Świat kolejek wąskotorowych SMF
19 Maja 2024, 02:39:08 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Serwer FTP już działa! Szczegóły na forum.
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: 1 2 3 [4] 5   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Pierwsza Lxd2 na BKL !!!!!!  (Przeczytany 83674 razy)
AXEL
Minister
******
Długość toru:: 2016 m

W terenie W terenie


www.axel-rail.pl


« Odpowiedz #60 : 02 Listopada 2013, 21:34:55 »
0


Razem z załadunkiem/rozładunkiem i transportem oraz pozyskaniem brakujących części maszyna kosztowała fundację według moich szacunków koło 50.000zł. (ciach)

A skąd Ci się te TWOJE szacunki wzięły?? Chętnie porównam z moimi danymi.
Kolejny raz żałuję że ją tam sprzedałem. Nie potrafię już zliczyć który....
Oni też żałują że kupili takiego zajeżdżonego i rozszabrowanego złoma.

Po skompletowaniu brakujących części i podzespołów poczynione zostały starania aby uruchomić tę maszynę,niestety podczas próby szczelności układów chłodzenia silnika i przekładni,wyszła na jaw usterka polegająca na rozszczelnienia chłodnicy oleju przekładni hydraulicznej(zwanej wymiennikiem ciepła)


No proszę tak rozszabrowany złom a z wymiennikiem...

Jak się nie podobało ... można było w 2011 odstąpić od zamiaru przywrócenia i odsprzedać "trupa". Był klient i co? Nie, nie sprzedajemy bo uruchamiamy. Więc ktoś tu albo jest niedoinformowany albo po prostu...
Zapisane
Jsz
Zawiadowca
****
Długość toru:: 402 m

W terenie W terenie



Jakub Szadkowski
« Odpowiedz #61 : 03 Listopada 2013, 00:26:48 »
+2

 Z politowaniem

« Ostatnia zmiana: 03 Listopada 2013, 15:07:06 wysłane przez JSZ » Zapisane

Jakub Szadkowski
AXEL
Minister
******
Długość toru:: 2016 m

W terenie W terenie


www.axel-rail.pl


« Odpowiedz #62 : 03 Listopada 2013, 09:50:42 »
+2

Kolego trochę grzeczniej proszę

A w którym miejscu to byłem niegrzeczny hm...?

(...)lokomotywę uruchamiałem jako wolontariusz,a koszta zakupu lokomotywy+transportu+zakupu brakujących części podało mi kierownictwo FBKL. Jeżeli kolego Rafale  masz inne informacje na ten temat i jesteś człowiekiem uczciwym,to przedstaw je publicznie na tym zacnym forum.

I to wyłącznie sprawa FBKL jakie kwoty są naprawdę a o jakich się mówi. Nie moja to sprawa. Mnie obowiązują zasady "fair play" wobec kontrachenta, który zgodził się na cenę, zapłacił i nie zamierzam wyciągać "papierów" na światło dzienne.


Jeśli chodzi to co się działo z tą maszyną po roku 2008 to nie mam pojęcia,gdyż od tamtego czasu tam nie byłem i nie zanosi się że będę miał możliwość się tam wybrać,więc proszę nie szukać ze mną zwady,bo sobie tego po prostu nie życzę.
Ze swojej strony kończę dalszą dyskusję na ten temat i basta.

Więc po co piszesz bzdury typu "żałują że kupili rozszabrowanego złoma" jak bladego pojęcia nie masz na jakich warunkach, za jakie pieniądze i wreszcie co kupili.

Zapisane
Jsz
Zawiadowca
****
Długość toru:: 402 m

W terenie W terenie



Jakub Szadkowski
03 Listopada 2013, 17:45:52 - Ukryty.
« Odpowiedz #63 : 03 Listopada 2013, 17:45:52 »
-10

Zapisane

Jakub Szadkowski
AXEL
Minister
******
Długość toru:: 2016 m

W terenie W terenie


www.axel-rail.pl


« Odpowiedz #64 : 03 Listopada 2013, 17:49:36 »
+4

Wcześniejsze posty zostały prze zemnie usunięte,gdyż dyskusja z tobą kolego Axel jest bezsensowna,bo ty i tak zawsze masz rację,wiesz wszystko lepiej,jesteś super fachowcem we wszystkich dziedzinach,więc co ja szeregowy użytkownik tego zacnego forum mogę wiedzieć.

Masz jakiś problem ze sobą ewidentnie. Najpierw piszesz, że kupili rozszabrowany złom, co potem okazuje się kłamstwem, potem, że jestem niegrzeczny, że szukam zwady, wyimmaginowujesz sobie jakieś chore utarczki.
Wreszcie jak pokazuję Ci, że nie masz racji i coś Ci się źle napisało to zamiast przyznać rację chowasz głowę w piasek i kolejny stek bredni wrzucasz na forum.
Pokasowałeś posty - a i owszem. Całe szczęście istnieje takie coś jak cytat na tym forum.
« Ostatnia zmiana: 03 Listopada 2013, 17:56:53 wysłane przez AXEL » Zapisane
Harry Potter
Dyrektor
*****
Długość toru:: 786 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #65 : 03 Listopada 2013, 17:50:43 »
+2

Ten się nie myli, co nic nie robi...choć taki błąd może boleć (finansowo)
Nie wiem czy mówisz o moim wyniku finansowym a jeśli tak to nie tak to jest. Mi jej po prostu szkoda bo należała do kogoś, komu obiecałem, że będzie jeździć a kto już niestety patrzy na nas z krainy wiecznych "zielonych". Obiecali że będzie naprawiona.


Miałem raczej na myśli BKL'kę, choć gdyby hipotetycznie odpalili by maszynę to te 8 ton dodatkowej masy hamującej też by nie było bez znaczenia... i by mieli dodatkowe parę kucy w zapasie na wypadek "W" oraz sprzęta co tak nie dewastuje toru.

PS. szkoda jednak sprzętu Smutny
Zapisane

Jak się nie ma co się lubi,
To się lubi co się ma...ja mam Elf' y, Impulsy i inne "perełki"
AXEL
Minister
******
Długość toru:: 2016 m

W terenie W terenie


www.axel-rail.pl


« Odpowiedz #66 : 03 Listopada 2013, 17:55:00 »
0

Wiesz, ja myślę że tu chodziło o inną maszynę, której tam nikt nie zna. Po co mieszać w parku maszynowym jak można mieć wszystkie lokomotywy jednego typu? Taki strach przed nowym. "Lepsze jest wrogiem dobrego".
« Ostatnia zmiana: 03 Listopada 2013, 18:52:47 wysłane przez kalito » Zapisane
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4304 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #67 : 03 Listopada 2013, 18:07:18 »
+10

Lyd2 są, w odróżnieniu od większych, czteroosiowych sióstr, wyjątkowo proste - myślę że stąd się bierze strach "argumentowany" różnymi pseudonaukowymi wywodami o nadmiernym obciążeniu nasypów, pękających szynach i krowach które przestaną nieść jajka jakby Lxd2 ożyła.
Lyd2 to była maszyna skonstruowana dla prostych ludzi - takich chłoporobotników którzy na kolejce technologicznej, czy to w cukrowni, czy też w lesie, mieli nią jeździć. A że całe życie bujali się parowozami, to stworzono coś na obraz i podobieństwo czajnika, by nie powodowało uczucia lęku przez zaawansowaną techniką. Ot, rama blachownicowa z wykrojami, prowadnice łożysk osiowych, wiązary czerwone, panewki do smarowania i podciągania. Takiej lokomotywy człowiek pola/lasu się nie bał...
Zapisane

Żadna namiętność nie odziera umysłu równie skutecznie ze wszystkich władz działania i myślenia, co strach.
(Edmund Burke)
Harry Potter
Dyrektor
*****
Długość toru:: 786 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #68 : 04 Listopada 2013, 05:36:10 »
0

Czyli krótko mówiąc/ pisząc* prosta jak konstrukcja cepa.
Poza tym masz jeden typ taboru, jeden typ części (stąd oszczędność sama w sobie), mniejsze koszty magazynowania etc...

*)niepotrzebne skreślić.
Zapisane

Jak się nie ma co się lubi,
To się lubi co się ma...ja mam Elf' y, Impulsy i inne "perełki"
Marcin117
Minister
******
Długość toru:: 1019 m

W terenie W terenie


Student - Drezyniarz


WWW
« Odpowiedz #69 : 04 Listopada 2013, 07:39:07 »
+1

No i nie zapominajmy że do prowadzenia Lyd-2 potrzebna jest tylko jedna osoba, a do Lxd-2 dwie.
Zapisane

Harry Potter
Dyrektor
*****
Długość toru:: 786 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #70 : 04 Listopada 2013, 15:19:03 »
0

co prawda to prawda... widoczność z kabiny
Zapisane

Jak się nie ma co się lubi,
To się lubi co się ma...ja mam Elf' y, Impulsy i inne "perełki"
MichałŁ
Dyrektor
*****
Długość toru:: 673 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #71 : 04 Listopada 2013, 17:56:47 »
0

A to na wąskim torze można prowadzić lokomotywę bez czuwaka w pojedynkę ?
Zapisane
dobrzyn
Minister
******
Długość toru:: 1483 m

W terenie W terenie



bartek.dobrzynski
« Odpowiedz #72 : 04 Listopada 2013, 20:33:04 »
0

Jeśli widoczność z kabiny jest wystarczająca. Vide: WLs150
Zapisane

Trabant 1.3 '91 "Stanisław"
Trabant 601 '66 "Dziadek"
Romet 100 '83 "Henio"
Jsz
Zawiadowca
****
Długość toru:: 402 m

W terenie W terenie



Jakub Szadkowski
« Odpowiedz #73 : 07 Listopada 2013, 01:06:41 »
-2

 Kolego Axel bardzo żałuję iż wdałem się z tobą w dyskusje na tym zacnym forum, nie mam problemu ze sobą tylko tak jak paru użytkowników których już nie ma tym forum,z tobą.
A co do Lxd2 która poszła w Bieszczady wiem swoje i nie próbuj mnie dalej dyskredytować.
Jako uczciwy biznesmen i handlowiec,powinieneś sprawdzić przed sprzedażą jaki towar zaoferowałeś i sprzedałeś klientowi  czyli FBKL.
Lokomotywa która jest w Bieszczadach jak wiadomo to nie jest ta Lxd2-347 która powinna tam trafić,tylko Lxd2-321 z podmienionymi numerami taborowymi.
Lxd2-321 czyli obecnie 347,na początku swojej kariery jezdziła na Piotrkowskiej K.D. i co ciekawe taki przydział jest namalowany nadal na  bocznych powierzchniach płaszczatek ,co powinno od razu sprzedającego,natomiast prawdziwa 347 która nadal stoi w Mławie i służyła tam od nowości nie może i nie ma namalowanego takiego przydziału.
Mam wrażenie że ktoś tu nie zadał lub celowo nie zadał sobie trudu,przed transakcją dokonania sprawdzenia numerów fabrycznych ostoi,przekładni hydraulicznej i silnika spalinowego,ponadto obydwie lokomotywy z racji różnicy wieku dzieli wygląd klap bocznych które z powodu odmienność konstrukcji i innego rozmieszczenia zawiasów jest bardzo trudno podmienić, co już powinno zastanowić sprzedającego że coś jest nie tak.
Podsumowując fundacja została wyrolowana,gdyż dostała maszynę w o wiele mniej kompletną,w gorszym stanie i z większym przebiegiem niż powinna ,dobrze że chociaż silnik spalinowy nie miał poważnej usterki i po remoncie będzie służył dalej.
Niestety w tych czasach często pracownicy firmy lub instytucji zamawiającej dany towar lub usługę ,odpowiedzialni za odbiór nie posiadają odpowiedniej wiedzy i kwalifikacji,czego efektem są właśnie takie przypadki jak miał miejsce z tą maszyną,a który można nazwać jedynie  po imieniu wciśnięciem komuś lipy.
« Ostatnia zmiana: 07 Listopada 2013, 02:39:12 wysłane przez JSZ » Zapisane

Jakub Szadkowski
AXEL
Minister
******
Długość toru:: 2016 m

W terenie W terenie


www.axel-rail.pl


« Odpowiedz #74 : 07 Listopada 2013, 11:49:13 »
+22

Kolego Axel bardzo żałuję iż wdałem się z tobą w dyskusje na tym zacnym forum, nie mam problemu ze sobą tylko tak jak paru użytkowników których już nie ma tym forum,z tobą.

Jak masz ze mną problem - droga wolna.

A co do Lxd2 która poszła w Bieszczady wiem swoje i nie próbuj mnie dalej dyskredytować.
Jako uczciwy biznesmen i handlowiec,powinieneś sprawdzić przed sprzedażą jaki towar zaoferowałeś i sprzedałeś klientowi  czyli FBKL.

I doskonale wiedziałem, zarówno ja jak i FBKL a konkretniej ówczesny zarząd.
Lokomotywa była niekompletna ale do choroby czego się spodziewać za DWADZIEŚCIA TYSIĘCY ZŁOTYCH !!!

Lokomotywa która jest w Bieszczadach jak wiadomo to nie jest ta Lxd2-347 która powinna tam trafić,tylko Lxd2-321 z podmienionymi numerami taborowymi.
Lxd2-321 czyli obecnie 347,na początku swojej kariery jezdziła na Piotrkowskiej K.D. i co ciekawe taki przydział jest namalowany nadal na  bocznych powierzchniach płaszczatek ,co powinno od razu sprzedającego,natomiast prawdziwa 347 która nadal stoi w Mławie i służyła tam od nowości nie może i nie ma namalowanego takiego przydziału.
Mam wrażenie że ktoś tu nie zadał lub celowo nie zadał sobie trudu,przed transakcją dokonania sprawdzenia numerów fabrycznych ostoi,przekładni hydraulicznej i silnika spalinowego,ponadto obydwie lokomotywy z racji różnicy wieku dzieli wygląd klap bocznych które z powodu odmienność konstrukcji i innego rozmieszczenia zawiasów jest bardzo trudno podmienić, co już powinno zastanowić sprzedającego że coś jest nie tak.

A więc po kolei bo widze że sufit Ci na głowę spadł i pogubiłeś się w zeznaniach.

Lokomotywa wyjechała z Mławy w maju 2006r. Rozmowy o sprzedaży prowadzone były z zarządem FBKL długo wcześniej. Właścicielem lokomotywy było Stowarzyszenie im. Dzieci Zamojszczyzny w Siedlcach. Doskonale wiedziałem, że 374 to 321 i odwrotnie i celowo zostało to tak jak jest teraz z prostego powodu. Zadzwoniłem do osób które ostatnie tą lokomotywą jeździły (przypominam że bbyły to już czasy SKPL na Mławskiej) a mianowicie m.in. Do Bogdana Różyckiego, dziś prazownika Nieruchomości a dawnego naczelnika MKD. Pan Boguś opowiedział mi historię podmiany i wytknął wady jednej i drugiej lokomotywy. Wszystkie informacje przekazałem Stasiowi Wróblowi a mianowicie fakt, że prawdziwa 374 miała klejony blok a 321 miała problemy z zawieszeniem silnika i strasznie w niej trzęsło i była głośna. Dlatego zamieniono tabliczki by jeździć nieswoją lokomotywą bo była po prostu wygodniejsza dla obsługi.
Pojechałem na MKD zdaje się z Rogozem i Klanem o ile mnie pamięć nie myli i zaplombowaliśmy maszynę, którą miała zabrać FBKL. Zostały porobione zdjęcia a dzieciaki z ówczesnej MKD z Tonsotrem na czele zostali poinformowani, że jak coś zginie to zgłosimy na policję. Do dnia transportu lokomotywa stała w hali pozamykana. Jej stan był taki jak zgłosiłem. Tyle w temacie podmiany lokomotyw. Także prosze cie nie oczerniaj mnie bo jeśli bardzo chcesz możemy spotkać się w sądzie o pomówienia. Spytaj ludzi na BKL jak było naprawdę i jeśli ci ufają to ci powiedzą a jak nie to dalej będziesz żył w błogiej nieświadomości i bajkach jaki to złom był.

Podsumowując fundacja została wyrolowana,gdyż dostała maszynę w o wiele mniej kompletną,w gorszym stanie i z większym przebiegiem niż powinna ,dobrze że chociaż silnik spalinowy nie miał poważnej usterki i po remoncie będzie służył dalej.

Czytaj wyżej. Dostali dokładnie to za co zapłacili a do tego mogli wybierać, którą lokomotywę chcą. PRawdziwa miała faktycznie mniejszy przebieg, mniej zużyte zestawy ale jej silnik pozostawiał wieeeele do życzenia. Stasio Wróbel dokładnie został poinformowany o stanie jednej i drugiej. Dla mnie to było obojętne którą wezmą, chciałem pomóc i dać lepszą to teraz mam, miłośnik mi zarzuca oszustwo !!! Zastanowiłeś się chłopie jakim problemem byłoby dla mnie przełożyć tabliczki? Zastanoowiłeś się co za różnica oddać jedną czy drugą jak obie były zdekompletowane i niejeżdżące? Pomyślałeś jaki miałbym interes by oszukać BKL? To jak już wymyślisz to powiedz.

Niestety w tych czasach często pracownicy firmy lub instytucji zamawiającej dany towar lub usługę ,odpowiedzialni za odbiór nie posiadają odpowiedniej wiedzy i kwalifikacji,czego efektem są właśnie takie przypadki jak miał miejsce z tą maszyną,a który można nazwać jedynie  po imieniu wciśnięciem komuś lipy.

Nazwij rzecz po imieniu, oficjalnie, napisz że ich oszukałem, poprzyj to dowodami a nie klepiesz w klawiature bez sensu kolejnego posta w tym samym tonie telko dlatego że coś gdzieś usłyszałeś i sam dorobiłeś sobie ideologię. W moim przekonaniu BKL po prostu nie chciało uruchamiać lokomotywy i szukało kwadratowych jaj i stu winnych, żeby tylko nią nie jeździć. Od samego początku tej historii z resztą.

Dziękuję za uwagę tym co wytrwali do końca. Polecam się jak ktoś ma jakieś pytania.
Zapisane
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4304 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #75 : 07 Listopada 2013, 13:07:54 »
+10

O! Zobaczcie - choć raz w wyniku takiej awantury mamy pozytywne zakończenie: zostały w miarę jasno (i mam nadzieję raz na zawsze) wyjaśnione szczegóły którymi "żyją" od lat niektórzy chcący napsuć drugim krwi, choć to "coś" było już tak dawno, że nikt tego nie pamięta. Dziękuję Koledze AXEL'owi że poświęcił swój czas na merytoryczne rozwianie wątpliwości, zamiast pisać jakiegoś posta typu "i co ty sobą reprezentujesz?".
Zapisane

Żadna namiętność nie odziera umysłu równie skutecznie ze wszystkich władz działania i myślenia, co strach.
(Edmund Burke)
Harry Potter
Dyrektor
*****
Długość toru:: 786 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #76 : 07 Listopada 2013, 14:38:53 »
+3

.. to ja tak nieśmiało miał bym prośbę do władnych- zamknijmy wątek bo za chwilę zrobi się z tego "wąskotorowy smoleńsk"  i będziemy mieli swego wąskiego Macierewicza...(ktokolwiek miałby być pretendentem do tego miana...)


ps. jeśli ktoś poczuł się urażony porównaniem to przepraszam, ale wystarczająco podjazdówek politycznych mamy w wiadomościach różnej maści, a forum ma służyć wymianie wiedzy, oderwaniu od szarej rzeczywistości ( szczególnie jak popatrzymy za okno  )etc...

Pozdrawiam z MMz
Zapisane

Jak się nie ma co się lubi,
To się lubi co się ma...ja mam Elf' y, Impulsy i inne "perełki"
kalito
Administrator
*****
Długość toru:: 1512 m

W terenie W terenie



kalito1982
« Odpowiedz #77 : 07 Listopada 2013, 16:27:38 »
+2

Hehehe Axel dostał plusy za posta - patrz pan panie Axel i zapamiętaj bo to się nieczęsto zdarza Chichot
Zapisane

Pozdrawiam
Kalito
Piszę w miarę poprawnie po polsku.
Bogdan_KRK
Zawiadowca
****
Długość toru:: 435 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #78 : 07 Listopada 2013, 20:04:34 »
+6

Witam. Wydaje mi się,że Kol. Axel ma rację. Czy kupując samochód,który polecił Ci znajomy od pośrednika,masz pewność,że wszystko jest O.k. Nie! I sprzedajacy i kupujący mają rację. Jeden zachwala,drugi wybrzydza. I jeden i drugi mają rację.Ale jest takie powiedzenie: "Widziały gały,co brały" . No chyba,że zakupem zajmuje się ktoś niekompetentny zza biurka. Wtedy można mu wcisnąć wszystko.Zamiast nowego Sprintera(markę pominę ) dostaje starego Żuka,ale z minimalnym przebiegiem. Takie sytuacje miały miejsce. Marki pominę,żeby nie robić reklamy. Pozdrawiam. Bogdan
« Ostatnia zmiana: 07 Listopada 2013, 20:12:48 wysłane przez Bogdan_KRK » Zapisane

"Mędrzec ciągle się uczy, głupiec już wie wszystko"
Jsz
Zawiadowca
****
Długość toru:: 402 m

W terenie W terenie



Jakub Szadkowski
« Odpowiedz #79 : 11 Listopada 2013, 18:46:02 »
-5

I skończyło się jak zawsze, kolega A postraszył kolegę B za to że ten  śmiał mu się publicznie przeciwstawić,pisząc posty nie po jego myśli.
Kolega A dostał parę plusów co na pewno poprawiło mu jego ego,a jego oponent czyli kolega B jak zwykle został zmieszany z błotem,dostał parę minusów(czym się zbytnio nie przejął).
Nie czuję że przegrałem w tej dyskusji,bo udało mi się podpuścić mojego oponenta do publicznego ujawnienia choć części faktów dotyczących historii  Lxd2-321(vel.347) która trafiła na BKL.
Pozdrawiam i zapewniam że nie wdam się już w żadną dyskusję z kolega A,na tym zacnym forum,bo na innych już od dawna tego nie robię.

Zapisane

Jakub Szadkowski
Strony: 1 2 3 [4] 5   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!