W terenie



kalito1982
« Odpowiedz #13 : 31 Maj 2004, 11:39:56 »
0

No właśnie teraz odcinek toru trójszynowego to by była rzecz nie do przeforsowania. Chociaż... Przyszłość jest wielką zagadką Chichot

Jeśli chodzi o plany na przyszłość odnośnie sieci kolejki w Starachowicach, to nazwijmy rzecz po imieniu - to chyba raczej marzenia, a nie plany Chichot
Zapisane

Pozdrawiam
Kalito
Piszę w miarę poprawnie po polsku.
KarolM.
Czytelnik

Długość toru:: 4 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #14 : 31 Maj 2004, 14:15:30 »
0

Cytat: "kalito"
Współpraca z Wielkim Piecem jest nawiązana. A parowozy... Przypuszczam, że do eksploatacji się nie nadają, a remont kotła i próba to jest duuuuży koszt.


Cieszy mnie, że współpraca jest.  Spoko  A dokładniej mógłbym wiedzieć czy zostało ustalone coś konkretnego w ramach tej współpracy? Jakieś wspólne przedsięwzięcia, imprezy itp. ?
Natomiast jeśli chodzi o parowozy to jest cholernie duży koszt... Nasze muzeum jak sądze nie byłoby w stanie pokryć kosztów renowacji tego parowozu. Muzeum w Skarżysku, które owe parowozy posiada jak na razie pokryła jeden z nich jakąś warstwą antykorozyjną, ale to jak na razie tyle co i nic... A szkoda.  Smutny
Zapisane

Karol M.
emibe
Administrator
*****
Długość toru:: 1018 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #15 : 31 Maj 2004, 22:58:57 »
0

Zaczynając swój wpis zacytuję fragment maila do Andrzeja Tajcherta z przed trzech lat (odpowiedź na zapytanie o SKW z i połączeniu z WP):

Cieszy mnie, że nareszcie coś się dzieje ze starachowicką kolejką. O planach reaktywowania wąskotorówki wyczytałem jakieś dwa miesiące temu w lokalnej prasie. W końcu należałoby wykorzystać tą niewątpliwą atrakcję. Ale trzeba się spieszyć póki jeszcze tory leżą... (cholerka - jakiś proprok czy co? przyp. emibe 05.2004)
Niestety nie dotarłem do wielu materiałów na temat tej kolejki. Były to głównie pojedyncze zdania wplecione w tekst. Z tego, co pamiętam, kolejka planowana była przed wojną, ale zabrakło funduszy na jej budowę. Planowano ją przez Iłżę do Lipska (lub nawet do Solca nad Wisłą). Niestety nie pamiętam gdzie z tym się "spotkałem". Najprawdopodobniej był to cykl wspomnień Aleksandra Pawelca w Tygodniku Starachowickim.
Jako młodzieniec przechadzałem się po rozjazdach starachowickiej wąskotorówki i stacji towarowej (w kierunku lokomotywowni); (...) Niestety nie doczekałem się tej ekscytującej chwili przejażdżki kolejką. Kilka razy w latach 80-tych widziałem przejeżdzającego towarowego. Praktycznie więc jestem świadkiem jak kolejka niszczała. Co prawda podobno były jakieś okazjonalne przejazdy, ale akurat już studiowałem i mało gościłem w Starachowicach.
Z prekazów ustnych wiem, że stacja znajdowała się też za przejazdem ul. Targowej, na tyłach zabudowań ul. Spółdzielczej i Kolejowej i "sięgała" aż do dworca (obecnie stanowiska komunikacji miejskiej i PKS). Nawet stoją płoty (oddzielające dawną stację kolejową). Piszę o tym, ale pewnie Panu już wiadomo, że tam "coś" było. Zresztą pewnie są osoby w Starachowicach, które wiedzą na ten temat wiele więcej i mają jakieś materiały. Niestety nie znam nikogo.
Natomiast o kolejce do Wielkiego Pieca w ogóle nie mam konkretnych informacji. Nie wiem czy chodzi Panu o system kolejek (oczywiście w latach przedwojennych istniały tu w okolicy różne kolejki dowożące drewno do W.P.- fabryczne, ale istniały też kolejki leśne), czy też połączenie kolejki iłżeckiej z W.P. Tu odsyłam do Starostwa...


Jak pewnie niektórzy wiedzą, zajmowałem się jakiś czas temu Wierzbnikiem (dlatego też zostałem zapytany). Robiąc pracę dyplomową '99-00' byłem przekonany, że SKW to przeszłość. Nawet nie snułem planów z jej reaktywacją jedynie co, to wykorzystanie jej nasypów (oraz kolejki do Rudek) na trasy rowerowe.
Czy jest możliwe połączenie SKW z WP? Uważam, że tak. Przede wszystkim zależy od ludzi którzy by się do tego przedwsięwzięcia nie zniechęcali. Owszem pieniądze będą potrzebne, ale bardziej - jak uważam - potrzebna jest determinacja pewnego kręgu osób (władze powiatu, miasta, fundacja, grupa miłośników wąskich torów i przede wszystkim Starachowic).
Owszem będą problemy. Najważniejszy to własności i PKP (a w zasadzie "odsprzedanie" przez PKP swoich dalej sięgających - a nie potrzebnych jej obecnie do niczego - gruntów). Moje uwagi:
1. Kolejkę (chyba) należałoby przeprowadzić między nastawnią a ulicą. Przed nastawnią było kiedyś miejsce, ale teraz są już tam trakcji elektrycznej (lata 80-te) no i jest to teren PKP (a bez całkowitej zmiany mentalności ludzi tam zatrudnionych nie ma co współpracować).
2. W planach ulice Kolejowa i Spółdzielcza były przewidziane jako główna droga wschód-zachód omijająca Rynek. Ją też należy mieć na względzie. Kiedyś planowano wyburzenie zabudowy ul. Spółdzielczej. Wiadomo (i bardzo dobrze) że się tak nie stanie. Dlatego należałoby zmieścić chodnik, ulicę 7 metrową, pas terenu szerokości skrajni KW i ogrodzenie od "pekapa". Nie wykluczone, że należałoby dogadać się z tym ostatnim aby zlikwidować istniejące ogrodzenie i wybudować nowe - bliżej torów (przy słupach trakcyjnych).
Torowisko zamiast ścieżki rowerowej: dolny rysunek http://poznaj.starachowice.org/wierzbnik/obr/przekroje_opis_odw.gif
3. Według mnie wąski tor powinien znajdować się przed dworcem (od strony miasta). Byłby to teren nie kolejowy no i "na widoku".
4. Wykorzystanie szerokiej bocznicy do WP. Znowu się kłania PKP :-(  Dalej jest też problem, bo miasto podobno przeznaczyło teren na sprzedaż!!! (a może jest już po "wszystkim") przy garażach - oczywiście pod garaże. I ponoć koliduje to z bocznicą.
Przebieg można zobaczyć tu: http://poznaj.starachowice.org/wierzbnik/plansze/p11_duza.jpg  należy tylko zastąpić ścieżkę rowerową - torowiskiem...

Dalej jest już Wielki Piec. Ale można iść dalej za ciosem. Kolejką na szlakowisko. Przy wjeździe do WP zwrotnica na prawo i wzdłuż ogrodzenia do skrzyżowania ul. Piłsudzkiego i Na Szlakowisku. Dalej fragmentem tej ulicy (wymagałoby to jej zawężenia - ale jest bardzo szeroka) do okrągłego placu pod szlakowiskiem. Tu runda honorowa wokół placu, by wjechać w "las" na widoczny obecnie ślad po starej kolejce. Koniec nastąpiłby na tyłach policji lub po wykonaniu prac ziemnych przebić się zasypanym wąwozem z powrotem do ul. Na Szlakowisku (poniżej pawilonów).

Marzenia? Dziś może jeszcze tak, ale za trzy lata może nie będzie to bardzo nierealne...
Zapisane
Marcin Przybysz
Gość
« Odpowiedz #16 : 03 Czerwiec 2004, 16:39:14 »
0

i starają się odzyskać m.in. 2 parowozy, które zostały swego czasu wywiezione z terenu Wielkiego Pieca, a znajdują się obecnie w Skarżysku (mają podobno być odremontowane - ale coś im wolno idzie, może się okazać, że ulegną jednak zniszczeniu gdyż nie ma środków na ich renowację  Smutny )  

Karolu!!
Toż FPKW włąśnie odremontowało jeden z nich, i to w dodatku w Rogowie, gdzie obecnie parowozik (zresztą z gustownym logo zakładów starachowickich ) obecnie stacjonuje. Zerknij na www.fpkw.pl  zaraz na stronie tytułowej. Ceną za wypożyczenie z Orła Białego tegoz parowozika, byłoi odrestaurowanie drugiego z nich, i chyba to juz też zrobiono (w zeszłym roku? Paweł się tym zajął?)
Poza tym - ten z Rogowa jest kompletny (nie rozkradziony) i po solidnym remoncie będzie jeździł w Starachowicach. Kiedy? A to już kosmicznie odległy termin, tak kosmiczny jak koszt NG tego egzemplarza.
Pozdraw
MP
Zapisane
KarolM.
Czytelnik

Długość toru:: 4 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #17 : 04 Czerwiec 2004, 11:58:59 »
0

Witam.

Marcinie - to co napisałeś wielce mnie cieszy. Chichot
Nie wiedziałem, że tak się ma sprawa - to co napisałem wcześniej usłyszałem po prostu od jednego z pracowników muzeum, którego pytałem się o tabor wielkiego pieca - co jest, co powinno być itp.  :?
Parowozik natomiast widziałem - bardzo ładnie się prezentuje Chichot
Jak już mówiłem, jestem wielce kontent mogąc słyszeć, że jednak parowoziki nie uległy(ną) zniszczeniu. Chichot
Za powstałe przeze mnie zamieszanie przepraszam  :oops: - po prostu zostałem wprowadzony w błąd - a myślałem, że posiadam dość rzetelne informacje (na przyszłość sam je będę po prostu sprawdzał).

Dzięki wielkie.
Pozdrawiam serdecznie.

Karol M.
Zapisane

Karol M.
Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!