Świat kolejek wąskotorowych SMF
12 Października 2025, 13:28:03 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Serwer FTP już działa! Szczegóły na forum.
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1] 2   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Gryficka KD pytanie!  (Przeczytany 34536 razy)
Mikołaj
Młotkowy
**
Długość toru:: 71 m

W terenie W terenie



WWW
« : 24 Lutego 2006, 00:35:30 »
0

Kto jest operatorem na kolejce Gryfickiej? Bo dochodzą mnie słuch że słynny Kormoran ma tam swoje "udziały"?
Zapisane

Piottr_tt
Minister
******
Długość toru:: 2006 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #1 : 24 Lutego 2006, 08:38:34 »
0

Ztcw to Urząd Gminy Rewal.
A tak swoją drogą to może byś wymienił dla przypomnienia nazwiska osób mających udziały w owym słynnym Kormoranie?
Zapisane

Pozdrawiam, Piottr
Nowa galeria foto -  http://wedrownosc.flog.pl
Mikołaj
Młotkowy
**
Długość toru:: 71 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #2 : 24 Lutego 2006, 16:25:36 »
0

Oto pan Kazimierz

http://gkd.nowydwor.homeip.net/Opalenicka%20KD/KD_132.JPG

Taksówkarz z Poznania, dyrektor firmy Kormoran - jeden z tych, co mieli dobre chcieli, ale im nie wyszło...

Niestety nazwiska nie pamiętam, ale jak sobie przypomnę to napiszę
Zapisane

ok333
Dyrektor
*****
Długość toru:: 596 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #3 : 25 Lutego 2006, 12:50:24 »
0

Nic dziwnego ,ze tego typu Kormorany zaczynaja sie uwijac :

http://www.glosszczecinski.com.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=/20060225/REGION/60225017

Trzeba go przewekslowac na Mazury Garbate.

Pozdrawiam      ok333
Zapisane

Ratujmy Koleje Waskotorowe  !!!
-----------------------------------------------
,, Najlatwiej niszczyc .
   Trudno zachowac to , co warte zachowania.''
Wislawa Szymborska
102N
Zawiadowca
****
Długość toru:: 466 m

W terenie W terenie



jakub.luczak
« Odpowiedz #4 : 20 Lipca 2009, 18:35:43 »
0

Nie chciałem uruchamiac nowego tematu,więc piszę tu.
Dostałem telefon,że z muzeum w Gryficach wywożone są eksponaty.
Pytanie dokąd,w jakim celu?
Proszę nie bić ,ale taką informację dostałem i chciałbym dowiedzieć się nieco więcej:mrgreen:
Zapisane

1. Admin / Moderator ma zawsze rację.
2. Gdy Admin / Moderator nie ma racji - patrz punkt 1.
Jsz
Zawiadowca
****
Długość toru:: 403 m

W terenie W terenie



Jakub Szadkowski
« Odpowiedz #5 : 20 Lipca 2009, 18:49:40 »
0

Z tego co słyszałem większa część taboru z Gryfic ma trafić do Sochaczewa.
Po prostu muzeum zaczyna zwożenie depozytów do swoich placówek czyli do Warszawy pojazdy normalnotorowe,a do Sochaczewa wąskotorowe.
W ostatnim czasie niestety została zlikwidowana izba tradycji w Gdańsku będąca jedną z fili MK.
Zapisane

Jakub Szadkowski
102N
Zawiadowca
****
Długość toru:: 466 m

W terenie W terenie



jakub.luczak
« Odpowiedz #6 : 20 Lipca 2009, 18:56:01 »
0

Dzięki.Wiadomo,co już pojechało z Gryfic?
Zapisane

1. Admin / Moderator ma zawsze rację.
2. Gdy Admin / Moderator nie ma racji - patrz punkt 1.
2xm
Minister
******
Długość toru:: 1560 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #7 : 20 Lipca 2009, 19:17:21 »
0

Jest to efekt przejęcia Mauzoleum przez Województwo Mazowieckie. Z jednej strony to logiczne, że właściciel chce mieć swój majątek u siebie, a nie na drugim końcu Polski. Działania takie zapowiadał nowy dyrektor MuzKolu np. w wywiadzie dla Świata Kolei. Z drugiej strony oznacza to niestety koniec ekspozycji w Gryficach, silny cios dla Kościerzyny (min. do stolycy ma na tej samej zasadzie pojechać Pu29) oraz Chabówki (tam też są depozyty). W Sochaczewie powiększy się zapewne strefa "za bramą", no chyba, że powstałaby jakaś ekspozycja taboru na 1000 mm w Piasecznie (w końcu to też Mazowsze). Szkoda - jednym nieprzemyślanym pociągnięciem (przekazaniem całości zbiorów woj. Mazowieckiemu) zmarnowano sporo inicjatyw na "prowincji". Nie wiem, jak teraz miałoby wyglądać stworzenie ekspozycji w Pogorzelicy, co zdaje się planowano w ramach rewitalizacji kolejki gryfickiej.
Zapisane

Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4309 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #8 : 20 Lipca 2009, 19:22:06 »
0

Tak, są prowadzone rozmowy o urządzeniu ekspozycji w Piasecznie. Marzeniem było by wykorzystanie stacji Piaseczno Przeładunkowa, ale czy z tego coś wyniknie?...

ZTCW argumentem za likwidacją filii w Gryficach była kiepska frekwencja zwiedzających.
Zapisane

Na peronie zostało wszystko to Cię męczy.
Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.


*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
2xm
Minister
******
Długość toru:: 1560 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #9 : 20 Lipca 2009, 20:39:14 »
0

Cytat: "Kucyk"
ZTCW argumentem za likwidacją filii w Gryficach była kiepska frekwencja zwiedzających.

Myślę, że dlatego samorząd chciał w ramach projektu "Rewitalizacja i rewaloryzacja zabytkowej kolei wąskotorowej w Gminie Rewal" utworzyć ekspozycję taboru w Pogorzelicy, czyli w obrębie "odcinka nadmorskiego", co niewątpliwie zwiększyłoby frekwencję.
Pomysł stworzenia ekspozycji w Piasecznie wydaje się ciekawy - szkoda tylko, że nie doszło do "podziału łupów", co umożliwiłoby funkcjonowanie zarówno Piaseczna, jak i Gryfic/Pogorzelicy. Zbiory Mauzoleum starczyłyby na "obsłużenie" Warszawy, Sochaczewa i kilku jeszcze regionalnych ekspozycji. Nie uważam, że muzea powinny być "centralne" i "największe w Europie". W tłoku poszczególne eksponaty zwyczajnie giną. Ile parowozów jest w stanie obejrzeć w ciągu dnia przeciętny Kowalski?
Zapisane

Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
Piotrek
Mechanik
***
Długość toru:: 298 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #10 : 10 Sierpnia 2009, 16:27:33 »
0

Oto co lokalna prasa napisała o tej sprawie:

Kurier 23 czerwca 2009 r.



Panorama (Nr 25) 1 sierpnia 2009 r.






Byłem 1 sierpnia w muzeum w Gryficach. Porozmawiałem również o tej sprawie z miłą panią kasjerką, która stwierdziła, że wywiezienie tego parowozu było "wsadzeniem kija w mrowisko" i miało to na celu zwrócić uwagę lokalnych władz na sytuacje muzeum oraz tego, że jest ono własnością marszałka innego województwa.
Zapisane
2xm
Minister
******
Długość toru:: 1560 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #11 : 10 Sierpnia 2009, 21:27:09 »
0

Artykuły umieszczone przez kolegę Piotrka tak mi się spodobały (szczególnie ten drugi), że postanowiłem podzielić się stekiem bzdurnych uwag odnośnie zawartości.

Uwaga 1 - prawno-finansowa
Już widzę, jak dyrektor Mauzoleum oddaje eksponaty za "symboliczną złotówkę" (pięknie się tym samym podkładając za "działanie na szkodę...").
Z perspektywy Woj. Mazowieckiego byłoby to uszczuplenie zasobów - przecież tabor (nawet ten zabytkowy, którego nie da się spieniężyć - no dobrze, trudno jest spieniężyć... - w skupie złomu) ma określoną wartość - gdyby dobrze policzyć, to całkiem sporą.

Uwaga 2 - ręczno-nocnikowa
Zastanawiam się, czy zachodniopomorskie samorządy prowadziły wcześniej jakiekolwiek działania w celu przejęcia gryfickiej ekspozycji przed przekazaniem jej Województwu Mazowieckiemu, czy jak to u nas jest przyjęte, cieszyły się, że "centrala" ma kłopot, a my ekspozycję, no bo przecież nie zlikwidują... zlikwidują - no, trzeba walczyć, i nie dać rozgrabić ojcowizny. W takiej sytuacji nawet posłowie przypominają sobie, skąd pochodzą.

Uwaga 3 - zachodniopomorsko-sejmikowa
W całym tym blablaniu podoba mi się szczególnie interpelacja Pana Wiceprzewodniczącego. Ciekaw jestem, jakie działania może podjąć Marszałek Woj. Zachodniopomorskiego w celu zaprzestania "grabieży" eksponatów przez prawowitego właściciela . Ciekawe jakich użyje argumentów? Może najwyżej ładnie poprosić.
Idąc dalej, kolejny kwiatek:
Cytat: "Pan Wiceprzewodniczący Zachodniopomorskiego Sejmiku Wojewódzkiego"
Niewątpliwie my, jako mieszkańcy Województwa Zachodniopomorskiego mamy obowiązek walczyć o dorobek naszych dziadków i pradziadków...
W przypadku "ziem odzyskanych" chodzi zapewne o tzw. "dziadka z W". Nagle wszyscy przypomnieli sobie o "dziewi... wróć - Dziedzictwie Narodowym"

Uwaga 4 - laryngologiczna
Cytat: "Pan Wiceprzewodniczący Zachodniopomorskiego Sejmiku Wojewódzkiego"
Nie ma najmniejszego powodu, by teraz wywozić wszystkie eksponaty do stolicy
No cóż, o Piasecznie Pan Wiceprzewodniczący najwyraźniej nie słyszał...

Uwaga 5 - martyrologiczna
Cytat: "Pan Wiceprzewodniczący Zachodniopomorskiego Sejmiku Wojewódzkiego"
Ma to jeszcze jeden, naszym zdaniem istotny wymiar. Przypomina bowiem czasy, gdy na tych ziemiach rozbierano całkiem dobre gmachy, aby cegły wozić do Warszawy, na odbudowę stolicy... itd.
Uuu, to jest argument, który z pewnością można wykorzystać w trakcie negocjacji (czy przedstawienie "propozycji nie do odrzucenia" to forma negocjacji?) z tymi "grabieżcami", potomkami "trofiejnych batalionów" w prostej linii.

Uwaga 6 - końcowo-pozytywna
W całym artykule widzę jedną trzeźwo myślącą osobę, czyli Pana Burmistrza Gryfic, który ma świadomość znacznych kosztów i faktu, że "muzea są zawsze deficytowe". "Jednakże w imię wyższych celów warto zatrzymać to muzeum." - Brawo i powodzenia. Myślę, że jeśli samorząd się postara, to możliwy jest kompromis (np. oddanie części eksponatów w depozyt w zamian za remont i konserwację).

Cóż, mleko już się wylało, tabor należy do "Warszawki" i teraz możliwości manewru są ograniczone. Wszelkie wymachiwania szabelką są jedynie próbą autopromocji poszczególnych polityków. Jedyną moim zdaniem szansą na pozostawienie części eksponatów w Gryficach jest porozumienie i ścisła współpraca pomiędzy zainteresowanymi stronami. Niestety wymaga to przeznaczenia odpowiednich (niemałych) środków z zachodniopomorskich budżetów, a jak na razie jedyną w miarę świadomą tego faktu osobą zdaje się być Burmistrz Gryfic.

Pozdrawiam wszystkich, którzy dotrwali do końca.
Zapisane

Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
Jacekglm
Zawiadowca
****
Długość toru:: 351 m

W terenie W terenie


jacenty.wierzchowski
WWW
« Odpowiedz #12 : 10 Sierpnia 2009, 21:41:20 »
0

A posiada ktoś styczniowy ŚK ,w którym Ruszyc mówi o przewiezieniu taboru do Piaseczna?
Co dokładnie powiedział?
Zapisane
Atterdag
Mechanik
***
Długość toru:: 196 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #13 : 11 Sierpnia 2009, 13:40:12 »
0

A teraz mam takie małe pytanie. Po co Muzeum warszawskie ściąga tabor jeżeli wciąż nie jest wyjaśniona kwestia jego dalszej obecność na stacji W-wa Główna? Po co przenosić go w momencie w którym wszystko wskazuje na to iż zbiory będą musiały zostać przeniesione po 31 sierpnia?
Zapisane

Ha!
2xm
Minister
******
Długość toru:: 1560 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #14 : 11 Sierpnia 2009, 13:59:25 »
0

Cytat: "Atterdag"
A teraz mam takie małe pytanie.
Bardzo dobre pytanie.
Przenosiny dotyczą głównej siedziby muzeum (na byłym dworcu Warszawa - nomen omen - Główna).
W Sochaczewie po staremu, czyli... ciasno, ale ostatnio "się rozwinęło" (pierwszy post w sąsiednim wątku ). Coby nie latać za bardzo wrzucam główne tezy.
Cytat: "Piotr Szymaniak"
Muzeum Kolei Wąskotorowej w Sochaczewie będzie za kilka lat największym tego typu obiektem na świecie. Placówka przejęła sąsiedni plac wraz z budynkiem. Dzięki temu do Sochaczewa będzie można ściągnąć niszczejące eksponaty i tabor wąskotorowy z całej Polski.

No i teoretycznie mamy odpowiedź. Pada jeszcze jedno zdanie - kliniczny przykład urzędniczej megalomanii  :mad: .
Cytat: "Piotr Szymaniak"
Sankowski liczy, że miano największego na świecie Muzeum Kolei Wąskotorowej ściągnie do Sochaczewa ludzi z całego świata.

Boże mój jedyny... widzisz i nie grzmisz.
Zapisane

Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
Atterdag
Mechanik
***
Długość toru:: 196 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #15 : 11 Sierpnia 2009, 14:39:36 »
0

Grzmi grzmi... nad Krakowem deszcz i odległe gromy.

Ciekawi mnie ile osób - potencjalnych klientów Muzeum w Gryficach będzie jeździło specjalnie do Sochaczewa - dla osób z Pomorza Zachodniego to praktycznie drugi koniec Polski. Według mnie regionalne filie to o wiele lepszy pomysł niż centralizacja. Tabor będzie po prostu ginął - ile przeciętny zjadacz chleba będzie krążył między z pozoru podobnymi lokomotywami. Ile z tych lokomotyw wyląduje w strefie zamkniętej by powoli rdzewieć w pokoju.
Zapisane

Ha!
2xm
Minister
******
Długość toru:: 1560 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #16 : 11 Sierpnia 2009, 16:49:53 »
0

No więc właśnie.
Ja osobiście zamiast "największego na świecie" wolałbym najlepsze... choćby w Europie Środkowo-Wschodniej (czytaj: na wschód od Odry).
Szczerze mówiąc, to nawet obecna ekspozycja w Gryficach wydaje się nieco zbyt duża, a co dopiero sochaczewskie monstrum. Niestety, każde grabie grabią do siebie.
Do tego dokłada się muzealne (niestety w sensie - archaiczne) podejście do prezentowania zbiorów, które jak widać ciągle pokutuje w Mauzoleum. Wydaje mi się, że ekspozycja złożona z kilku, za to dobrze zestawionych i opisanych składów pociągów, z własną historią, zdjęciami, ciekawostkami itd. w oryginalnym otoczeniu stacji, na której można je było spotkać przed laty jest o wiele ciekawsza niż dwa rzędy pozalepianych farbą parowozów - nawet unikatowych, ale umieszczonych bez żadnej informacji czy powiązania z otoczeniem.
O przyciągnięciu uwagi "normalnego człowieka" (czyli nie PK) lepiej nie wspominać. Delikwent uważnie obejrzy sobie jeden parowóz, o drugim i trzecim powie, że przecież to taki sam, a czwartego w ogóle nie będzie mu się chciało oglądać. To samo dotyczy pozostałych eksponatów.
Niestety, patrząc na dotychczasową działalność Muzeum Narodowego (ciekawe zbiory i wystawy czasowe, ale w 100% konserwatywny sposób ich prezentowania) jak również niewielkie doświadczenie pana Ruszczyca w dziedzinie kolejnictwa (czy choćby szeroko pojętej techniki) perspektywy nie są najlepsze, choć chciałbym się mylić.

PS. Wątek zboczył na CMW  w kierunku Sochaczewa. Jak tak dalej pójdzie, to bez ingerencji Dyżurnego Ruchu się nie obędzie.
Zapisane

Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
KLAN PALUCHOWSKICH
Minister
******
Długość toru:: 1332 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #17 : 11 Sierpnia 2009, 17:49:29 »
0

1. Ekspozycji wcale nie trzeba nikomu przekazywać żeby została na pomorzu, nie łatwiej zasiąść do rozmowy z zainteresowanymi władzami lokalnymi ( o ile to zainteresowanie jest prawdziwe a nei tylko udawane) i rozegrać sprawę w sposób następujący likwidujemy wszystko, eksponaty dostajecie w użyczenia na lat XX w zamian macie dbać o ich należyty stan (renowacje na obecnym muzealnym poziomie to naprawdę nie jest finansowy lot na księżyc zwłaszcza jeśli ktoś dostał furę kapusty przed chwilką na ten cel). Jakie są plusy takiego postępowania ? Przejmujący (gmina, samorząd etc.) ręczy za powierzony mu majątek finansowo, jednocześnie w swoim własnym interesie dbając o to żeby stan eksponatów był chociażby przyzwoity (po co komu muzeum z rupieciami ?). MK nie ma problemów transportowych (jak łatwo policzyć koszt jednego przelotu Sochaczew-Gryfice to dobre 4500PLN, ile takich lotów trzeba by wykonać ?), nie ma problemów z miejscem, spadają koszty (likwidacja kilkunastu etatów, woda, prąd remonty itp.)

2. Wywóz tego czajnika to tylko sygnał, mamy lawetę dźwig i nie zawahamy się ich użyć więc jaśnie państwo władza lokalna proszona do stołu celem negocjacji. Oczywiście jeżeli ktokolwiek z Towarowej wpadł na pomysł zaproponowania jakichkolwiek negocjacji...

3. Zwożenie z Polski eksponatów do Warszawy to pomysł chory. Fura pieniędzy, fura problemów a na dodatek paradoksalnie brak miejsca na terenie samego MK. Przyjechał pancerny, zwieziono salonkę (ztcw sprawę z byłym opiekunem załatwiono naprawdę nieodpowiednio) i w tym momencie moim zdaniem transporty się kończą. Jeszcze Kraków Płaszów jest lokalizacją zapalną. Szopa poszła do IC a IC zaczyna podobno brakować miejsca i chętnie by się majdanu MK pozbyło.

4. Mam nieodparte wrażenie że załoga z Towarowej niezbyt orientuje sie w kolejowych realiach. Transport parowozu to nie jest zapakowanie w drewnianą skrzynię, wsadzenie na ciężarówkę, obstawienie policją i heja w świat. Ciekaw jestem czy w Narodowym było dużo przedsięwzięć gdzie same koszta samego transportu zaczynały się od 45 000 PLN.
Zapisane

2xm
Minister
******
Długość toru:: 1560 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #18 : 11 Sierpnia 2009, 18:10:21 »
0

Cytat: "KLAN PALUCHOWSKICH"
Ciekaw jestem czy w Narodowym było dużo przedsięwzięć gdzie same koszta samego transportu zaczynały się od 45 000 PLN.

Cóż, myślę że akurat w zestawieniu z Narodowym, kwoty "kolejowe" nie robią wrażenia. Wartości eksponatów, koszty ubezpieczeń, renowacji i zabezpieczenia zabytków kolejnictwa to grosze w porównaniu z dziełami sztuki, które wymagają na prawdę super środków. Problem w tym, że Pan Dyrektor będzie się musiał przestawić, bo teraz raczej nie dostanie lekką ręką kilkuset tysięcy na organizację wystawy czasowej. Sponsorowanie Muzeum Narodowego i Kolejnictwa to jednak nie to samo...

Jeśli chodzi o sposób utrzymania ekspozycji w Gryficach, to oczywiście się zgadzamy (patrz - podsumowanie moich wczorajszych uwag). Problem w tym, że teraz Mauzoleum ma być NAJWIĘKSZE, jedyne i niepowtarzalne (przepraszam za wielkie litery, ale nie wiem jak inaczej wyrazić wielkość zamiarów dyrekcji). Dlatego Gryfice, Kościerzyna czy inna Chabówka są zwyczajną konkurencją, a konkurencję trzeba...

Prawie się wykoleiliśmy, ale jedziemy dalej:
Czy ktokolwiek, cokolwiek negocjował? No cóż, wśród Polaków raczej się tego nie praktykuje. Przytoczone wcześniej artykuły świadczą raczej o pobrzękiwaniu ostrogami niż chęci wypracowania kompromisu.
Zapisane

Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
KLAN PALUCHOWSKICH
Minister
******
Długość toru:: 1332 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #19 : 11 Sierpnia 2009, 18:13:55 »
0

Errata

MK zostaje na Towarowej w zamian za rynkowy czynsz
Zapisane

Strony: [1] 2   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!