Świat kolejek wąskotorowych SMF
13 Października 2025, 01:27:13 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Profil 750mm.pl na facebooku
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1] 2 3   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: z innej beczki...ciekawostka  (Przeczytany 42661 razy)
pomocnik drezyniarza
Nowicjusz
*
Długość toru:: 27 m

W terenie W terenie


« : 26 Marca 2006, 14:25:24 »
0

Kiedys (w poprzedni czwatrek) siedze sobie u siebie w pracy (na stacji paliw) a tu podjezdza mi znajomy dlużycą, a na naczepie...WLs 50 Chichot. Obfociłem ją komórką-niestety nie mam USB do telefonu, ale fotki na telefonie mam. Brzeska Małopolska Wytwórnia maszyn robi takie WLs-ki, o czym wcześniej nie wiedziałem, a zakład ten znajduje się w odległości jakiś 2 km od mojego miejsca pracy. Ta jechała do Głogowa do cukrowni, a z Legnicy miała trafić w powrotnej drodze też WLs 50 do naprawy rewizyjnej...przynajmniej tak wywnioskowałem...ot-takie miłe zaskoczenie:)
Zapisane

Festina lente-zwłaszcza w Bieszczadach
Piottr_tt
Minister
******
Długość toru:: 2006 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #1 : 26 Marca 2006, 15:12:23 »
0

ZNTSiS Brzesko produkowało kiedyś lokomotywy Wlp50, czy to znaczy, że do tej pory je robi, czy to była rewizja?
Zapisane

Pozdrawiam, Piottr
Nowa galeria foto -  http://wedrownosc.flog.pl
pomocnik drezyniarza
Nowicjusz
*
Długość toru:: 27 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #2 : 26 Marca 2006, 15:47:26 »
0

z tego co rozmawialem z zaprzyjaźnionym kierowcą, który ją wiózł to była to fabrycznie nówka. Zresztą na taką wyglądała-od pudła, przez elektryke po układ kołowy
Zapisane

Festina lente-zwłaszcza w Bieszczadach
pomocnik drezyniarza
Nowicjusz
*
Długość toru:: 27 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #3 : 26 Marca 2006, 15:51:53 »
0

http://www.mwm-brzesko.com.pl/www/optimum/inne.html

myśle, że to wszystko najlepiej wyjaśni:)
Zapisane

Festina lente-zwłaszcza w Bieszczadach
krzysiek20
Gość
« Odpowiedz #4 : 26 Marca 2006, 21:30:23 »
0

no prosze kto by pomyslał cikawi mnie ile taka nowa lokomotywa kosztuje
Zapisane
pomocnik drezyniarza
Nowicjusz
*
Długość toru:: 27 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #5 : 26 Marca 2006, 21:54:51 »
0

będę jutro w Brzesku, jak się wyrobie w czasie to podjade do MWM
Zapisane

Festina lente-zwłaszcza w Bieszczadach
Piottr_tt
Minister
******
Długość toru:: 2006 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #6 : 26 Marca 2006, 23:09:07 »
0

Mam nadzieję że się wyrobisz. Spróbuj pobrać od nich prospekt lokomotywy Wlp50 oraz dowiedz się o modernizacje Wls50, no i przede wszystkim o ceny. Bo jeżeli nie nam, to w krótkiej perspektywie czasu, komuś nowa lekka lokomotywa wąskotorowa może być potrzebna.
Zapisane

Pozdrawiam, Piottr
Nowa galeria foto -  http://wedrownosc.flog.pl
Rogoz
Minister
******
Długość toru:: 1038 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #7 : 27 Marca 2006, 09:12:58 »
0

Cytat: "Piottr_tt"
Bo jeżeli nie nam, to w krótkiej perspektywie czasu, komuś nowa lekka lokomotywa wąskotorowa może być potrzebna.


Z tego co się kiedyś orientowałem to zakup takiej zmodernizowanej  lokomotywki jest poza zasięgiem praktycznie każdej kolei wąskotorowej. Są to kwoty > 100 000zł. Na taki sprzęt stać głównie kopalnie, gdzie taki sprzęt "robi kasę" na okrągło a nie jak na kolejkach od weekendu do weekendu w sezonie.
Zapisane
Piottr_tt
Minister
******
Długość toru:: 2006 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #8 : 27 Marca 2006, 10:12:21 »
0

Dopóki nie znamy konketnie ceny którą woła zaklad w Brzesku za moderizację Wls50 i za nową Wlp50, można sobie gdybać.
Jakoś Wlp50 jest w WPKiW w Chorzowie...

Problem nowego taboru na wąski tor jeżeli nie dotknie nas teraz, to za 5-10 lat. Starymi Rumunami nie można jeździć w nieskończoność, tym bardziej tam, gdzie 400 konna ciężka lokomotywa liniowa jest nieporozumieniem. Do wzięcia z Unii jest bardzo dużo pieniędzy, a kwota dofinansowania jest tym wyższa im niższy jest wskaźnik ekonomiczny inwestycji, w niektórych przypadkach może sięgać nawet 85%. Tak więc prędzej czy póżniej ktoś z szeroko pojętego Wąskiego Toru może sięgnąć i oby sięgnął po te pieniądze w ramach modernizacji.
Zapisane

Pozdrawiam, Piottr
Nowa galeria foto -  http://wedrownosc.flog.pl
Adam W
Dyrektor
*****
Długość toru:: 601 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #9 : 27 Marca 2006, 12:36:49 »
0

Cytat: "Piottr_tt"
Do wzięcia z Unii jest bardzo dużo pieniędzy

Po pierwsze:
Projekt który ma zostać dofinansowany musi być poparty solidnymi argumentami, musi być rzeczywiście potrzebny. Cel jasno sprecyzowany, a efekty wymierne. Nie wystarczy powiedzieć że jest grupa fanatyków która bardzo by chciała mieć czynną lokomotywkę.
Po drugie:
KE chętnie daje fundusze miękkie. Twarde są bardzo trudne do wyciągnięcia.

S posdravem Adam
Zapisane

Zombi
Mechanik
***
Długość toru:: 198 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #10 : 27 Marca 2006, 19:09:15 »
0

ja wąłsnie neidawno ukonczylem kursy: Pozystkiwanie srodkow z EFS i do tego potrzebny jest sztab ludzi, do tego czyli do napisania projektu, jesli juz sie ten projekt wygra to po 3 miesicach wpłacaja pierwsza transze
Zapisane

pomocnik drezyniarza
Nowicjusz
*
Długość toru:: 27 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #11 : 01 Kwietnia 2006, 21:29:37 »
0

Przepraszam wszystkich zainteresowanych, ale dopiero dzisiaj wyrwałem się na chwile z zawodowych obowiązków w wąskotorową rzeczywistość. Z tego, co wiem, nowa (robią od podstaw na zamówienie) w MWM kosztuje w granicach 400 000 PLN, natomiast naprawa główna 300 000 :/ ...ale to ostatnie wydaje mi sie zawyzone i podlega weryfikacji. Prospekty zdobędę i wyślę zainteresowanym ... w miare możliwości
Zapisane

Festina lente-zwłaszcza w Bieszczadach
Zombi
Mechanik
***
Długość toru:: 198 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #12 : 01 Kwietnia 2006, 22:00:02 »
0

400 000 :| no to podziekujmey
Zapisane

krzysiek20
Gość
« Odpowiedz #13 : 02 Kwietnia 2006, 09:41:21 »
0

za 400 tys to ja se kupie ładnego mercedesa i sam  go sobie ztrobie na super wypasioną drezyne
Zapisane
grzegorz_sykut
Global Moderator
*****
Długość toru:: 846 m

W terenie W terenie


waskotorowka
« Odpowiedz #14 : 02 Kwietnia 2006, 13:17:26 »
0

Cytuj
za 400 tys to ja se kupie ładnego mercedesa i sam go sobie ztrobie na super wypasioną drezyne


Czlowieku ale tym "wypasionym mercedesem" wagonow nie pociagniesz. Fakt ze cena jest dosyc zaporowa, ale wymiana i modernizacja taboru to rzecz nieunikniona i mysle ze i tak kiedys nas takie koszty czekaja. Lepiej zaczac zbierac kase niz rzucac takie pomysly Chichot
Zapisane

Pozdrawiam

Grzegorz Sykut
Stowarzyszenie
Na Rzecz Rozwoju
Nadwiślańskiej KW
fidzio
Gość
« Odpowiedz #15 : 02 Kwietnia 2006, 13:33:39 »
0

Cytat: "grzegorz_sykut"

Czlowieku ale tym "wypasionym mercedesem" wagonow nie pociagniesz. Fakt ze cena jest dosyc zaporowa, ale wymiana i modernizacja taboru to rzecz nieunikniona i mysle ze i tak kiedys nas takie koszty czekaja. Lepiej zaczac zbierac kase niz rzucac takie pomysly Chichot


Wymiana i modernizacja taboru tak ale nie za taką cene. Bez przesady jaki jest silnik w WLP50?? SW266?? ZTCP to nówka andoria sw266 to koszt jakichs 8-9 tysiecy. A uzywka w b dobry stanie kolo 4-6.Za 400k to ile mozna by zrobic napraw głównych rumunów które są stosunkowo nowoczesnymi konstrukcjami.
Zapisane
krzysiek20
Gość
« Odpowiedz #16 : 02 Kwietnia 2006, 13:43:48 »
0

Cytat: "grzegorz_sykut"
Cytuj
za 400 tys to ja se kupie ładnego mercedesa i sam go sobie ztrobie na super wypasioną drezyne


Czlowieku ale tym "wypasionym mercedesem" wagonow nie pociagniesz.


widać słabo się znasz na mercedesach
Zapisane
grzegorz_sykut
Global Moderator
*****
Długość toru:: 846 m

W terenie W terenie


waskotorowka
« Odpowiedz #17 : 02 Kwietnia 2006, 15:56:24 »
0

Fidziu ale lokomotywa to nie tylko silnik. Niewatpliwie cena wysoka, ale moze warta zastosowanych tam rozwiazan. To ze mozna kupic jeszcze waskotorowa lokomotywe "z odzysku" to nie znaczy ze rownie niskie maja byc ceny nowych lokomotyw z normalnej produkcji.

Krzysiek20 - na mercedesach sie nie znam, nie buduje drezyn z ich wykorzystaniem i malo mnie one obchodza.Wez pod uwage ze jesli chcialbys dopuscic ten pojazd do ruchu na normalnych zasadach to mysle ze zaplacilbys troche pieniedzy za to. Wiec nie mow ze samoroba z mercedesa to takie super rozwiazanie.
Zapisane

Pozdrawiam

Grzegorz Sykut
Stowarzyszenie
Na Rzecz Rozwoju
Nadwiślańskiej KW
Piottr_tt
Minister
******
Długość toru:: 2006 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #18 : 02 Kwietnia 2006, 20:18:23 »
0

Wy tu jak zwykle o pierdołach i drezynach z mercedesa, a zaprezentowana cena ukazuje, jak wysoka jest wartość odtworzeniowa lokomotyw ciętych na złom za bagatelka 5-7 tysięcy.

Pojęcie wartości odtworzeniowej:
http://tiny.pl/m3hp  http://tiny.pl/m3h4

W skrócie oznacza to wartość, jaką ma lokomotywa w przypadku jej całkowitego zniszczenia/utraty i konieczności zastąpienia inną o identycznej funkcjonalności. Lokomotywa wąskotorowa która ma dla złomiarza wartość złomu, dla operatora kolejowego ma wartość zakupu lokomotywy zastępczej, w tym wypadku trzeba się liczyć z kosztem 400 tysięcy, ponieważ rynek wtórny praktycznie już się skończył. Może trochę zawiłe te moje tłumaczenie, ale ma doprowadzić do konkluzji, że zakup lokomotywy w cenie kilkunastu tysięcy, który był możliwy do niedawna, to gratka w porównaniu z ceną rynkową lokomotywy nowej.

400 tysięcy to nie są wcale takie duże pieniądze, jest to równowartość budowy jednego kilometra toru i to położonego z szyn staroużytecznych...
Zapisane

Pozdrawiam, Piottr
Nowa galeria foto -  http://wedrownosc.flog.pl
Przemek
Dyrektor
*****
Długość toru:: 531 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #19 : 02 Kwietnia 2006, 22:48:31 »
0

Towar jest wart tyle ile kupujący chce za niego zapłacić.
Skoro są frajerzy co płacą taką cene to nie ma się co dziwić że to tyle kosztuje. Jak dla mnie to cena jest mocno zawyżona. No chyba że ta lokomotywa ma w środku basen z sauną, drzakuzi i inne zbędne bajery.
Zapisane
Strony: [1] 2 3   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!