Świat kolejek wąskotorowych SMF
12 Października 2025, 17:13:09 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Serwer FTP już działa! Szczegóły na forum.
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: 1 2 [3] 4 5   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Ile paliwa zużywa Wmc a ile Lxd2?  (Przeczytany 64470 razy)
Waldi7
Mechanik
***
Długość toru:: 181 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #40 : 12 Lutego 2007, 15:00:58 »
0

Cytat: "Phinek"
A ma może kolega jakieś dokładniejsze dane dot. Perkinsów. ).


Pod adresem www.pan-ol.lublin.pl/wydawnictwa/Motrol8a/Ambrozik2.pdf są podstawowe dane techniczne silnika Perkinsa AD3.152 oraz porównanie pracy tych silników przy zasilaniu róznymi paliwami.
Zapisane

Pozdrawiam serdecznie!
Phinek
Gość
« Odpowiedz #41 : 12 Lutego 2007, 17:38:44 »
0

 .
« Ostatnia zmiana: 11 Stycznia 2011, 03:06:20 wysłane przez Phinek » Zapisane
Waldi7
Mechanik
***
Długość toru:: 181 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #42 : 15 Lutego 2007, 13:36:05 »
0

Niewątpliwie precyzyjna analiza właściwości technicznych silnika AD3.152 powinna pomóc w rozwiązaniu wielu kwestii. Nie sądziłem, że kolega Phinek potrzebuje aż tak głeboko sięgajacego materiału do przemyśleń. Na takim poziomie źródłami nie dysponuję. :sad: Zresztą wydaje mi się, że to tematyka raczej na forum SIMR.

Natomiast sam pomysł zastosowania tego silnika pochodzi z obserwacji praktyki eksploatacyjnej w samochodzie podobnym do tego, na bazie którego powstał Wmc. Być może nie jest on godny uwagi, bo sami najbardziej zainteresowani nie skomentowali go (może się zastanawiają, a może taktownie nie chcą zaśmiecać forum słowami ogólnie znanymi jako obelżywe pod moim adresem, które same cisną im się na usta - nie wiem). Pewnie sprawa jest nic nie warta ... i już.

Pozdrawiam serdecznie :smile:
Zapisane

Pozdrawiam serdecznie!
Przemek
Dyrektor
*****
Długość toru:: 531 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #43 : 15 Lutego 2007, 14:41:21 »
0

Cytat: "Waldi7"
Natomiast sam pomysł zastosowania tego silnika pochodzi z obserwacji praktyki eksploatacyjnej w samochodzie podobnym do tego, na bazie którego powstał Wmc.

To znaczy jakiego?

Cytat: "Waldi7"
Być może nie jest on godny uwagi, bo sami najbardziej zainteresowani nie skomentowali go (może się zastanawiają, a może taktownie nie chcą zaśmiecać forum słowami ogólnie znanymi jako obelżywe pod moim adresem, które same cisną im się na usta - nie wiem). Pewnie sprawa jest nic nie warta ... i już.

Co?
Ty się dobrze czujesz??
Zapisane
emibe
Administrator
*****
Długość toru:: 1053 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #44 : 15 Lutego 2007, 16:45:22 »
0

Proponuję z większym szacunkiem odnosić się do nas na forum.
Nawet jeśli ktoś prezentuje dziwne, problematyczne pomysły (powiedzmy nie z księżyca, ale w dobrej wierze do dyskusji), to nie używajmy sformułowań, które mogłyby urazić - zwłaszcza, że się większość nie zna "face to face".

To tyle, dziękuję :-)
Zapisane
Przemek
Dyrektor
*****
Długość toru:: 531 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #45 : 16 Lutego 2007, 08:27:20 »
0

Cytat: "emibe"
nie używajmy sformułowań, które mogłyby urazić

Człowieka można urazić mówiąc coś co zupełnie nie miało być obraźliwe a można powiedzieć komuś "ty ch..u" i ten ktoś się wogule nie obrazi także twoja uwaga o obrażaniu jest nienamiejscu.
Zapisane
kalito
Administrator
*****
Długość toru:: 1512 m

W terenie W terenie



kalito1982
« Odpowiedz #46 : 16 Lutego 2007, 09:29:54 »
0

Pieknie Przemek... Ostrzezenie...
Zapisane

Pozdrawiam
Kalito
Piszę w miarę poprawnie po polsku.
emibe
Administrator
*****
Długość toru:: 1053 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #47 : 16 Lutego 2007, 11:10:26 »
0

Przemek, uprzedzając Twoje pytanie: czuję się dobrze.
Nie obchodzi mnie czy ktoś między sobą nazywa per ch.., per sk.... Może ty masz takie normy. Też mógłbym się  do znajomych PRYWATNIE w ten ORYGINALNY sposób spoufalać. Tyle że Forum Wąskotorowe nie jest gadką szmatką przy piwie i pewne kanony porozumiewania obowiązują. Czy te normy są aż takie TRUDNE???

Temat ten (powściągliwości językowej) poruszany był nie raz, zaś Ty jesteś wyjątkowo opornie do tego nastawiony. A jak zwrócić Ci uwagę, to zaraz robisz "ajwaj".

Forum to czytają dzieci, które kiedyś będą miłośnikami wąskiego toru (kiedy nas nie będzie a tory może jeszcze będą), czytują też poważni ludzie, którzy nie są wielkimi fanami, ale mają sentyment do ciuchci (bo 30 lat temu miał "randewu" ze swoją ślubną). I czy muszą czytać bluzgi albo diagnozy lekarza psychiatry?
To pytanie retoryczne nie czekam na odpowiedź.
Zapisane
Silgrin4D
Młotkowy
**
Długość toru:: 66 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #48 : 16 Lutego 2007, 11:24:24 »
0

wogule... nienamiejscu...

Przydałbysiem drógi warn za ortografiem :evil: Cały ten post wygląda jakby był pisany po beczce dębowego.
Zapisane
Ariel Ciechański
Administrator
*****
Długość toru:: 973 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #49 : 16 Lutego 2007, 12:21:41 »
0

Cytat: "Silgrin4D"


Przydałbysiem drógi warn za ortografiem :evil: Cały ten post wygląda jakby był pisany po beczce dębowego.

Hmm, ktoś tu jest jak karp domagający się Świąt Bożego Narodzenia DRUGI ;-)
Zapisane

Pozdr.<br />CAr.<br />
Waldi7
Mechanik
***
Długość toru:: 181 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #50 : 17 Lutego 2007, 23:51:59 »
0

Cytat: "Przemek"
Cytat: "Waldi7"
Natomiast sam pomysł zastosowania tego silnika pochodzi z obserwacji praktyki eksploatacyjnej w samochodzie podobnym do tego, na bazie którego powstał Wmc.

To znaczy jakiego?

Cytat: "Waldi7"
Być może nie jest on godny uwagi, bo sami najbardziej zainteresowani nie skomentowali go (może się zastanawiają, a może taktownie nie chcą zaśmiecać forum słowami ogólnie znanymi jako obelżywe pod moim adresem, które same cisną im się na usta - nie wiem). Pewnie sprawa jest nic nie warta ... i już.

Co?
Ty się dobrze czujesz??


1. Przepraszam za to ostatnie sformułowanie, absolutnie nie chciałem nikogo - zwłaszcza kolegi Przemka - obrazić. Jedyną intencją było uzasadnienie bezsensowności dalszej dysputy z kol. Phinkiem, jeżeli mój pomysł okazał się wyjątkowo dziwny, ale nikt go nie skomentował. W przyszłości obiecuję staranniej ważyć słowa. Jeszcze raz przepraszam!  :sad:

2. Jeżeli chodzi o bazę dla Wmc - sformułowanie przenośne, dotyczące, o ile słusznie mniemam, wyłącznie części układu napędowego (silnik, sprzęgło , skrzynia biegów), co wynika m.in. z innych postów na tutejszym forum. :roll: Konstrukcja samochodu Tarpan jest niemalże bliźniacza względem Warszawy, Żuka. Skoro był stosowany w Tarpanie, jego adaptacja do pojazdu "bliźniaczego" może być niezbyt skomplikowana.
Niższe prędkości użyteczne silnika Perkinsa (maksymalny moment obrotowy w okolicy 1300 obr/min) mogą być korzystne przy pozostawieniu nie zmienionego przełożenia przekładni głównej na trasach o trudnym profilu - prawdopodobnie możnaby korzystać ze wszystkich biegów, zarówno podczas jazdy, jak i hamowania silnikiem. W tej sytuacji zmalałaby prędkość maksymalna, zużycie paliwa prawdopodobnie też - ale, jak słusznie zauważył kol. Phinek, wymagałoby to dokładniejszej analizy (oczywiście w przypadku zainteresowania pomysłem).
Zapisane

Pozdrawiam serdecznie!
Przemek
Dyrektor
*****
Długość toru:: 531 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #51 : 18 Lutego 2007, 10:38:16 »
0

Wcześniej nie komentowałem bo nie znam tego silnika. Po twoim ostanim posćie nabrałem jednak przekonania że na Bieszczady może to być świetne rozwiązanie.
Zapisane
Przemek
Dyrektor
*****
Długość toru:: 531 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #52 : 18 Lutego 2007, 10:58:40 »
0

Silnik o zapłonie samoczynnym AD3.152 UR
Parametr                                                       Jednostka                       Wartość
Układ cylindrów                                              -                                    rzędowy
Liczba cylindrów                                             -                                        3
Rodzaj wtrysku                                               -                                    bezpośredni
Kolejność pracy cylindrów                                -                                    1 – 2 – 3
Stopień spręŜania                                  -                                        16,5
Średnica cylindra                                            mm                                   91,44
Skok tłoka                                                      mm                                   127
Pojemność skokowa silnika                              dm3                                   2,502
Długość korbowodu                                         mm                               223,80÷223,85
Maksymalna moc silnika                                  kW                                     34,6
Prędkość obrotowa mocy maksymalnej            obr/min                               2250
Maksymalny moment obrotowy silnika              Nm                                     168,7
Prędkość obrotowa maksymalnego momentu    obr/min                               1350
Statyczny kąt wyprzedzenia wtrysku                °OWK                                  17
Kąt otwarcia zaworu dolotowego                      °OWK                                  13
Kąt zamknięcia zaworu dolotowego                  °OWK                                  43
Kąt otwarcia zaworu wylotowego                      °OWK                                 46
Kąt zamknięcia zaworu wylotowego                  °OWK                                 10
Prędkość obrotowa biegu jałowego                   obr/min                            750±50


Przypomniało mi się że w WM5 jest jakiś 3 cylindrowy diesel. Czy te nie ten czasem?
Zapisane
Ariel Ciechański
Administrator
*****
Długość toru:: 973 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #53 : 18 Lutego 2007, 15:23:52 »
0

Cytat: "Przemek"


Przypomniało mi się że w WM5 jest jakiś 3 cylindrowy diesel. Czy te nie ten czasem?

Nie. Andrychowski S323.
Zapisane

Pozdr.<br />CAr.<br />
Przemek
Dyrektor
*****
Długość toru:: 531 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #54 : 18 Lutego 2007, 18:00:40 »
0

Nowego Perkinsa można kupić za 2500 zł. Jak za nowy silnik to nie tak wiele. Jeśli był rzeczywiście kompatybilny ze skrzyniabiegów od S021 to warto się chyba zastanowić nad wymianą.
Silniki sprzedarz
Zapisane
Phinek
Gość
« Odpowiedz #55 : 18 Lutego 2007, 23:51:53 »
0

 .
« Ostatnia zmiana: 11 Stycznia 2011, 03:08:32 wysłane przez Phinek » Zapisane
Przemek
Dyrektor
*****
Długość toru:: 531 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #56 : 19 Lutego 2007, 10:28:31 »
0

Z silnikiem Andorii Lublina mam na tyle złych doświadczeń że wole pozostać przy S-21!!
Jeśli chodzi o skrzynie biegów to przy S-21 przy umiejętnej jeździe radzi sobie bardzo dobrze. W Bieszczadach jest skrzynia 4-biegowa.
Problemem w B jest nie tyle zużycie paliwa co prędkość. Tam nie ma gdzie się rozpędzić. Przeciętna prędkość WMC to 5-10 Km/h !! Dlatego zależy mi na silniku o jak najmniejszych obrotach. To przemawia za Perkinsem. Weźcie pod uwage że warszawa przy 60 km/h palila w trasie 9 l na 100km !! S-21 ma moment 147 Nm przy 2500 obr/min i 4000 obr/min prędkosci znamionowej a Perkins 165,4 Nm przy 1350 obr/min a prędkosci znamionowej ma 2250 obr/min.
Niezgodze się co do liczby cylindrów że 4 to mniejsze drgania. Dla porównania syrena s-31 i warszawa s-21. S-21 ma 4 cylindry i ma drgania prawie jak w dieslu. S-31 ma 3 cylindry i chodzi tak równiutko jak silnik elektryczny.
Zapisane
Waldi7
Mechanik
***
Długość toru:: 181 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #57 : 19 Lutego 2007, 16:19:42 »
0

Cytat: Phinek

Cytuj
Czyżby moje posty były tak bardzo pozbawione treści merytorycznej, iż tworzą jedynie niepotrzebną dysputę ?


Znaczy dysputa byłaby niepotrzebna przy braku zainteresowania - przecież ja mogę się mylić, pomysł wcale nie musi być dobry - pisząc post myślałem już, że "w temacie" Perkins chyba jest całkowicie do bani. Natomiast, jeżeli ma on jakiekolwiek cechy sensowności - to całkiem co innego, dyskusja jest na miejscu - trzeba w miarę możliwości rozważyć wszelkie "za" i "przeciw" zanim wyda się pierwszą złotówkę.

Cytat: Phinek

Cytuj
Druga propozycja... To czy mi się wydaje czy meritum sprawy stanowiło zmniejszenie kosztów utrzymania drezyny... Po co więc kombinować z dieslami skoro możnaby się pokusić o instalację gazową, która całą sprawę upraszcza.


Ośmielam się zauważyć, że Polo miał co do gazu poważne wątpliwości, całkiem logicznie sformułowane (bezpieczeństwo, dostępność i sposób tankowania, ograniczona ilość miejsca na pojeździe). Patrząc wyłącznie na koszty - gaz mógłby być najtańszy (nakłady + eksploatacja), ale nie można pominąć powyższych zastrzeżeń.

A jeśli chodzi o skrzynię biegów i jej wytrzymałość - wydaje mi się, że łatwiej zniesie moment obrotowy Perkinsa, patrząc na maks. moment obrotowy jaki ma silnik S-21 (147 Nm) niż 200 Nm ...

Z drugiej strony - Andoria faktycznie może być łatwiej "montowalna" do tego, co już jest (aktualnej skrzyni biegów)... No ale Perkins też był montowany, tylko nie mogę ustalić do czego, bo w Tarpanach benzynowych były dwie wersje układu napędowego (S-21 i czterobiegowa skrzynia typu 705, czyli Żuk, Nysa, Warszawa albo silnik 115c ze skrzynią od Fiata 125 - też czterobiegową) i nie wiem, do której z nich był dołączony Perkins (wot zagwozdka).
Zapisane

Pozdrawiam serdecznie!
Phinek
Gość
« Odpowiedz #58 : 19 Lutego 2007, 23:36:34 »
0



















.
« Ostatnia zmiana: 12 Stycznia 2011, 11:51:21 wysłane przez Phinek » Zapisane
Waldi7
Mechanik
***
Długość toru:: 181 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #59 : 24 Lutego 2007, 20:16:18 »
0

Cytat: "Przemek"
Nowego Perkinsa można (...)  Jeśli był rzeczywiście kompatybilny ze skrzyniabiegów od S021 to warto się chyba zastanowić nad wymianą.


Z tego, co udało mi się ustalić w sklepie z częściami do Żuka, Lublina itd. to przy Perkinsie w Tarpanach była skrzynia biegów pochodząca od Żuka (czterobiegowa) :smile: , tylko sprzęgło i jego obudowa było dopasowane do Perkinsa, a dźwignia wyłączania sprzęgła miała bardzo "połamany" sposób uruchamiania. :neutral:

Jeżeli chodzi o opinię użytkownika - jeden do dziś jest klientem tego sklepu, jak przypomina sobie sprzedawca - to woli on Tarpana z Perkinsem niż Żuka z 4C90 (Andoria bez turbo), bo mniej spala paliwa, ale faktycznie drgania kabiny, drżenie blach są duże (cytuję dosłownie wypowiedź: "buda nieżle się trzęsie"). :sad:
Zapisane

Pozdrawiam serdecznie!
Strony: 1 2 [3] 4 5   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!