Adam W
|
 |
« Odpowiedz #220 : 07 Lipca 2010, 20:16:53 » |
0
|
Na trasie Szydłowiec - Przysucha w miejscowości Chlewiska przy drodze widziałem szyld "huta i odlewnia w Chlewiskach" Prawdopodobnie to odlewnia żelaza. Nie mam pojęcia czy to jeszcze funkcjonuje.
W Chlewiskach owszem jest zakład metalurgiczny z końca XIX wieku. Ale to oddział Muzeum Techniki. Kolega nieźle walnął  Może naświetlę dokładniej sprawę odlewniczą  Podczas demontażu rogatek z miejsca ich pierwotnego stacjonowania operator koparki bardzo szarpał wyciągając kozły z ziemi (były oczywiście wcześniej odkopane, ale przy delikatności niektórych operatorów to nie ma znaczenia). Konsekwencją szarpania są popękane elementy żeliwne i staliwne (dźwignie, łożyska, obejmy). Ponieważ o takie części nie jest łatwo (muszą być jeszcze wymiarowo dopasowane, były trzy grupy wielkościowe rogatek) zdecydowaliśmy się na odlanie nowych elementów na podstawie zachowanych ale popękanych. Teraz szukamy taniej odlewni która zajmie się taką detaliczną robotą.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Gryzon
Młotkowy
 
Długość toru:: 51 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #221 : 13 Lipca 2010, 15:13:06 » |
0
|
Kiedyś była taka niedroga odlewnia w Radziejowicach - jadąc z Janek w stronę Piotrkowa po prawej stronie. Wszystko trwało w nieskończoność  ale stosunek ceny do jakości był (jak na moje niewykwalifikowane oko) niezły. Pozdrawiam!
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Ptr
|
 |
« Odpowiedz #222 : 15 Lipca 2010, 17:02:26 » |
0
|
W Rogowie cały czas trwają prace przy remoncie 2WLs40. W trakcie ostatnich prac przygotowywaliśmy lokomotywę do montażu głowic. W tym celu w dalszym ciągu demontowaliśmy różne wystające z silnika osprzęty i instalacje oraz zdjęliśmy obudowę przedziału silnikowego:  Dzięki temu mieliśmy także możliwość dokładnego umycia całego bloku:  Tymczasem pod wrotami hali czekały już głowice mające zostać zaraz zamontowane:  Przed założeniem uszczelek:  Po oczyszczeniu tłoków ukazały się takie oto napisy:  W pewnym momencie przekroczyliśmy magiczną granice i zaczęliśmy lokomotywkę bardziej już skręcać do kupy  Przykręcone już głowice:  Oraz elementy układu rozrządu:  Jeszcze tylko osłona rozrządu i można przygotowywac silnik do malowania:  A oto i efekt malowania: 
|
|
« Ostatnia zmiana: 16 Lipca 2010, 13:22:55 wysłane przez Ptr »
|
Zapisane
|
To jest przekaz.
|
|
|
Adam W
|
 |
« Odpowiedz #223 : 16 Lipca 2010, 18:29:04 » |
0
|
Poza Wls-ką były tez prace na szlaku: http://kolejrogowska.pl/?page_id=2Położyliśmy nowe płyty na przejazdach w Annosławiu.  S pozdravem Adam
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Phinek
Gość
|
 |
« Odpowiedz #224 : 19 Lipca 2010, 00:50:04 » |
0
|
Trochę niusów z "linii frontu" Wtryskiwacze: Stare wtryskiwacze miały wypracowane końcówki, zaś po rozebraniu okazało się nie wszystkie miały przepisowe D1Z1.042, lecz było tam z grubsza to co p. Henio (albo inny "fachowiec") miał pod ręką. Wtryskiwacze po oczyszczeniu zostały zmontowane z nowymi rozpylaczami i przyszedł czas na ich regulację. Tu pojawił się problem, gdyż okazało się, że nasz przyrząd do badania wtryskiwaczy jest niesprawny... tłok zastał się w cylindrze i trzeba było wszystko zdemontować, przeczyścić, dotrzeć, zmontować = pół dnia w plecy dla 2 osób (smaczku dodaje fakt, iż jakiś cymbał przykręcił urządzenie do stołu wykorzystując śruby zamkowe, co spowodowało popękanie aluminiowej podstawy) . W efekcie przyrząd został naprawiony i wtryskiwacze wyregulowane. Na sam koniec zostały wtryskiwacze zamontowane na silniku i razem z rurka przelewową oraz przewodami wysokiego ciśnienia czerwienią się na bloku. Malowanie: Jaśniutki szary jest zgodny z tym co się udało ujawnić na bloku.. no i po prostu mi się podoba  zaś reszta instalacji będzie czerwona, żółta, zielona, czarna... czyli będzie elegancko... niektóre malatury już zostały wykonane i czekają jedynie na montaż... jest też pewien smaczek... ale jego może pozostawię na "Wieczny Konkurs". Naprawy awaryjne: Czyli Lydce się klękło... dokładnie przyklęk nastąpił na prawy tył... czyli prawy tylny resor odmówił współpracy i w ramach strajku pękł... Zgodnie z maksymą: Rano diagnoza - w południe robota - pod wieczór próby... Wszystko poszło szybko sprawnie, choć łatwo nie było. Lecz dzięki zaangażowaniu maszynisty Stanisława, Janusza odbywającego praktyki studenckie oraz mojej skromnej osoby, Lydka z miłym brumkotaniem silnika pognała z niedzielnymi wycieczkami.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Michał Z
|
 |
« Odpowiedz #225 : 19 Września 2010, 21:25:24 » |
0
|
mała fotorelacja z Rogowa z ostatniego weekendu: http://kolejrogowska.pl/?page_id=2PS. w ubiegły weekend miała miejsce kolejna edycja imprezy "Ogórkiem do Rogowa", niestety wszyscy zbyt byliśmy zajęci działaniami organizacyjnymi, stąd brak zdjęć  Jeśli ktoś mógłby się podzielić bylibyśmy wdzięczni pozdrawiam M.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Michał Z
|
 |
« Odpowiedz #226 : 24 Października 2010, 13:51:30 » |
0
|
Choć może tu na forum mało słychać, w Rogowie cały czas trwają różne prace. Garść zdjęć z ich postępu na naszej stronie w dziale Aktualności: http://kolejrogowska.pl/?page_id=2pozdrawiam M.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Phinek
Gość
|
 |
« Odpowiedz #227 : 24 Października 2010, 19:19:34 » |
0
|
Dzieje się też w temacie Wls40... kompletowany jest układ paliwowy.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
gajos
|
 |
« Odpowiedz #228 : 25 Października 2010, 01:39:26 » |
0
|
Brawo Panie Phinek! Wygląda lepiej niż fabryczne, a zastosowanie machoniu (no właśnie, gdzie?  ) poprawia efekt wizualny.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
|
Phinek
Gość
|
 |
« Odpowiedz #230 : 23 Listopada 2010, 14:07:57 » |
0
|
Kolejny "smaczek" aparatury paliwowej... czyli 4,20 PLN przeistoczone w takie ładne cóś: 
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
dobrzyn
|
 |
« Odpowiedz #231 : 23 Listopada 2010, 15:30:06 » |
0
|
Zobaczyć błysk w oku Jacka zakładającego ten "kieliszek" - bezcenne
|
|
|
Zapisane
|
Trabant 1.3 '91 "Stanisław" Trabant 601 '66 "Dziadek" Romet 100 '83 "Henio"
|
|
|
andrzej2110
|
 |
« Odpowiedz #232 : 23 Listopada 2010, 16:16:41 » |
0
|
4,29 powiadasz??? Musze do ciapka kupić taki ładny
|
|
|
Zapisane
|
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie pr
|
|
|
Leśny Dziadek
|
 |
« Odpowiedz #233 : 04 Grudnia 2010, 19:07:07 » |
0
|
Podpowiadam - Rogoz zna źródełko kieliszków 
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Phinek
Gość
|
 |
« Odpowiedz #234 : 05 Grudnia 2010, 10:07:07 » |
0
|
"kieliszki" już mamy... teraz szukamy "szklanek" czyli filtra FS04-00.00 ... ma ktoś na zbyciu? 
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
andrzej2110
|
 |
« Odpowiedz #235 : 05 Grudnia 2010, 14:28:23 » |
0
|
Masz namyśli odstojnik od silnika 3P?? Bo foto tak wskazuje. Jeśli pod filtrem to jest coś takiego http://www.sklep-grene.pl/product_info.php/products_id/24162
|
|
|
Zapisane
|
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie pr
|
|
|
Ptr
|
 |
« Odpowiedz #236 : 12 Września 2011, 00:29:27 » |
+1
|
My tu gad-gadu a w Rogowie burza (piaskowa) w Wagonach 3Aw zdziera z nich resztki farby:  Zdarło też i starą papę z dachu na hali i położyło nową   szczegóły i pozostałe aktualności jak zawsze można znaleźć tu: http://kolejrogowska.pl/?page_id=2
|
|
|
Zapisane
|
To jest przekaz.
|
|
|
Piotrek
|
 |
« Odpowiedz #237 : 12 Września 2011, 20:52:50 » |
0
|
 Wow! Super! Remont wagonów zaskakująco drobiazgowy. Do ostatniej śrubki! Piękny widok na taki dach Szkoda, że do Rogowa tak daleko...
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
konrad
|
 |
« Odpowiedz #238 : 13 Września 2011, 17:04:21 » |
0
|
Ja tylko przypomnę, że wspomagają nas wolontariusze między innymi z Krakowa, Szczecina... więc gdybyś miał kiedyś wolny weekend... Zapraszamy  Gdyby ktoś był zainteresowany wolontariatem lub współpracą i miał jakieś pytania, wątpliwości to zapraszam do kontaktu wolontariat@kolejrogowska.pl
|
|
|
Zapisane
|
Urok sapiącej ciuchci jest niepodważalny ale lokomotywa spalinowa to potęga. 
|
|
|
Ptr
|
 |
« Odpowiedz #239 : 13 Września 2011, 21:39:53 » |
0
|
Najlepiej przyjechać na dłużej - jest gdzie spać, umyć się, przygotować jedzenie. Wtedy przy większej odległości taki wypad bardziej się opłaca 
|
|
|
Zapisane
|
To jest przekaz.
|
|
|
|