Świat kolejek wąskotorowych SMF
03 Października 2024, 21:36:37 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Serwer FTP już działa! Szczegóły na forum.
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: 1 ... 6 7 [8] 9 10   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Kolej Parkowa Maltanka w Poznaniu  (Przeczytany 351039 razy)
102N
Zawiadowca
****
Długość toru:: 466 m

W terenie W terenie



jakub.luczak
« Odpowiedz #140 : 31 Lipca 2012, 00:30:27 »
0

Wagony są pilnowane przez całą noc. W budynku stacyjnym jest ochroniarz. A w hali rzeczywiście nie ma miejsca.
Zapisane

1. Admin / Moderator ma zawsze rację.
2. Gdy Admin / Moderator nie ma racji - patrz punkt 1.
Referee
Młotkowy
**
Długość toru:: 109 m

W terenie W terenie


PawelSzrajber
WWW
« Odpowiedz #141 : 03 Lipca 2013, 20:32:38 »
0

Od prawie roku nikt nic nie napisał o Maltance. Ludzie, dzieje się tam coś ciekawego?
Zapisane
Paskud
Młotkowy
**
Długość toru:: 69 m

W terenie W terenie


Sekretarz TPKŚ


mateusz.jungst
WWW
« Odpowiedz #142 : 03 Lipca 2013, 22:52:23 »
0

To samo co każdego roku. Parowóz po ostatniej wizycie w Gnieźnie sporo choruje, w ruchu na co dzień są WLs40-100 i WLs50-1563. WLs50-1225 od dłuższego czasu wala się chyba po zajezdni tramwajowej na Fortecznej.
Zapisane

Pozdrawiam!
Mateusz
Tp4
Nowicjusz
*
Długość toru:: 34 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #143 : 16 Sierpnia 2013, 20:06:17 »
+8

Dzieje się tyle, że nie ma czasu pisać  Parowóz wraca do siebie, dodatkowo trwa renowacja drezyny DOc, która stała pod chmurką na terenie Zieleni.
Zapisane

SPM Maltanka
Brood.K
Dyrektor
*****
Długość toru:: 793 m

W terenie W terenie


Nic na siłę. Weź większy młotek.


WWW
« Odpowiedz #144 : 18 Sierpnia 2013, 19:16:19 »
+1

Yyy, do ruchu?  Szok
Zapisane

Tp4
Nowicjusz
*
Długość toru:: 34 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #145 : 21 Sierpnia 2013, 20:07:21 »
0

Początkowo miała trafić na pomnik ale coraz bardziej zastanawiamy się nad przywróceniem jej do ruchu. Co z tego wyjdzie? Jeszcze nie wiemy.
Zapisane

SPM Maltanka
Patrick II
Młotkowy
**
Długość toru:: 75 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #146 : 21 Sierpnia 2013, 20:37:08 »
0

A z czego macie zamiar przeszczepić silnik? I jak z garażowaniem?
Zapisane

ehhh...
Tp4
Nowicjusz
*
Długość toru:: 34 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #147 : 21 Sierpnia 2013, 21:45:59 »
0

Rozglądamy się za silnikiem od malucha. Miejsce w lokomotywowni ma zapewnione.
Zapisane

SPM Maltanka
Marcin117
Minister
******
Długość toru:: 1019 m

W terenie W terenie


Student - Drezyniarz


WWW
« Odpowiedz #148 : 21 Sierpnia 2013, 21:54:01 »
0

Silnik od malucha tam się nigdy w życiu nie zmieści. Zakładam że wymiary będą takie same lub mniejsze od tej drezyny która stoi w Sochaczewie na 1000mm i myślę że lepszym rozwiązaniem będzie silnik od skutera/quada lub przemysłowy z sprzęgłem odśrodkowym, np.: http://allegro.pl/silnik-benzynowy-jednocylindrowy-kg200s-fv-okazja-i3476521567.html

Zapisane

badziol
SGKW
*
Długość toru:: 112 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #149 : 21 Sierpnia 2013, 21:55:36 »
0

Rozglądamy się za silnikiem od malucha. Miejsce w lokomotywowni ma zapewnione.

Co? Szok Do tego to jakiś silnik z motocykla wystarczy. Ja bym tam wstawił coś w zakresie 125-250 cm3.
W tego typu drezynie, która teraz stacjonuje w Starachowicach jest silnik z Junaka 350 cm3. I trzeba przyznać że sprzęt ma kopa

Marcin117 uprzedziłeś mnie, nawet nie zauważyłem
Zapisane

Wąskie jest piękne:)
lisiogonek
Zawiadowca
****
Długość toru:: 305 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #150 : 22 Sierpnia 2013, 14:23:49 »
0

Początkowo miała trafić na pomnik ale coraz bardziej zastanawiamy się nad przywróceniem jej do ruchu. Co z tego wyjdzie? Jeszcze nie wiemy.

Jako drezyniarz 600mm pozwolę sobie napisać parę słów od siebie:
Wydaje się mi że najlepszym rozwiązaniem będzie silnik od quada tak ze 110cm3 ze sprzęgłem odśrodkowym i z biegiem wstecznym. Widziełem - ba! prowadziłem węgierską drezynę wyposażoną w taki napęd w arcytrudnym terenie miedzy 8-10km WKP w 2012r. na II Zlocie i jestem pełem podziwu dla sprawności takiego rozwiązania. U was gdzie torowisko jest w stanie wręcz idealnym, będzie się jeździło po prostu miodnie...Nawiasem  mówiąc przełożenie we węgierskiej maszynie pozwalało na rozwinięcie blisko 60km/h co nawet mnie napędziło niezłego stracha
Zapisane

TWKP : LKM 26004 - już pod parą!
Shaggy
Młotkowy
**
Długość toru:: 102 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #151 : 31 Sierpnia 2013, 10:52:40 »
0

Takie info z doświadczenia Przeworskiego Doca.
Junaka nie polecam, przynajmniej na Przeworskiej trasie średnio dawał rade i więcej się przy nim robiło niż sam on pracował.
Ostatnio był silnik mz 250 i w miarę dawał rade.
Myślę że jakby się uparł to silnik wsk 125 by wystarczył, bo było już kilka razy że drezynka z silnikiem wsk 125 ciągnęła wyłączonego Doca, więc na takim płaskim terenie spokojnie wystarczy. Reduktor lub lewe obroty i też do tyłu pojedzie. Co do trwałości i kosztów eksploatacji silnika to chyba każdy wie co to jest wsk 125
Zapisane

PrzeworskaKD - Pogórzanin - Zapraszam
Tp4
Nowicjusz
*
Długość toru:: 34 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #152 : 04 Września 2013, 13:57:43 »
0

DOc jest już przystosowana do zamocowania silnika od malucha. Wejdzie tam na pewno 
Zapisane

SPM Maltanka
Leśny Dziadek
Dyrektor
*****
Długość toru:: 919 m

W terenie W terenie


http://www.strzelnicahistoryczna.pl


WWW
« Odpowiedz #153 : 05 Września 2013, 08:25:54 »
0



Jak swego czasu robiliśmy w Starachowicach słynny "siódmy kilometr" piłą spalinową o mocy 3,5 km (drzewka o średnicy mniej niż 2 cm), Kapral skomentował "to tak jakby do piaskownicy dziecko wjechało koparką"
Zapisane

Marcin117
Minister
******
Długość toru:: 1019 m

W terenie W terenie


Student - Drezyniarz


WWW
« Odpowiedz #154 : 05 Września 2013, 11:24:49 »
+3

DOc jest już przystosowana do zamocowania silnika od malucha. Wejdzie tam na pewno 
Tak, ale kierowca już nie .
Zapisane

pawel.adamczyk
Mechanik
***
Długość toru:: 261 m

W terenie W terenie



Nałęczów Wąskotorówka
« Odpowiedz #155 : 05 Września 2013, 20:50:40 »
0

... kierowca już nie .
[/quote]
Jak zamontują zdalne sterowanie na radio to prowadzący nie będzie potrzebny.
Będzie to drezyna bezzałogowa  .
« Ostatnia zmiana: 05 Września 2013, 21:06:38 wysłane przez pawel.adamczyk » Zapisane

UNITRA z.r.k    Diora,  Tonsil.
Piotrek
Mechanik
***
Długość toru:: 298 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #156 : 27 Października 2013, 20:07:35 »
+1

Trochę się nie zorientowałem, że dziś mamy godzinę więcej i przyjechałem na uczelnie za wcześnie, więc wykorzystałem tą godzinę i przeszedłem się zobaczyć co tam na Maltance. Jesień w pełni!

https://picasaweb.google.com/piotr.kd/KPMaltankaJesien2013

P.S. Zdjęcia robione telefonem 
Zapisane
Kolejwizja
Nowicjusz
*
Długość toru:: 34 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #157 : 31 Maja 2014, 21:52:29 »
+2

Długo tutaj nie było żadnych informacji, więc czas najwyższy poinformować o nowościach. Kiedy w maju 2014r. byliśmy na Maltance z naszą kamerą, dowiedzieliśmy się, że w dniach 14-15 czerwca b.r. tam odbędzie się specjalna impreza z okacji 15-lecia służby parowozu BORSIG. Niemiecki partner kolejki w Białośliwiu Peter Erk, operator kolejek w Ilmenau oraz w Berlinie, zgodził się przesłać na tę imprezę na własny koszt swój czynny parowóz LAS.
BORSIG, Peter Erk, koledzy z Maltanki
W zamian BORSIG ma gościć w dniach 25-28 września b.r. na IV Zlocie Miłośników Kolej Wąskotorowych w Białośliwiu zorganizowanym przez powiat pilski, Towarzystwo WKP oraz Petera Erka. Impreza czerwcowa na Maltance na pewno będzie ciekawa.

Otóż nasz aktualny film z Maltanki w naszej telewizji kolejowej KOLEJWIZJA.
26.5.2014: BIAŁOŚLIWIE. WOLSZTYN. MALTANKA. Małe | Duże


Nasze filmy można oglądać w TV ASTA, w sieci INEA, w TV Toruń oraz na naszym kanale YouTube w internecie.

Zapraszamy.

Zapisane
Patrick II
Młotkowy
**
Długość toru:: 75 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #158 : 14 Czerwca 2014, 13:43:03 »
0

Po drodze wskoczyłem na chwilę na świętowanie, zdjęcia robione tabletem i słabej jakości aparatem więc sory za jakość.

https://commons.wikimedia.org/wiki/Category:15_lat_s%C5%82u%C5%BCby_Borsiga_na_Maltance
Zapisane

ehhh...
Ptr
Minister
******
Długość toru:: 1106 m

W terenie W terenie


FPKW


kolejka
WWW
« Odpowiedz #159 : 14 Czerwca 2015, 17:25:51 »
+1

Cytuj
MPK płaci Kościołowi za Maltankę
Publikacja: 13.06.2015 g.10:37  Aktualizacja: 13.06.2015 g.20:50

13 tysięcy zlotych miesięcznie płaci poznańskie MPK Kurii Metropolitarnej w Poznaniu za możliwość przejazdu kolejki Maltanka przez tereny należące do Kościoła.
Zwrócił na to uwagę publicysta, były dziennikarz "Przewodnika Katolickiego", Adam Suwart. W tym kontekście dziwią go żądania Kurii by miasto zgodziło się na postawienie Pomnika Wdzięczności na publicznych gruntach nad Maltą. - Arcybiskup mógłby zaproponować jakąś formę wymiany, bo teraz MPK płaci 13 tys. zł miesięcznie za to, że Kolejka Maltanka przejeżdża przez grunty Kościoła.
Informacje potwierdza rzeczniczka MPK Iwona Gajdzińska. Jak mówi, MPK płaci Kurii za możliwość przejazdu kolejki, ale także za postawiony na jej terenach magazyn.


Źródło:
http://www.radiomerkury.pl/informacje/pozostale/mpk-placi-kosciolowi-za-maltanke.html
Zapisane

To jest przekaz.
Strony: 1 ... 6 7 [8] 9 10   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!