andrzej2110
|
 |
« : 03 Maj 2017, 11:36:39 » |
+1
|
Przypadkowy znaleziony film https://www.youtube.com/watch?v=RJFJUkvwCWgSzkoda że to tak niszczeje...
|
|
« Ostatnia zmiana: 30 Maj 2019, 13:43:44 wysłane przez Paweł Niemczuk »
|
Zapisane
|
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie pr
|
|
|
Tw53 Rudy
|
 |
« Odpowiedz #1 : 03 Maj 2017, 12:27:36 » |
+1
|
7:23 Zielone wagony do przewozu cynku ? Skąd one pochodzą ? Mają jeszcze wzmocnienia na burtach. ciekawe...
|
|
|
Zapisane
|
Wąski tor pod parą ! |13 czynnych parowozów|1 w naprawie|3 oczekujące naprawy|
|
|
|
WIĆUŚ
|
 |
« Odpowiedz #2 : 03 Maj 2017, 14:06:09 » |
+1
|
To są chyba wagony tarowe do legalizacji wag.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Trabant
|
 |
« Odpowiedz #3 : 03 Maj 2017, 15:07:17 » |
0
|
Ale czy wagony tarowe nie powinny być krótsze? Tak by miały bardziej skupiona masę. Na moje oko laika mogą to być węglarki do rozładunku na wywrotnicach. Swoją drogą ten pasażerski rumun ma właściwie kompletne wnętrze.
|
|
|
Zapisane
|
PRÓŻ / ŁAD
|
|
|
Paweł Niemczuk
|
 |
« Odpowiedz #4 : 03 Maj 2017, 16:39:30 » |
+1
|
Zielone wagony to SĄ wagony tarowe. Świadczą o tym choćby napisy na burtach (na zdjęciach i nie widać). Klasy rumuńskie zostały tam odstawione w roku 2001 w stanie czynnym - nic dziwnego, że są niemal kompletne. Widoczne zniszczenia są efektem dewastacji - mimo tego, że obiekt jest chroniony w przeszłości zdarzyły się włamania. Ich status, w perspektywie średnioterminowej, należy określić jako "oczekujące przywrócenia do ruchu". Termin przywrócenia ich do ruchu zależy od tego, kiedy zostaną wykonane niezbędne prace w Tarnowskich Górach, po wykonaniu których wagony tej serii będą mogły zacząć kursować na całej linii do Miasteczka Śląskiego.
A co do statusu stacjonującego tam taboru - jest on własnością UM Bytom i stanowi rezerwę strategiczną dla obecnie funkcjonującej części kolei. Część jest przewidziana, jak wspomniałem wcześniej, do przywrócenia do ruchu, część, perspektywicznie, do bycia eksponatami, część do przebudowy na wagony pasażerskie, a część do wykorzystania jako tabor gospodarczy.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Bogdan_KRK
|
 |
« Odpowiedz #5 : 03 Maj 2017, 16:51:55 » |
+4
|
Witam! Film robi wrażenie! Wszystko wygląda na w miarę kompletne,czego nie spodziewałbym się w krainie,gdzie nawet kłusującemu koniowi kradną podkowy  . Szkoda tylko,że Koledzy z SGKW nie informują ,że jest możliwość zwiedzenia Rozbarku. W którymś poście czytałem,że:" Jest to niemożliwe ze względów bezpieczeństwa". A jednak się da... Ale może tylko dla wybranych  . A Kol.Andrzej 2110 znowu strzelił babola i to w tytule wątku! Andrzeju,prawidłowa nazwa pojawia się wiele razy. Chyba,że pośpiech ,aby z nami podzielić się filmem,spowodował tzw "drżenie paluszków"  . Nie rozbrak,nie rozbratel (dla niezorientowanych, rodzaj mięsa),tylko Rozbark! Ale dzięki za wyszukanie filmu. Pozdrawiam.Bogdan
|
|
« Ostatnia zmiana: 03 Maj 2017, 17:08:32 wysłane przez Bogdan_KRK »
|
Zapisane
|
"Mędrzec ciągle się uczy, głupiec już wie wszystko"
|
|
|
andrzej2110
|
 |
« Odpowiedz #6 : 03 Maj 2017, 17:03:28 » |
+1
|
Wkradł się Czeski błąd. Już poprawione.
|
|
|
Zapisane
|
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie pr
|
|
|
Ariel Ciechański
|
 |
« Odpowiedz #7 : 03 Maj 2017, 17:24:30 » |
+1
|
Rozbark nie jest w zarzâdzie SGKW, więc pretensje chyba nie do nich...
|
|
|
Zapisane
|
Pozdr.<br />CAr.<br /> 
|
|
|
Bogdan_KRK
|
 |
« Odpowiedz #8 : 03 Maj 2017, 19:08:41 » |
+1
|
Witam! Rozbark nie jest w zarzâdzie SGKW, więc pretensje chyba nie do nich...
Racja Kolego Arielu. Ja pretensji do nikogo nie mam,a zapomniałem,że właścicielem Rozbarku jest UM Bytom.Przepraszam za pomyłkę.Bogdan
|
|
|
Zapisane
|
"Mędrzec ciągle się uczy, głupiec już wie wszystko"
|
|
|
Paweł Niemczuk
|
 |
« Odpowiedz #9 : 03 Maj 2017, 22:28:32 » |
0
|
Z plenerem podczas którego zrobiono zdjęcia zaprezentowane na filmie SGKW nie miało nic wspólnego. Ba, nawet nie wiedzieliśmy, że coś takiego organizowano. A jeśli chodzi o wstęp na Warsztaty, to nie jest to proste. UM Bytom niechętnie wydaje zgody na wejścia tam ze względu na stan dachu i grożące niebezpieczeństwo (spadające fragmenty szklanych świetlików). Nawet my, jeśli chcemy tam wejść, musimy szczegółowo wytłumaczyć w jakim celu i nieźle się nastarać.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
andrzej2110
|
 |
« Odpowiedz #10 : 03 Maj 2017, 23:53:09 » |
0
|
To że trudno się tam dostać to nie jest nic złego. W ten sposób potencjalni złodzieje nie mają dostępu.
|
|
|
Zapisane
|
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie pr
|
|
|
Leśny Dziadek
|
 |
« Odpowiedz #11 : 09 Maj 2017, 20:08:12 » |
+4
|
Andrzeju... Paweł pisał o oficjalnym wejściu, nie faktycznym...
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Kucyk
|
 |
« Odpowiedz #12 : 07 Luty 2018, 19:56:22 » |
+2
|
Zapraszam na wirtualną wycieczkę po Warsztatach: https://www.youtube.com/watch?v=yM-nf3xhv-s
|
|
|
Zapisane
|
Żadna namiętność nie odziera umysłu równie skutecznie ze wszystkich władz działania i myślenia, co strach. (Edmund Burke)
|
|
|
Paweł Niemczuk
|
 |
« Odpowiedz #13 : 08 Luty 2018, 01:25:05 » |
0
|
Wygląda na to, że to jedna z ostatnich okazji. Wkrótce zacznie się dziać.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Cordylus
|
 |
« Odpowiedz #14 : 11 Luty 2018, 23:03:32 » |
0
|
No właśnie. Co tam się będzie działo? Słyszałem że warsztaty mają być na coś zaadaptowane, ale nie znam żadnych szczegółów.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Paweł Niemczuk
|
 |
« Odpowiedz #15 : 30 Maj 2019, 14:53:43 » |
+4
|
23 maja bieżącego roku Urząd Miasta Bytomia ogłosił przetarg zatytułowany "Rewitalizacja obiektów po byłym zakładzie naprawczym zabytkowej Górnośląskiej Kolei Wąskotorowej w Bytomiu". http://bip.um.bytom.pl/bip/Pomińmy błąd w tytule, to drobiazg. Co tam napisano? Otóż rewitalizacja ma polegać na zaadaptowaniu obiektu na przestrzeń wielofunkcyjną. O jakie funkcje chodzi, zapytacie? - edukacyjne - wystawiennicze - kulturalne - warsztatowe (!) Przewidziano zachowanie funkcji warsztatowej w hali napraw lokomotyw spalinowych nr 2 (część głównego budynku warsztatów) Do tego dochodzi gastronomia, hostel w pomieszczeniach dawnej łaźni i scena na wolnym powietrzu. A teraz co kolejowego się tam ostanie? Otóż urząd miasta zakłada zachowanie torów na terenie otwartym (grupa torów przed wjazdem do hali wagonowni, tory na dziedzińcu między budynkami), acz bez możliwości wjazdu na nie (odcięte). Zostanie zachowany wjazd do hali napraw lokomotyw spalinowych nr 2 (co logiczne, skoro ma tam być warsztat) oraz jeden wjazd do hali wagonowni. Zakłada się zachowanie rezerwy terenu wolnej od zabudowy i kolizji pod budowę peronu i mijanki. Wszystkie maszyny znajdujące się obecnie na terenie Warsztatów mają być zinwentaryzowane, poddane renowacji i ponownie ustawione w miejscach wskazanych przez UM. Zakres ingerencji w zastane zabudowania minimalny - przewiduje się rozbiórkę kilku nieoryginalnych i bezstylowych kanciap o minimalnej powierzchni i kubaturze. Wszystkie oryginalne zabudowania zostają. Zakaz stosowania styropianu, nakaz pozostawienie wszelkich murów zewnętrznych w stanie oryginalnym, odtworzenia stolarki okiennej w kształcie zbliżonym do oryginalnego itp. Subiektywne podsumowanie: widać szacunek dla zastanej substancji i przynajmniej deklaratywną dbałość o szczegóły. UM zakłada wyeksponowanie kolejowej przeszłości obiektu. Co najważniejsze - choć nie jestem z natury pesymistą, to byłem przez lata przekonany, że jedyne, co obiekt czeka, to buldożer. No chyba, że sam się zawali. A tu proszę. Teraz tylko liczyć na to, żeby przetarg został rozstrzygnięty, a oferty nie przekroczyły budżetu.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Paweł Niemczuk
|
 |
« Odpowiedz #16 : 31 Maj 2019, 04:27:02 » |
+3
|
Zdaje się, że chyba zapomniałem napisać o skali przedsięwzięcia: teren objęty rewitalizacją: coś koło 3 hektarów, z czego jeden hektar to same hale. To, co pod dachem. Wartość przedsięwzięcia: dziesiątki milionów złotych. Nie chcę żeby wyszło, że się chwalę, że "moja" kolej jest naj- lepsza, większa itd. Ale rozbarskie warsztaty to jest coś, co nie ma porównania w skali obecnej Polski. Zupełnie serio. Nawet zupełnie słuszne Krośniewice to przy tym małe miki. Oto link do planu: http://bip.um.bytom.pl/zalacznik?idZalacznika=1357786
|
|
« Ostatnia zmiana: 31 Maj 2019, 04:41:35 wysłane przez Paweł Niemczuk »
|
Zapisane
|
|
|
|
lisiogonek
|
 |
« Odpowiedz #17 : 31 Maj 2019, 10:26:23 » |
0
|
Napisałeś że ma tam być mijanka w przyszłości. Czy oznacza to połączenie do sieci , czy też ma powstać jakaś niezależna sieć ?
|
|
|
Zapisane
|
TWKP : LKM 26004 - już pod parą!
|
|
|
Paweł Niemczuk
|
 |
« Odpowiedz #18 : 31 Maj 2019, 13:27:45 » |
0
|
Urząd Miasta Bytomia zakłada, że w przyszłości (bliżej nieokreślonej) połączenie z obecnie istniejącą linią zostanie odtworzone.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Piottr_tt
|
 |
« Odpowiedz #19 : 31 Maj 2019, 16:12:45 » |
0
|
Czy tam po drodze w tak zwanym międzyczasie nie zdjęto przypadkiem wiaduktu nad nieistniejącym tramwajem?
Ile to by było kilometrów do odbudowy i czy wyłącznie w granicach miasta Bytom?
|
|
« Ostatnia zmiana: 31 Maj 2019, 16:20:18 wysłane przez Piottr_tt »
|
Zapisane
|
|
|
|
|