Świat kolejek wąskotorowych SMF
06 Kwiecień 2020, 22:55:34 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Profil 750mm.pl na facebooku
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: 1 2 3 [4] 5 6   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Wieści z Płociczna...  (Przeczytany 56414 razy)
konrad
Mechanik
***
Długość toru:: 296 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #60 : 06 Luty 2009, 21:21:20 »
0

oj, Bartku, widać że nie czytasz uważnie forum 22 stycznia cx maniak napisał w poście :
http://750mm.pl/viewtopic.php?t=2336
że będzie impreza i będzie tam nasza ulubiona lokomotywa bliższych informacji nie znam, ale jak jest napisane że będzie jeździć to chyba działa
Zapisane

Urok sapiącej ciuchci jest niepodważalny ale lokomotywa spalinowa to potęga.
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2622 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #61 : 06 Luty 2009, 21:30:12 »
0

A ja jestem ciekaw co z tym mostem. Odbudowano??
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
Phinek
Gość
« Odpowiedz #62 : 07 Luty 2009, 02:00:47 »
0

 .
« Ostatnia zmiana: 12 Styczeń 2011, 03:07:41 wysłane przez Phinek » Zapisane
CX MANIAK
Mechanik
***
Długość toru:: 154 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #63 : 26 Luty 2009, 21:01:27 »
0

Witam
Wls-ka z napędem łańcuchowym jest sprawna już od kilku dobrych miesięcy. Czas pokazał iż przebudowa przyniosła oczekiwane efekty. Skrzynia biegów chociażby pracuje dużo ciszej. A i torowisko tak nie odczuwa kaczkowatego chodu. Nierozumieniem dlaczego koledzy podejrzewali koniec lokomotywki w hucie. W Płocicznie tabor jest pieczołowicie remontowany, a nie złomowany.
Pozdrawiam.
Tadeusz.
Zapisane
Jacekglm
Zawiadowca
****
Długość toru:: 341 m

W terenie W terenie


jacenty.wierzchowski
WWW
« Odpowiedz #64 : 26 Luty 2009, 22:31:13 »
0

A jest może jakoś to udokumentowane?
Mam daleko do Was a chętnie bym zobaczył napęd łańcuchowy w akcji.
Zapodajcie jakiś film Towarzysze :wink:
Zapisane
CX MANIAK
Mechanik
***
Długość toru:: 154 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #65 : 26 Luty 2009, 23:00:25 »
0

Witam.
Niestety, fotografii a tym bardziej filmu z jazdy lokomotywką nie posiadam. I niestety obecnie będzie bardzo trudno o takowy materiał. Po prostu zimą pociągi prowadzi V10C. Ale przy najbliższej okazji takowe wykonam ( zobowiązałem się do tego, jakiś czas temu na forum ).
Pozdrawiam.
Tadeusz.
Zapisane
Jsz
Zawiadowca
****
Długość toru:: 368 m

W terenie W terenie



Jakub Szadkowski
« Odpowiedz #66 : 02 Marzec 2009, 18:16:31 »
0

Uważam że robienienie wątpliwych "eksperymentów' na zabytkach jest wielkim idiotyzmem, gości którzy jak widać mają za dużo kaski i nie wiedzą co z nią zrobić! :evil:
Bezcelowe jest przerabianie czegoś co sprawdza się prawie od piędzisięciu lat.
Wystarczy po prostu dbać o stan panewek i czopów, poprzez odpowiednie smarowanie i technikę jazdy oraz sprawdzać luzy w ukladzie przeniesienia napędu.
Według mnie bardziej celowe byłoby zastosowanie łożysk tocznych w miejsce łożysk ślizgowych co było stosowane w nowszych konstrukcjach parowozów.
Zapisane

Wiem,że nic nie wiem.
OczeQ
SGKW
*
Długość toru:: 516 m

W terenie W terenie


Wariat torowy


oczeq
WWW
« Odpowiedz #67 : 02 Marzec 2009, 19:34:43 »
0

Czy ja wiem, czy Wls40 jest aż takim zabytkiem? :Co?:
W zasadzie nie jest to jeszcze gatunek wymierający...
Zapisane

Co za ponury absurd... Żeby o życiu decydować za młodu, kiedy jest się kretynem?
KLAN PALUCHOWSKICH
Minister
******
Długość toru:: 1312 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #68 : 02 Marzec 2009, 19:51:35 »
0

Cytat: "powerpack"
Uważam że robienienie wątpliwych "eksperymentów' na zabytkach jest wielkim idiotyzmem, gości którzy jak widać mają za dużo kaski i nie wiedzą co z nią zrobić! :evil:

O ile dla mnie pomysł tej osobliwej przebudowy jest wątpliwy technicznie to takie opinie powinieneś zachować dla siebie, wls nie jest zabytkiem i jest prywatną własnością toteż nic nikomu do nie i jej przebudowy. Jakby chcieli zrobić z niej różową donicę na kwiatki to by to zrobili.
Cytat: "powerpack"
Bezcelowe jest przerabianie czegoś co sprawdza się prawie od piędzisięciu lat.

A gdzie miejsce na innowacje ?
Cytat: "powerpack"
Według mnie bardziej celowe byłoby zastosowanie łożysk tocznych w miejsce łożysk ślizgowych co było stosowane w nowszych konstrukcjach parowozów.

Po pierwsze:
Cytat: "powerpack"
Bezcelowe jest przerabianie czegoś co sprawdza się prawie od piędzisięciu lat.

Po drugie; czy zamiana łożysk ślizgowych na to toczne zakończyła się sukcesem ? ZTCW była to porażka, łożyska sypały się ze względu na duże obciążenia kierunkowe, może ktoś coś szerzej o tym by napisał ?

Spokojna nasza rozczochrana panowie, modernizacja podobno się udała, lok jeździ, zobaczymy jak to na dłuższa metę będzie się sprawdzać.
Zapisane

Phinek
Gość
« Odpowiedz #69 : 02 Marzec 2009, 20:17:11 »
0

 .
« Ostatnia zmiana: 12 Styczeń 2011, 02:53:47 wysłane przez Phinek » Zapisane
CX MANIAK
Mechanik
***
Długość toru:: 154 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #70 : 02 Marzec 2009, 22:50:54 »
0

Witam
Odnoszę wrażenie iż kolega powerpack, nie miał nigdy styczności z lokomotywkami typu WLS-40/50. Ani z ich własnościami trakcyjnymi.
 Przebudowa była spowodowana głównie chęcią wyeliminowania dynamicznego oddziaływania na torowisko, a w szcególności "kaczkowatego chodu" z którego te pojazdy są znane. Na co ma znaczący wpływ, mały rozstaw osi + wiązary. I nic tu nie da stosowanie łożysk tocznych zamiast panewek. Te niestety negatywne właściwości trakcyjne, powodują spore spustoszenie w prześwicie torowiska, przy ciągłej eksploatacji Wls-ek. Co objawia się znacznym wybaczaniem szyn, oraz niszczeniem podkładów.
Pozdrawiam.
Zapisane
PkL
Mechanik
***
Długość toru:: 186 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #71 : 02 Marzec 2009, 23:42:28 »
0

Czy lokomotywy Wls150/180 w podobny sposób oddziałują na torowisko?
Zapisane

Pozdrawiam
Leśny Dziadek
Dyrektor
*****
Długość toru:: 904 m

W terenie W terenie


http://www.strzelnicahistoryczna.pl


WWW
« Odpowiedz #72 : 03 Marzec 2009, 00:26:59 »
0

Cytat: "CX MANIAK"
Na co ma znaczący wpływ, mały rozstaw osi


Hmm.... Więc , powiadasz, zwiększyliście rozstaw osi?
Zapisane

Phinek
Gość
« Odpowiedz #73 : 03 Marzec 2009, 00:33:26 »
0

 .
« Ostatnia zmiana: 12 Styczeń 2011, 02:53:34 wysłane przez Phinek » Zapisane
AXEL
Minister
******
Długość toru:: 2002 m

W terenie W terenie


www.axel-rail.pl


« Odpowiedz #74 : 03 Marzec 2009, 08:48:07 »
0

Cytat: "PkL"
Czy lokomotywy Wls150/180 w podobny sposób oddziałują na torowisko?


Wszystkie pojazdy trakcyjne o przeniesieniu napędu za pomocą wiązarów mają negatywny wpływ na torowisko, Wls150/180 również.

Jednak nie zgodzę się z teorią, że wszystkie wężykują, bo tak zowie się ów kaczkowaty chód. Mogę odnieść się tu nie tylko do spalinówek ale przede wszystkim do parowozów. Odpowiednie ustawienie suwaków i lokomotywa płynie po torach, dosłownie. W przypadku spalinówek największym problemem są właśnie wpomniane przez Jacka luzy na panewkach głównie wiązarowych jak też również niewspółosiowość czopów wiązarowych i samych wiązarów.
Zapisane
Phinek
Gość
« Odpowiedz #75 : 03 Marzec 2009, 14:27:53 »
0

 .
« Ostatnia zmiana: 12 Styczeń 2011, 02:53:20 wysłane przez Phinek » Zapisane
Jsz
Zawiadowca
****
Długość toru:: 368 m

W terenie W terenie



Jakub Szadkowski
« Odpowiedz #76 : 03 Marzec 2009, 20:58:00 »
0

Cytat: "CX MANIAK"
Witam
Odnoszę wrażenie iż kolega powerpack, nie miał nigdy styczności z lokomotywkami typu WLS-40/50. Ani z ich własnościami trakcyjnymi.
 Przebudowa była spowodowana głównie chęcią wyeliminowania dynamicznego oddziaływania na torowisko, a w szcególności "kaczkowatego chodu" z którego te pojazdy są znane. Na co ma znaczący wpływ, mały rozstaw osi + wiązary. I nic tu nie da stosowanie łożysk tocznych zamiast panewek. Te niestety negatywne właściwości trakcyjne, powodują spore spustoszenie w prześwicie torowiska, przy ciągłej eksploatacji Wls-ek. Co objawia się znacznym wybaczaniem szyn, oraz niszczeniem podkładów.
Pozdrawiam.


Szanowny kolego! jeżdże tymi maszynami od ponad dziesięciu lat i wiem jak zachowują się maszyny po remoncie,a jak te przed naprawą.
Proponuję pojezdzić maszyną Lyd2 na torze 600mm lub 750mm to zobaczysz co to znaczy rozwalanie toru.Ta maszyną to dopiero rzuca na łukach i z rozjazdach.
A jak chcecie mieć  maszynę  ładnie "idąca po torze" to propnuję się rozejrzeć za lokomotywą Wlp50 lub Wlp85 posiadającą zamiast napędu wiązarowego, naped poprzez wały przegubowe+przekladnie osiowe i zamiast skrzyni biegów-hydrauliczny zmiennik momentu obrotowego.
Jej sylwetka może nie jest zbyt ładna ale maszyna ta ma wiele zalet takich jak:
-wiekszy komfort pracy mechanika(ogrzewana zamknieta kabina,hamulec powietrzny, mniejszy hałas).
-płynniejszy rozruch.
-lepsze odziaływanie na tor.
-toczne łożyska osiowe.
-nowszy silnik.
Pozdro i pozwolę sobie życzyć Wam dużo turystów do przewozu. :smile:
Zapisane

Wiem,że nic nie wiem.
a cygan
Dyrektor
*****
Długość toru:: 834 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #77 : 03 Marzec 2009, 21:21:35 »
0

Google pokazują że Wlp50 jeździ tylko w chorzowskim parku.
Zapisane
Ariel Ciechański
Administrator
*****
Długość toru:: 947 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #78 : 03 Marzec 2009, 22:08:08 »
0

Cytat: "a cygan"
Google pokazują że Wlp50 jeździ tylko w chorzowskim parku.

Google mało wie ;-). WLp50 są dość rozpowszechnione w kopalniach.
Zapisane

Pozdr.<br />CAr.<br />
konrad
Mechanik
***
Długość toru:: 296 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #79 : 03 Marzec 2009, 22:35:58 »
0

tia, tylko nie każda kolejka generuje takie dochody jak kopalnia....
Zapisane

Urok sapiącej ciuchci jest niepodważalny ale lokomotywa spalinowa to potęga.
Strony: 1 2 3 [4] 5 6   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!