Świat kolejek wąskotorowych SMF
03 Październik 2023, 15:42:03 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Serwer FTP już działa! Szczegóły na forum.
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1] 2 3 ... 6   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Z zycia Kaliskiej KD.  (Przeczytany 104970 razy)
ok333
Dyrektor
*****
Długość toru:: 596 m

W terenie W terenie


« : 20 Wrzesień 2005, 23:30:27 »
0

Jak kabluje moj ,,ejdzent,, MacKid  z Zelazkowa ( ja bylem  wtedy w Zbiersku) dzisiaj okolo godz.14.30 w rejonie Florentyny widzial krzyzowanie sie 2 pociagow(sic). Jeden ciagniety przez Lxd2 328 + 2 wagony towarowe jechal w kierunku Opatowka. Drugi na czele z Lxd2 -289(niebieska) + wagon z Pulaw + wagon z cementem jechal w kierunku Zbierska.Nastepnie na stacji Zelazkow widzial kolejnego Lxd2 (nr nie zapamietal) z kolejnymi 4 -rema wagonami.
MacKid skwitowal ten fakt krotko- &y, ach co za widok!Zeby bylo ciekawiej niebieska Lxd2 przyprowadzila ta trzecia, tzn Lxd2- 304 na haku -  w polaczeniu ,,double headed,,.Wymienione wyzej 4 wagony zostawila w Zelazkowie do rozladunku.
Panowie tak trzymac.

Pozdrawiam.

ok 333 Chichot
Zapisane

Ratujmy Koleje Waskotorowe  !!!
-----------------------------------------------
,, Najlatwiej niszczyc .
   Trudno zachowac to , co warte zachowania.''
Wislawa Szymborska
ok333
Dyrektor
*****
Długość toru:: 596 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #1 : 04 Październik 2005, 14:58:46 »
0

Po 1/2 godzinnej podrozy  klimatycznym pojazdem  KLA(z Rogatki odj.8.29 , 9 .29...), w poniedzialek  03.10 br - wspolnie z MacKidem,dotarlismy do stacji SKPL-u OPATOWEK WASK.Podchodzimy od strony nastawni wykonawczej Op1.Podejmujemy decyzje ,ze mimo braku kamizelek idziemy ,,ciasnym torem''.Wchodzimy w wysokie trawsko i nagle  naszym oczom ukazuje sie ...stara obrotnica - obecnie niewykorzystywana wogole.Nie konserwowana obrotnica(brak sladow oliwy), pamietajaca jeszcze epoke parowozikow.O dziwo z kompletem pokryw z grubej blachy.Kompletna - mimo sasiedztwa ze skupem zlomu.Mimo nieciekawej ,pochmurnej pogody robie 2,3 foty - wrocimy tu, by ja pomierzyc..Nagle ,zauwazamy w mglistym tle znajoma sylwetke - niebieskiej Lxd2-289,a za nia rzad transporterow.Podchodzimy blizej.Ich koniec dotyka rampy normalnotorowej.Wszyscy oczekuja podsylu wagonow towarowych z ladunkiem.Jest pozno - `10.45 - SM-ka z Kalisza nie nadjezdza a tu osiem wagonow do transportu w kierunku Zelazkowa i Zbierska - denerwuje sie mech Grzesiu i pomocnicy.W miedzyczasie ogladamy ex budynek stacyjny - swiezutki  napis  - ,,OPATOWEK WASK.", lecz sam budynek zasiedlony przez ,,obcych". Kilka fot. Nagle zza parawanu betonowego plotu ,odzielajacego normalnotorowa stacje Opatowek od SKPL-owskiej enklawy waskotorowej slychac warkot SM42 i po chwili ..Rp1''-  jak pozdrowienie.Ciagnac jeden wagon ,  przelatuje az za nastawnie dysponujaca i po kilku minutach  wagon jest ,,nasz,,.
Mechanicy przekazuja sobie dokumenty przewozowe i za chwile nasza Ls60 - 114 (z nieodlacznym ,,ozdobnym" kolpakiem) dorzuca jeszcze 2 wagony.Z zaciekawieniem podgladamy sposob wtaczania  i mocowania wagonow normalnotorowych na transportery.  Jada do Zelazkowa.Lxd2 jeszcze tu wroci po reszte zaplanowanych wagonow do Zbierska.Pospiesznym krokiem idziemy z Mackiem w kierunku ksztaltowego semafora wjazdowego od strony Zelazkowa ,by na luku zdazyc zfocic caly sklad.Udaje sie.Za moment pojawiaja sie potrojne swiatla Lxd2.Trzykrotny szczek migawki.Gotowe.Sklad przejezdza obok nas ,porykujac co chwila swoim donosnym sygnalem - ostrzegajac,ze jedzie.O wypadek nie trudno.Kilka dni temu ,,skasowala,, Wartburga - staruszka.Z MacKidem idziemy jeszcze ok 1 km po torach, az kilkadziesiat metrow za pierwszy mostek przepustowy,ogladajac mocowanie szyn.O oo Panowie toromistrzowie SKPL-u -  sruby luzne,mozna wyciagac golymi palcami (czekaja na amatorow zlomu).Takze troche podkladow do wymiany.Nie zwlekajcie.
Bedzie ,,klops'' jak tor pod ciezarem skladu sie ,,rozkraczy'', a lok stoczy sie z otoczonego polami nasypu... Biegniemy w kierunku przystankt KLA o 12.05 odjazd z powrotem.Po drodzen przez okno autobusu podziwiamy oddany kilka dni temu odcinek Trasy Bursztynowej(obwodnica skracajaca przejazd na kierunku Ostrow - Lodz), ale to off topic.

Pozdrawiam z Opatowka - razem z Mackiem,oczywiscie.

ok 333
Zapisane

Ratujmy Koleje Waskotorowe  !!!
-----------------------------------------------
,, Najlatwiej niszczyc .
   Trudno zachowac to , co warte zachowania.''
Wislawa Szymborska
gkw
Mechanik
***
Długość toru:: 185 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #2 : 04 Październik 2005, 16:09:39 »
0

czy mozna zobaczyć te zdjęcia?
Zapisane
ok333
Dyrektor
*****
Długość toru:: 596 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #3 : 04 Październik 2005, 16:21:49 »
0

Nie mam cyfrzaka , musze wywolac i zeskanowac,moge dac na priva. ale to troche potrwa.
Pozdrawiam     ok333
Zapisane

Ratujmy Koleje Waskotorowe  !!!
-----------------------------------------------
,, Najlatwiej niszczyc .
   Trudno zachowac to , co warte zachowania.''
Wislawa Szymborska
gkw
Mechanik
***
Długość toru:: 185 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #4 : 05 Październik 2005, 14:01:28 »
0

dzieki za fotke. mógłbys mi jeszcze nadesłać fotki lxd2?
Zapisane
ok333
Dyrektor
*****
Długość toru:: 596 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #5 : 13 Październik 2005, 18:00:04 »
0

Chetnie ci podesle , ale musze poczekac az Panowie  skoncza malowanie ,, na niebiesko'' kolejnej lokomotywy Lxd2-328, ktora jest w trakcie malowania.Tylko ludzi nam brakuje.
Ale zeby nie zapeszyc.Wlasnie jutro( w piatek) jade do Zbierska z dwojka mlodych ,szesnastoletnich MK-ow aby ich zapoznac ze stacja i jej infrastruktura.Oby pogoda nie pokrzyzowala nam planow.

Tymczasem pozdrawiam z pochmurnego Kalisza.

ok333
Zapisane

Ratujmy Koleje Waskotorowe  !!!
-----------------------------------------------
,, Najlatwiej niszczyc .
   Trudno zachowac to , co warte zachowania.''
Wislawa Szymborska
ok333
Dyrektor
*****
Długość toru:: 596 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #6 : 14 Listopad 2005, 13:50:24 »
0

w Zelazkowie???
Sprzyjajaca pogoda w naszym regionie spowodowala zwiekszony ruch na naszej Kolei Dojazdowej.Dzisiaj ,14 listopada 2 czynne Lxd2 musza odebrac z Opatowka 25 sztuk wagonow normalnotorowych i przewiezc je w glab linii do rozladunku.W ub tygodniu - jak informowal mnie jeden z pracownikow - zaistniala , chyba po raz pierwszy od przejecia Kaliskiej KD przez SKPL - koniecznosc rozladunku przez kontrahentow KKD wagonow nie w Zelazkowie , lecz prosto z rampy normalnotorowej w Opatowku. Mijanka w Zelazkowie moze pomiescic tylko 6 wagonow na transporterach. Czyzby w najblizszym czasie zachodzila koniecznosc rozbudowy terminalu w Zelazkowie? A moze przystosowanie mijanek w Czartkach ,Biernatkach czy Goliszewie do zwiekszonego ruchu???
Zycze tego Zarzadowi SKPL-u i pracownikom z calego serca!

Pozdrawiam z Kaliskiej KD.

ok333
Zapisane

Ratujmy Koleje Waskotorowe  !!!
-----------------------------------------------
,, Najlatwiej niszczyc .
   Trudno zachowac to , co warte zachowania.''
Wislawa Szymborska
kolejdojazdowamarecka
Gość
« Odpowiedz #7 : 14 Listopad 2005, 13:56:01 »
0

a nie można dobudować 1 toru w żelazkowie
?
Zapisane
Krzysiek
Mechanik
***
Długość toru:: 150 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #8 : 14 Listopad 2005, 19:53:08 »
0

Cytat: "kolejdojazdowamarecka"
a nie można dobudować 1 toru w żelazkowie
?

Kiedy likwidowano trzeci tor nikt nie przypuszczał, że może się jeszcze przydać...
Zapisane

Pozdrawiam
Krzysiek
kolejdojazdowamarecka
Gość
« Odpowiedz #9 : 14 Listopad 2005, 20:17:30 »
0

o krdeeeee
jakby jakaś ekipa robiłą jego odbudowe przyjadę jeśli będę mógł

kiedy go zlikwidowali ?
Zapisane
ok333
Dyrektor
*****
Długość toru:: 596 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #10 : 14 Listopad 2005, 20:59:41 »
0

Nie wiem kiedy go zlikwidowali.Pewnie cichcem za ,,pekapu''.Niech sie wypowie Krzysztof - on ma lepsza buchalterie.
Poki co , dziekuje za dobre slowa i checi.Pomocy nigdy nie odmawiamy.A odbudowa - chyba nie wchodzi w rachube.Tam nie ma wojtowej roli,tylko prywatna.A to wiaze sie z wykupem terenow prywatnych.Moze kiedys z Boza pomoca i o.Rydzyka.

Pozdrawiam.

ok333
Zapisane

Ratujmy Koleje Waskotorowe  !!!
-----------------------------------------------
,, Najlatwiej niszczyc .
   Trudno zachowac to , co warte zachowania.''
Wislawa Szymborska
Piottr_tt
Minister
******
Długość toru:: 1974 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #11 : 14 Listopad 2005, 21:48:09 »
0

Jeeli ktoś zajął miejsce po trzecim torze zrobił to na 99% bezprawnie... Jeżeli jest miejsce po torze i miejscami leza podkłady to aż się prosi, żeby odbudować przy tak zwiększonym ruchu.
Zapisane

Pozdrawiam, Piottr
Nowa galeria foto -  http://wedrownosc.flog.pl
Krzysiek
Mechanik
***
Długość toru:: 150 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #12 : 14 Listopad 2005, 21:57:38 »
0

Podkładów nie pamiętam, ale teren zajęty nie jest a ślad po torze jest bardzo wyraźny. Teren stacji wyraźnie oddziela się od pola za miedzą.
Zapisane

Pozdrawiam
Krzysiek
kolejdojazdowamarecka
Gość
« Odpowiedz #13 : 14 Listopad 2005, 22:28:38 »
0

No to w czym problem ?

Jedno mam lamerskie pytanie


Czy szyny normalnotorowe nadają się na uzupełnienie ubytków w wąskich torach ? - czy lok nie bedzie miał żadnych kłopotów ?
Zapisane
KLAN PALUCHOWSKICH
Minister
******
Długość toru:: 1332 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #14 : 14 Listopad 2005, 22:50:39 »
0

W niczym to nie przeszkadza, wskazane by było aby obydwa toki szynowe były tego samego typu (na łukach to obowiązek), jest jeszcze oczywiście sprawa płynnego przejścia na łubkach (rózne profile maja różna wysokość).

Kolegów starszych doświadczeniem proszę o ew. wyprostowanie mojej wypowiedzi Chichot
Zapisane

kolejdojazdowamarecka
Gość
« Odpowiedz #15 : 14 Listopad 2005, 22:53:54 »
0

No właśnie - jak połączyć dwa rodzaje szyn - by loko nie musiał zwalniać  - jest to możliwe ?
Zapisane
KLAN PALUCHOWSKICH
Minister
******
Długość toru:: 1332 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #16 : 14 Listopad 2005, 23:18:48 »
0

Zwykle palnikiem ścina się pod kątem kawałek główki szyny która jest wyższa
Zapisane

kolejdojazdowamarecka
Gość
« Odpowiedz #17 : 14 Listopad 2005, 23:29:20 »
0

ale w ten sposób obniza sie wysokośc główki - może to doprowadzić do pęknięcia szyny...
Zapisane
Pechu
Młotkowy
**
Długość toru:: 107 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #18 : 15 Listopad 2005, 07:15:31 »
0

Cytat: "kolejdojazdowamarecka"
No właśnie - jak połączyć dwa rodzaje szyn - by loko nie musiał zwalniać  - jest to możliwe ?

za pomoca łubka przejsciowego oraz regulujac wysokosc oparcia stopki szyny (rozne zaglebienie podkladow) tak, by glowki byly na jednym poziomie. Na kolei smigielskiej w ten sposob udalo sie polaczyc szyny typu 6 z szynami UCI 60 ;-)
Pzdr
P.
Zapisane
Piottr_tt
Minister
******
Długość toru:: 1974 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #19 : 15 Listopad 2005, 09:18:44 »
0

Tak, na wąskim torze moga być stosowane nawet szyny UIC60, widziałem takie w Żninie.
Na SKW są szyny normalnotorowe S49 i S42, jedynym problemem jest połączenie ze sobą szyn o różnej wysokości, trzeba odpowiednio przycinać łubki.
Zapisane

Pozdrawiam, Piottr
Nowa galeria foto -  http://wedrownosc.flog.pl
Strony: [1] 2 3 ... 6   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!