Świat kolejek wąskotorowych SMF
27 Maj 2022, 18:37:12 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Profil 750mm.pl na facebooku
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: 1 [2] 3 4 ... 10   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Kolej Parkowa Maltanka w Poznaniu  (Przeczytany 313828 razy)
Marek Sz
SGKW
*
Długość toru:: 321 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #20 : 19 Marzec 2008, 09:51:12 »
0

Cytat: "dobrzyn"
Tak. Ale to jest chyba pudło tego wagonu ustawione na platformie hajnowskiej.


Raczej stawiam na podmiane wózków z napedowych na 750mm na hajnowskie 600mm.
Zapisane
MichałŁ
Dyrektor
*****
Długość toru:: 668 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #21 : 19 Marzec 2008, 14:09:46 »
0

jak będę w Janowie to zobaczę ale to chyba tylko pudło na platformie bo nie przypominam sobie żeby były tam jakieś uchwyty do mocowania silnika albo układu napędowego
Zapisane
Kajetan
Dyrektor
*****
Długość toru:: 559 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #22 : 19 Marzec 2008, 19:18:19 »
0

Wagon był opisany w którymś ze ŚK.
Jest to oryginalna konstrukcja z napędem dwoma silnikami od demobilowych ciężarówek - to który silnik pracował zależało od kierunku jazdy.
W artykule tym stało że wagon nie bardzo się sprawdzał - silniki były awaryjne a napęd na jedną oś powodował częste poślizgi.
Potem silniki zdemontowano a wagon postawiono na typowych wózkach 600mm.
 
Nie pomnę tylko na których z KL jeździł ale zaraz poszukam.
Zapisane
Karol
Zawiadowca
****
Długość toru:: 357 m

W terenie W terenie


Gdiniô


« Odpowiedz #23 : 19 Marzec 2008, 22:04:47 »
0

Artykuł o nim chyba nie był uwzględniony w spisie treści. Probowałem przejrzeć kilka numerów ale zawsze dałem się wciągnąć w któryś z licznych artykułów o linii helskiej. W każdym razie z tego co pamiętam to na 750mm kursował na koleji leśnej w Starachowicach.
Zapisane

.
Phinek
Gość
« Odpowiedz #24 : 20 Marzec 2008, 00:52:29 »
0

.
« Ostatnia zmiana: 12 Styczeń 2011, 03:17:57 wysłane przez Phinek » Zapisane
posener
Młotkowy
**
Długość toru:: 54 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #25 : 18 Kwiecień 2008, 16:45:41 »
0

Wracając do tematu "Maltanki" - jutro, rozpoczynamy sezon, który potrwa aż do 19 października.
Jutro i pojutrze tj. 19 i 20 kwietnia pociągi o pełnych godzinach poprowadzi parowóz Borsig. Później parowóz będzie można zobaczyć w pierwszy majowy wekend. Zapraszamy.
Zapisane
posener
Młotkowy
**
Długość toru:: 54 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #26 : 20 Maj 2008, 10:38:31 »
0

Kolejne aktualności.
Z terenu po bazie "Instal" przy ul. Wileńskiej siłami MPK P-ń, przewiezione zostały na teren przyszłego skansenu przy ul. Komandoria wszystkie elementy torowiska (obrotnica z Witaszyc, rozjazdy i przęsła torowe). Przewieziono także dwa wagony tj tender od parowozu HF oraz węglarkę (ex. Witaszyce). Na terenie Instalu pozostały już tylko 3 eksponaty: zgliszcza spalonego wagonu krytego, platforma do drewna oraz rama witaszyckiej węglarki. O losie tych 3 wagonów (a raczej tego co z nich zostało) zadecyduje Zarząd Poznańskiego Klubu Modelarzy Kolejowych.
W miniony weekend po raz kolejny pociągi obsługiwał parowóz "Borsig".

       
Zapisane
Piotrek
Mechanik
***
Długość toru:: 298 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #27 : 28 Listopad 2008, 23:06:12 »
0

Dziś, gdy włączyłem radio usłyszałem wiadomość, iż w Nowym Zoo przy Malcie ma powstać kolejka (raczej wąskotorowa). Mowa była o wagonach przystosowanych dla osób niepełnosprawnych i wózków dziecięcych. Koszt budowy chyba 7 milionów złotych. W palach jest, aby kolejka okrążała całą Malte. Czy ktoś ma jakieś bardziej szczegółowe informacje na ten temat? Jest zupełnie nowy pomysł czy związany z planami rozbudowy obecnej Maltanki?
Zapisane
look20
Nowicjusz
*
Długość toru:: 16 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #28 : 05 Grudzień 2008, 15:20:05 »
0

Ja wiem tylko tyle że raczej nie będzie to przedłużenie Maltanki ale osobna kolejka, ponieważ miedzy poziomem Maltanki a poziomem Nowego Zoo jest duża różnica wysokości (Zoo jest usytuowane na masywie 'Biała Góra')
Można zauważyć że wysiadając ze stacji Zwierzyniec trzeba pokonać spore wzniesienie aby dojść do bramy Zoo.
W związku z tym mogły by być pewne trudności w pokonaniu przez kolejkę tej wysokości.
Zapisane
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2686 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #29 : 05 Grudzień 2008, 16:00:45 »
0

Na strome wzniesienia jest sposób. Trzecia szyna (zębata). Oczywiście trzeba by zmodyfikować loka ale to by była chyba jedna w Polsce kolejka z szyno zębatą
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
look20
Nowicjusz
*
Długość toru:: 16 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #30 : 05 Grudzień 2008, 20:36:19 »
0

Hehe. Juz to widzę jak do Wls-ki dorabiaja trzecie kółko zębate. Ten pomysł raczej nie przejdzie...
Zapisane
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2686 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #31 : 05 Grudzień 2008, 20:39:44 »
0

Ale był by to na pewno unikat Kto wie może kiedyś

Nie tylko Wis-ki ale i parowóz

PS Czy kiedykolwiek w Polsce była linia z szyno zębatą??? Obojętnie jakiej szerokości.
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
Kolejka
Mechanik
***
Długość toru:: 220 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #32 : 05 Grudzień 2008, 20:42:37 »
0

Kolej Sowiogórska (normalnotorowa), gdy istniała, to używała na jakimś odcinku szynę zębatą.
Zapisane

Zapraszam na moje strony internetowe:
- www.gkw.tw53.webd.pl
- www.transport.tychy.glt.pl
Oraz kanał na YT: www.youtube.com/user/OKz32
look20
Nowicjusz
*
Długość toru:: 16 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #33 : 05 Grudzień 2008, 21:06:17 »
0

Napewno z zębatą kolejką było by fajnie ale raczej wymagało by to zmiany albo dużych przeróbek w taborze Chichot
Zapisane
Marcin117
Minister
******
Długość toru:: 1019 m

W terenie W terenie


Student - Drezyniarz


WWW
« Odpowiedz #34 : 05 Grudzień 2008, 21:22:49 »
0

Była nawet wąskotorowa kolej zębata. Kolej wilanowska na krótkim odcinku miała szynę zębatą.
Zapisane

marcin sds
Mechanik
***
Długość toru:: 150 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #35 : 05 Grudzień 2008, 21:33:47 »
0

Cytat: "Marcin117"
Była nawet wąskotorowa kolej zębata. Kolej wilanowska na krótkim odcinku miała szynę zębatą.


Było to w samym centrum Warszawy od Rogatki Belwederskiej do Pl. Unii Lubelskiej. Istniał ten odcinek w latach 1902 - 1923, ale od 1915 zębnica nie była eksploatowana z racji braku parowozu "zębatego". Ruskie go wywieźli... :lol:
Zapisane
Mike Russ
Młotkowy
**
Długość toru:: 57 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #36 : 11 Grudzień 2008, 20:05:46 »
0

Z zębatką to chyba nie przejdzie... Ale dobrze by było, gdyby do tej inwestycji przydał się jednak "Ryjek". Bo szkoda, żeby tak stał i rdzewiał. Obawiam się jednak, żeby nie wyszło "Jak zwykle", t.zn. "skład" z ucharakteryzowanego ciągnika z przyczepami... Jeździło coś takiego kiedyś po Nowym Zoo... :neutral:
Zapisane

Modelarstwo komputerowe - nowe technologie w popularyzacji kolei wąskotorowych
Karol
Zawiadowca
****
Długość toru:: 357 m

W terenie W terenie


Gdiniô


« Odpowiedz #37 : 11 Grudzień 2008, 21:18:09 »
0

Takimi ciufciam-ciągnikami zabroniono wozić ludzi bodajże już dwa lata temu.
Zapisane

.
Referee
Młotkowy
**
Długość toru:: 108 m

W terenie W terenie


PawelSzrajber
WWW
« Odpowiedz #38 : 02 Styczeń 2009, 23:50:48 »
0

Proszę o wyjaśnienie dla mnie kwestii SRK na Maltance. Z fotek widziałem, że na trzech stacjach istnieją sprawne semafory świetlne, jak odbywa się więc sterowanie ruchem?
Zapisane
look20
Nowicjusz
*
Długość toru:: 16 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #39 : 03 Styczeń 2009, 10:28:45 »
0

Ja troche wiem  :mrgreen: Więc tak; są dwie nastawnie kostkowe na stacjach końcowych (Maltanka i Zwierzyniec). Wszystkie zwrotnice oprócz 2 przy lokomotywowni są elektryczne, po środku linii jest mijanka na niej są chyba 2 semafory i odcinki izolowane (czujniki). Każda z nastawnii odpowiada za swoją pętlę, czyli przekłada zwrotnice po przejeździe pociągu, daje sygnał odjazdu itp. Teraz o mijance  :grin: Po linii mogą jeździć jednocześnie dwa pociągi. Zwykle jeden z nich pierwszy przyjeżdża na mijanke, zatrzymuje przed semaforem z wyswietlonym S1 i czeka. Któraś z nastawnii przekłada za nim zwrotnice umożliwiając przejazd pociągu nadjeżdżającego z przeciwka gdy ten pociąg nadjedzie zatrzymuje się na S1 i ludzie mogą przesiąść się do drugiego pociągu (na mijance znajduje się również stacja). Po chwili na obydwu semaforach pojawiają sie S2 albo S3 i pociągi mogą odjechać w swoim kierunku. To chyba wszystko, wiem że troche nieskładnie ale się śpieszyłem  :razz: W razie pytań piszcie.
Zapisane
Strony: 1 [2] 3 4 ... 10   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!