Marek Sz
SGKW

Długość toru:: 321 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #20 : 19 Marzec 2008, 09:51:12 » |
0
|
Tak. Ale to jest chyba pudło tego wagonu ustawione na platformie hajnowskiej.
Raczej stawiam na podmiane wózków z napedowych na 750mm na hajnowskie 600mm.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
MichałŁ
|
 |
« Odpowiedz #21 : 19 Marzec 2008, 14:09:46 » |
0
|
jak będę w Janowie to zobaczę ale to chyba tylko pudło na platformie bo nie przypominam sobie żeby były tam jakieś uchwyty do mocowania silnika albo układu napędowego
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Kajetan
|
 |
« Odpowiedz #22 : 19 Marzec 2008, 19:18:19 » |
0
|
Wagon był opisany w którymś ze ŚK. Jest to oryginalna konstrukcja z napędem dwoma silnikami od demobilowych ciężarówek - to który silnik pracował zależało od kierunku jazdy. W artykule tym stało że wagon nie bardzo się sprawdzał - silniki były awaryjne a napęd na jedną oś powodował częste poślizgi. Potem silniki zdemontowano a wagon postawiono na typowych wózkach 600mm. Nie pomnę tylko na których z KL jeździł ale zaraz poszukam.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Karol
|
 |
« Odpowiedz #23 : 19 Marzec 2008, 22:04:47 » |
0
|
Artykuł o nim chyba nie był uwzględniony w spisie treści. Probowałem przejrzeć kilka numerów ale zawsze dałem się wciągnąć w któryś z licznych artykułów o linii helskiej. W każdym razie z tego co pamiętam to na 750mm kursował na koleji leśnej w Starachowicach.
|
|
|
Zapisane
|
.
|
|
|
Phinek
Gość
|
 |
« Odpowiedz #24 : 20 Marzec 2008, 00:52:29 » |
0
|
.
|
|
« Ostatnia zmiana: 12 Styczeń 2011, 03:17:57 wysłane przez Phinek »
|
Zapisane
|
|
|
|
posener
Młotkowy
 
Długość toru:: 54 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #25 : 18 Kwiecień 2008, 16:45:41 » |
0
|
Wracając do tematu "Maltanki" - jutro, rozpoczynamy sezon, który potrwa aż do 19 października. Jutro i pojutrze tj. 19 i 20 kwietnia pociągi o pełnych godzinach poprowadzi parowóz Borsig. Później parowóz będzie można zobaczyć w pierwszy majowy wekend. Zapraszamy.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
posener
Młotkowy
 
Długość toru:: 54 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #26 : 20 Maj 2008, 10:38:31 » |
0
|
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Piotrek
|
 |
« Odpowiedz #27 : 28 Listopad 2008, 23:06:12 » |
0
|
Dziś, gdy włączyłem radio usłyszałem wiadomość, iż w Nowym Zoo przy Malcie ma powstać kolejka (raczej wąskotorowa). Mowa była o wagonach przystosowanych dla osób niepełnosprawnych i wózków dziecięcych. Koszt budowy chyba 7 milionów złotych. W palach jest, aby kolejka okrążała całą Malte. Czy ktoś ma jakieś bardziej szczegółowe informacje na ten temat? Jest zupełnie nowy pomysł czy związany z planami rozbudowy obecnej Maltanki?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
look20
Nowicjusz

Długość toru:: 16 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #28 : 05 Grudzień 2008, 15:20:05 » |
0
|
Ja wiem tylko tyle że raczej nie będzie to przedłużenie Maltanki ale osobna kolejka, ponieważ miedzy poziomem Maltanki a poziomem Nowego Zoo jest duża różnica wysokości (Zoo jest usytuowane na masywie 'Biała Góra') Można zauważyć że wysiadając ze stacji Zwierzyniec trzeba pokonać spore wzniesienie aby dojść do bramy Zoo. W związku z tym mogły by być pewne trudności w pokonaniu przez kolejkę tej wysokości.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
andrzej2110
|
 |
« Odpowiedz #29 : 05 Grudzień 2008, 16:00:45 » |
0
|
Na strome wzniesienia jest sposób. Trzecia szyna (zębata). Oczywiście trzeba by zmodyfikować loka ale to by była chyba jedna w Polsce kolejka z szyno zębatą 
|
|
|
Zapisane
|
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie pr
|
|
|
look20
Nowicjusz

Długość toru:: 16 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #30 : 05 Grudzień 2008, 20:36:19 » |
0
|
Hehe. Juz to widzę jak do Wls-ki dorabiaja trzecie kółko zębate. Ten pomysł raczej nie przejdzie...
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
andrzej2110
|
 |
« Odpowiedz #31 : 05 Grudzień 2008, 20:39:44 » |
0
|
Ale był by to na pewno unikat  Kto wie może kiedyś Nie tylko Wis-ki ale i parowóz  PS Czy kiedykolwiek w Polsce była linia z szyno zębatą??? Obojętnie jakiej szerokości.
|
|
|
Zapisane
|
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie pr
|
|
|
Kolejka
|
 |
« Odpowiedz #32 : 05 Grudzień 2008, 20:42:37 » |
0
|
Kolej Sowiogórska (normalnotorowa), gdy istniała, to używała na jakimś odcinku szynę zębatą.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
look20
Nowicjusz

Długość toru:: 16 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #33 : 05 Grudzień 2008, 21:06:17 » |
0
|
Napewno z zębatą kolejką było by fajnie ale raczej wymagało by to zmiany albo dużych przeróbek w taborze 
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Marcin117
|
 |
« Odpowiedz #34 : 05 Grudzień 2008, 21:22:49 » |
0
|
Była nawet wąskotorowa kolej zębata. Kolej wilanowska na krótkim odcinku miała szynę zębatą.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
marcin sds
|
 |
« Odpowiedz #35 : 05 Grudzień 2008, 21:33:47 » |
0
|
Była nawet wąskotorowa kolej zębata. Kolej wilanowska na krótkim odcinku miała szynę zębatą. Było to w samym centrum Warszawy od Rogatki Belwederskiej do Pl. Unii Lubelskiej. Istniał ten odcinek w latach 1902 - 1923, ale od 1915 zębnica nie była eksploatowana z racji braku parowozu "zębatego". Ruskie go wywieźli... :lol:
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Mike Russ
|
 |
« Odpowiedz #36 : 11 Grudzień 2008, 20:05:46 » |
0
|
Z zębatką to chyba nie przejdzie... Ale dobrze by było, gdyby do tej inwestycji przydał się jednak "Ryjek". Bo szkoda, żeby tak stał i rdzewiał. Obawiam się jednak, żeby nie wyszło "Jak zwykle", t.zn. "skład" z ucharakteryzowanego ciągnika z przyczepami... Jeździło coś takiego kiedyś po Nowym Zoo... :neutral:
|
|
|
Zapisane
|
Modelarstwo komputerowe - nowe technologie w popularyzacji kolei wąskotorowych
|
|
|
Karol
|
 |
« Odpowiedz #37 : 11 Grudzień 2008, 21:18:09 » |
0
|
Takimi ciufciam-ciągnikami zabroniono wozić ludzi bodajże już dwa lata temu.
|
|
|
Zapisane
|
.
|
|
|
Referee
|
 |
« Odpowiedz #38 : 02 Styczeń 2009, 23:50:48 » |
0
|
Proszę o wyjaśnienie dla mnie kwestii SRK na Maltance. Z fotek widziałem, że na trzech stacjach istnieją sprawne semafory świetlne, jak odbywa się więc sterowanie ruchem?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
look20
Nowicjusz

Długość toru:: 16 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #39 : 03 Styczeń 2009, 10:28:45 » |
0
|
Ja troche wiem :mrgreen: Więc tak; są dwie nastawnie kostkowe na stacjach końcowych (Maltanka i Zwierzyniec). Wszystkie zwrotnice oprócz 2 przy lokomotywowni są elektryczne, po środku linii jest mijanka na niej są chyba 2 semafory i odcinki izolowane (czujniki). Każda z nastawnii odpowiada za swoją pętlę, czyli przekłada zwrotnice po przejeździe pociągu, daje sygnał odjazdu itp. Teraz o mijance :grin: Po linii mogą jeździć jednocześnie dwa pociągi. Zwykle jeden z nich pierwszy przyjeżdża na mijanke, zatrzymuje przed semaforem z wyswietlonym S1 i czeka. Któraś z nastawnii przekłada za nim zwrotnice umożliwiając przejazd pociągu nadjeżdżającego z przeciwka gdy ten pociąg nadjedzie zatrzymuje się na S1 i ludzie mogą przesiąść się do drugiego pociągu (na mijance znajduje się również stacja). Po chwili na obydwu semaforach pojawiają sie S2 albo S3 i pociągi mogą odjechać w swoim kierunku. To chyba wszystko, wiem że troche nieskładnie ale się śpieszyłem :razz: W razie pytań piszcie.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
|