Świat kolejek wąskotorowych SMF
12 Października 2025, 10:07:33 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Serwer FTP już działa! Szczegóły na forum.
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Dłubanie przy MBd1-133  (Przeczytany 17024 razy)
Adam W
Dyrektor
*****
Długość toru:: 601 m

W terenie W terenie



WWW
« : 02 Lutego 2006, 18:35:26 »
0

Sesja na PŁ ma się ku końcowi Chichot. W najbliższą sobotę i niedzielę (28-29 lutego) dłubiemy jak zwykle przy motorówce. Chętnych do pomocy przy wskrzeszaniu MBd1 zapraszam. Wszystkich ciepłolubnych zapewniam, że śpimy w ogrzewanym budynku.

S posdravem Adam
Zapisane

Maik_99
Nowicjusz
*
Długość toru:: 23 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #1 : 02 Lutego 2006, 21:56:44 »
0

Będzie można też PODŁUBAĆ w innych miejsca. Każdy wybierze sobie coś wedle własnego upodobania. Byle nie siedzieć przed komputerem i nie DŁUBAĆ w nosie
Pozdrawiam Maciej Michalski
Zapisane
Adam W
Dyrektor
*****
Długość toru:: 601 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #2 : 06 Lutego 2006, 20:49:10 »
0

Dłubanie (ale nie w nosie) przeciągnęło się do poniedziałku. Motorówka zyskała nowe drzwi, kolejną część nawrotnika. Ruszyły prace nad pulpitami...

S posdravem Adam
Zapisane

Michał Z
Mechanik
***
Długość toru:: 298 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #3 : 08 Lutego 2006, 13:26:30 »
0

Cytat: "Adam W"
Motorówka zyskała nowe drzwi, kolejną część nawrotnika. Ruszyły prace nad pulpitami...

na www.fpkw.pl w dziale aktualności rogowskich dwa zdjęcia ilustrujące powyższe
pozdrawiam M.
Zapisane
Adam W
Dyrektor
*****
Długość toru:: 601 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #4 : 16 Lutego 2006, 13:13:05 »
0

W sobotę 18.02.2005 nadal pracujemy przy MBd1.
Zapraszam.

S posdravem Adam
Zapisane

Maik_99
Nowicjusz
*
Długość toru:: 23 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #5 : 19 Lutego 2006, 10:50:55 »
0

Witam.
Mimo słabej obsady (zaledwie 3 osoby - w porywach do 5) udało nam sie zrobić sporo przy wagonie MBd1.

Po ponad rocznej przerwie wróciły do Rogowa zestawy kołowe wagonu MBd1. Wymieniono w nich łożyska przekładni osiowych oraz koła talerzowe, teraz czeka je jeszcze napawanie i będą mogły wrócić pod wagon.
Serdeczne podziękowania dla Maćka, Jacka i Kuby.
Udało się zakończyć prace na siłownikami nawrotnika i zakończyć wygłuszanie kabiny silnikowej.

Wkrótce postaram się zamieścić fotki z wczoraj.

Pozdrawiam Maciej Michalski.
Zapisane
Marek Sz
SGKW
*
Długość toru:: 321 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #6 : 19 Lutego 2006, 12:18:34 »
0

Cytat: "Maik_99"

Po ponad rocznej przerwie wróciły do Rogowa zestawy kołowe wagonu MBd1. Wymieniono w nich łożyska przekładni osiowych oraz koła talerzowe, teraz czeka je jeszcze napawanie i będą mogły wrócić pod wagon.


Ano właśnie, jakie są przekładnie w 133? Pytam, bo w tym sezonie zabieramy się za bytomskiego 281. Planujecie wstawienie w wagonie drugiej chłodnicy, tak jak to było oryginalnie?

Wszelkie uwagi na temat remontu bedą mile widziane, bo mogą przydać, się przy naszym wagonie.

pozdr
Marek
Zapisane
Adam W
Dyrektor
*****
Długość toru:: 601 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #7 : 19 Lutego 2006, 16:39:45 »
0

Są to przkładnie stożkowe hipoidalne z mostu napędowego od Stara. Co do drugiej chłodnicy to jej udział w chłodzeniu silnika byłby raczej znikomy. Duże opory w tej części instalacji (metry rur doprowadzających) sprawiłyby że i tak znacznie większy strumień popłynąłby przez chłodnicę położoną bliżej silnika (chłodnicowe prawo Kirchoffa Chichot). Najprawdopodobniej zastosujemy dodatkowy wentylator. Póki co najważniejsze są zestawy kołowe, maźnice, wały napędowe i sterowanie.

S posdravem Adam
Zapisane

Maik_99
Nowicjusz
*
Długość toru:: 23 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #8 : 19 Lutego 2006, 18:33:26 »
0

Oprócz dużych oporów trzeba też wziąść pod uwagę waydajność pompy wodnej. Jeżeli palnujecie wykorzystać tylko tą, która jest na silniku to dużym prawdopodobieństwem nie poradzi sobie ona z tak znacznie powiększonym układem chłodzenia. Samo zastosowanie drugiej chłodnicy i długich rur podniesie jego pojemność o prawie 50% jeżeli nie więcej.
Pozatym nie daje się przewidzieć jak będzie zachowywało się chłodziwo w tak wykonanym układzie, tzn którędy popłynie i w jakich ilościach.

Z drugiej strony argumentem przemawiającym za takim rozwiązaniem jest np. fakt istnienia układów ogrzewania wykorzystujących chłodziwo (MBxd1).

Rozbudowa takie układu wymaga sprawdzenia wprowadzanej do użycia koncepcji.
Pozdrawiam Maciej Michalski
Zapisane
Adam W
Dyrektor
*****
Długość toru:: 601 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #9 : 21 Lutego 2006, 17:32:58 »
0

Poniżej dwie fotki z soboty autorstwa Maćka.

Zaspana Lydka niechętnie wyjechała z szopy...


...a zestawy kołowe MBd1 nie bardzo chciały wracać do domu. Złośliwie wyjeżdżały z toru by poturlać się w śniegu


S posdravem Adam
Zapisane

Maik_99
Nowicjusz
*
Długość toru:: 23 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #10 : 27 Lutego 2006, 22:21:06 »
0

Witam.
W ostatni weekend udało się zgromadzić w Rogowie całkiem pokaźną grupę wolontariuszy.
Wagonik MBd1 zyskał drugie drzwi i udało się niemal całkowicie zakończyć wygłuszanie kabiny silnikowej.
Poniżej kilka fotek


Marcin - pogromca styropianu

Adam - w czasie modlitwy do drzwi
Zapisane
Adam W
Dyrektor
*****
Długość toru:: 601 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #11 : 03 Marca 2006, 11:37:31 »
0

Dziś i jutro urzędujemy w Rogowie. Prace jak w temacie. Zapraszam.

S posdravem Adam
Zapisane

Piottr_tt
Minister
******
Długość toru:: 2006 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #12 : 03 Marca 2006, 12:24:33 »
0

A w niedzielę ktoś będzie w Rogowie?
Zapisane

Pozdrawiam, Piottr
Nowa galeria foto -  http://wedrownosc.flog.pl
Adam W
Dyrektor
*****
Długość toru:: 601 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #13 : 04 Marca 2006, 21:11:50 »
0

W niedzielę nikogo nie będzie.
Własnie wróciłem. Jestem totalnie zmęczony, mimo to zadowolony. Udało się definitywnie wykończyć siłowniki nawrotnika wraz z wieszakami i pospawać do końca drzwi. Rozpoczęliśmy też prace nad rekonstrukcją pedałów w kabinie "niesilnikowej".

S posdravem Adam
Zapisane

Adam W
Dyrektor
*****
Długość toru:: 601 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #14 : 30 Marca 2006, 17:42:35 »
0

W najbliższą sobotę (1 kwietnia) znów zbieramy się na dłubaninę przy motorówce. Tym razem prace sufitowe i drobna mechanika.
Zapraszam.

S posdravem Adam
Zapisane

Adam W
Dyrektor
*****
Długość toru:: 601 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #15 : 02 Kwietnia 2006, 15:18:44 »
0

Ze względu na dobre warunki pogodowe, oraz całkowity brak śniegu doszło do nieplanowanego wcześniej wyjazdu patrolowego. Część wolontariuszy pojechała Wuemcetką ciąć krzaki i sprawdzić stan torowiska po zimie. Reszta została przy pracach w Rogowie. Dziękujemy wszystkim zaangażowanym we wczorajsze prace.

S posdravem Adam
Zapisane

Maik_99
Nowicjusz
*
Długość toru:: 23 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #16 : 02 Kwietnia 2006, 22:45:20 »
0

Witam.
Chciałem nadmienić, że w tym roku nie zanotowalismy żadnych ubytków w torowisku.
Wyrosła na za to "piękna" kupa cmentarnych śmieci w okolicach Białynina.
W moim osobistym mniemaniu to robota miejscowego plebana, który w ramach planu oszczędnościowego pozbył się śmieci tuż obok torów w dodatku w jednym z najbardziej malowniczych miejsc na kolejce czyli w tzw. "okopach".
Być może ten kolorowy prezent w mnienaniu "sługi bożego" miał uatrakcyjniać to miejsce. Mam nadzieję, że winny tego zdarzenia usunie śmieci na własnyc koszt.
O rowiązaniu tej kwestii postaram się poinformować w najbliżyszm czasie.
Pozdrawiam Maciej Michalski.
Zapisane
ok333
Dyrektor
*****
Długość toru:: 596 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #17 : 03 Kwietnia 2006, 12:27:15 »
0

Macieju,
zrobcie foty i zalaczcie je do pisma skierowanego do Ks.Proboszcza Parafii pw sw........(tu wstawcie).W pismie tym wezwijcie Proboszcza do usniecia smieci z tego malowniczego miejsca wyznaczajac jednoczesnie termin usuniecia np 7 , 14 dni(do Swiat Wielkiej Nocy) . W przypadku braku reakcji zawiadomcie Policje. Zwykle skutkuje.

Pozdrawiam Wielkanocnie.

ok333
---------------------------------------------------------------------
Koleje SKPL - NIE TRUJA !
Zapisane

Ratujmy Koleje Waskotorowe  !!!
-----------------------------------------------
,, Najlatwiej niszczyc .
   Trudno zachowac to , co warte zachowania.''
Wislawa Szymborska
Adam W
Dyrektor
*****
Długość toru:: 601 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #18 : 03 Kwietnia 2006, 17:03:55 »
+1

Cytat: "Maik_99"
(...) W moim osobistym mniemaniu to robota miejscowego plebana (...)

Jak wspomniał Maciek jest to jego osobiste mniemanie. Trzeba się dobrze zastanowić zanim zaczniemy oskarżać. Winnego należy raczej szukać w firmie zajmującej się wywozem śmieci. Szczerze wątpię żeby ksiądz załadował kupę odpadów, zawiózł w okopy i wywalił.

S posdravem Adam
Zapisane

Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!