Świat kolejek wąskotorowych SMF
23 Luty 2020, 15:10:15 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Profil 750mm.pl na facebooku
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1] 2 3 ... 6   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Wieści z Płociczna...  (Przeczytany 55560 razy)
CX MANIAK
Mechanik
***
Długość toru:: 153 m

W terenie W terenie


« : 06 Luty 2007, 23:04:34 »
0

Witam wszystkich forumowiczów.
Jest to mój pierwszy temat na forum, ale myślę, że nie ostatni.
Tak jak napisałem w tytule, przedstawię najnowsze wieści z kolejki w Płocicznie.
   Od jesieni ubiegłego roku, prowadzone są intensywne prace na torach jak i przy taborze.
Prace przy pojazdach:
 -Zakupiona została jak już pewnie wielu z Was wie, lokomotywka Gls30 z cegielni w Pisanicy wraz ze sznurkiem 5-ciu koleb. Ma ona być wykorzystywana do prowadzenia lekkich składów złożonych z mini-wagoników (przebudowane koleby).

-Finalizowana jest przebudowa przeniesienia napędu jednej z lokomotywek Wls. Wiązary zostaną zastąpione łańcuchami rolkowymi. Jest to podyktowane dużą awaryjnością panewek wiązarowych, oraz znacznego niszczenia torowiska przez te pojazdy (kaczkowaty chód). W wyniku modernizacji zostały wykonane, nowe dłuższe osie zestawów kołowych, oraz nowy ślepy wał, a na ich końcach zostały zamontowane koła zębate. Wewnątrz ostoi jest niestety za mało miejsca.

Prace na szlaku:
- Wybudowano nową mijankę na trasie wąskotorówki, tuż za przystankiem Powały. Jest ona bardzo potrzebna z uwagi na niektóre pociągi kursujące tylko do tego miejsca.


- Wraz z nastaniem wiosny ruszy także „pełną parą” remont torowiska na całej trasie.
Prace na stacji:
- Doprowadzone zostały tory dojazdowe do wszystkich hal warsztatów.

- Położono dodatkowy tor miedzy warsztatami, a stacją. Służył będzie on po dobudowaniu krótkiego peronu wspomnianemu wcześniej składowi, Gls+mini-wagoniki.

To tyle z prac modernizacyjnych.
 Cały czas „chodzi nam po głowach” zamysł dalszej odbudowy szlaku do mostu nad rzeką Czarna Hańcza. Niestety ubiegłoroczny rekonesans, nie napawa optymistycznie. Większość szyn dostała „nóg” Zostały tylko krótkie kilkunastometrowe odcinki. Fajnie byłoby pojechać jesienią na grzyby… Pożyjemy, zobaczymy…
 Pozdrawiam. Tadeusz. :mrgreen:
Zapisane
Krzysiek
Mechanik
***
Długość toru:: 150 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #1 : 06 Luty 2007, 23:22:07 »
0

Cytat: "CX MANIAK"

- Doprowadzone zostały tory dojazdowe do wszystkich hal warsztatów.
Obrazek
- Położono dodatkowy tor miedzy warsztatami, a stacją. Służył będzie on po dobudowaniu krótkiego peronu wspomnianemu wcześniej składowi, Gls+mini-wagoniki.
Obrazek

Okazuje się, że przydałby się dawny tor biegnący od bramy wjazdowej na teren OKLu aż do Warsztatów... Czy dzisiaj wygląda to tak jak na moim szybkim schematycznym rysunku? Dobudowany tor ma połączenie z głównym biegnącym do warsztatów czy jest ślepy? (czerwony fragment)
Zapisane

Pozdrawiam
Krzysiek
CX MANIAK
Mechanik
***
Długość toru:: 153 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #2 : 06 Luty 2007, 23:43:49 »
0

Witam.
Tor bedzie ślepy. Zaczyna się on za zwrotnicą objazdówki przy peronie, oraz za nastepnym rozjazdem toru odstawczego, na łuku toru do warsztatów. Dalej biegnie w prawo patrząc od strony stacji. Umiesciłem trochę fotek w poście, ale sie nie pokazały... :cry: Chyba żle powklejałem do nich adresy... :Co?:
Wklejam linka do zdjęcia poniżej
http://img144.imageshack.us/my.php?image=tornowysl5.jpg
Pozdrawiam. Tadeusz
Zapisane
Krzysiek
Mechanik
***
Długość toru:: 150 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #3 : 07 Luty 2007, 00:08:15 »
0

Do zdjęć udało mi się dotrzeć i to na ich podstawie oraz moich wielu wizyt w Płocicznie wyrysowałem schemacik. Szkoda, że będzie ślepy. Na stacji zaczyna robić się ciasno. Przy takiej ilości wagonów manewry coraz trudniejsze, a wyjazd lokomotywy z szopy nie jest łatwy gdy tor dojazdowy jest nimi zablokowany.
Zapisane

Pozdrawiam
Krzysiek
Arczi
Zawiadowca
****
Długość toru:: 396 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #4 : 07 Luty 2007, 00:12:16 »
0

Czy jest jakaś szansa na ponowne zainstalowanie tych fotek tak aby je mozna było obejrzeć?
Zapisane
CX MANIAK
Mechanik
***
Długość toru:: 153 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #5 : 07 Luty 2007, 00:22:14 »
0

Niestety masz racje, lecz zdrugiej strony, i tak jest lepiej niz było kiedyś. Obecny maszynista dba oto aby wagony nie zawalały toru trakcyjnego do warsztatów. Nie ma innej mozliwości zbudowania tego toru... Przypominam że ma przy jego krawędzi powstać docelowo drugi peron. Zresztą na kolejce kursuje tylko jeden skład. Sytuacje kiedy na szlaku były dwa pociągi naraz można policzyć na palcach jednej ręki.
Zapisane
CX MANIAK
Mechanik
***
Długość toru:: 153 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #6 : 07 Luty 2007, 00:34:45 »
0

Witam ponownie  :mrgreen:

Cytat: "Arczi"
Czy jest jakaś szansa na ponowne zainstalowanie tych fotek tak aby je mozna było obejrzeć?

Oczywiście :mrgreen:
Wklejam ponizej linki:
Gls30
Wls "na łańcuch"
Warsztaty
Nowy tor dla Gls
Budowa mijanki Powały
I już można jechać

Przepraszam, że musicie trochę poklikać...
Pozdrawiam Tadeusz
Zapisane
Krzysiek
Mechanik
***
Długość toru:: 150 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #7 : 07 Luty 2007, 08:37:45 »
0

Mi w żaden sposób nie przeszkadzała poprzednia sytuacja. Było ciekawiej bo drobna zmiana planów wymuszała manewry nawet z wykorzystaniem toru szlakowego :-)
Zapisane

Pozdrawiam
Krzysiek
kalito
Administrator
*****
Długość toru:: 1508 m

W terenie W terenie



kalito1982
« Odpowiedz #8 : 07 Luty 2007, 08:38:02 »
0

Cytat: "CX MANIAK"

-Finalizowana jest przebudowa przeniesienia napędu jednej z lokomotywek Wls. Wiązary zostaną zastąpione łańcuchami rolkowymi. Jest to podyktowane dużą awaryjnością panewek wiązarowych, oraz znacznego niszczenia torowiska przez te pojazdy (kaczkowaty chód). W wyniku modernizacji zostały wykonane, nowe dłuższe osie zestawów kołowych, oraz nowy ślepy wał, a na ich końcach zostały zamontowane koła zębate. Wewnątrz ostoi jest niestety za mało miejsca.



Wow! Ciekawa koncepcja. Ciekawe jak sie sprawdzi w praktyce. Nie obawiacie sie, ze lancuch bedzie spadal? Moze warto byloby zainstalowac oslony, ktore temu zapobiegna? Takiego rozwiazania jeszcze nie widzialem Tzn widzialem, ale to bylo w moim rowerze
Zapisane

Pozdrawiam
Kalito
Piszę w miarę poprawnie po polsku.
Rogoz
Minister
******
Długość toru:: 1000 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #9 : 07 Luty 2007, 13:48:51 »
0

Cytat: "CX MANIAK"

-Finalizowana jest przebudowa przeniesienia napędu jednej z lokomotywek Wls. Wiązary zostaną zastąpione łańcuchami rolkowymi. Jest to podyktowane dużą awaryjnością panewek wiązarowych, oraz znacznego niszczenia torowiska przez te pojazdy (kaczkowaty chód). W wyniku modernizacji zostały wykonane, nowe dłuższe osie zestawów kołowych, oraz nowy ślepy wał, a na ich końcach zostały zamontowane koła zębate. Wewnątrz ostoi jest niestety za mało miejsca.


Czy konsultowaliście wykonanie tej modernizacji z jakimś fachowcem? Czy pozostawiliście oryginalne koła?
Jeżeli tak to przyjmijcie wyrazy współczucia. Oryginane koła mają obciążniki po przeciwnej stronie czopa. Zadaniem obciążnika jest równoważenie ciężaru przemieszczającego się wiązara. Usunięcie wiązarów spowoduje niewyważenie kół i mocne bicia przy już niewielkich prędkościach. W efekcie spowoduje to zwiększone zużycie m.in. panewek osiowych.
Podsumowując: pożegnajcie się z szybszą jazdą tym lokiem, chyba że zastosujecie inne koła
Zapisane
KLAN PALUCHOWSKICH
Minister
******
Długość toru:: 1312 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #10 : 07 Luty 2007, 14:05:55 »
0

Cytat: "Rogoz"

Czy konsultowaliście wykonanie tej modernizacji z jakimś fachowcem? Czy pozostawiliście oryginalne koła?
Jeżeli tak to przyjmijcie wyrazy współczucia. Oryginane koła mają obciążniki po przeciwnej stronie czopa. Zadaniem obciążnika jest równoważenie ciężaru przemieszczającego się wiązara. Usunięcie wiązarów spowoduje niewyważenie kół i mocne bicia przy już niewielkich prędkościach. W efekcie spowoduje to zwiększone zużycie m.in. panewek osiowych.
Podsumowując: pożegnajcie się z szybszą jazdą tym lokiem.


Na zdjęciach widać że pozostawili stare koła. Natomiast ja jestem ciekaw jak będzie wyglądała sprawa wytrzymałości łańcucha ??
Zapisane

kalito
Administrator
*****
Długość toru:: 1508 m

W terenie W terenie



kalito1982
« Odpowiedz #11 : 07 Luty 2007, 15:34:43 »
0

Zdjeciach? Ja widze tylko jedno zdjecie... i wcale nie zauwazam tam, ze kola sa oryginalne...

Tos tutaj Rogoz klina zabil. Nie zauwazylem tego aspektu sprawy. Jesli faktycznie problem nie jest rozwiazany, to stawiam, ze ta maszyna pojedzie najwyzej 10km/h... Powyzej pewnie cos sie urwie w koncu (zmeczenie).
Zapisane

Pozdrawiam
Kalito
Piszę w miarę poprawnie po polsku.
Piottr_tt
Minister
******
Długość toru:: 1875 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #12 : 07 Luty 2007, 16:04:06 »
0

Ja stawiam na to, że tak zmodyfikowana lokomotywa prędzej zabije kogoś zerwanym łańcuchem, niż ujedzie choć kilometr.

Poza tym podkłady z nienasycanego drewna...
Szanuję i doceniam to, że w Płocicznie coś się dzieje i ktoś chce coś robić, ale taka amatorszczyzna długo się nie utrzyma.
Zapisane

Pozdrawiam, Piottr
Nowa galeria foto -  http://wedrownosc.flog.pl
Rogoz
Minister
******
Długość toru:: 1000 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #13 : 07 Luty 2007, 17:21:19 »
0

Cytat: "kalito"

Tos tutaj Rogoz klina zabil. Nie zauwazylem tego aspektu sprawy. Jesli faktycznie problem nie jest rozwiazany, to stawiam, ze ta maszyna pojedzie najwyzej 10km/h... Powyzej pewnie cos sie urwie w koncu (zmeczenie).


To co napisałem to opinia naszego kolegi MW który to, mam nadzieję zabierze w końcu głos w tym wątku. Z tego co od niego słyszałem, problemy w biciami w tych WLSkach były nawet po zastosowaniu bardziej masywnych wiązarów. W przypadku takiej modyfikacji należałoby zastosować koła od lokomotywy WLP.
Resztę dopisze kolega expert od WLSek
Zapisane
CX MANIAK
Mechanik
***
Długość toru:: 153 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #14 : 07 Luty 2007, 17:56:25 »
0

Witam.
Widzę że ta Wls-ka spowodawała niezłą dyskusję. Więc pokolei...
- Jest to prototyp, czyli jak coś okaże sie "niewypałem" zostanie poprawione. Nie ja projektowałem ten napęd, ale takżę przekazałem swoje uwagi dotyczące wyważenia kół. Oczywiście prosze o dalsze sugestie z Waszej strony. Jutro wybieram sie do Płociczna i przyjże sie tym kołom nieco bliżej. Na szczęście sa jeszcze dwie sprawne lokomotywy (druga Wls oraz V10c) Także nie ma zamartwienia, że nie będzie czym jeżdzić.  :mrgreen:
- Kwestia nienasyconych podkładów.
Otóż są one zabezpieczone specjalnym impregnatem do drewna, tyle że jest on słabo widoczny. Nie musi to być przecież "czarne mazidło"
To tyle. Może jutro wrzucę trochę nowych fotek.  :grin:
Pozdrawiam.
Tadeusz.
Zapisane
Phinek
Gość
« Odpowiedz #15 : 07 Luty 2007, 21:42:36 »
0

 .
« Ostatnia zmiana: 11 Styczeń 2011, 03:04:19 wysłane przez Phinek » Zapisane
mw
Gość
« Odpowiedz #16 : 07 Luty 2007, 21:50:46 »
0

Łożyska walcowe byly by niezłym rozwiązaniem ale brak klina naciagowego na maznicach powodowal by ich przedwczesne zuzycie poniewaz zestaw dostajac luzu na widlach ukosuje sie.Natomiast lozyska barylkowe maja zbyt duze gabaryty i łeb wiazara wystawal by poza obrys zestawu
Zapisane
KLAN PALUCHOWSKICH
Minister
******
Długość toru:: 1312 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #17 : 07 Luty 2007, 22:38:53 »
0

Cytat: "kalito"
Zdjeciach? Ja widze tylko jedno zdjecie... i wcale nie zauwazam tam, ze kola sa oryginalne...


Szukajcie a będzie wam dane Panowie kolega wkleił 3 linki i na jednym z nich gdzie jest foto kola zębatego jak dokladniej popatrzycie to widać kawałek obciążnika w kole (z lewej strony koła zębatego).

Pomysł ciekawy ale bez zmiany kół moim zdaniem będzie bardzo źle się spisywał, chociaż by ze względu na nierowne obciązenie koła będą ostro i gwałtownie zmieniac się naprężenia łańcucha (który moim zdaniem jest zbyt mały, popatrzcie na rozmiary łancuchów w lokomotywach z takim napędem).
Zapisane

AXEL
Minister
******
Długość toru:: 2002 m

W terenie W terenie


www.axel-rail.pl


« Odpowiedz #18 : 10 Luty 2007, 00:02:39 »
0

A ja powiem tak.

Miałem okazje prowadzić OKz32-2 która to ma zamontowane koła od Ty45 - ciężkie, a wiązary swoje, oryginalne, lekkie, osobowe - ale ma.
Wasza koncepcja CAŁKOWITEGO zdjęcia wiązarów mija się z jakąkolwiek logiką i podchodzi pod chorą wizje pijanego mechanika. Proponuje Wam zrobić test. Pstawcie gołe osie od Wls-ki i rozpędźcie je do 25km/h. Zobaczycie co sie stanie.
Po to osie maia na kołach przeciwciężary by ZNIWELOWAĆ MASE WIĄZARÓW. A jak wiązarów nie ma... osie będą dosłownie fruwać, wraz z całą lokomotywą.

Następnym razem - spytajcie zanim coś zrobicie.

PS. Kto jeździł na OKz32-2 wie o czym mówie. tam Budka maszynisty skacze jakby parowóz jechał na eliptycznych kołach...
Zapisane
KLAN PALUCHOWSKICH
Minister
******
Długość toru:: 1312 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #19 : 10 Luty 2007, 10:10:47 »
0

Cytat: "AXEL"
PS. Kto jeździł na OKz32-2 wie o czym mówie.


Pamiętaj także że jeździłeś ZA budką maszynisty OKz32-2 !! :twisted:  i wrażenia były średnie.
Zapisane

Strony: [1] 2 3 ... 6   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!