Świat kolejek wąskotorowych SMF
11 Listopad 2019, 20:22:31 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Profil 750mm.pl na facebooku
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1] 2   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Warsztaty na Rozbarku  (Przeczytany 15672 razy)
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2614 m

W terenie W terenie



« : 03 Maj 2017, 11:36:39 »
+1

Przypadkowy znaleziony film https://www.youtube.com/watch?v=RJFJUkvwCWg
Szkoda że to tak niszczeje...
« Ostatnia zmiana: 30 Maj 2019, 13:43:44 wysłane przez Paweł Niemczuk » Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
Tw53 Rudy
Mechanik
***
Długość toru:: 237 m

W terenie W terenie


WMD Rudy


« Odpowiedz #1 : 03 Maj 2017, 12:27:36 »
+1

7:23
Zielone wagony do przewozu cynku ? Skąd one pochodzą ?
Mają jeszcze wzmocnienia na burtach. ciekawe...
Zapisane

Wąski tor pod parą !
WIĆUŚ
Mechanik
***
Długość toru:: 236 m

W terenie W terenie

kolejkowy zawrót głowy


WWW
« Odpowiedz #2 : 03 Maj 2017, 14:06:09 »
+1

To są chyba wagony tarowe do legalizacji wag.
Zapisane

Blog o mojej kolei ogrodowej: http://kolejogrodowa.blogspot.com/
Trabant
Zawiadowca
****
Długość toru:: 401 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #3 : 03 Maj 2017, 15:07:17 »
0

Ale czy wagony tarowe nie powinny być krótsze? Tak by miały bardziej skupiona masę. Na moje oko laika mogą to być węglarki do rozładunku na wywrotnicach.
Swoją drogą ten pasażerski rumun ma właściwie kompletne wnętrze.
Zapisane

PRÓŻ / ŁAD
Paweł Niemczuk
Administrator
*****
Długość toru:: 1646 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #4 : 03 Maj 2017, 16:39:30 »
+1

Zielone wagony to SĄ wagony tarowe. Świadczą o tym choćby napisy na burtach (na zdjęciach i nie widać).
Klasy rumuńskie zostały tam odstawione w roku 2001 w stanie czynnym - nic dziwnego, że są niemal kompletne. Widoczne zniszczenia są efektem dewastacji - mimo tego, że obiekt jest chroniony w przeszłości zdarzyły się włamania. Ich status, w perspektywie średnioterminowej, należy określić jako "oczekujące przywrócenia do ruchu".
Termin przywrócenia ich do ruchu zależy od tego, kiedy zostaną wykonane niezbędne prace w Tarnowskich Górach, po wykonaniu których wagony tej serii będą mogły zacząć kursować na całej linii do Miasteczka Śląskiego.

A co do statusu stacjonującego tam taboru - jest on własnością UM Bytom i stanowi rezerwę strategiczną dla obecnie funkcjonującej części kolei. Część jest przewidziana, jak wspomniałem wcześniej, do przywrócenia do ruchu, część, perspektywicznie, do bycia eksponatami, część do przebudowy na wagony pasażerskie, a część do wykorzystania jako tabor gospodarczy.
Zapisane
Bogdan_KRK
Zawiadowca
****
Długość toru:: 435 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #5 : 03 Maj 2017, 16:51:55 »
+4

Witam! Film robi wrażenie! Wszystko wygląda na w miarę kompletne,czego nie spodziewałbym się w krainie,gdzie nawet kłusującemu koniowi kradną podkowy Mrugnięcie. Szkoda tylko,że Koledzy z SGKW nie informują ,że jest możliwość zwiedzenia Rozbarku. W którymś poście czytałem,że:" Jest to niemożliwe ze względów bezpieczeństwa". A jednak się da... Ale może tylko dla wybranych Złość . A Kol.Andrzej 2110 znowu strzelił babola i to w tytule wątku! Andrzeju,prawidłowa nazwa pojawia się wiele razy. Chyba,że pośpiech ,aby z nami podzielić się filmem,spowodował tzw "drżenie paluszków"  Duży uśmiech. Nie rozbrak,nie rozbratel (dla niezorientowanych, rodzaj mięsa),tylko Rozbark! Ale dzięki za wyszukanie filmu. Pozdrawiam.Bogdan
« Ostatnia zmiana: 03 Maj 2017, 17:08:32 wysłane przez Bogdan_KRK » Zapisane

"Mędrzec ciągle się uczy, głupiec już wie wszystko"
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2614 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #6 : 03 Maj 2017, 17:03:28 »
+1

Wkradł się Czeski błąd. Już poprawione.
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
Ariel Ciechański
Administrator
*****
Długość toru:: 945 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #7 : 03 Maj 2017, 17:24:30 »
+1

Rozbark nie jest w zarzâdzie SGKW, więc pretensje chyba nie do nich...
Zapisane

Pozdr.<br />CAr.<br />
Bogdan_KRK
Zawiadowca
****
Długość toru:: 435 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #8 : 03 Maj 2017, 19:08:41 »
+1

Witam! 
Rozbark nie jest w zarzâdzie SGKW, więc pretensje chyba nie do nich...
Racja Kolego Arielu. Ja pretensji do nikogo nie mam,a zapomniałem,że właścicielem Rozbarku jest UM Bytom.Przepraszam za pomyłkę.Bogdan
Zapisane

"Mędrzec ciągle się uczy, głupiec już wie wszystko"
Paweł Niemczuk
Administrator
*****
Długość toru:: 1646 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #9 : 03 Maj 2017, 22:28:32 »
0

Z plenerem podczas którego zrobiono zdjęcia zaprezentowane na filmie SGKW nie miało nic wspólnego. Ba, nawet nie wiedzieliśmy, że coś takiego organizowano. A jeśli chodzi o wstęp na Warsztaty, to nie jest to proste. UM Bytom niechętnie wydaje zgody na wejścia tam ze względu na stan dachu i grożące niebezpieczeństwo (spadające fragmenty szklanych świetlików). Nawet my, jeśli chcemy tam wejść, musimy szczegółowo wytłumaczyć w jakim celu i nieźle się nastarać.
Zapisane
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2614 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #10 : 03 Maj 2017, 23:53:09 »
0

To że trudno się tam dostać to nie jest nic  złego. W ten sposób potencjalni złodzieje nie mają dostępu.
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
Leśny Dziadek
Dyrektor
*****
Długość toru:: 904 m

W terenie W terenie


http://www.strzelnicahistoryczna.pl


WWW
« Odpowiedz #11 : 09 Maj 2017, 20:08:12 »
+4

Andrzeju... Paweł pisał o oficjalnym wejściu, nie faktycznym...
Zapisane

Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 3895 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #12 : 07 Luty 2018, 19:56:22 »
+2

Zapraszam na wirtualną wycieczkę po Warsztatach: https://www.youtube.com/watch?v=yM-nf3xhv-s
Zapisane

Naprawa nie będzie tania, ale za to zrobiona najgorzej jak się tylko da. - To podstawowa dewiza zakładów remontujących obecnie tabor wąskotorowy. Pamiętaj o tym!
Paweł Niemczuk
Administrator
*****
Długość toru:: 1646 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #13 : 08 Luty 2018, 01:25:05 »
0

Wygląda na to, że to jedna z ostatnich okazji. Wkrótce zacznie się dziać.
Zapisane
Cordylus
Mechanik
***
Długość toru:: 282 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #14 : 11 Luty 2018, 23:03:32 »
0

No właśnie. Co tam się będzie działo?
Słyszałem że warsztaty mają być na coś zaadaptowane, ale nie znam żadnych szczegółów.
Zapisane
Paweł Niemczuk
Administrator
*****
Długość toru:: 1646 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #15 : 30 Maj 2019, 14:53:43 »
+4

23 maja bieżącego roku Urząd Miasta Bytomia ogłosił przetarg zatytułowany "Rewitalizacja obiektów po byłym zakładzie naprawczym zabytkowej Górnośląskiej Kolei Wąskotorowej w Bytomiu".

http://bip.um.bytom.pl/bip/

Pomińmy błąd w tytule, to drobiazg. Co tam napisano?
Otóż rewitalizacja ma polegać na zaadaptowaniu obiektu na przestrzeń wielofunkcyjną. O jakie funkcje chodzi, zapytacie?
- edukacyjne
- wystawiennicze
- kulturalne
- warsztatowe (!)

Przewidziano zachowanie funkcji warsztatowej w hali napraw lokomotyw spalinowych nr 2 (część głównego budynku warsztatów)

Do tego dochodzi gastronomia, hostel w pomieszczeniach dawnej łaźni i scena na wolnym powietrzu.

A teraz co kolejowego się tam ostanie? Otóż urząd miasta zakłada zachowanie torów na terenie otwartym (grupa torów przed wjazdem do hali wagonowni, tory na dziedzińcu między budynkami), acz bez możliwości wjazdu na nie (odcięte). Zostanie zachowany wjazd do hali napraw lokomotyw spalinowych nr 2 (co logiczne, skoro ma tam być warsztat) oraz jeden wjazd do hali wagonowni. Zakłada się zachowanie rezerwy terenu wolnej od zabudowy i kolizji pod budowę peronu i mijanki.
Wszystkie maszyny znajdujące się obecnie na terenie Warsztatów mają być zinwentaryzowane, poddane renowacji i ponownie ustawione w miejscach wskazanych przez UM.

Zakres ingerencji w zastane zabudowania minimalny - przewiduje się rozbiórkę kilku nieoryginalnych i bezstylowych kanciap o minimalnej powierzchni i kubaturze. Wszystkie oryginalne zabudowania zostają. Zakaz stosowania styropianu, nakaz pozostawienie wszelkich murów zewnętrznych w stanie oryginalnym, odtworzenia stolarki okiennej w kształcie zbliżonym do oryginalnego itp.

Subiektywne podsumowanie: widać szacunek dla zastanej substancji i przynajmniej deklaratywną dbałość o szczegóły. UM zakłada wyeksponowanie kolejowej przeszłości obiektu. Co najważniejsze - choć nie jestem z natury pesymistą, to byłem przez lata przekonany, że jedyne, co obiekt czeka, to buldożer. No chyba, że sam się zawali. A tu proszę. Teraz tylko liczyć na to, żeby przetarg został rozstrzygnięty, a oferty nie przekroczyły budżetu.
Zapisane
Paweł Niemczuk
Administrator
*****
Długość toru:: 1646 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #16 : 31 Maj 2019, 04:27:02 »
+3

Zdaje się, że chyba zapomniałem napisać o skali przedsięwzięcia: teren objęty rewitalizacją: coś koło 3 hektarów, z czego jeden hektar to same hale. To, co pod dachem. Wartość przedsięwzięcia: dziesiątki milionów złotych.

Nie chcę żeby wyszło, że się chwalę, że "moja" kolej jest naj- lepsza, większa itd. Ale rozbarskie warsztaty to jest coś, co nie ma porównania w skali obecnej Polski. Zupełnie serio. Nawet zupełnie słuszne Krośniewice to przy tym małe miki. Oto link do planu:

http://bip.um.bytom.pl/zalacznik?idZalacznika=1357786


* warsztaty-przetarg.jpg (94.02 KB, 735x1066 - wyświetlony 157 razy.)
« Ostatnia zmiana: 31 Maj 2019, 04:41:35 wysłane przez Paweł Niemczuk » Zapisane
lisiogonek
Mechanik
***
Długość toru:: 292 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #17 : 31 Maj 2019, 10:26:23 »
0

Napisałeś że ma tam być mijanka w przyszłości. Czy oznacza to połączenie do sieci , czy też ma powstać jakaś niezależna sieć ?
Zapisane

TWKP : LKM 26004 - już pod parą!
Paweł Niemczuk
Administrator
*****
Długość toru:: 1646 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #18 : 31 Maj 2019, 13:27:45 »
0

Urząd Miasta Bytomia zakłada, że w przyszłości (bliżej nieokreślonej) połączenie z obecnie istniejącą linią zostanie odtworzone.
Zapisane
Piottr_tt
Minister
******
Długość toru:: 1865 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #19 : 31 Maj 2019, 16:12:45 »
0

Czy tam po drodze w tak zwanym międzyczasie nie zdjęto przypadkiem wiaduktu nad nieistniejącym tramwajem?

Ile to by było kilometrów do odbudowy i czy wyłącznie w granicach miasta Bytom?
« Ostatnia zmiana: 31 Maj 2019, 16:20:18 wysłane przez Piottr_tt » Zapisane

Pozdrawiam, Piottr
Nowa galeria foto -  http://wedrownosc.flog.pl
Strony: [1] 2   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!