Świat kolejek wąskotorowych SMF
12 Października 2025, 09:47:11 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Profil 750mm.pl na facebooku
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: 1 ... 24 25 [26] 27 28 ... 31   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Śmieszne ale prawdziwe.  (Przeczytany 348800 razy)
Tw53 Rudy
Zawiadowca
****
Długość toru:: 407 m

W terenie W terenie


WMD Rudy > WMD Bytom Karb Wąsk.


« Odpowiedz #500 : 23 Marca 2020, 18:42:58 »
0

A mnie się marzy postawić w ogródku wagon kopalniany dołowy  na kawałku toru .
Wie ktoś może , czy któraś kopalnia się pozbywa teraz taboru ?
Zapisane

Wąski tor pod parą !
|13 czynnych parowozów|1 w naprawie|3 oczekujące naprawy|
Marek Sz
SGKW
*
Długość toru:: 321 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #501 : 23 Marca 2020, 19:31:03 »
+1

Makoszowy, Wieczorek
Zapisane
kemot324
Nowicjusz
*
Długość toru:: 42 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #502 : 23 Marca 2020, 19:31:56 »
+1

Wagoniki

https://www.facebook.com/AnnaCholomekMojeFoto/photos/a.1840099696290680/2318342228466422/?type=3&theater
Zapisane
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4309 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #503 : 08 Lipca 2020, 20:57:40 »
0

Dlaczego należy uważać z trąbieniem w lesie...
Zapisane

Na peronie zostało wszystko to Cię męczy.
Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.


*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
Trabant
Dyrektor
*****
Długość toru:: 547 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #504 : 12 Lipca 2020, 21:18:22 »
0

Niepotrzebnie trąbił. Zdarza się, a ci mieli gołąbki na obiad:
https://www.youtube.com/watch?v=b4navn5Ii64
Zapisane

PRÓŻ / ŁAD
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4309 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #505 : 12 Sierpnia 2020, 21:16:28 »
+2

Siedzę sobie i siedzę, no to trzeba by coś poczytać. I jakoś tak znalazłem się na stronie o kiziakach.

Czytam tak i czytam, a tam nagle pada zdanie: Odchody krowie były używane przez hinduskich kolejarzy do uszczelniania lokomotyw parowych.

Pomyślałem zatem: - W Indiach na kolei robota musi być gówniana.

Potem jednak stwierdziłem: - Indie mają gówniany system napraw parowozów.

Zdrowia i odporności!
Zapisane

Na peronie zostało wszystko to Cię męczy.
Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.


*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
PiotrS
Mechanik
***
Długość toru:: 238 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #506 : 20 Sierpnia 2020, 22:36:04 »
0

Chyba w Mongolii tego używają na opał. Ale ciekawostką jest fakt, że w początkowym okresie rozwoju kolejnictwa klocki hamulcowe wykonywano z drewna jesionowego.
Zapisane

PiotrS
MichałŁ
Dyrektor
*****
Długość toru:: 673 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #507 : 21 Sierpnia 2020, 19:17:03 »
0

Tutaj nie ma nic śmiesznego. Wystarczy przeczytać jakąś książkę z zakresu budowy maszyn nawet jeszcze z lat 20 XX wieku. Tam takie materiały jak wszelkiego rodzaju tłuszcze roślinne czy zwierzęce, skóra, włókna roślinne, drewno czy inne materiały pochodzenia "rolniczego", były w maszynach normalnością. Dopiero rozwój produkcji tworzyw sztucznych czy produkcji olejów i smarów z ropy naftowej wszystko zmienił.
Zapisane
Trabant
Dyrektor
*****
Długość toru:: 547 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #508 : 21 Sierpnia 2020, 20:10:45 »
+2

Tak, i klej z krowich/końskich kości. Amatorzy...


* Dziennik Chicagoski, Volume 10, Number 240, 12 October 1899.jpg (65.75 KB, 519x368 - wyświetlony 397 razy.)
Zapisane

PRÓŻ / ŁAD
emibe
Administrator
*****
Długość toru:: 1053 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #509 : 27 Października 2020, 16:57:29 »
0

Wąchock, to jest jednak Wąchock...

"Żądamy natychmiastowego wydania zakazu włączania syren alarmowych przez waszych pracowników na terenie zabudowanym gminy Wąchock i innych gmin (poza sporadycznymi sytuacjami, gdy jakieś zagrożenie wystąpi - do tego służą wszelkie alarmy) - czytamy w piśmie, jakie skierowano do naszej redakcji oraz do wiadomości Kolei Świętokrzyskich. - Nie będziemy dużej tolerować złośliwej i skandalicznej praktyki ciągłego "buczenia i wycia", które przekracza wszelkie normy i zakazy obowiązujące cywilizowanych ludzi, ponadto stwarza poważne zagrożenie dla zdrowia, zakłócając sen i wypoczynek w stopniu rażącym!

Jako mieszkańcy nie życzymy sobie ciągłego hałasu w naszych mieszkaniach! Jeśli nie zrobicie z tym szybko porządku, zrobią to ludzie w obronie koniecznej i wtedy już tu w ogóle nie pojedziecie!

Redukcja hałasu do poziomu norm jest waszym obowiązkiem a spokojne życie naszym oczywistym prawem, nie przywilejem!

Trasa kolejowa jest jak wiadomo wyłączona z ruchu innego niż kolejowy, toteż nikt niepożądany nie ma prawa tam przebywać i na ogół nie przebywa. Wszelkie przejazdy i przejścia są dobrze oznakowane i zabezpieczone, a widoczność w ich rejonie jest dobra. Tym samym włączanie urządzeń alarmowych przy oczywistym i widocznym braku zagrożenia jest przejawem niezwykłej głupoty i złośliwości a ponieważ przez swoje natężenie i częstość występowania stwarza zagrożenie życia i zdrowia, musi być uznane za niebezpieczny atak fizyczny na mieszkańców i tak traktowane!"

za: Tygodnik Starachowicki
Zapisane
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4309 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #510 : 27 Października 2020, 17:46:01 »
+4

He, język artykułu zgodnie z duchem tematu wesołość na twarzy wywołuje, ale jednak...
włączanie urządzeń alarmowych przy oczywistym i widocznym braku zagrożenia jest przejawem niezwykłej głupoty i złośliwości
Właśnie z tym walczę od lat - polskie przepisy zdegradowały gwizdawkę czy syrenę lokomotywy z urządzenia które ma dawać ratujący życie sygnał ostrzegawczy gdy zaistnieje niebezpieczeństwo, do rangi sprzętu robiącego hałas. Dużo hałasu.
Maszynistę z roli obserwatora analizującego sytuację - do napędu przycisku od tego sygnału.
I to wszystko nie po to by ostrzegać, czy wręcz zapobiegać wypadkom, bo trzeba pamiętać że syrena jest ostatnią deską ratunku, ale po to by czynić coś "na wszelki wypadek".
Zapisane

Na peronie zostało wszystko to Cię męczy.
Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.


*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
MBd1-138
Młotkowy
**
Długość toru:: 109 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #511 : 27 Października 2020, 21:06:28 »
0

Starzy maszyniści zwrócili mi uwagę żebym, przestał trąbić jak debil bo tak przepisy wymagają. Przemyślałem to i przestałem używać sygnału gdy nakazywały to wskaźniki, czy przepisy i nie spowodowało to żadnego wypadku, czy innego zagrożenia. Napiszę więcej. Zwróciłem uwagę na to że, gdy ktoś trąbił nie używając rozumu, a tylko dlatego że przepisy tego w tych konkretnych przypadkach wymagały, dochodziło do wypadków. Przejeździłem tak (bez DEBILNEGO podawania sygnału) parędziesiąt lat. Niestety, nastały czasy monitoringu, a więc muszę używać sygnału według instrukcji. Z początku robiłem to na odpier..., a z czasem z "premedytacją", a więc sygnał Rp1  "jeden DŁUGI" I GŁOŚNY. Skutek tego jest taki że, ludzie w okolicy tylko się wkurwia.. Mało tego, przestają zwracać uwagę na ten sygnał , bo ten chu.. tyko trąbi, chu.. wie gdzie i chu.. wie po co. Nagle nagle BUCH, koła w poprzek w ruch, ajajaj, aj waj, aj waj...
 To tylko beton z PKP PLK uważa że, sygnał Rp1 "baczność" jest PANACEUM na wszystko, a szczególnie na ich nie kompetęcję "(czytaj DEBILIZM).
« Ostatnia zmiana: 27 Października 2020, 21:21:20 wysłane przez MBd1-138 » Zapisane
lisiogonek
Zawiadowca
****
Długość toru:: 305 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #512 : 28 Października 2020, 18:08:31 »
0

Polska to Polska, trzeba mieć na uwadze fakt że w razie wypadku prokurator będzie bezlitośnie ryl w czym się da żeby wykazać że choćby częściowo winę da się zwalić na  maszynistę.  I nie są to puste słowa,  bo byl głośny przypadek zarzutów dla maszynisty gdzie prokurator obstaje przy karze dla maszynisty który potrącił pod Włocławkiem parę osób. Doszedł do wniosku że podanie sygnału Rp1 mogłoby ostrzec i potencjalnie uratować życie tych osób. Wobec takich zarzutów każdy woli podawać Rp1 żeby zapisywało się w rejestratorze niż przejmować się psioczeniem lokalnych mieszkańców. No i nowelizacja rozporządzenia miała podobno na celu ograniczenie uzywani sygnału dźwiękowego,  a jak na razie słabo to widzę,  przynajmniej na  normalnym torze.
Zapisane

TWKP : LKM 26004 - już pod parą!
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4309 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #513 : 28 Października 2020, 18:40:19 »
0

Nowelizacja rozporządzenia miała wprowadzić zdroworozsądkowe zmiany wzorowane na przepisach jakie obowiązują u naszych południowych sąsiadów. Otóż wskaźniki miały informować maszynistę o zbliżaniu się do przejazdu i jego rodzaju (W6a to przejazdy strzeżone, zaś W6b niestrzeżone), a zatem konieczności bardziej, bądź mniej wnikliwej obserwacji otoczenia, zaś zadecydowanie czy mechanik ma trąbić leżało w jego gestii.

Po prostu na podstawie analizy warunków miejscowych i tego co się dzieje, maszynista miał decydować o użyciu sygnału. I co ważne, takie zachowanie niesie w sobie ten element o którym mówiłem - jest to alarm, który, jeśli go słyszymy to wiemy, że zagrożone jest czyjeś życie, a nie jest to jeden z odgłosów kolei.

Poza tym ciągłe trąbienie wzmaga w ludziach odczucie, że pociąg, niczym pojazd uprzywilejowany, torować ma sobie drogę dźwiękiem, stąd skoro nic nie słyszymy, to nie obowiązują nas przepisy o upewnieniu się czy coś tam po szynach na przejazd nie jedzie...

W konsultacjach okazało się to, co miało się okazać - przewoźnicy byli na tak, a służba ruchu na nie. Argumenty były tego typu że np. jeśli dyżurny z nastawni nie zamknie rogatek, to będzie bezpieczniej jak mechanik zatrąbi. Oczywiście nie napisano, że jak szlabany będą w górze, a pociąg sprzątnie wtedy kogoś, to zawsze będzie dla ruchowca bezpieczniej, wszak będzie szansa aby część winy przypisać maszyniście który nie zagwizdał. Czyli dyżurny zamiast 5 lat dostanie 3, a maszynista pozostałe 2.  

A wiecie co jest najciekawsze? Że przepisy mówią o obowiązku dania sygnału jedynie przy wskaźniku W6a. A potem prowadzący nie ma obowiązku trąbić. Czyli ma narobić hałasu pół minuty przed wjazdem na przejazd, i to wszystko. Sorry, ale ja naprawdę nie widzę tu żadnego związku z sygnałem alarmowym, bo jadący samochodem nie jest w stanie w obecnych produkowanych autach, gdzie wnętrze jest wytłumione i jeździ się z zamkniętymi oknami, usłyszeć sygnału gdyż jest pół kilometra od przejazdu.

No ale tak: Polska - to Polska...
Zapisane

Na peronie zostało wszystko to Cię męczy.
Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.


*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
lisiogonek
Zawiadowca
****
Długość toru:: 305 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #514 : 28 Października 2020, 19:51:06 »
0

Z racji zawodowego powiązania zarówno z wąskim jak I ostatnio normalnym torem (swoją drogą  Kucyk kiedyś wygłosiłeś prorocze słowa wobec mnie) trochę czasu muszę spędzać nad przepisami pozwolę sobie zacytować:

6. Sygnał Rp 1 „Baczność” maszynista daje:
 1) w razie konieczności ostrzeżenia przed zbliżającym się pocią￾giem pracowników kolejowych, podróżnych lub innych osób znaj￾dujących się na torze lub w jego pobliżu;
 2) po zatrzymaniu pociągu przed semaforem wjazdowym lub
odstępowym nadającym sygnał „Stój”, wątpliwy lub nieoświetlony
albo białe światło przy zbitym szkle sygnałowym, z wyjątkiem
semafora odstępowego blokady samoczynnej, jeżeli maszynista nie
może porozumieć się z dyżurnym ruchu za pomocą środków łącz￾ności;
 3) na wezwanie kierownika pociągu, przed odjazdem pociągu
pasażerskiego zatrzymanego na szlaku;
 4) przed każdym ruszeniem podczas pracy pociągu technologicz￾nego, maszyny torowej i pojazdu pomocniczego, w celu ostrzeżenia
robotników pracujących na torze lub obok niego;
 5) po minięciu wskaźnika W 6, W 6b lub W 7;
5a) w przypadku zauważenia zagrożenia lub potencjalnego za￾grożenia zdarzeniem na przejeździe kolejowo – drogowym lub
przejściu;
 5b) na zarządzenie zarządcy infrastruktury w przypadku niedzia￾łania urządzeń zabezpieczenia ruchu na przejeździe kolejowo –
drogowym lub przejściu albo braku pracownika obsługującego
przejazd kolejowo – drogowy lub przejście lub kierującego ruchem
drogowym w obrębie przejazdu kolejowo – drogowego lub przej￾ścia;
 5c) przed przejazdem kolejowo – drogowym lub przejściem w
przypadku nadawania sygnału Osp 1 przez tarczę ostrzegawczą
przejazdową odnoszącą się do tego przejazdu kolejowo – drogowe￾go lub przejścia lub gdy do czasu minięcia tej tarczy przez czoło
pociągu pozostaje ona ciemna;
 5d) nie dotyczy;
 5e) w przypadku mijania się pociągów jadących w przeciwnych
kierunkach na przejeździe kolejowo – drogowym lub przejściu lub
w ich bezpośrednim sąsiedztwie;
 5f) przed wszystkimi przejazdami kolejowo – drogowymi lub
przejściami znajdującymi się w drodze przebiegu pociągu wypra￾wionego na sygnał zastępczy lub rozkaz pisemny doręczony lub
przekazany za pomocą urządzeń łączności;
 6) przed każdym ruszeniem z miejsca pociągu towarowego z
ludźmi;
 7) przed każdym ruszeniem z postoju niepilotowanego manewru￾jącego pojazdu trakcyjnego, gdy jazda manewrowa odbywa się na
polecenie dyżurnego ruchu, nastawniczego lub zwrotniczego;
 8 ) jeżeli prowadzący pojazd kolejowy z napędem zauważy, że
rogatki nie są zamknięte i nie ma pracownika strzegącego przejazd;
9) gdy tarcza ostrzegawcza przejazdowa wskazuje sygnał Osp 1,
sygnał wątpliwy lub jest ciemna.
10) przed każdym ruszeniem pojazdu kolejowego z postoju przy
peronie znajdującym się pomiędzy miejscem ustawienia wskaźnika
W 6b a przejazdem kolejowo – drogowym lub przejściem, do które￾go wskaźnik się odnosił;
11) podczas mijania się pojazdów kolejowych jadących po sąsied￾nich torach, szczególnie w miejscach narażonych na wtargnięcie
osób postronnych np. perony przystanków, przejazdy kolejowo –
drogowe lub przejścia, rozpoczynając jego nadawanie przed za￾kończeniem mijania pojazdu jadącego z przeciwka.
6a. W przypadkach, o których mowa w ust. 6 pkt 5b–5c, sygnał Rp
1 „Baczność” podaje się wielokrotnie.

Tak to obecnie brzmi
« Ostatnia zmiana: 28 Października 2020, 20:05:16 wysłane przez lisiogonek » Zapisane

TWKP : LKM 26004 - już pod parą!
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4309 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #515 : 28 Października 2020, 23:17:57 »
+2

Nie kwestionuję konieczności repejeden, tylko wkurza mnie takie ustawowe odmóżdżanie kompetentnych ludzi... wróć!, odmawianie posiadania kompetencji ludziom, którym powierzyło się kompetencyjnie ogromną odpowiedzialność - zarówno za majątek kolei, jak i za bezpieczeństwo (czytaj wprost: życie) innych, czy to pasażerów, czy osób postronnych. Mowa o maszynistach, jakby ktoś nie skapował.

Wiadomo - mijające się na przejeździe bez zapór pociągi to niemal gwarantowana "konserwa mięsna", tak samo przy przejazdach przez budowy gdzie robole nigdy nie kojarzą że są przy torach, ale tam, gdzie wszystko widać i, dodatkowo, są zasady które obligują drugą stronę, czyli miliony kierowców, do zapewnienia czegoś racjonalnego, czyli uniknięcia kontaktu z masą kilkuset, kilku tysięcy ton która nie może skręcić?

Wiecie, to mi się kojarzy z takim przykrym wspomnieniem z dzieciństwa, kiedy kolega był zmuszany do chodzenia do kościoła przez niewierzących rodziców bo: „nie daj boże, jeśli się okaże ze bóg jest, i się będziesz smażyć w piekle”.

Na koniec tak trochę pod aktualne wydarzenia się podepnę: uważam, że nakazywanie jednego, konkretnego zachowania w każdej sytuacji jest produkcją tych, którzy się nigdy nie zaangażowali w analizę problemu. To trochę tak jakby każdemu strażakowi nakazać by pożar gasić wodą. No bo dziecko nawet wie, że woda gasi płomienie! Tylko dziecko (i nie tylko) może nie wiedzieć że jakby wodą gasić elektrownię, to…

Mam taką nadzieję, że nadejdzie w końcu czas, gdzie stanowiący prawo nie będą dążyć do zajmowania się szczegółami, których i tak nie da rady ogarnąć, a Rząd RP uwierzy w końcu, że ludzie zazwyczaj są rozumni i zacni, zaś w ich naturze nie leży psychopatyczna żądza zniszczenia, czy jakby to nazwać, choć patrząc na to, co się za oknem dzieje, zaczynam mieć wątpliwości w to, co zawiera pierwsza część tego akapitu...

Zdrowia i odporności – bo to teraz najważniejsze!
Zapisane

Na peronie zostało wszystko to Cię męczy.
Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.


*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
majster
Mechanik
***
Długość toru:: 168 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #516 : 29 Października 2020, 11:06:48 »
0

"Najlepsze" jest to:

Cytuj
10) przed każdym ruszeniem pojazdu kolejowego z postoju przy peronie znajdującym się pomiędzy miejscem ustawienia wskaźnika
W 6b a przejazdem kolejowo – drogowym lub przejściem, do którego wskaźnik się odnosił;

Z obserwacji widzę, że zdecydowana większość maszynistów kieruje się zdrowym rozsądkiem i jeśli już w ogóle trąbi w takiej sytuacji to dopiero po wyjechaniu z peronu, ale trafiają się też tacy, którzy traktują ten przepis śmiertelnie poważnie i ryczą syreną przed ruszeniem z peronu, na którym jest pełno ludzi, którzy wysiedli z pociągu. Nie chciałbym słyszeć co mówią lub myślą ci ludzie w tej chwili o takim maszyniście.

W tym przepisie ewidentnie brakuje dopisku, że trąbić należy w sytuacji zauważenia zagrożenia.
Zapisane
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4309 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #517 : 29 Października 2020, 17:50:35 »
0

Ja dodam jeszcze jedną "perełkę" - niestety nie mogę znaleźć artykułu który dotyczył jakiejś kolei aglomeracyjnej, być może warszawskiej WuKaDki. Tam na wniosek mieszkańców którym dyńki pękały od ciągłych wyć syren, ktoś z "góry" proponował aby zabudować na taborze... cichsze trąbki! Rozumiecie? CICHSZE sygnały ostrzegawcze, aby... no właśnie aby co? Ostrzegać ciszej? Ostrzegać łagodniej? Nie, no przecież każdy wie, że cichsze wołanie na alarm to mniej skuteczne wołanie. Zatem wytłumaczenie pozostaje tylko jedno - propozycja cichszego trąbienia miała służyć wypełnieniu obowiązku trąbienia, a na pewno nie stało za nią jakiekolwiek myślenie o bezpieczeństwie. I zdaję mi się że ten, kto propozycję rozwiązania problemu złożył, doskonale zdawał sobie sprawę z tego.
Zapisane

Na peronie zostało wszystko to Cię męczy.
Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.


*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
MBd1-138
Młotkowy
**
Długość toru:: 109 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #518 : 29 Października 2020, 18:18:37 »
0



W tym przepisie ewidentnie brakuje dopisku, że trąbić należy w sytuacji zauważenia zagrożenia.

Kucyk już pisał o odmóżdżeniu. Najgorsze obecnie jest to że, przepisy piszą ludzie którzy nie mają o tym pojęcia. Trąbienie w peronach nie traktuję śmiertelnie poważnie, tylko robię to specjalnie mając nadzieję że, ktoś napisze skargę i dotrze ona ważnych dyrektorodebili, albo do mediów co odniesie lepszy skutek.











« Ostatnia zmiana: 29 Października 2020, 18:21:44 wysłane przez MBd1-138 » Zapisane
lisiogonek
Zawiadowca
****
Długość toru:: 305 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #519 : 29 Października 2020, 23:01:37 »
+1

W użyciu jest bardzo poprawne politycznie pojęcie: "w interesie bezpieczeństwa " .

Absolutnie  nadużywane , zupełnie się zdewaluowało...
Zapisane

TWKP : LKM 26004 - już pod parą!
Strony: 1 ... 24 25 [26] 27 28 ... 31   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!