Piottr_tt
|
|
« : 01 Marzec 2006, 15:38:18 » |
0
|
Na pmk pojawiła się informacja o przetargu na modernizację MBxd2, ale została pominięta milczeniem, dlatego zapodaję link tu. http://www.jhmd.cz/docs/modernizace-mbxd2.pdfZakres z tego co przeczytałem jest taki jak naprawy głównej. Zobaczymy co Czesi potrafią...
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Zombi
|
|
« Odpowiedz #1 : 02 Marzec 2006, 09:53:10 » |
0
|
no ja dostałem tego linka od Grześka nie powiem ze wyczytałem tam ze zostana zmodernizowane do predkosci 60 km/h
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Piottr_tt
|
|
« Odpowiedz #2 : 02 Marzec 2006, 09:55:10 » |
0
|
Tak, prędkość szlakowa na JHMD to 50 km/h na pociąg z lokomotywą, i tak jak wszędzie, dla "autobusu szynowego" można ją podnieść o 20%
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Przemek
|
|
« Odpowiedz #3 : 02 Marzec 2006, 13:27:19 » |
0
|
Czyli jak pociąg ma ograniczenei do 5 km/h to "auotbus szynowy" może jechać 6?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
|
andrzej2110
|
|
« Odpowiedz #5 : 03 Grudzień 2013, 21:21:37 » |
0
|
Zepsułeś mi następne pytanie do wiecznego konkursu
|
|
|
Zapisane
|
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie pr
|
|
|
WIĆUŚ
|
|
« Odpowiedz #6 : 03 Grudzień 2013, 22:14:06 » |
0
|
Zdecydowanie przekombinowali, zniszczyli wygląd wagonu, który w Polsce uważany jest za ikonę kolei wąskotorowych. Okrągłe okna a'la łódź podwodna to przesada. Mam wrażenie, że nastąpiło przysłowiowe ''kręcenie bata z g*wna''. Jednak operatorowi należą się gratulacje, za tak śmiałe posunięcie. Cieszę się że zaczął nowe życie w takiej formie, zamiast kończyć w piecu hutniczym.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
AXEL
|
|
« Odpowiedz #7 : 03 Grudzień 2013, 22:19:17 » |
+1
|
Czy nie sądzicie że te okrągłe okna do czegoś nawiązują? Akurat u mnie na półce stoi pewien model lokomotywy dziś eksploatowanej w barwach wrocławskiego STK czy RAIL Polska
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
janeczek
|
|
« Odpowiedz #8 : 03 Grudzień 2013, 22:35:16 » |
-3
|
który w Polsce uważany jest za ikonę kolei wąskotorowych. Ikona? No, no...... ciekawe.... Rzecz gustu, ale jak dla mnie to tylko oleodruk .... z jeleniem na rykowisku.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
dobrzyn
|
|
« Odpowiedz #9 : 03 Grudzień 2013, 23:03:52 » |
0
|
Oglądałem galerię na fb: o robią, o szkielet, o wózki, o fajnie, o wizualizacja... O... Dochodzę jeszcze do siebie. Szacun za rozmach, ale nawet radzieckie Tu2 z doklejonym przodem z plastiku jest ładniejsze. Makabra jakaś
|
|
|
Zapisane
|
Trabant 1.3 '91 "Stanisław" Trabant 601 '66 "Dziadek" Romet 100 '83 "Henio"
|
|
|
Cordylus
|
|
« Odpowiedz #10 : 03 Grudzień 2013, 23:39:20 » |
0
|
Rety! To jest ten ex-koszaliński MBxd2?! Nigdy w życiu sam bym się nie domyślił!
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Wojtek_SZN
|
|
« Odpowiedz #11 : 04 Grudzień 2013, 02:33:20 » |
0
|
Motorak z bulajami. Na morzu lubi pobujać i na wąskim torze też. To jednak nie uzasadnia ograniczenia pasażerom panoramicznych widoków.Zostańmy z nadzieją że przynajmniej blindklapy nie znajdą zastosowania w tej wersji Mbxd2.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
vutik
Młotkowy
Długość toru:: 126 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #12 : 04 Grudzień 2013, 10:49:07 » |
+1
|
Borze tucholski, co to jest i co zażywał autor tego projektu Komentarze pod galerią na FB (w większości pisane przez Czechów) nie pozostawiają suchej nitki, a przedstawiciel JHMD już zamilkł...
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
2xm
|
|
« Odpowiedz #13 : 04 Grudzień 2013, 12:24:14 » |
+1
|
No, robi wrażenie. Proponuję pokazywać każdemu, kto będzie narzekał na kolorystykę bądź modernizacje taboru w Polsce... "Projekt" wnętrza zalinkowany w komentarzach też trzyma poziom.
|
|
« Ostatnia zmiana: 04 Grudzień 2013, 17:42:25 wysłane przez 2xm »
|
Zapisane
|
Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
|
|
|
bastionn
|
|
« Odpowiedz #14 : 04 Grudzień 2013, 16:30:30 » |
0
|
Aktualna odważna kolorystyka taboru JHMD, mnie osobiście nie pasująca (oprócz klasycznych czerwonych) Spalinowymi składami jeżdżą głównie miejscowi (turyści w składach ciągnietych przez parowóz), więc jeśli oni zaakceptują nowy design Mbxd2, będą mieli poczucie że podróżują nowoczesnym taborem a nie reliktem lat 70' i w rezultacie nie przesiąda się w autobus - to chyba nie będzie tak źle.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Bogdan_KRK
|
|
« Odpowiedz #15 : 04 Grudzień 2013, 18:54:10 » |
+2
|
Witam. Ponieważ temat ciekawy pozwolę sobie na swoją opinię. Koledzy patrzą na wygląd (mnie również się nie podoba,chociaż nie do końca). Ale w tym przypadku,chyba chodziło o zwrócenie uwagi. Malowanie taboru w dziwne kolory,projekt modernizacji MBxd2 ,to wadług mnie typowe działanie marketingowe. Za wczasu ,JHMD myśli o tym, co stanie się,kiedy upadnie ruch planowy. Dla klienta codziennego,kolor lokomotywy jest obojętny. Ważne że jedzie. Ale dla Miłośników już jest to temat do dyskusji... czyli zainteresowania. Podobnie ta nieszczęsna(?) przebudowa. Może chodziło o zwrócenie uwagi. A może o tęsknątę za morzem? Statkiem z taaakimi oknami raczej popływać w Czechach nie można,ale pojeździć i owszem . Jeszcze tylko zły stan torowiska,żeby bujało i pełnia zadowolenia. A tak z ciekawości zapytam. MBxd2 "Okręt" pojawia się na torach. Który z kolegów będąc na JHMD nie będzie tego "wynalazku" szukał? Podejrzewam nawet,że sporo Mi-Koli przyjedzie,tylko po to,żeby sobie foty zrobić! I na tym (wg.mnie) polega marketing. Dbałość o przyszłość kolejki,a nie czekanie ,że jakoś to będzie. Oczywiście nie każdy musi się zgodzić z moją opinią. Wszelkie sprzeciwy w tym temacie przyjmę na przysłowiową"klatę" Pozdrawiam.Bogdan
|
|
|
Zapisane
|
"Mędrzec ciągle się uczy, głupiec już wie wszystko"
|
|
|
Kucyk
|
|
« Odpowiedz #16 : 04 Grudzień 2013, 19:17:24 » |
+2
|
Wy o wyglądzie się rozpisujecie, a nikt nie zwrócił uwagi na techniczne nowości, w sensie całkowitej modernizacji, takich "szczegółów" jak silnik, przeniesienie napędu, czy dołożoną klimatyzację. No, tak - o kolorach czy kształtach łatwo dyskutować na "nie" - bo to rzecz gustu który posiada każdy, ale spróbujmy teraz trochę porozmawiać o aspektach technicznych...
|
|
|
Zapisane
|
Żadna namiętność nie odziera umysłu równie skutecznie ze wszystkich władz działania i myślenia, co strach. (Edmund Burke)
|
|
|
Bogdan_KRK
|
|
« Odpowiedz #17 : 04 Grudzień 2013, 19:47:11 » |
0
|
Witam! Tak czekałem na reakcję,ale nie taką . Specjalnie zacząłem od wyglądu zewnętrzenego,żeby potem przejść do wnętrza... Ale Kol.Kucyk pospieszył się ze szczególami. Wiadomo,że takie "ćóś" nie musi być piękne. Liczy się to co ma "w sobie" Pozdrawiam.Bogdan
|
|
|
Zapisane
|
"Mędrzec ciągle się uczy, głupiec już wie wszystko"
|
|
|
Kucyk
|
|
« Odpowiedz #18 : 04 Grudzień 2013, 20:09:28 » |
+4
|
Z doświadczenia wiem, że takie mocne modernizacje (pochłaniające solidną porcję waluty) nie są opłacane przez kolej, jako samą w sobie, a przez kogoś z zewnątrz. Ot, choćby samorząd. W samorządzie są tacy, co stoją na wierzchu i każą robić tak, jak im się podobuje. O ile do spraw technicznych, o których już pisałem, najczęściej się nie wtrącają pozostawiając tę kwestię kolejarzom, o tyle do dizajnu, szczególnie tego niepowtarzalnego który rodzi się w ich głowach, bądź głowach sterowanych firm projektanckich opłacanych przez ów samorząd, pchają się jak osy do dżemu. Czasami zdarza się że sprawy techniczne schodzą na dalszy plan, gdy zakusy na mega-super-wygląd zaczynają pochłaniać tyle budżetu remontowego, że kwestie mechaniczne mają być przeprowadzane jedynie na tyle aby się kółka jakoś toczyły. Tutaj akurat nie skąpiono na to kasiory, ale mamy przykład w Polsce - taką miejscowość na Pomorzu Zachodnim, co postawiła kolor lakieru jako ważniejszy od porządnego remontu pudła na które miał być ów lakier położony...
|
|
|
Zapisane
|
Żadna namiętność nie odziera umysłu równie skutecznie ze wszystkich władz działania i myślenia, co strach. (Edmund Burke)
|
|
|
Bogdan_KRK
|
|
« Odpowiedz #19 : 04 Grudzień 2013, 20:24:58 » |
0
|
Witam. I Kol.Kucyk czytając w moich myślach "pociągnął" wątek dalej. Fakt,że po modernizacji MBxd2 budzi kontrowersje,ale to co go napędza,może być marzeniem niejednej kolejki w Polsce. Jak ktoś ma kasę,to może nawet starego wartburga posadzić na ramie Jepa. To tylko kwestia kasy. Ale u nas jakoś ciężko z pozyskiwaniem pieniędzy na takie ekstrawagancje.Pozdrawiam.Bogdan
|
|
|
Zapisane
|
"Mędrzec ciągle się uczy, głupiec już wie wszystko"
|
|
|
|