Marek Sz
SGKW

Długość toru:: 321 m
W terenie
|
 |
« : 16 Kwiecień 2020, 11:20:07 » |
0
|
Czołem
Poszukuję numerów fabrycznych i lat budowy dla paru przemysłowych L45H eksploatowanych w Rumunii: L45H-031, L45H-033, L45H-034, L45H-036, L45H-043, L45H-044, L45H-045, L45H-057, L45H-058, L45H-080, L45H-082, L45H-099.
Może ktoś z Was natrafił na nie w publikacjach lub ma je w swoich notatkach
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
WL
|
 |
« Odpowiedz #1 : 16 Kwiecień 2020, 14:20:28 » |
0
|
Poszukuję numerów fabrycznych i lat budowy dla paru przemysłowych L45H eksploatowanych w Rumunii: L45H-031, L45H-033, L45H-034, L45H-036, L45H-043, L45H-044, L45H-045, L45H-057, L45H-058, L45H-080, L45H-082, L45H-099.
L45H-057: U23A 22178, 1972r. L45H-058: U23A 22851, 1978r. Źródło: https://www.kisvasut.hu/jarmulista/view_lista.php?kbk=2485,25Część pozostałych lokomotyw należy do zakładu w miejscowości Govora - CIECH SODA ROMANIA. Jak nazwa wskazuje zakład należy do polskiej grupy Ciech: https://ciechgroup.com/grupa-ciech/spolki-grupy-ciech/ciech-soda-romania/Może warto do nich napisać...
|
|
« Ostatnia zmiana: 16 Kwiecień 2020, 14:29:58 wysłane przez WL »
|
Zapisane
|
Pozdrawiam,<br /><br />Wojciech Lemański
|
|
|
Marek Sz
SGKW

Długość toru:: 321 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #2 : 16 Kwiecień 2020, 16:40:04 » |
0
|
Dzięki. 058 przeoczyłem. 057 wydaje sie błedny. Taki sam numer ma Lxd2-313 w Gnieźnie
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Tw53 Rudy
|
 |
« Odpowiedz #3 : 04 Październik 2021, 23:43:57 » |
+1
|
Czyżby się odnalazł Lxd2-242? Autor filmu nagrał ją stojącą na terenie warsztatu remontowego, gdzie przeszła remont i miała być sprzedana do Azji. Stoi w Râmnicul Vâlcea Link: https://youtu.be/6zKkkGtdNhMPolecam tego użytkownika, ponieważ nagrywa Rumuńskie wąskotorówki w tym ostatnie przemysłowe L45H.
|
|
|
Zapisane
|
Wąski tor pod parą ! |13 czynnych parowozów|1 w naprawie|3 oczekujące naprawy|
|
|
|
Paweł Niemczuk
|
 |
« Odpowiedz #4 : 05 Październik 2021, 01:06:40 » |
0
|
Coś mi odnośnie 242 nie pasuje. Wg. zgromadzonych danych 242 to L45H-25012, która numer 242 nosi od początku swojej kariery, czyli od roku 1985, a obecnie znajduje się albo w Mławie, albo w Sochaczewie (mam lekkie zaległości z aktualizacją danych): https://enkol.pl/Tabor:Lw-00292Jesteś pewien, że to 242 się zgubiła, a nie jakaś inna?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Tw53 Rudy
|
 |
« Odpowiedz #5 : 05 Październik 2021, 08:46:35 » |
0
|
Numer 242 potwierdza jedynie tabliczka naprawcza na boku lokomotywy. Czyli jeżeli to nie 242, to trzeba sprawdzić historię Lxd2 sprzedanych za granicę.
|
|
|
Zapisane
|
Wąski tor pod parą ! |13 czynnych parowozów|1 w naprawie|3 oczekujące naprawy|
|
|
|
|
dobrzyn
|
 |
« Odpowiedz #7 : 05 Październik 2021, 13:16:25 » |
+1
|
242 to lokomotywa z ostatnich dostaw, z ryflowaną budką, klapą, tłoczonymi drzwiami i wąskimi drzwiami czołowymi.
|
|
|
Zapisane
|
Trabant 1.3 '91 "Stanisław" Trabant 601 '66 "Dziadek" Romet 100 '83 "Henio"
|
|
|
Szymek
|
 |
« Odpowiedz #8 : 08 Październik 2021, 08:17:15 » |
+1
|
Jak pisał powyżej 'dobrzyn' - 242 jest ma bardzo charakterystyczny wygląd zewnętrzny, więc to nie ona. A z numerkami to ... wiadomo. W internecie znalazłem ponadto azjatycki wpis dotyczący L45H - 241 - również numer pojazdu "ryflowanego" z ostatniej serii (jeżdżący obecnie w Śmiglu) i także naprawiany przez NEWAG RACON. Wygląda więc na to, że numery po tych modernizacjach / naprawach są "od czapy" i z numeracja Lxd2 ex PKP nie mają wiele wspólnego. Poniżej zrzuty z ekranu (to jest TWEET - więc pewnie po czasie zniknie).   Dla porównania zdjęcie 242 wykonane w Mławie 21.10.2010: 
|
|
« Ostatnia zmiana: 08 Październik 2021, 09:13:41 wysłane przez Szymek »
|
Zapisane
|
|
|
|
Jsz
|
 |
« Odpowiedz #9 : 10 Październik 2021, 12:58:32 » |
0
|
Natrafiłem jeszcze na takie zdjęcie tej maszyny: https://www.flickr.com/photos/164907477@N06/46458694922/Należy zwrócić uwagę że zarówno ta niby 241 jaki 242 mają kratkę żaluzji filtra powietrza skróconą o jeden segment a drzwi do przedziału silnikowego po drugiej stronie są doposażone również w żaluzję i filtr powietrza, co sugeruje że mają zabudowane silniki Wola H12 lub H12A , co daje pewność że albo zostały w PL zmodernizowane lub faktycznie pochodzą z PKP lub z polskiego przemysłu. Według mnie jest to bardzo ciekawa historia wymagająca wyjaśnienia.
|
|
« Ostatnia zmiana: 10 Październik 2021, 13:06:33 wysłane przez Jsz »
|
Zapisane
|
"Kto jest głuchy, ślepy i milczy, ten żyje sto lat w spokoju".
|
|
|
Jsz
|
 |
« Odpowiedz #10 : 16 Październik 2021, 17:17:21 » |
+4
|
Wydaje mi się że rozwiązałem zagadkę pochodzenia tych dwóch L45H, otóż dokładnie analizując szczegóły konstrukcyjne obydwu maszyn doszedłem do wniosku że maszyna z numerem 241 to dawna Lxd2-338 z WMD Śmigiel ,a maszyna z numerem 242 to dawna Lxd2-326 pochodząca z również z WMD Śmigiel. Szkoda że poprzedni właściciel działał tak krótkowzrocznie i z chęci łatwego ale krótkotrwałego zysku sprzedał te lokomotywy na zachód. W tych czasach choćby nawet najbardziej rozwalona Lxd2 lub chociaż wózki z niej są doskonałym źródłem części zamiennych do lokomotyw całych i będących jeszcze w ruchu. Bo skąd np. zdobyć obecnie przekładnię hydrauliczną i rozdzielczą, wały zestawy kołowe z przekładniami osiowymi, ramy wózków, są to rzeczy bezcenne i nie do pozyskania.
|
|
|
Zapisane
|
"Kto jest głuchy, ślepy i milczy, ten żyje sto lat w spokoju".
|
|
|
dobrzyn
|
 |
« Odpowiedz #11 : 18 Październik 2021, 07:12:41 » |
+2
|
Oczywiście masz rację. Ale żeby potrzebować części trzeba jeszcze jeździć. Stojące albo wyjeżdżające raz do roku lokomotywy części raczej nie potrzebują...
|
|
|
Zapisane
|
Trabant 1.3 '91 "Stanisław" Trabant 601 '66 "Dziadek" Romet 100 '83 "Henio"
|
|
|
AXEL
|
 |
« Odpowiedz #12 : 23 Październik 2021, 13:44:45 » |
0
|
Ta z Rumunii nadal jest na sprzedaż. Jedyne 200 tys ojro.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
|