AMZ666
Nowicjusz
Długość toru:: 19 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #160 : 14 Czerwca 2015, 21:33:39 » |
+2
|
Od siebie dodam, że chodzi o połowę lokogarażu. Jak dla mnie jest to typowe dla instytucji kościelnej (nie obrażając religii i Boga) ździerstwo. Co więcej mimo braku miejsca w obecnej szopie na użytkowany tabor (latem jeden skład wagonowy nocuje na stacji a zimą 3 wagony jadą na zajezdnie tramwajową forteczna) temat przedłużenia obecnych torów lub dodania toru trzeciego jest absolutnie niedopuszczalny.
Z moich informacji nikt nie chce na ten temat rozmawiać właśnie przez grunty kościelne i czynsz powiedzmy dość spory jak na obszar jaki zajmuje ten fragment lokogarażu.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Jacekglm
|
|
« Odpowiedz #161 : 15 Czerwca 2015, 00:54:32 » |
+3
|
Ja rozumiem żeby to była firma lub osoba fizyczna w której interesie jest zarabiać na swojej ziemi.
Ale kościół katolicki? Instytucja z wielką misją publiczną ?
Jakie koszty może ponosić KK z tytułu użytkowania gruntu przez kolei?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
AMZ666
Nowicjusz
Długość toru:: 19 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #162 : 16 Czerwca 2015, 08:34:32 » |
0
|
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Paweł Niemczuk
|
|
« Odpowiedz #163 : 23 Czerwca 2015, 18:53:00 » |
+5
|
Temat jest szerszy i tylko incydentalnie związany z koleją. Niemniej jednak uderzające jest to, że Kuria kosi miasto za kolejkę jak za zboże, a w tym samym czasie miasto wynajmuje Kurii budynki na szkoły i inne kościelne instytucje na warunkach bardzo preferencyjnych.
Ale podsumowując - artykuł spowodował ferment w mieście, zanosi się na kompleksowe uregulowanie sprawy. Oby.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Brood.K
|
|
« Odpowiedz #164 : 08 Sierpnia 2016, 00:17:30 » |
0
|
Lepiej zapłacić raz więcej, niż płacić całymi latami. Tym kierowały się władze miasta Poznania, decydując się wykupić od parafii na Malcie tereny, po których jeździ wąskotorowa kolejka turystyczna Maltanka.
O zawarciu pierwszej transakcji poinformowała wczoraj „Gazeta Wyborcza”. Zarządzenie o wykupie terenów prezydent Poznania wydał już w grudniu 2015 roku. Ustaliliśmy, że za osiem działek o łącznej powierzchni 5,6 tys. mkw., należących dotąd do Parafii Rzymskokatolickiej pw. św. Jana Jerozolimskiego za Murami, Urząd Miasta Poznania zapłacił 1,334 mln złotych. Nieruchomości mają nieregularny kształt i bardzo zróżnicowaną wielkość - najmniejsza z nich ma zaledwie 5 mkw., a największa 2381 mkw. Roczne przychody z Maltanki to ok. 460 tys. zł - zatem za działki zapłacono tyle, ile zarabia ona przez trzy lata. W dalszej perspektywie przyniesie to jednak oszczędności, bo dotychczas miasto płaciło parafii za dzierżawę terenu wykorzystywanego przez kolejkę ok. 144 tys. zł rocznie (12 tys. zł miesięcznie). - Do uregulowania pozostają jeszcze tereny, na których znajduje się hala garażowa dla kolejki, dzierżawiona przez MPK oraz fragment torowiska, który najpierw musi być wydzielony geodezyjnie. O to już miasto występowało do strony kościelnej - poinformowała nas Hanna Surma, rzecznik Urzędu Miasta. Obecnie trwają negocjacje w sprawie wykupu reszty gruntów między ich kościelnymi właścicielami a Wydziałem Gospodarki Nieruchomościami UMP. Według rzecznik sprawę planuje się sfinalizować jeszcze w tym roku. Źródło: http://www.gloswielkopolski.pl/wiadomosci/poznan/a/poznan-maltanka-juz-nie-jezdzi-po-koscielnej-ziemi,10456946/
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
AMZ666
Nowicjusz
Długość toru:: 19 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #165 : 09 Sierpnia 2016, 19:32:42 » |
0
|
Z jednej strony dobrze ale z drugiej z tego ci wiem to miasto nie planuje wykupu większej ilości ziemi, tak żeby powiększyć obecną lokomotywownię. Niestety brak miejsca daje się kolejce we znaki każdego dnia:
Jeden skład wagonowy nocuje na terenie stacji - dodatkowe koszty z tytułu ochrony
Co zimę 3 wagony jadą na zajezdnię tramwajową przy Fortecznej i tam czekają pod plandeką na sezon
Wagon motorowy MbxC1-41 "Ryjek" gnije dalej na zajezdni. A całkiem niedawno znalazł się tajemniczy sponsor, który chciał zapłacić za NG wagonu. Niestety z braku miejsca w lokomotywowni projekt padł, a wagon sprawdził by się świetnie przy prowadzeniu ruchu w chłodne deszczowe dni.
Jako ciekawostkę dodam, że słychać głosy o planowanym poszerzeniu malty i już tłumaczę projekt:
1. Zakłady produkcyjne Wyborowej są w stanie likwidacji (trwa rozbiórka zabudowań). 2. Jezioro (należy dodać, że sztuczne) jest zwężone właśnie w rejonie zakładów. 3. Od strony wyborowej (i kolejki) jest tylko wąska droga pieszo-rowerowa, a z drugiej strony jeziora są wydzielone alejka spacerowa oraz szeroka droga rowerowa. Społecznicy chcą, żeby z obydwu stron jeziora rowerzyści byli oddzieleni od pieszych. 4. Kolejka jest z jednej strony "przyklejona" do zakładów a z drugiej do chodnika.
Oczywiste jest, że razem z projektem przebudowy alejek i poszerzenia jeziora przełożeniu ulegną tory kolejki. Oczywiście co z tego wyjdzie na razie nie wiadomo, ale projekt zapowiada się dość interesująco.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
|
AMZ666
Nowicjusz
Długość toru:: 19 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #167 : 13 Listopada 2016, 17:36:40 » |
0
|
MPK chyb nie dopracowało dokumentacji przetargowej. Obecnie po dwukrotnym przekładaniu terminu składania ofert został on zawieszony. Oficjalną przyczyną jest przygotowywanie odpowiedzi na zapytania ofertowe, oraz dokonywanie istotnych zmian w warunkach przetargu.
Ciekawe tylko czy w takim układzie uda się dotrzymać planowany termin wykonania robót na przyszły rok.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
gajos
|
|
« Odpowiedz #168 : 13 Maja 2017, 16:25:23 » |
0
|
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Trabant
|
|
« Odpowiedz #169 : 13 Maja 2017, 17:26:07 » |
0
|
|
|
|
Zapisane
|
PRÓŻ / ŁAD
|
|
|
gajos
|
|
« Odpowiedz #170 : 13 Maja 2017, 20:35:08 » |
+1
|
Borsig Miał Wypadek.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Trabant
|
|
« Odpowiedz #171 : 13 Maja 2017, 21:12:19 » |
+1
|
Na tyle zrozumiałem. Ale w jakim jest stanie?
|
|
|
Zapisane
|
PRÓŻ / ŁAD
|
|
|
WIĆUŚ
|
|
« Odpowiedz #172 : 13 Maja 2017, 21:46:53 » |
+2
|
Kilka lepszych zdjęć które nie pojawiły się jeszcze w innych artykułach: źródło: http://epoznan.pl/news-news-76263-Zderzenie_Maltanki_z_BMW._Kursowanie_kolejki_wstrzymaneNie jestem pewien czy samochód który jest dużo miększy niż lokomotywa potrafiłby uszkodzić blok cylindrów, ale osprzęt lub wiązary jak najbardziej są podatne na uszkodzenia. Ze zdjęć reporterskich ciężko coś wywnioskować, a artykuły są oszczędne w szczegóły techniczne. Z ważniejszych informacji należy wymienić: kierowcą była kobieta, a parowóz trafił do warsztatu.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Misiek_K
|
|
« Odpowiedz #173 : 16 Maja 2017, 10:03:26 » |
0
|
Parowóz jak czołg - na drugi dzień już jeździł. BMW to na 100% Gumiak nie zdążył odklepać
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Dariusz
|
|
« Odpowiedz #174 : 11 Czerwca 2017, 17:40:24 » |
+1
|
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
|
Referee
|
|
« Odpowiedz #176 : 12 Stycznia 2018, 17:51:34 » |
0
|
Ma ktoś może nowe zdjęcia z inwestycji?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
dobrzyn
|
|
« Odpowiedz #177 : 12 Stycznia 2018, 21:51:20 » |
0
|
Groteskowo wyglądają te ciężkie szyny na 600-tce. Co nie zmienia faktu, że szczęka opada Brawo!
|
|
|
Zapisane
|
Trabant 1.3 '91 "Stanisław" Trabant 601 '66 "Dziadek" Romet 100 '83 "Henio"
|
|
|
kamlox
|
|
« Odpowiedz #178 : 26 Stycznia 2021, 16:15:19 » |
+1
|
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Cordylus
|
|
« Odpowiedz #179 : 26 Stycznia 2021, 20:52:55 » |
0
|
I to w dodatku powrót do pekapowskich barw. Ciekawe.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
|