[sprostowanie]: Stacja Piaseczno znajdowała się na południowo-wschodnim narożniku ulic Chyliczkowskiej i Zgody. Później zaktualizuję mapy.
----------------------------------------
Przeglądając dane zamieszczone na stronie "
www.bazakolejowa.pl" chyba rozumiem różne nazwy tych stacji.
Zauważ, że mój rysunek stacji Piaseczno opiera się wyłącznie na opisie Pokrapińskiego.
PiasecznoHistoria eksploatacji:
1896-09 stacja (ST) Ruch pasażerski i towarowy
po 1936 stacja (ST) Zlikwidowany/a
Pokropinski pg 72: Stacja kolei wilanowskiej w Piasecznie około roku 191. w miejscu tym obecnie znajduje się szkoła** (przy ul. Chyliczkowskiej)
**Zespół Szkół Nr 3 im. Cecylii Plater-Zyberkówny w Piasecznie
Pokropiński pg 73: Stacja końcowa Piaseczno - 3 tory, 5 rozjadów, 1 tor techniczny i obrotnica, 2 perony ziemne, urządzenia do napełniania skrzyń wodnych parowozów (studzienka z pompą ręczną) budynek stacji (drewiany), pomkeszczenia gospodarcze, magazyn i działka torowców.
Pokropinski pg 40: Przygotowania do przebudowy rozpoczęto na jesieni 1935 roku, a w maju 1936 roku cała kolej wilanowska była przebudowana. Przeprowadzono też korektę trasy: zamiast do Piaseczna (przy ul. Chyliczkowskiej, gdzie dotychczas mieściła się końcowa stacja kolei wilanowskiej), od Chyliczek tor skierowano w kierunku Iwicznej i połączono z koleją grójecką. Kolej wilanowska jako odrębna kolej przestała istnieć, a stała się częścią sieci kolei grójeckiej (pojawiła się nawet nazwa "kolej wilanosko-grójecka").
https://www.bazakolejowa.pl/index.php?dzial=stacje&id=28294&ed=0&okno=historia-------------------------------------------------------------------
Iwiczna/Piaseczno PrzemysłoweKolej Wilanowska została połączona z Koleją Grójecką w 1936 r., kiedy zmieniono tory wilanowskie z 800 mm na 1000 mm. Zmiana nazwy na "Piaseczno Przemysłowe" w 1965 r. ma sens, gdyż wokół torów normalnotorowych w Iwicznej powstało wówczas kilka zakładów.
Historia nazw1936: Iwiczna
1965-05: Piaseczno Przemysłowe
https://www.bazakolejowa.pl/index.php?dzial=stacje&id=4725&ed=0&okno=historia-------------------------------------------------------------------
Piaseczno Wilanowskie/Piaseczno PółnocneHistoria nazw1936: Piaseczno Wilanowskie
1943: Piaseczno Nord
1945-08: Piaseczno Północne
https://www.bazakolejowa.pl/index.php?dzial=stacje&id=11482&ed=0&okno=historia-------------------------------------------------------------------
Chyliczki Zachodnia/Piaseczno ChyliczkiHistoria nazw 1923-05 Chyliczki I
po 1939-09-01 Chyliczki West
1942-11 Chyliczki
1965-05 Piaseczno Chyliczki
Pokropiński pg 73: Chyliczki - Przystanek osobowy bez mijanki, bez poczekalni, tylko z peronem ziemnym.
Pokropinśki pg 74: W Latach 1922-1924 został zbudowany w Klarysewie budynek stacjny, według planów architectekta inż K.S. Jakimowicza, w stylu staroposkiego dworku oraz postawiono drewniane wiaty na przystanek w Powsinie i Chyliczkach, natomiast w Jeziornej powstał drewiany budynek stacyjny o niewielkiej kubaturze.
Pokropinśki pg 74: Również nowy drewniany budynek stacyjny zbudowano w Chylicach, oddany do użytku w 1923 roku. Były w nim także mieszkania służbowe dla pracowników dyżurujących w nagłych potrzebach. Do naszych czasów zachowały się jedynic budynki w Wilanowie, Klarysewie i parozownia w Chylicach.
https://www.bazakolejowa.pl/index.php?dzial=stacje&id=11481&okno=start-------------------------------------------------------------------
Chyliczki II/Chyliczki WschódodniaHistoria nazw 1923-05 Chyliczki II
1940 Chyliczki Ost
Historia eksploatacji 1923-05: przystanek (PO) Ruch pasażerski
1942: przystanek (PO) Zlikwidowany/a
https://www.bazakolejowa.pl/index.php?dzial=stacje&id=27463&ed=0&okno=historia