Świat kolejek wąskotorowych SMF
17 Styczeń 2020, 19:37:21 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Profil 750mm.pl na facebooku
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: 1 2 3 [4]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: KWK Kazimierz Juliusz  (Przeczytany 98827 razy)
velarik
Nowicjusz
*
Długość toru:: 27 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #60 : 27 Październik 2017, 05:23:36 »
+1

Wisiały obie. Długo. I trudno się dziwić, skoro właściciel za jedną wystawił cenę 300 tysi, a za drugą 200 tysi. Tyle, że wśród mikoli jeleni brak, a szejków arabskich bardziej interesują konie...
Zapisane
Paweł Niemczuk
Administrator
*****
Długość toru:: 1652 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #61 : 29 Październik 2017, 00:48:12 »
+1

Jestem przekonany, że kwoty podane na OLX nie były kwotami rzeczywiście oczekiwanymi przez sprzedającego. Ot, po prostu musiał jakąś wpisać i, przypuszczalnie, na "dzień dobry" spławić różnego rodzaju leszczy i mikoli wydzwaniających w sprawie zakupu. Sądzę, że targu dobito z dala od serwisu internetowego za pieniądze dalekie od tej, którą się tutaj podniecamy.

A co do Lyd2 - z pewnością nie była z KWK Janina. Aktualnie istnieją 3 "donaldy" z tej kopalni. Jeden jest pomnikiem, dwa własnością prywatną i znajdują się na terenie Gliwickiej Fabryki Wagonów (ex ZNTK Gliwice).
Zapisane
velarik
Nowicjusz
*
Długość toru:: 27 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #62 : 31 Październik 2017, 21:46:14 »
0

OK, być może taka była strategia sprzedającego, ale do mnie to po prostu nie przemawia i jest dziwne - mogę się na meandrach takich interesów nie znać. Zobaczymy, czy się jeszcze pojawią w ogłoszeniach.....
Zapisane
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2618 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #63 : 01 Listopad 2017, 09:13:36 »
0

Albo była to forma  reklamy że jest taki zbiór taboru. Cena zaporowa aby nikt naprawdę nie kupił.
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
Paweł Niemczuk
Administrator
*****
Długość toru:: 1652 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #64 : 01 Listopad 2017, 19:26:10 »
+2

Na to nie wpadłem. A to jest myśl. Może faktycznie to była forma reklamy na zasadzie: "Szukacie operatora z własnym taborem? To macie kandydata. A jak mnie nie chcecie, to sprzedam".
Zapisane
velarik
Nowicjusz
*
Długość toru:: 27 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #65 : 01 Listopad 2017, 19:28:25 »
0

Możliwe, bo dzisiaj znowu się objawiły na OLX. I cena nie drgnęła...
Zapisane
PiotrS
Mechanik
***
Długość toru:: 194 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #66 : 09 Czerwiec 2018, 20:44:17 »
0

Spójrzcie na zdjęcia, szczególnie te na samym dole:

http://www.straznicyczasu.pl/viewtopic.php?t=3071

Nie wygląda to przyszłościowo.

Pozdrawiam.

PiotrS
Zapisane

PiotrS
Adam W
Dyrektor
*****
Długość toru:: 571 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #67 : 13 Styczeń 2020, 18:48:24 »
0

Z newsów taborowych - https://sosnowiec.wyborcza.pl/sosnowiec/7,93867,25593968,najdluzsza-czynna-kolej-waskotorowa-w-polsce-pochwalila-sie.html?disableRedirects=true#a=307&c=128&s=BoxLoSoImg1

Cytat: sosnowiec.wyborcza.pl
Kolej Rogowska oraz Żuławska Kolej Dojazdowa oficjalnie poinformowały o zakupie wąskotorowych lokomotyw spalinowych ze zlikwidowanej kopalni Kazimierz-Juliusz w Sosnowcu. Trzecia lokomotywa trafi do Fundacji Galicyjskich Dróg Żelaznych. Wcześniej z prawa pierwokupu zrezygnowało miasto.

O nabywcach trzech lokomotyw WLs 150/180 z ostatniej sosnowieckiej kopalni pisaliśmy na początku grudnia. Wtedy pewne było, że nazywana Laleczką lokomotywa spalinowa trafi do Fundacji Galicyjskich Dróg Żelaznych.

- Zdecydowaliśmy się na zakup, bo to cenny nabytek z punktu widzenia naszego dziedzictwa techniki – mówił nam wtedy Piotr Młodzian, wiceprezes Fundacji Galicyjskich Dróg Żelaznych, która Laleczkę planuje odebrać z Sosnowca w styczniu.
Dwaj nowi właściciele przewieźli już lokomotywy z Sosnowca do nowych domów

7 stycznia zakupem Ziuty oficjalnie pochwaliła się najdłuższa czynna w Polsce Kolej Wąskotorowa Rogów-Rawa-Biała (49 km), dla której lokomotywę z Sosnowca kupiła Fundacja Polskich Kolei Wąskotorowych. Dwa dni później Ziuta była już w Rogowie.

Jak napisali na swej stronie przedstawiciele Kolei Rogowskiej, Ziutę czeka teraz szczegółowa ocena stanu technicznego.

- Następnie pozostanie zaplanować prace nad przywróceniem jej do ruchu. Konieczne jest na pewno założenie brakujących elementów takich jak chłodnica oraz przewody do akumulatorów i rozrusznika. Należy naprawić miejsca wycieków, oraz wymienić wszystkie oleje. Co jeszcze - pokażą wyniki przeglądów. - czytamy na stronie kolejrogowska.pl.

Na portalu zrzutka.pl Fundacja Polskich Kolei Wąskotorowych uruchomiła zbiórkę, dzięki której sfinansowany zostanie m.in. zakup części i materiałów potrzebnych do uruchomienia lokomotywy.

    - Lokomotywę można będzie zobaczyć przed halą w Rogowie 19 i 26 stycznia oraz 23 lutego podczas "Pociągów zimowych" organizowanych przez Kolej Wąskotorową Rogów-Rawa-Biała - zapowiada Bartosz Paluchowski z Fundacji Polskich Kolei Wąskotorowych. I dodaje, że więcej informacji o imprezie można będzie znaleźć na stronie kolejrogowska.pl.

Trzecia lokomotywa, bezimienna, ale przystosowana do odśnieżania torowiska, trafiła do Żuławskiej Kolei Dojazdowej. – Od piątku lokomotywa jest już w nowym domu - powiedział nam Jarosław Lipiński, prezes opiekującego się ŻKD Pomorskiego Towarzystwa Miłośników Kolei Żelaznych.

Co warte podkreślenia, towarzystwo porozumiało się w tej sprawie z właścicielem firmy złomiarskiej, który był bezpośrednim nabywcą lokomotywą od Spółki Restrukturyzacji Kopalń.
Prezydent Sosnowca powtarza publicznie obietnicę budowy turystycznej trasy wąskotorowej

Jak już wcześniej informowaliśmy, prawo pierwokupu lokomotyw miał Urząd Miejski w Sosnowcu. Zrezygnował jednak z niego. Urzędnicy wyjaśnili to złym stanem technicznych pojazdów i chęcią zakupu nowych lokomotyw. Miałyby one w przyszłości obsługiwać nową turystyczną trasę, której budowę w parku im. Jacka Kuronia zapowiada prezydent Sosnowca. Arkadiusz Chęciński powtórzył ostatnio publicznie tę obietnicę podczas grudniowej sesji.
Zapisane

Szymek
Mechanik
***
Długość toru:: 229 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #68 : 15 Styczeń 2020, 00:38:26 »
+3

Mam pytanie dotyczące statystyki - z powyższego wpisu wynika, że Wls180 "Laleczka" została zakupiona przez Fundację Galicyjskich Dróg Żelaznych, natomiast na stronie Gminy Krośnice możemy przeczytać, że:
"W 2016 roku Gmina Krośnice zakupiła lokomotywę spalinową WLs 180 o numerze 7220, która uprzednio pracowała w Kopalni Węgla Kamiennego „Kazimierz Juliusz” w Sosnowcu, gdzie pieszczotliwie nazywano ją „Laleczką”.
https://www.krosnice.pl/asp/core/pdf.asp?menu=149&akcja=&artykul=0
"Laleczka" nosiła oznaczenie WLs180-7220-5, ENKOL podaje, że 7220 to Wls150. Patrząc na zdjęcia (tabliczka Zastal-u i charakterystyczne wloty powietrza na klapach bocznych) to w Krośnicach raczej znajduje się "Lola" WLs180 (nr zakładowy 7219-4 ?). "Laleczkę" fotografowałem osobiście i  miała inne osłony przedziałów maszynowych niż ta w Krośnicach (ale również charakterystyczne).

 Czy zatem ktoś z TZF orientuje się co jest grane?

WLs180-7220-5


Wls180-7220 z Krośnc
Zapisane
Michał Z
Mechanik
***
Długość toru:: 292 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #69 : 15 Styczeń 2020, 22:46:59 »
+2

Czy zatem ktoś z TZF orientuje się co jest grane?
Temat okazał się dość zagmatwany, niestety info na Enkolu nie są poprawne. Są tam dwa podstawowe błędy - pierwszy to przenumerowania Wls180 Cementowni Groszowice do KWK Kazimierz Juliusz, drugi wynika z podmian lok nr 4 i 5 w samym KWK.
Trochę czasu mi zajęło dojście jak oni to zrobili, właściwie do ostatecznego zamknięcia tematu potrzebuję zdjęcia Wls180-15 z Cementowni Groszowice - jeśli ktokolwiek dysponuje byłbym bardzo wdzięczny. Nie musi być piękne, tak naprawdę potrzebuję możliwie widocznej czołownicy.
Podsumowanie moich dociekań oczywiście opublikuję niebawem.
Zapisane
Michał Z
Mechanik
***
Długość toru:: 292 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #70 : 15 Styczeń 2020, 22:54:56 »
0

Wszystkie lokomotywy jakie były ostatnio na tej kolei były lokomotywami 803D (WLs180),
niestety nie masz racji, WLs180-4 to Wls150 z silnikiem Henschla, przekładkę zrobili w Żarowie w 2007 r.

edit: Czyli to ta, którą kupiła Fundacja Galicyjskich Dróg Żelaznych, w NDGW jest KWK 1, czyli 803D 13/1971 ex Cementownia Groszowice 15 ex Huta Pokój 10
 
Dobrze to widać po dorobionej kratce na kabinie maszynisty (niżej niż w fabrycznych 803D z Zastalu)
Nie ma także lamp końca pociągu pod reflektorami ani śladów po nich.

Ja początkowo też nie zauważyłem tego faktu Mrugnięcie
« Ostatnia zmiana: Wczoraj o 17:51:52 wysłane przez Michał Z » Zapisane
Szymek
Mechanik
***
Długość toru:: 229 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #71 : 15 Styczeń 2020, 23:30:53 »
0

Cytuj
niestety nie masz racji, WLs180-4 to Wls150 z silnikiem Henschla, przekładkę zrobili w Żarowie w 2007 r.
Czyli to ta, która jest teraz w NDGW.

To  tymi numerami była w takim razie niezły numer, ponieważ na zdjęciach z rozładunku w NDG lokomotywa ma numer WLs180-1 i w roku 2010 również taki miała, posiadała także to samo malowanie, dorobioną kratkę na budce i ... światła końca pociągu pod reflektorami. Czyli jedna zagadka została wyjaśniona WLs180-7219-4 to lokomotywa z Krośnic, ale z numerem 7220-5 (przenumerowanie o którym napisał Michał Z. - RODO ;-). "Oryginalna" (a przynajmniej lokomotywa nosząca taki numer w 2010) 7220 to moim zdaniem przerobiona WLs150 (brak świateł końca pociągu i również niefabrycznie umieszczone wloty) - widać to dobrze na zdjęciu które dodałem. Jak znajdę trochę czasu to dodam album ze zdjęciami wykonanymi w 2010 (z lokomotywami 1,5 i 6). Nie mam tylko zdjęć 7219-4, ale jest ich trochę w internecie.
« Ostatnia zmiana: 15 Styczeń 2020, 23:37:19 wysłane przez Szymek » Zapisane
Paweł Niemczuk
Administrator
*****
Długość toru:: 1652 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #72 : Wczoraj o 02:57:03 »
+3

Ciekawe info na temat tych przenumerowań. Pierwotnie w ogóle nie wiedziałem, że na Juliuszu były szacher - macher z lokomotywami z Groszowic. Obecne dane są odziedziczone po śp. bazie na tabor.wask.pl i nie ma co do autora tej bazy mieć pretensji, że nie wiedział, że po zatopieniu cementowni w roku 1997 maszyny nie poszły na żyletki, a trafiły do naprawy, a następnie dostały na Juliuszu nowe życie pod starymi numerami. Do mnie osobiście informacje o tych nieścisłościach i szachrach-machrach dotarły niedawno (via Marek Szymański, też, z resztą, aktywny na Enkolu), ale stwierdziłem, że poczekam aż lokomotywy dotrą do nowych domów (żeby móc wprowadzić do bazy precyzyjne daty przeprowadzek), a po drugie - aż ich nowi właściciele im się dobrze przyjrzą, żeby mieć rozsądną pewność, która jest która. Podsumowując - powyższe dociekania są bardzo interesujące i wkrótce znajdą odzwierciedlenie na Enkolu. Dzięki, Panowie Uśmiech
Zapisane
Strony: 1 2 3 [4]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!