Brecht
Młotkowy
Długość toru:: 130 m
W terenie
ส็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็
|
|
« : 21 Września 2018, 19:34:39 » |
+1
|
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
2xm
|
|
« Odpowiedz #1 : 21 Września 2018, 21:18:24 » |
+1
|
Na razie niezbyt jest o czym sądzić. Można co najwyżej życzyć powodzenia i czekać na jakiekolwiek informacje.
|
|
|
Zapisane
|
Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
|
|
|
KLAN PALUCHOWSKICH
|
|
« Odpowiedz #2 : 23 Września 2018, 17:56:37 » |
+3
|
Tutaj zasadniczy wpływ na ocenę inicjatywy ma relacja ekipy z FBKL. Jeśli jest zgoda i poparcie FBKL to tylko kibicować ale jeśli ktoś zamierza robić FBKL konkurencję jak onegdaj konkurencyjne ekipy w Krosniewicach to jest to słabe.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Paweł Niemczuk
|
|
« Odpowiedz #3 : 25 Września 2018, 16:04:39 » |
0
|
Oczywiście wiele zależy od relacji pomiędzy organizacjami. Nie sądzę jednak aby automatycznie były one dla siebie konkurencją. Znam przypadki, gdy np. w UK na jednej linii kolejowej działają, z powodzeniem, 3 organizacje miłośnicze i wszystkie 3 wykonują przewozy. I nie tylko nie konkurują ze sobą, co raczej wzajemnie nakręcają sobie koniunkturę. Ponadto ze względu na oddalenie przestrzenne raczej nie będą bezpośrednio ze sobą konkurowały (podobnie, jak nie konkurują ze sobą dwa ocalałe fragmenty GKW - w Rudach i Bytomiu - niby blisko, ale jednak daleko).
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Brecht
Młotkowy
Długość toru:: 130 m
W terenie
ส็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็
|
|
« Odpowiedz #4 : 25 Września 2018, 21:31:02 » |
0
|
Równolegle jeszcze inne stowarzyszenie stara się o przejęcie szlaku z chyba dość podobną koncepcją
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Kucyk
|
|
« Odpowiedz #5 : 25 Września 2018, 22:20:27 » |
+3
|
Ludzie dzielą się na wizjonerów i realistów. Wizjonerzy patrzą daleko w przyszłość, zaś na realistów, gdy wizje się nie powiodą, zwalać mogą niepowodzenie - "bo wykrakali". Znając polski genotyp odpowiedzialny za kompulsywną skłonność do zawiści i dokładania wszelkich starań aby somsiad miał mniej niż ja, jakoś nie wierzę we współpracę i dobre relacje między organizacjami - słowem mi to pachnie taką wojną o tory że kamień (tłuczeń) na kamieniu nie zostanie. I teraz pytanie podchwytliwe: do której grupy wymienionej na początku posta się zaliczam?
|
|
|
Zapisane
|
Żadna namiętność nie odziera umysłu równie skutecznie ze wszystkich władz działania i myślenia, co strach. (Edmund Burke)
|
|
|
janeczek
|
|
« Odpowiedz #6 : 25 Września 2018, 22:40:36 » |
+3
|
Moim skromnym zdaniem do obu, w skrócie ... rewizjonista.
|
|
« Ostatnia zmiana: 26 Września 2018, 11:49:29 wysłane przez janeczek »
|
Zapisane
|
|
|
|
Paweł Niemczuk
|
|
« Odpowiedz #7 : 26 Września 2018, 17:23:45 » |
0
|
Rewizjonista. I to jeszcze z Bonn ....
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Doctor
|
|
« Odpowiedz #8 : 27 Września 2018, 23:03:34 » |
0
|
A moim zdaniem konkurencja (ale zdrowa, a nie "somsiedzka") dobrze by Fundacji zrobiła - jak to zwykle w biznesie bywa ;-)
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Brecht
Młotkowy
Długość toru:: 130 m
W terenie
ส็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็
|
|
« Odpowiedz #9 : 06 Października 2018, 08:54:13 » |
+2
|
Z facebooka: https://www.facebook.com/events/1032451180271075/"Pierwsza akcja „Siekierezady” w Duszatynie czyli krzakobranie " "Akcja ma na celu uporządkowanie terenu stacji wąskotorowej w Duszatynie oraz jeśli wystarczy nam czasu to też toru od stacji Duszatyn do mostu na końcu miejscowości Duszatyn. Wycinamy wszystkie krzaki bo głównie one będą na torze w promieniu 1,5m od osi toru. Kosimy także trawę na torach tak aby jak najlepiej odkryć same tory. Ponieważ kolejka póki co nie ma wiele własnego sprzętu każdy kto pojawi się na miejscu z własną kosą spalinową, łopaty, grabiami lub czymkolwiek co mogłoby pomóc będzie miłe widziany. Choć każdy kto chciałby pomóc będzie miłe widziany 😀 Ze swojej strony gwarantujemy miłą atmosferę, ognisko z gałęzi które uzbieramy i przejazd drezynką ręczną po torze który uda nam się odkopać z krzaków... 😉"
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Brecht
Młotkowy
Długość toru:: 130 m
W terenie
ส็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็
|
|
« Odpowiedz #10 : 08 Października 2018, 13:44:49 » |
+1
|
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
|
Piottr_tt
|
|
« Odpowiedz #12 : 16 Października 2018, 15:35:19 » |
+1
|
Zdaje się że gdzieś już pytałem - a skąd tabor trakcyjny jest?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Brecht
Młotkowy
Długość toru:: 130 m
W terenie
ส็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็
|
|
« Odpowiedz #13 : 17 Października 2018, 10:54:13 » |
+6
|
Na tę chwilę: Wls180 - 42 http://enkol.pl/Tabor:Lw-004792Wls50 z KWK Borynia 2Wls50 z cegielni Stare Kurowo Wmc 28 z Mławy Wagon osobowy z 1928 roku z Zagnańskiej KL Wagon towarowy z 1918 roku z Tramwajów Łódzkich (niestety nie ma praktycznie podwozia, same pudło) 2 wagony z kolei KWK Kazimierz - Juliusz do wożenia kamienia Drezyna ręczna z KL Pionki (przekuta z 600mm na 750mm) biorąca udział w odkrzaczaniu w Duszatynie w miniony weekend Kilka mniejszych pojazdów m.in wózki torowe, koleby, kopalniane wagoniki techniczne, małe wagoniki z kolejek cegielnianych i torfowych Cały czas są też prowadzone poszukiwania i rozmowy dot przekazania lub kupna taboru (szczególnie wagonów osobowych) w Polsce i za granicą. p.s. Materiał wideo z przejazdów drezynką: https://www.youtube.com/watch?v=zBL01r5Ei-k
|
|
« Ostatnia zmiana: 17 Października 2018, 13:31:13 wysłane przez Brecht »
|
Zapisane
|
|
|
|
Kucyk
|
|
« Odpowiedz #14 : 13 Grudnia 2018, 20:54:06 » |
+11
|
Jak większość już zapewne wie spotkanie z wójtem Komańczy, które miało przynajmniej "teoretycznie" być początkiem działań samorządowo-społecznikowskich przy wskrzeszaniu nieczynnych fragmentów kolei bieszczadzkiej, odbyło się w poniedziałek. Czy było merytoryczne, czy też nie - tego nie osądzę, bo całości nie znam. Jedno tylko skwituję: jak można było się domyślać, a i różne opinie wygłoszone na Internetach po spotkaniu przez dwóch antagonistów Piotrów to potwierdzają, skończyło się po polsku. Co to znaczy - myślę, że się domyślicie. A kto jest największym zwycięzcą? Myślę że FBKL. Bo nie musi się na razie martwić o zaangażowanie w zwalczanie niechcianej konkurencji - konkurencja sama się skutecznie zwalcza. Takie to życie podłe...
|
|
|
Zapisane
|
Żadna namiętność nie odziera umysłu równie skutecznie ze wszystkich władz działania i myślenia, co strach. (Edmund Burke)
|
|
|
Paweł Niemczuk
|
|
« Odpowiedz #15 : 16 Grudnia 2018, 03:08:18 » |
+4
|
Smutek czarny i gęsty jak smoła przepełnia me drżące serduszko. Któryż to już podobny przypadek na kartach wielkiej księgi dziejów ratowania polskich kolei?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Euro2222
Nowicjusz
Długość toru:: 35 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #16 : 24 Marca 2019, 08:35:43 » |
+1
|
http://fundacja.komancza.org.pl/Proszę uważnie posłuchać wywiad dla radia na tej stronie... Rezerwojcie czas i zapraszamy
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Misza
Młotkowy
Długość toru:: 136 m
W terenie
750 czytam od dawna
|
|
« Odpowiedz #17 : 06 Lipca 2019, 00:50:14 » |
0
|
Rezerwujcie czas i zapraszamy
No chętnie. byłem dwa dni w Komanczy ale jak czytam na świeżej tablicy turystycznej: "Nasyp nieistniejacej kolejki waskotorowej" i strzałka..5km.. to mi sie odechciało iść na ten kolejkowy cmentarz.. trochę nie wiedziałem ze jestem tak blisko działań, trochę koleżanki przeszkadzały. Ale info żadnego nie było. Ps w/w tablica /do poprawienia/ jest gdzies przy wyjsciu ze skweru pod kościołem, niedaleko PKP pozdrawiam Zapaleńców M
|
|
|
Zapisane
|
Misza
|
|
|
|