Świat kolejek wąskotorowych SMF
11 Października 2025, 23:31:34 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Serwer FTP już działa! Szczegóły na forum.
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: 1 ... 3 4 [5]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: [Lxd2] - pomysły na modernizacje  (Przeczytany 68340 razy)
AXEL
Minister
******
Długość toru:: 2017 m

W terenie W terenie


www.axel-rail.pl


« Odpowiedz #80 : 27 Lutego 2012, 11:44:30 »
0

OT:...że tak powiem, spodziewałem się ,że prędzej czy później zdjęcia przestaną być tabu, odium zostanie zdjęte a imponderabilia staną się konkretami...
Tym razem tylko szczery śmiech, naprawdę bez urazy z mojej strony!


Ad rem:
Całość modyfikacji którą podaje Axel wygląda mi na modernizację na rzecz bardzo konkretnego ruchu towarowego (zwłaszcza sprzęg+sterowanie wielokrotne),oraz kierującej firmą centrali która chce wiedzieć wszystko. Absolutnie wszystko - każdy kg ŁT4 ma być zewidencjonowany i wprowadzony do systemu, a co dopiero paliwo trakcyjne....I dlatego komputer mnie nie dziwi - jeszcze do tego jakiś system ERP i już mamy pełen obraz.

Nie z mojej winy zdjęcia były tabu, po prostu dopóki lok nie dotarł było całkowite embargo na informacje i musiałem prosić Cię o usunięcie.

W kwestii konkretnego ruchu towarowego:

Nie kojarzy wam się z niczym żółty kolor lokomotywy?
Zapisane
RezerwA
Młotkowy
**
Długość toru:: 108 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #81 : 27 Lutego 2012, 16:08:20 »
0

Żółty kolor kojarzy z Lotos abo TORPOL,takie barwy były malowane 42-ki czyt. SM42 jak miały naprawy na Śląsku w jednej małej firmie? nazwy nie podam.
Zapisane
janeczek
Dyrektor
*****
Długość toru:: 915 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #82 : 27 Lutego 2012, 21:19:31 »
0

Nie kojarzy wam się z niczym żółty kolor lokomotywy?

Oczywiście, że mi się kojarzy ..... ale źle mi się kojarzy - pewien "biznesmen" i Stanica. 
Zapisane
AXEL
Minister
******
Długość toru:: 2017 m

W terenie W terenie


www.axel-rail.pl


« Odpowiedz #83 : 27 Lutego 2012, 21:54:14 »
0

A nie kojarzy Wam się z pociągami roboczymi? Również na sieci DB Co?
Zapisane
Przemek
Dyrektor
*****
Długość toru:: 531 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #84 : 28 Lutego 2012, 19:53:53 »
0

BTY nie ma czegoś takiego jak krany - są zawory maszynsity.
BTW nie ma czegoś takiego jak krawaty - są zwisy męskie.
Od powstania kolei w Polsce, wajcha do sterowania hamulcami przez maszynistę nazywana była "kranem maszynisty". Za komuny była moda by zmieniać pewne nazwy. Pomocnik maszynisty stał się młodszym maszynistą. Rosjanie do dziś mówią kran maszynisty. Ktoś kiedyś miał manie wyższości i poniżało go słowo kran bo kran jest w łazience. Tylko że "kran" to tak naprawdę wajcha, dźwignia, żuraw, wystający element. Kranu w łazience się nie odkręca. Odkręca się zawór w kranie choć dziś to raczej już "baterie" a nie krany. Najlepszym przykładem "kranu" jest żuraw do nawadniania parowozów a raczej ich tendrów. W języku obcych "kran" to dźwig typu żuraw.
Zapisane
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4309 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #85 : 28 Lutego 2012, 21:01:18 »
0

A ja znam inną teorię. Kranem hamulca nazywamy proste urządzenie pneumatyczne pozbawione elementów automatyki mające za zadanie jedynie przepuścić powietrze z A do B w którym całe sterowanie spoczywa w ręce maszynisty. Typowy przykład kran ST-60 w lokomotywach i wagonach motorowych produkcji rumuńskiej. Zaworem natomiast nazywa się urządzenie częściowo zautomatyzowane np. zawór maszynisty Knorra stosowany na parowozach, Lyd1 czy normalnotorowych SM03 typu H1405. Zawiera on układ pozwalający samoczynnie obniżyć wartość ciśnienia w przewodzie głównym do wartości zadanej.
Ale to tylko taka teoria którą stary mądrala kiedyś mi tłoczył w głowę.

Osobiście ten na wstępie wymieniony "kran" raczej określał bym słowem "kurek". Wtedy wszystko staje się prostsze.
Zapisane

Na peronie zostało wszystko to Cię męczy.
Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.


*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
kabzik
Młotkowy
**
Długość toru:: 90 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #86 : 01 Marca 2012, 14:29:38 »
0

A nie kojarzy Wam się z pociągami roboczymi? Również na sieci DB Co?

nie daj nam czekać tylko pisz gdzie Chichot
Zapisane
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4309 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #87 : 04 Czerwca 2012, 22:06:17 »
0

Wy tu o wielkich pomysłach, a ja zapodam zrealizowane małe pomysły na modernizacje.

Dodanie przed filtrem wstępnym filtra paliwa z przeźroczystym odstojnikiem informującym wizualnie o stanie zasyfienia.



Chebzie się osadzają na dnie szklanki, a mniejsze towary wyłapuje sitaka na górze filterka:



Teraz kwestia grzania kabiny - zamiast kaloryfera dajemy nagrzewnicę:



Zasilenie w medium zapewniają przewody elastyczne, zaś wentylator robi swoje:



Aby nie zasyfić na wstępie nagrzewnicy oraz mieć łatwy sposób odcięcia grzania należy stosować współczesną technologię:



Jednak całym picem jest kwestia jak regulować przepływ powietrza przez nagrzewnicę. Kto jest ciekawy, nich napisze PW do Buczka-pkp, wszak to jego patent.

Pozdrawiam, życząc zrealizowanych pomysłów na modernizacje Lxd2.
Zapisane

Na peronie zostało wszystko to Cię męczy.
Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.


*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2697 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #88 : 04 Czerwca 2012, 22:14:54 »
0

Kucyk zabrałeś odstojnik z mojego ciągnika !!! Chichot
Co do nagrzewnicy najłatwiejszy był by potęciometr.
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
buczek_pkp
Zawiadowca
****
Długość toru:: 405 m

W terenie W terenie

PKP InterCity, Wąski w Piasecznie


« Odpowiedz #89 : 04 Czerwca 2012, 22:43:59 »
0

Tak. Władowany jest potencjometr stosowany w rumunach do regulacji natężenia oświetlenia pulpitu. A umieszczony jest w ciekawym miejscu jako magiczne pokrętło    Jeszcze praktycznym a prostym ulepszeniem jest zamontowanie podświetlenia tablicy z zegarami. Koszt niewielki a w nocy boska jazda bo wszystko widać jak w dzień. Ja zastosowałem lampki od oświetlenia tablicy rejestracyjnej stosowane w ciężarówkach. Kucu może zamieścisz zdjęcia???
Zapisane
Jsz
Zawiadowca
****
Długość toru:: 403 m

W terenie W terenie



Jakub Szadkowski
« Odpowiedz #90 : 05 Czerwca 2012, 00:21:07 »
0

Pomysł z odstojnikiem bardzo dobry,ale zastosowanie zwykłych gumowych przewodów do paliwa to niezbyt fortunny pomysł.
Z doświadczenia wiem że po pewnym czasie przewody takie na skutek działania paliwa,temperatury oraz kawitacji sztywnieją i pękają,lepiej więc zastosować nieco droższe specjalne elastyczne przewody paliwowe z oplotem np.stalowym,posiadające dodatkowo na obu końcach zamontowane oczka pod śrubunki o potrzebnych nam średnicach,co zapewni łatwe,pewne,szczelne i solidne złącze.
Dodatkowo zawsze należy wszelkie przewody  umocować w celu uniemożliwienia ich wzajemnego przetarcia o siebie lub o inne elementy na wskutek drgań i wibracji silnika.I tyle ode mnie w tym temacie
« Ostatnia zmiana: 05 Czerwca 2012, 00:26:37 wysłane przez Jakub Szadkowski » Zapisane

Jakub Szadkowski
buczek_pkp
Zawiadowca
****
Długość toru:: 405 m

W terenie W terenie

PKP InterCity, Wąski w Piasecznie


« Odpowiedz #91 : 05 Czerwca 2012, 16:57:28 »
0

Wtedy się je wymieni:) Jest to koszt paru groszy a więc kieszeń nie zaboli.
Zapisane
Roman
Czytelnik

Długość toru:: 9 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #92 : 18 Października 2012, 20:56:28 »
0

witam przedstawiam zdjęcia zmodernizowanej lokomotywy rumuńskiej w oznaczeniu kolei wegierskich prowadzącej pociągi na kolejce pionierskiej w Budapeszcie. Lokomotywa ma zabudowany silnik Caterpilera, ale tam prowadzi tylko dwa wagony osobowe.
Zapisane
Dariusz
Minister
******
Długość toru:: 1220 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #93 : 19 Października 2012, 08:48:36 »
+2

witam przedstawiam zdjęcia
Hmm, a gdzie to zdjęcie ?
Zapisane

Strony: 1 ... 3 4 [5]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!