Świat kolejek wąskotorowych SMF
29 Marzec 2024, 06:31:44 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Serwer FTP już działa! Szczegóły na forum.
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Lyd2 24599/82  (Przeczytany 6318 razy)
Marek Sz
SGKW
*
Długość toru:: 321 m

W terenie W terenie


« : 30 Sierpień 2019, 18:23:53 »
0

Porządkuję ostatnio informacji nt. Lyd2 wg danych z odpisu księgi fabrycznej zakładów Faur. Wynika z niej, że w 1982, dokładnie 14.08.82 została wysłana do Polski do nieustalonego zakładu lokomotywa o numerze 24599/1982 i oznaczeniu, zapewne niepewnym CX-01. Czy ktoś z Was natrafił na wzmiankę o takiej lokomotywie albo ma podejrzenia które zakłady (cukrownie??) mogą wchodzić w grę?
Zapisane
andrzej84
Zawiadowca
****
Długość toru:: 432 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #1 : 31 Sierpień 2019, 20:12:52 »
0

W Jędrzejowie stoi Lyd2 o oznaczeniu CK01  z 1982 roku. Ale skoro ma być CX to chyba raczej nie ta chyba, że jakiś błąd się wkradł.
Zapisane
majster
Mechanik
***
Długość toru:: 168 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #2 : 01 Wrzesień 2019, 10:18:42 »
0

Tylko że ta Lyd2 co stoi w Jędrzejowie ma numer fabryczny 24600 więc to na pewno nie ten lok.
Zapisane
Marek Sz
SGKW
*
Długość toru:: 321 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #3 : 01 Wrzesień 2019, 13:27:13 »
0

24600 była zbudowana na podstawie tego samego zamówienia i wysłana do Polski tego samego dnia, więc zakładam, że pojechały tym samym transportem. Zastanawiam się która jeszcze cukrownia mogła mieć w 1982 zapotrzebowanie na taką lokomotywę. Druga sprawa to czy oznaczenie na pewno jest prawdziwe czy tylko wpisane "na pałe" a lokomotywa nie była przeznaczona dla cukrowni, ale dla któreś z kolej przemysłowych na Śląsku lub pod Częstochową.
« Ostatnia zmiana: 01 Wrzesień 2019, 13:41:01 wysłane przez Marek Sz » Zapisane
majster
Mechanik
***
Długość toru:: 168 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #4 : 01 Wrzesień 2019, 15:49:21 »
0

A czy w tej księdze oprócz daty wysyłki są jeszcze jakieś dane np. szerokość toru lub stacja docelowa transportu?
Zapisane
Marek Sz
SGKW
*
Długość toru:: 321 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #5 : 01 Wrzesień 2019, 16:28:19 »
0

Niestety nie. W tych materiałach które dostałem jesl tylko numer seryjny, numer zamówienia wewnętrznego, "nazwa" czyli dane na tabliczce z oznaczeniem - trochę namieszane, bo np niektóre L45H dla przemysłu mialy "Hutta 7" czy "Hutta 6" a L30H dla Zbierska i Gosławic mają w tej pozycji wpisane "Lyd2-02 ZAKL-DOL" i "Lyd2-01 ZAKL-DOL"
Zapisane
majster
Mechanik
***
Długość toru:: 168 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #6 : 01 Wrzesień 2019, 19:22:09 »
+4

Huta 6 czy 7 przy L45H to nic dziwnego, przecież nowe loki tego typu dostarczane były do Huty Pokój, Florian czy Kościuszko, a to, że L30H ze Zbierska i Gosławic mają wpisane ZAKL-DOL to też jest jak najbardziej zgodne z prawdą, obydwa były dostarczone jako nowe dla zakładów dolomitowych w Bytomiu na 785 mm, po 3 latach odkupiło je PKP i przebudowało w Śmiglu na 750 mm, po czym otrzymały numery PKP 102 i 103, w 1985 roku 102 sprzedano do C. Gosławice, a 103 do C. Zbiersk.
Zapisane
Marek Sz
SGKW
*
Długość toru:: 321 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #7 : 01 Wrzesień 2019, 19:39:19 »
0

Wielkie dzięki za uzupełnienie historii tych loków Kiedy one trafiły do PKP? W 1983 czy 1984? "Hutta 6" itp dziwią mnie ze względu na niekonsekwencję w nazewnictwie, bo lokomotywy dla górnośląskiego przemysłu miały zwykle oznaczenie HX/HXX lub KX/KXX. Masz może jakieś informacje o Lyd2 HK-01 i 02? W późniejszym okresie te maszyny trafiły do huty 1 maja, ale jak się okazało moje notatki w tym zakresie są nieprecyzyjne.
Zapisane
majster
Mechanik
***
Długość toru:: 168 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #8 : 01 Wrzesień 2019, 20:31:33 »
0

Żeby nie odbiegać od zasadniczego tematu napisałem Tobie wiadomość na priv.
Zapisane
Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!